Tunnetteko sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät 10-20v nuoremmilta kuin mitä ovat?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, sillä se on meillä suvussa ihan vikana näyttää reilusti nuoremmalta. MInua luullaan usein 15, jopa 20 vuotta nuoremmaksi, joten annan asian olla. Huvittaa joskus, kun ikäiseni neuvovat minua miten elämä kohtelee ja miten sitten tajuan kun on ryppyä naamassa jne.
Isoveljeni on myös ns lapsekas kasvoiltaan ja olemukseltaan poikamainen, eikä häntä uskoisi ikäisekseen. Samoin äitini ja mummoni olivat. Katselen joskus heidän kuviansa keski-iässä ja ovat nuoren näköisiä.
Meillä sama, kulkee geeneissä. Sisaruksilla sama "vika". Oma ennätykseni on 22 vuotta nuorempi mitä olen. Työelämässä tämä on suolesta, kun saa aina olla todistamassa uusille naamoille osaamistaan, kun ensimmäinen olettamus on, että olen joko harjoittelija tai vasta työelämäni alussa. 153cm pitkä kroppa ei auta asiaa.
N37
Kävin lääkärillä, joka tekee 2 päivää viikossa. On kai päälle 80v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikon nähtyäni mä niin arvasin että kaikki harhaiset ihmiset täällä huutamassa minä, minä, minä!
"Naapurini Pirjo näyttää 10v nuoremmalta!"
"Työkaverini Reima näyttää 10v nuoremmalta"Joo tollasta olisi paljon jännempää lukea.
Otsikon kysymys oli "Tunnetteko sellaisia ihmisiä...? " eikä "Oletko...?" Mutta edelleen, tottakai jokainen ikäkriisissä kipuileva harhainen on juuri se tuttavapiirinsä ainoa ikäistään nuoremman näköinen. Kukas sen ikäkriisisen kissan häntää nostaisi, ellei kissa itse.
Itse ainakin perustan arvioni faktoihin. Ollessani 35-40, minua luultiin monen uuden tuttavuuden taholta 10 vuotta nuoremmaksi. Se toistui niin monta kertaa, että oli pakko itsekin uskoa, että näytin nuoremmalta. Nyt yli nelikymppisenä huomaan muutoksia tapahtuneen. Sekä peiliin katsoessa että muiden suhtautumisessa. Enää ei luulla nuoremmaksi, ainakaan niin selkeästi.
Ystäväni on 5kymppinen mutta näyttää 3kymppiseltä. Luomu. On lapsia ja raskas työ. Kaunis ja pieni. Ei ryppyjä edes silmäkulmissa. Erittäin hyvä/kiinteä iho. Itse olen kyllä kulahtanut ja näytän ikäiseltäni.
Miksi joillekin on noin kova pala, että joku toinen näyttää nuoremmalta kuin on? Kysymys siis noille muutamille kommentoijille. Oletteko itse 10-20 vuotta ikäistänne vanhemman näköisiä ja siksi ärsyttää?
Lapseni luuli minua 13 vuotta vanhemmaksi kuin olen 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, sillä se on meillä suvussa ihan vikana näyttää reilusti nuoremmalta. MInua luullaan usein 15, jopa 20 vuotta nuoremmaksi, joten annan asian olla. Huvittaa joskus, kun ikäiseni neuvovat minua miten elämä kohtelee ja miten sitten tajuan kun on ryppyä naamassa jne.
Isoveljeni on myös ns lapsekas kasvoiltaan ja olemukseltaan poikamainen, eikä häntä uskoisi ikäisekseen. Samoin äitini ja mummoni olivat. Katselen joskus heidän kuviansa keski-iässä ja ovat nuoren näköisiä.
Meillä sama, kulkee geeneissä. Sisaruksilla sama "vika". Oma ennätykseni on 22 vuotta nuorempi mitä olen. Työelämässä tämä on suolesta, kun saa aina olla todistamassa uusille naamoille osaamistaan, kun ensimmäinen olettamus on, että olen joko harjoittelija tai vasta työelämäni alussa. 153cm pitkä kroppa ei auta asiaa.
N37
Uskon, että näytät nuoremmalta, mutta jos joku luulee 37-vuotiasta 15-vuotiaaksi, niin kyseessä on aivokuollut idiootti.
Mietin näitä, joilta on papereita kysytty. Päihteet, kaikki, vanhentavat...Ainakin pitkään käytettynä. Kääntäen, vettä juovat tupakoimattomat voivat olla oikeasti nuoremman näköisiä kuin kuivahtaneet juopot.
Naislääkäri joka on lähemmäs 70v. mutta näyttää tyylikkäältä 40v. Sukulainen mies myös 70v ja näyttää 50v. Onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun appiukko 80v. ja ei näytä päivääkään yli 60 vuotiaalta.
Työpaikallani kävi asiakkaana nainen jota luulin n.60-65 vuotiaaksi. Keskustelun yhteydessä kävi ilmi että on 77v, melkein kysyin paperit kun en voinut uskoa että on jo vanhempi noin paljon. Oli kyllä nuorekas ja pirteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37
Uskon, että näytät nuoremmalta, mutta jos joku luulee 37-vuotiasta 15-vuotiaaksi, niin kyseessä on aivokuollut idiootti.
