Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päätin että alan pitämään körttipukua.

Vierailija
09.11.2019 |

En pidä noista stretsfarkuista enkä legginseistä.
Körttipuku jopa imartelisi minun hieman pyöristynyttä olemusta.
Mustaa väriä on muutenkin kaikissa vaatteissani aina ollut eniten. Ja körttihuivilla voin hyvin peittää jo hieman ohentuneet hiukseni. Huivissa on myös kauniin sävyistä sinistä.
Uskoisin että pukuun kuuluu myös tukevat kengät joilla on hyvä astella.
Onko AV:laisissa körttipuvun käyttäjiä?
Nyt vaan pitää jostain etsiä naisen körttipuku-myymälä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilin, että olisin saanut körttipuvun rippijuhliin, mutta ei suvusta löytynyt enää.

Vierailija
2/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on körttipuku. Pari vuotta sitten oli konfirmaatio, en tajunnut ottaa sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on körttipuku. Pari vuotta sitten oli konfirmaatio, en tajunnut ottaa sinne.

Ohhoh! Onko vanha vai uudempaa tuotantoa?

Mun ukilla oli vielä 80-luvulla västi, mummolla ei enää ollut. Mun lapsuudessa näkyi vielä körttipukuisia mummoja herättäjäjuhlilla.

Vierailija
4/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munsalan puku olisi paljon hauskempi. Mieti nyt vielä!

Vierailija
5/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ukilla oli vielä 80-luvulla västi, mummolla ei enää ollut. Mun lapsuudessa näkyi vielä körttipukuisia mummoja herättäjäjuhlilla.

Äiti peri isoäidiltään, valmistettu 40-luvulla. Ei itse enää mahdu mutta itse käytän satunnaisesti, jos on esim. hautajaiset.

Vierailija
6/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti peri isoäidiltään, valmistettu 40-luvulla. Ei itse enää mahdu mutta itse käytän satunnaisesti, jos on esim. hautajaiset.

No nyt oon kyllä kateellinen! Mun molemmat mummot tosiaan luopuivat körtin käytöstä jo kauan ennen kuin mä synnyin, enkä koskaan heidän pukujaan ole nähnyt. Olisi aivan mahtavaa, jos olisi jonkun sukulaisen körttipuku. 

Mun vanhempieni sisarukset ovat syntyneet 30–40-luvuilla (molemmat vanhempani ovat omien perheensä iltatähtiä), ja ainoastaan yhdellä heistä oli nuorena aikuisena körttipuku. Aika vähän suuret ikäluokat ovat niitä enää tainneet pitää ja siksi pukuja on aika vähän jäljellä. Uustuotantoa toki on jonkin verran.

Vierailija
7/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen oman sukuni lisäksi aika vähän körttiläisiä, joilla olisi tietoa vanhemmasta körttikulttuurista, joten näistä asioista tulee harvemmin puhuttua. Meinaa jo unohtua se, että mummoni ei koskaan neulonut mulle villasukkia, jossa olisi punaista, ennen kuin varta vasten pyysin.

Vierailija
8/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että toi huivi on ok, mutta musli mien ei? Hienoa.

Vierailija
9/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että toi huivi on ok, mutta musli mien ei? Hienoa.

Jaa, missäs tässä ketjussa sellaista kirjoiteltiin?

10/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Hauska aloitus. Eikä huonompi idea vakavastikaan ajatellen. Ihan kivan ja käytännöllisen näköinenhän tuo körttipuku on.

Vierailija
11/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

känkkäränkkä kirjoitti:

Munsalan puku olisi paljon hauskempi. Mieti nyt vielä![/

En halua Munsalan pukua vaikka ei siinäkään varmaan mitään vikaa ole. En kyllä tiedä miltä Munsalan puku näyttää? Tietääköhän edes kukaan?

Muistan mummollani olleen körttipuku päällään ja sukulaismiehillä mutta siitä on kyllä aikaa.

Ap.

Vierailija
12/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapuan aikuisopistossa on vielä viime vuosina tehty körttipukuja.

Vierailija
13/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni puku sopii metallimusiikin ystäville.

Vierailija
14/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munsala puvun voi googlata. Se on suosittu ja yksi kauneimmista kansallispuvuista.

Nyt täytyy googlata tuo körttipuku..

Vierailija
15/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munsala puvun voi googlata. Se on suosittu ja yksi kauneimmista kansallispuvuista.

Nyt täytyy googlata tuo körttipuku..

No niinpä näyttää olevan Munsalanpuku. Tuo on hieno.

Luulin että Munsalanpuku on joku AV.n oma keksintö.

Vierailija
16/16 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Nilsiästä, kuulusta körttipitäjästä. Körttipukuja miesten tai naisten  ei myydä missään myymälöissä.

Mutta niitä teetetään. Ovat melkoisen kalliita, koska ne ovat aitoa villaa ja esim.huivit kudotaan käsin.

Tavalliset tummat puolikengät kesällä ja tukevat talvisaappaat talvella. Kengät löytyvät ihan tavallisesta kenkäkaupasta. Eivät ole siis mitään "körttikenkiä" erikseen. 

Mutta jos kesällä haluat käydä körttiseuroissa, nahkalipokkaat sopivat oikein hyvin.