Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jyväskylään muutto

Vierailija
09.11.2019 |

Onko kiva paikka asua?

Kommentit (249)

Vierailija
1/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sopivan kokoinen ja vireä.

Vierailija
2/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viihtyy yhdessä ja toinen toisessa paikassa, kokemus on siis täysin subjektiivinen. Itse olen kyllä tykännyt "Nykäskylästä", viihtyisä pieni suuri kaupunki jossa on paljon eri puolelta maata (ja maailmaa) tulleita ihmisiä. Luonto on lähellä ja palvelut ainakin omaan tarpeeseen riittävät. Isolle kirkolle eli pääkaupunkiin ja Tampereelle on melko lyhyt matka, jos halajaa välillä isompiin ympyröihin ja parempien shoppailumahdollisuuksien äärelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, ettei ole kovin kiva paikka nuorelle yksinasuvalle naiselle. Siideerivalas av-mamma ei kyseisiä ongelmia joudu kokemaan, mutta niitä ongelmia silti on.

Vierailija
4/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, ettei ole kovin kiva paikka nuorelle yksinasuvalle naiselle. Siideerivalas av-mamma ei kyseisiä ongelmia joudu kokemaan, mutta niitä ongelmia silti on.

Mitä tarkoitat? Olen yksinasuva nuori nainen Jkl:stä enkä tunnista lainkaan kaupunkia tästä kuvailusta. Ei tämä mikään villi länsi sentään ole, ei edes naisasukkaille.

Vierailija
5/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on vireä kasvukeskus, johon muuttaa enemmän väkeä kuin täältä poispäin. Eli aika moni on sitä mieltä että on kiva paikka asua. Kokeile niin näet onko tämä oikea paikka juuri sinulle.

Vierailija
6/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihaviakin tyttöjä/naisia häiritään ja yritetään kovasti päästä naimisiin.

Vierailija
7/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso voi todella pahoin. Huumeita on paljon. Alle 15-vuotiaat myyvät itseään saadakseen huumeita.

Vierailija
8/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen parhaimman näköiset miehet. Silmäniloa kyllä riittää.

Vierailija
9/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäte- ja vesimafia korottaa maksujaan jatkuvasti ja narkkareita kävelykatu täynnä. Jos ei nuo haittaa niin voi suositella.

Vierailija
10/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhana ihmisenä on järkyttävää lukea, miten monessa Suomen kaupungissa on nuorisolla huumeongelmia.

:(

Vierailija
11/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mukava.

Vierailija
12/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Keskusta on Bagdad, samoin Kuokkala, Huhtasuo ja Pupuhuhta. Noita 2015 tyyppejä notkuu joka puolella. Nuorisojengit valtaavat alaa ja r##skauksia tapahtuu paljon enemmän kuin niistä uutisoidaan. Kaupunki on mennyt rajusti alas siitä, kun vuonna 2011 tulin tänne opiskelemaan. Nykyään olen töissä, mutta muuttaisin heti pois, jos saisin muualta vakipaikan. On rankkaa olla aito blondi ja 27-vuotias täällä ..

Pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella on aika h**tin paljon enemmän näitä tummia setiä kuin Jyväskylässä.. Niistä pääsee eroon ainoastaan muuttamalla johonkin tuppukylään.

Jyväskylää itsekin miettinyt mahdollisena asuinpaikkana ja tämä oli hyvä tietää, että kuitenkin vähemmän on "väriä" kuin em. paikkakunnilla. Enkä tarkoita värillä ihmisten väriä vaan roskasakin määrää jota hyysätään ja näkyy katukuvassa, oli se mistä päin maailmaa tahansa tai suomalaista väestöä. 

Vierailija
13/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan kokoinen kaupunki. Luonto ja palvelut lähellä, todella paljon harrastusmahdollisuuksia. Loistavat opiskelumahdollisuudet.

Asuminen melko kallista.

Helppo kotiutua, kun ihmisiä mm. oppilaitosten myötä tullut eri puolilta maata.

Päihdeongelmia on paljon, mutta ei sen enempää kuin muissakaan saman kokoisissa kaupungeissa. Noita "narkkareita kävelykatu täynnä" -juttuja en tunnista. Ihan normi ihmisiä siellä liikkuu; opiskelijoita, eläkeläisiä, lapsiperheitä, meitä keski-ikäisiä tallaajia. Toki myös päihdeongelmaisia, kuten kaikissa kaupungeissa nykyisin -valitettavasti.

Vierailija
14/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Olen yksinasuva nuori nainen Jkl:stä enkä tunnista lainkaan kaupunkia tästä kuvailusta. Ei tämä mikään villi länsi sentään ole, ei edes naisasukkaille.

Olen töissä alalla, jossa näen, mitä monelle nuorelle tytölle tai naiselle on täällä tapahtunut. Kesän 2018 tapahtumat ovat täysin uutispimennossa, mikä on mielestäni oksettavaa.

Lisätietoja? T. en oo ikinä kuullutkaan tuosta ja Jyväskylässä asunut koko ikäni ja seuraan sosiaalista mediaa aktiivisesti 

Vierailija
15/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Keskusta on Bagdad, samoin Kuokkala, Huhtasuo ja Pupuhuhta. Noita 2015 tyyppejä notkuu joka puolella. Nuorisojengit valtaavat alaa ja r##skauksia tapahtuu paljon enemmän kuin niistä uutisoidaan. Kaupunki on mennyt rajusti alas siitä, kun vuonna 2011 tulin tänne opiskelemaan. Nykyään olen töissä, mutta muuttaisin heti pois, jos saisin muualta vakipaikan. On rankkaa olla aito blondi ja 27-vuotias täällä ..

Pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella on aika h**tin paljon enemmän näitä tummia setiä kuin Jyväskylässä.. Niistä pääsee eroon ainoastaan muuttamalla johonkin tuppukylään.

Isommissa kaupungeissa ne ovat omissa lähiöissään, tuppukylissä ne ovat siinä kylän raitilla, et pääse pakoon.

Vierailija
16/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä alalla, jossa näen, mitä monelle nuorelle tytölle tai naiselle on täällä tapahtunut. Kesän 2018 tapahtumat ovat täysin uutispimennossa, mikä on mielestäni oksettavaa.

No kai olet ilmoittanut lehtiin/uutisiin tai pyytänyt esimiestäsi ilmoittamaan?

Vierailija
17/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viher.vassarit enemmistönä valtuustossa. Siinä jo ihan riittävästi syitä kiertää Jyväskylä kaukaa.

Vierailija
18/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai olet ilmoittanut lehtiin/uutisiin tai pyytänyt esimiestäsi ilmoittamaan?

En oo, kun vaan trollaan. Älä ny pilaa tätä.

Vierailija
19/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätietoja? T. en oo ikinä kuullutkaan tuosta ja Jyväskylässä asunut koko ikäni ja seuraan sosiaalista mediaa aktiivisesti 

Kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin, mutta sanotaanko näin, että Oulun tyypit olivat mukavia näihin tapauksiin verrattuna.

Kummallisesti se vaitiolovelvollisuus pätee vain Jyväskylässä. Vissiin ihan omat lait siellä.

Vierailija
20/249 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin, mutta sanotaanko näin, että Oulun tyypit olivat mukavia näihin tapauksiin verrattuna.

Kerrotko tarkemmin, mitä Oulun tyyppejä tarkalleen ottaen tarkoitat, ja miten he olivat mielestäsi mukavia? Olivatko mukavia sinulle ihan henkilökohtaisesti?