Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jyväskylään muutto

Vierailija
09.11.2019 |

Onko kiva paikka asua?

Kommentit (249)

Vierailija
61/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmirannassa on lähinnä perheitä.

Ne kekustassa notkuvat tummat ovat luvan saaneita "alaikäisenä" tulleita, jotka ovat "täysi-ikäistyttyään" muuttaneet Jyväskylään.

Vierailija
62/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ihmeessä. Itse asunnut 15 -20 v sitten HKI, Tikkurila, Järvenpää, Espoo , Ja nyt muutaman kerran käynyt ITIS, Pkkala, Tikkurila, HKI keskusta ns. etelässä. JKL ei tule olemaan noin 50 vuoteen vielä lähelläkään Noiden paikkojen ja pääkaupunkiseudun ongelmia ja hyvä niin. JKLssä on aivan eri tason ongelmat, oikea luonto ja vedet lähellä uskomattomine ulkoilumahdollisuuksineen. Tervetuloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta mielummin Petäjävedelle, rauhallisempi ja edullisempi paikka. Tai Laukaaseen.

Vierailija
64/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin viime vuonna joulunajan Jyväskylässä keskustan hotellissa ja iltaisin alueella ei törmännyt muihin kuin noihin äänekkäisiin ja isoissa laumoissa liikkuviin 2015-tulleisiin 'turvaa' hakeviin.  Kun jouluruuat alkoivat tökkiä, kävin McDonald's:sissa, jossa tuota jengiä istui pöydillä ja jalat tuoleilla jokin bluetooth-kaiutin täysillä jotain ranskalaista tmv. räppiä kuunnellen. Kukaan ei syönyt mitään, kaikki tuijotti minua, joka olin ainoa 'asiakas' koko puljussa ja vain mongersivat keskenään jotain arabiaa.  Mäkkärin kassatytöt ei uskaltaneet puuttua jengin mökään eikä poistaa häiritsemästä muita asiakkaita, joita oli vain yksi uhkarohkea (minä) sillä hetkellä. Jos ei olisi ollut lunta maassa olisi voinut kuvitella olevansa Keski-Suomalaisen kaupungin sijaan jossakin lähi-idässä. Tosta porukasta joka tuolla terrorisoi paikallisia nuoria ja vähän vanhempiakin ja jengiytyy, ei saa kirjoittaa mitään negatiivistä paikallislehdessä kuten ei noiden kansallispukuistenkaan edesottamuksista (valepoliisitoiminta, puukotukset, ampumiset, huumekauppa ym.) koska Jyväskylä on täysin vihervasemmiston hallussa.

Vierailija
65/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut täällä muutaman vuoden, muutin pk-seudulta. Onhan täällä sellainen maakunta-meininki, aika sisäänpäin lämpiävää esim just toi, että työpaikat menee tutuille.

Liikuntamahdollisuudet on tosi hyvät ja muutenkin ok peruspalvelut. Ravintolat 7- tasoisia kahta tai kolmea poikkeusta lukuunottamatta.

Kannattaa miettiä myös Muuramea asuinpaikkana, lyhyt työmatka Jyväskylään.

Vierailija
66/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietin viime vuonna joulunajan Jyväskylässä keskustan hotellissa ja iltaisin alueella ei törmännyt muihin kuin noihin äänekkäisiin ja isoissa laumoissa liikkuviin 2015-tulleisiin 'turvaa' hakeviin.  Kun jouluruuat alkoivat tökkiä, kävin McDonald's:sissa, jossa tuota jengiä istui pöydillä ja jalat tuoleilla jokin bluetooth-kaiutin täysillä jotain ranskalaista tmv. räppiä kuunnellen. Kukaan ei syönyt mitään, kaikki tuijotti minua, joka olin ainoa 'asiakas' koko puljussa ja vain mongersivat keskenään jotain arabiaa.  Mäkkärin kassatytöt ei uskaltaneet puuttua jengin mökään eikä poistaa häiritsemästä muita asiakkaita, joita oli vain yksi uhkarohkea (minä) sillä hetkellä. Jos ei olisi ollut lunta maassa olisi voinut kuvitella olevansa Keski-Suomalaisen kaupungin sijaan jossakin lähi-idässä. Tosta porukasta joka tuolla terrorisoi paikallisia nuoria ja vähän vanhempiakin ja jengiytyy, ei saa kirjoittaa mitään negatiivistä paikallislehdessä kuten ei noiden kansallispukuistenkaan edesottamuksista (valepoliisitoiminta, puukotukset, ampumiset, huumekauppa ym.) koska Jyväskylä on täysin vihervasemmiston hallussa.

