Tunnetteko sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät 10-20v nuoremmilta kuin mitä ovat?
Kommentit (105)
No Pirjo Nuotio on ihan elävä esimerkki.
Toki elävästä elämästä löytyy paljon enemmän esimerkkejä niistä, jotka luulevat näyttävänsä nuorilta. Molemmista sukupuolista.
Tänne on listattu joitakin ikäistään nuoremmilta näyttäviä ihmisiä, tosin aina tulee mieleen että ketä on pistelty ja leikelty. Ihan mielenkiintoinen lista
https://www.insider.com/how-celebrities-look-younger-than-their-age-201…
Jaoin viime vuonna työhuoneen ja ystävystyin yhden naisen kanssa. Luulin kokoajan että olemme suurinpiirtein saman ikäisiä (olin 25 v). Sitten selvisi ikään kuin sivulauseessa että kollegani on 40 v. Päivääkään yli kaksvitoselta ei näytä eikä vaikuta muutenkaan. Ei meikkaa lainkaan, joten todellakin on luonnostaan paljon ikäänsä nuoremman näköinen.
Julkiksista Keanu Reeves ei näytä ikääntyvän millään :D
Vierailija kirjoitti:
Toki elävästä elämästä löytyy paljon enemmän esimerkkejä niistä, jotka luulevat näyttävänsä nuorilta. Molemmista sukupuolista.
Piti googlettaa Pirjo Nuotion ikä, ja hän näyttää aivan ikäiseltään, eli 67-vuotiaalta.
Tunnen muutaman ihmisen, jotka näyttävät jonkin verran nuoremmilta kuin oikeasti ovat. Entinen työkaverini näytti 25-vuotiaalta ja olin suu auki hämmästyksestä, kun kuulin että olikin jo 36-vuotias. Sitä vastoin tunnen todella paljon niitä, jotka itse toitottavat olevansa niin nuoren näköisiä, että jopa "lääkäritkin aina varmistelevat, että voitko oikeasti olla tuon ikäinen". Myötähäpeällä kuuntelen näitä itsensäkehujia. Mutta nostavat itse omaa häntäänsä, kun kukaan muu ei sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekin on noin kova pala, että joku toinen näyttää nuoremmalta kuin on? Kysymys siis noille muutamille kommentoijille. Oletteko itse 10-20 vuotta ikäistänne vanhemman näköisiä ja siksi ärsyttää?
Koska oikeasti todella harva näyttää 10-20 vuotta nuoremmalta, vaikka he itse niin luulevatkin. Tällainen käytös herättää lähinnä myötähäpeää. Peiliin katsoessaan ihminen tulee sokeaksi omalle peilikuvalleen, vaikka muut näkevät helposti ikääntymisen esim. käsistä ja kaulasta, silmäkulmien juonteista, leukalinjan valahtamisesta jne.
Väitän ,että kukaan ei näytä 20 vuotta itseään nuoremmalta. Jos siis arviointiraati koostuu täysjärkisistä, normaali näkökyvyn omaavista ja tavallisen monipuolisen elämän eläneistä ihmisistä.
Jotkut toki ovat nuoremman näköisi kuin toiset. Haarukka yleensä on kuitenkin viiden vuoden sisään ja ääritapauksessa n. kymmnen.
Mitä lähemmäksi mennään elämänkaaren loppupäätä, niin haitari väljenee. Eli tuskin kukaan luulee 19-vuotiasta kohdussa olevaksi sikiöksi. Tuskin kukaan luulee nelikymppistä parikymppiseksi. Mutta joku yhdeksänkympin paikkeilla oleva erittäin pirteä rouva voi mennä liki 70-vuotiaasta.
Vierailija kirjoitti:
Jaoin viime vuonna työhuoneen ja ystävystyin yhden naisen kanssa. Luulin kokoajan että olemme suurinpiirtein saman ikäisiä (olin 25 v). Sitten selvisi ikään kuin sivulauseessa että kollegani on 40 v. Päivääkään yli kaksvitoselta ei näytä eikä vaikuta muutenkaan. Ei meikkaa lainkaan, joten todellakin on luonnostaan paljon ikäänsä nuoremman näköinen.