Tai patologinen liioittelija.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekin on noin kova pala, että joku toinen näyttää nuoremmalta kuin on? Kysymys siis noille muutamille kommentoijille. Oletteko itse 10-20 vuotta ikäistänne vanhemman näköisiä ja siksi ärsyttää?
Mä en ole aiheeseen kommentoinut, mutta tosiaan voisitte aloittaa oman ketjun, jossa kerrotte kuinka useampi naapurin dementoitunut mummo luuli teitä 20 v ikäistänne nuoremmiksi. Ei ärsyttävää, mutta huvittavaa. Tässä ketjussa kysyttiin tunnetteko muita ikäisiään nuoremman näköisiä juuri siksi, ettei oma mielialavaihtelu ja itsepetos vaikuttaisi vastauksiin niin merkittävästi. Minä olen 24-vuotias, joten ihan hirveän kateellinen en ole ikinuorille keski-ikäisille heidän sileästä ja heleästä ihostaan ja ei-hirveästi-harmaantuneesta tukastaan. :D
Kaverini on puoliksi vietnamilainen, 151 senttinen ja kasvoiltaan pyöreä, ei meikkaa. Ollaan molemmat jo yli kolmekymppisiä mutta kaveri näyttää oikeasti ihan samalta kuin joskus yläasteella. Pari vuotta sitten kun oltiin yhdessä bussissa niin kuski myi kaverilleni lastenlipun :D
+60 ikäisissä alkaa olla jo eroja.
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta itseäni lähinnä huvittaa asia. Varsinkin, kun sama ketju toistuu säännöllisesti palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta itseäni lähinnä huvittaa asia. Varsinkin, kun sama ketju toistuu säännöllisesti palstalla.
Hauskinta on se, että tämän asian haittoja pitää kovasti korostaa, vaikka oikeasti ollaan superylpeitä asiasta. ”Tosi ärsyttävää työelämässä...”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla jokin vakava hahmottamishäiriö, jos kahdellakymmenellä vuodella erehtyy ihmisen iästä. Kukaan, ei kukaan, viisikymppinen näytä kolmikymppiseltä. Ihon rakenne ja kasvojen muoto yksinkertaisesti muuttuu liian paljon. Jos vielä kasvoilta olisikin "hyvin säilynyt", niin kaula ja kämmenselät paljastavat.
Kymmenisen vuotta on vielä mahdollinen. Esim. naapurissa on rouva, joka täytti juuri 61 vuotta. Sain sattumalta tietää ja aina olin pitänyt sellaisena viisikymppisenä: reipas, urheilullinen olemus, mutta yhtään liian laiha ei ole. Laihuus vanhentaa tosi paljon vanhemmalla iällä. Nuorena se pikemminkin nuorentaa.
Sileähköt kasvot, paksu oman värinen (tai oletan näin) tukka. Tyyli nuorekas yrittämättä olla teinimuodissa kiinni. Lucky her!
Itse asiassa tunnen transmiehen, joka on täyttänyt 50 ja todellakin näyttää korkeintaan 30-vuotiaalta. Eikä edes yritä esittää nuorempaa.
Ainahan täällä voi kertoa mitä vain.
Väitä edelleen, että kukaan viisikymppinen ei voi näyttää kolmikymppiseltä. Tietysti jos on jotenkin vajaaälyinen tai näössä ja hahmotuksessa vikaa näin voi käydä.
Eli jokin vaihtoehto kohdallasi. Jos sen lukuisat kaverit ovat sanoneet näin, niin kyseessä mielistely.
Seurustelin aikoinaan yli 45-vuotiaan miehen kanssa, joka väitti olevansa "kavereiden" mielestä kolmikymppisen näköinen. No ei ollut... Eli muutenkin niin harhoissaan, että suhde jäi lyhyeksi. Lopputulema oli, että "kaverit" pitivät vähän pellenä. Mutta läpi meni tällä.
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeasti todella harva näyttää 10-20 vuotta nuoremmalta, vaikka he itse niin luulevatkin. Tällainen käytös herättää lähinnä myötähäpeää. Peiliin katsoessaan ihminen tulee sokeaksi omalle peilikuvalleen, vaikka muut näkevät helposti ikääntymisen esim. käsistä ja kaulasta, silmäkulmien juonteista, leukalinjan valahtamisesta jne.
Tätini, on 79 mutta näyttää kuin olisi 59. Äitini joka on nuorempi, näyttää paljon vanhemmalta!
Olen 35-vuotias ja minulta on kysytty papereita juuri arpaa ostaessa vaikka mukanani oli neljä lasta, vanhin 12 v ja omiani ovat. En mielestäni näytä ikäistäsi nuoremmalta vaan ihan kohtuullisen hyvin säilyneeltä normaalipainoiselta mammalta, keskimääräistä ikäistäni enemmän valvoneelta. Kyllä ne kysytään varmuuden vuoksi lähes kaikilta, tietenkin riippuu työntekijästä. Eroja on ehkä siinä näyttävätkö yksilöt hyvin vai vähän huonommin säilyneiltä, mutta kyllä se ikä aina näkyy. Sitä on taas toisaalta monen vaikea arvioida kun tyylejä on niin monia, joten tunnollinen työntekijä kysyy kaikilta noin 40-vuotiaan näköisiltä.