Tää ei pidä paikkansa. Mä olen asunut keskustan liepeillä 25 vuotta ja istun Mäkkärissä ja Hesessa ja muissa keskustan baareissa, kahviloissa ja ravintoloissa usein ja jokaiseen kellon aikaan. En mä ole koskaan nähyt mitään tollasta. Ei näin -15 tulleita täällä ole kovinkaan paljon. Eikä niitä paljon parjattuja narkkeja ole kuin muutama kymmenen, ja eikä nekään ketään häiritse.

Vierailija
67/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta mielummin Petäjävedelle, rauhallisempi ja edullisempi paikka. Tai Laukaaseen.

Älä sekoile. Eihän siellä ole edes vettä. Surkeat koulut.

Vierailija
68/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisitoista vuotta olen asunut Jyvässeudulla. Alkuun ihan keskustassa. Kävelykadulla tuli liikuttua mihin vuorokauden aikaan tahansa. Rauhassa sai kulkea, vaikka porukkaa oli. Rauhallinen kaupunki verrattuna moneen muuhun.

Muutaman vuoden keskustassa asumisen jälkeen muutimme Muurameen. Todella rauhallinen pikkukunta Jyväskylän vieressä. Pika- ja moottoritietä pitkin pääsee Jyväskylään töihin noin vartissa. Muuramen positiivisia puolia ovat oma lukio, terveydenhuoltoon pääsee hyvin, jopa hammashuollon puolellekin, kunnasta löytyy kauppoja just sen verran kuin tarvitsee, ei ole pakko lähteä Jyväskylään ostoksille. Päiväkoteja on löytyy kunnalta useita. Ainakin kunnallisella ollut hyvä hoito. Luonto on lähellä. Tykkään niin Muuramesta kuin Jyväskylästäkin. 

Vierailija
69/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koulut ovat mielestäsi surkeat?

Meillä saimme todella erinonaista palvelua lapsen tarpeisiin. Myös liikuntamahdollisuudet olivat loistavat, ja kauniit olosuhteet.

Vierailija
70/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisitoista vuotta olen asunut Jyvässeudulla. Alkuun ihan keskustassa. Kävelykadulla tuli liikuttua mihin vuorokauden aikaan tahansa. Rauhassa sai kulkea, vaikka porukkaa oli. Rauhallinen kaupunki verrattuna moneen muuhun.

Muutaman vuoden keskustassa asumisen jälkeen muutimme Muurameen. Todella rauhallinen pikkukunta Jyväskylän vieressä. Pika- ja moottoritietä pitkin pääsee Jyväskylään töihin noin vartissa. Muuramen positiivisia puolia ovat oma lukio, terveydenhuoltoon pääsee hyvin, jopa hammashuollon puolellekin, kunnasta löytyy kauppoja just sen verran kuin tarvitsee, ei ole pakko lähteä Jyväskylään ostoksille. Päiväkoteja on löytyy kunnalta useita. Ainakin kunnallisella ollut hyvä hoito. Luonto on lähellä. Tykkään niin Muuramesta kuin Jyväskylästäkin. 

Muurame on näin Jkl-ihmisenäkin erittäin hyvä paikka. Fiksu kun pysyi erossa kuntaliitoksesta

Vierailija
71/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä syksynä Jyväskylään opintojen perässä pienestä kaupungista muuttanut 20v nainen. Ihan hyvin olen täällä viihtynyt ja tykkään kaupungista. Onhan täällä niitä laitapuolenkulkijoita mutta niin on kaikkialla muuallakin. Asun Kuokkalassa ja onhan täällä kaikenlaista porukkaa, mutta ihan rauhassa olen silti saanut olla ja ulkona uskaltaa liikkua öisinkin aivan hyvin. 