Näitä on! Mullakin on kollega, joka on vähän päälle 40-vuotias ja näyttää 10 vuotta ikäistään nuoremmalta. Joutuu aina selittämään kaikille setämiesasiakkaille, että kyllä, hän on aikuinen, kyllä, hän on ammattilainen ja yleensä asiakkaiden vääntäminen loppuu siihen kun hän kertoo olevansa teini-ikäisten lasten äiti.
Joku täällä sanoi, että työelämässä on haittaa siitä, kun näyttää nuorelle. Ei ehkä kaikkialla, mutta kyllä se vaan varmasti alkaa risoa, jos jatkuvasti saa olla todistamassa itseään ihmisten ennakkoluulojen takia, kuten tuo mun kollega. Manaa usein sitä, että kun vaan pääsisi heti aloittamaan työt ja asiakkaat kuuntelisivat ehdotuksia ja ottaisivat ostamaansa apua vastaan, ettei tarvii paria viikkoa tai jopa kuukautta vääntää kättä, toisin kuin ikäisensä näköisen kollegat, jotka asiakas ottaa heti tosissaan. Ihan turhaa ajanhukkaa ja energiantuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekin on noin kova pala, että joku toinen näyttää nuoremmalta kuin on? Kysymys siis noille muutamille kommentoijille. Oletteko itse 10-20 vuotta ikäistänne vanhemman näköisiä ja siksi ärsyttää?
Koska oikeasti todella harva näyttää 10-20 vuotta nuoremmalta, vaikka he itse niin luulevatkin. Tällainen käytös herättää lähinnä myötähäpeää. Peiliin katsoessaan ihminen tulee sokeaksi omalle peilikuvalleen, vaikka muut näkevät helposti ikääntymisen esim. käsistä ja kaulasta, silmäkulmien juonteista, leukalinjan valahtamisesta jne.
Monesti nämä ovat niitä jotka ovat olleet teineinä ikäistään nuoremman näköisiä ja olettavat olevansa edelleen. 50-vuotiaan tuttavani iho näyttää todella vanhalta kiitos himoruskettamisen mutta omasta mielestään hän on edelleen ikäistään nuoremman näköinen babyface. En koe, että minun tarvitsee oikaista tätä tosiasiaa päin naamaa. Ihmettelen vaan miten ei itse huomaa satulamaista ihoaan ja syviä juonteita.
Miksei saa kertoa omista kokemuksista? Ja se ON ärsyttävää kun kohdellaan nuorempana kuin on, koska eri ikäisiä kohdellaan yhteiskunnassa eri tavalla. Sitä ei tajua välttämättä ellei osu omalle kohdalle miten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on! Mullakin on kollega, joka on vähän päälle 40-vuotias ja näyttää 10 vuotta ikäistään nuoremmalta. Joutuu aina selittämään kaikille setämiesasiakkaille, että kyllä, hän on aikuinen, kyllä, hän on ammattilainen ja yleensä asiakkaiden vääntäminen loppuu siihen kun hän kertoo olevansa teini-ikäisten lasten äiti.
Joku täällä sanoi, että työelämässä on haittaa siitä, kun näyttää nuorelle. Ei ehkä kaikkialla, mutta kyllä se vaan varmasti alkaa risoa, jos jatkuvasti saa olla todistamassa itseään ihmisten ennakkoluulojen takia, kuten tuo mun kollega. Manaa usein sitä, että kun vaan pääsisi heti aloittamaan työt ja asiakkaat kuuntelisivat ehdotuksia ja ottaisivat ostamaansa apua vastaan, ettei tarvii paria viikkoa tai jopa kuukautta vääntää kättä, toisin kuin ikäisensä näköisen kollegat, jotka asiakas ottaa heti tosissaan. Ihan turhaa ajanhukkaa ja energiantuhlausta.