Vierailija
72/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arvostaa erityisesti luontoa ja koulutusta, on Jyväskylä ihan kelpo vaihtoehto. Vettä riittää. Paljon opiskelijoita. Keskustan liiketoiminta aika kuollutta kun vuokrat pilvissä joten palvelut suurimmissa osin jo muualla, joten jos valitset halvemman asumisvaihtoehdon keskustasta kauempana, ei keskustassa välttämättä tarvitse käydä useinkaan. Itse käyn siellä lähinnä elokuvissa ja parissa tietyssä kaupassa tai ravintolassa. Mukavia asuinalueita Jyväskylässä riittää. Itse asun todella rauhallisella alueella joten en voi allekirjoittaa noita lukemiani kommentteja mutta ehkä en vain ole ollut näkemässä.

Keskeinen sijainti myös ehdottomasti plussaa. Itse tykkään siitä, että kaikkialle Suomeen pääsee kohtuullisella aikapanoksella, niin Lappiin kuin eteläänkin. Myös mukavia kansallispuistoja ja luontopolkuja kohtuullisen matkan päässä.

Vierailija
73/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukaa siinä vieressä on parempi vaihtoehto!

Vierailija
74/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdetta ainakaan on turha yrittää etsiä parikymppisenä miehenä. Nuoret naiset ovat täällä lähinnä vain opiskelemassa ja kulli karusellissa, kunnes muuttavat valmistuttuaan muualle

Vierailija
75/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuramen kirjasto on myös hyvä. Ja kulkee ihan hyvin bussejakin siellä. Keskustasta pääsee sellaiselle kauniille luontopolulle.

Vierailija
76/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rauhallisempana JKL pysyy, sitä parempi. Uudisasukkaat pitäisivät liian tylsänä sitten ja valuisivat sitten Helsinkiin.

Vierailija
77/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40100 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei pidä paikkansa. Mä olen asunut keskustan liepeillä 25 vuotta ja istun Mäkkärissä ja Hesessa ja muissa keskustan baareissa, kahviloissa ja ravintoloissa usein ja jokaiseen kellon aikaan. En mä ole koskaan nähyt mitään tollasta. Ei näin -15 tulleita täällä ole kovinkaan paljon. Eikä niitä paljon parjattuja narkkeja ole kuin muutama kymmenen, ja eikä nekään ketään häiritse.

Ei pidä paikkaansa? Eli vietät joulunajat aina roskaruokapaikoissa ja kadulla Jyväskylän keskustassa, joten sen perusteella voit väittää että tuollaista ei tapahdu siellä? Taidat olla näitä jotka äänestivät siellä vihervasemmiston ehdokkaat johtoon ja et suostu tunnustamaan kuplan ulkopuolista näkemystä sen vuoksi todeksi, vaan kaikesta pitää vaieta ja lakaista maton alle.

Vierailija
78/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laukaa siinä vieressä on parempi vaihtoehto!

Laukaa muuten ihan ok, mutta liikenneyhteydet eivät ole kovin kaksiset. Työmatkalaiset jumittavat alimitoitetulla laukaantiellä.

Vierailija
79/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta tääällä asuneena ja pitkään tätä "koulukaupungin" koulutuspolitiikkaa seuranneena suosittelen ainakin lapsiperheille jotain ympäristökunnista. Koulutuksesta säästetään, ja säästetään, ja vielä säästämisen jälkeenkin säästetään. Mutta sitten koulun kotitaloustunnille ei voida ottaa ilmaiseksi oppilaan kotipihalla kasvaneita omenoita omenapiirakan leipomista varten, koska byrokratia.

Kun lapseni oli ollut vuoden lukiossa Jyväskylässä, ja vaihtoi maaseutulukioon, hän oli aluksi hämillään siitä, kuinka häntä kohdeltiin siellä ihmisenä, eikä vain osana massaa.

Vierailija
80/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koulut ovat mielestäsi surkeat?

Meillä saimme todella erinonaista palvelua lapsen tarpeisiin. Myös liikuntamahdollisuudet olivat loistavat, ja kauniit olosuhteet.

Käynyt kouluni siellä ja valitettavasti myös lukion. Virhe. Iso. Ja nykyisin siellä asuvien perheellisten tuttavien mukaan touhu ei ole yhtään sen tasokkaampaa.