Mä taas olen surkea ja on ollut helpotus, kun ikä ei näkynyt päälle eikä tarvinnut hävetä, ettei tässä iässä ole jo kokeneempi ja itsevarmempi. Kerran yksi työkaveri, saatuaan tietää, että olenkin häntä kuusi vuotta vanhempi totesi, ettei kehtaa enää pomottaa mua niin pahasti :D
En tunne sellaisia, jotka näyttävät selvästi nuoremmalta.
Toki tunnen useita sellaisia, jotka luulevat näyttävänsä itse selvästi nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti googlettaa Pirjo Nuotion ikä, ja hän näyttää aivan ikäiseltään, eli 67-vuotiaalta.
Nykyään ehkä joo, en ole seurannut mitä hän nykyään tekee. Silloin kun oli vielä telkkarissa, häntä kyllä pidettiin ihan yleisesti nuoren näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Tänne on listattu joitakin ikäistään nuoremmilta näyttäviä ihmisiä, tosin aina tulee mieleen että ketä on pistelty ja leikelty. Ihan mielenkiintoinen lista
https://www.insider.com/how-celebrities-look-younger-than-their-age-201…
Tuo Christie Brinkley on kyllä noista hämmästyttävin. Mitähän kaikkea on tehty ? Täytyy sanoa, että on onnistuttu. Osa noista näyttää ihan ikäisiltään.
Mua luullaan säännöllisesti 20v vaikka olen 30v. Mutta joskus tuntuu että nämä luulijat tekee sen tarkoituksena vähätellä, tai uskovat oikeasti että olen osaamattomampi ja kokematon jne ulkonäköni perusteella. Olen pyöreäkasvoinen laiha aika tyypillinen suomalainen kasvoilta, isot silmät ja vaaleat hiukset. Muutama on myös pitänyt oman ikäisen näköisenä ja se tuntuu hyvältä, he olleet ystäviä joilla hyvät aikeet ja tuntevat mut. Jos ei tunne, eleistä ja kasvoista saattaa vaikuttaa nuoremmalta, ja sitten vielä jos haluaa ajatella että tuo on huonompi= nuori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa uskomattomalta kaikki tämä aikuisuuden ja äitiyden todistelun tarve ja erityisesti sen tapahtuminen, mutta ehkä maailma on eri aloilla erilainen.
En tunne henkilökohtaisesti, mutta työssäni kohtaan välillä henkilöitä, jotka näyttävät helposti 10-15 vuotta ikäistään nuoremmalta. Yleensä nämä ihmiset ovat melko iäkkäitä. Näen heidän syntymäaikansa ennen ensimmäistä kohtaamista ja välillä kyllä yllättää todellisesti että hidasliikkeiseksi ja raihnaiseksi luulemani ihminen onkin tyylikäs, nuorekas ja hyväkuntoinen.
Samaa voi sanoa eräästä naapuristani. Olin aina luullut hänen olevan n. 75-vuotias, mutta sain hiljattain kuulla hänen lapseltaan hänen olevan jo yli 90. Tämä naapuri tulee välillä lenkillä vastaan ja ottaa ihan juoksuaskelia. Puolisoni oli erehtynyt tämän naapurin iästä yhtä paljon kuin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, vähän ohi otsikon mutta mikähän hiton vampyyri Mette Mannonen oikein on kun kädetkään ei näytä vanhoilta?!
No eihän se nyt edes niin vanha olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa uskomattomalta kaikki tämä aikuisuuden ja äitiyden todistelun tarve ja erityisesti sen tapahtuminen, mutta ehkä maailma on eri aloilla erilainen.
Jos hän näyttää 30-vuotiaalta niin miksi täytyy todistella olevansa aikuinen. Kyllä kolmekymppinen on ihan selkeästi aikuinen.
Anteeksi, vähän ohi otsikon mutta mikähän hiton vampyyri Mette Mannonen oikein on kun kädetkään ei näytä vanhoilta?!