Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät 10-20v nuoremmilta kuin mitä ovat?

Vierailija
09.11.2019 |

?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Olen 42 ja minua luullaan alle kolmekymppiseksi. Papereita kysytään monessa paikassa.

Olin just tulossa kommentoimaan, että "En paitsi tietysti MINÄ!" :DD

Ei mutta sukulaiseni filippiiniläinen vaimo näyttää noin 10 v nuoremmalta kuin on. Tietty ihmset ikääntyvät monin eri tavoin ja varsinkin vanhetessa olemuksia on erilaisia. Se, että naamurin Pirjo ja Pena näyttävät ikäistään 20 v vanhemmalta ja sinä heidän rinnallaan 20 v nuoremmalta ei tarkoita, että SINÄ näyttäisit "ikäistäsi 20 v nuoremmalta" vaan näytät ikäiseltäsi.

Jotkut näyttävät 10:kin vuotta nuoremmilta, mutta suurinosa palstalla on tämän suhteen harhaisia. Kysytään multakin paperit kun luonto-arpoja ostelen, olen 35 v. Vaikka varmasti arvaavat, että olen jo yli sen 30:kin. Myös äidiltäni on joskus kohteliaisuudesta kysytty.

Vierailija
22/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden 40 v miehen joka ei näytä päivääkään yli kolmekymppiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla jokin vakava hahmottamishäiriö, jos kahdellakymmenellä vuodella erehtyy ihmisen iästä. Kukaan, ei kukaan, viisikymppinen näytä kolmikymppiseltä. Ihon rakenne ja kasvojen muoto yksinkertaisesti muuttuu liian paljon. Jos vielä kasvoilta olisikin "hyvin säilynyt", niin kaula ja kämmenselät paljastavat. 

Kymmenisen vuotta on vielä mahdollinen. Esim. naapurissa on rouva, joka täytti juuri 61 vuotta. Sain sattumalta tietää ja aina olin pitänyt sellaisena viisikymppisenä: reipas, urheilullinen olemus, mutta yhtään liian laiha ei ole. Laihuus vanhentaa tosi paljon vanhemmalla iällä. Nuorena se pikemminkin nuorentaa. 

Sileähköt kasvot, paksu oman värinen (tai oletan näin) tukka. Tyyli nuorekas yrittämättä olla teinimuodissa kiinni. Lucky her!

Vierailija
24/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin 4, että aikuisten ihmisten ikää on tosi hankala arvioida. Minun mielestäni ei ole niinkään kyse siitä, että jotkut näyttävät hirveän nuorilta (toki joskus tulee ihan lapsenkasvoisia ihmisiä vastaan), vaan pikemminkin siitä, että etenkin naiset ovat parikymppisistä nelikymppisiin aika samankaltaista massaa. En tarkoita tätä pahalla, vaan siis pukeutumistyyleistä jne. ei teini-iän ja tätityylin välillä oikein voi ikää päätellä, ja monet pysyvät aika lailla samannäköisinä kasvoiltaan kaksvitosesta nelikymppiseen. Monilla on luonnostaan jo hyvin nuorina esim. ilmejuonteita (esimerkkinä Emma Watson), eikä se mielestäni tee heistä "ikäistään vanhemman näköisiä", vaan "epämääräisen aikuisia". Uskoisin, että Emma Watsonkin näyttää neljäkymppisenä hyvin paljon samanlaiselta kuin nykyään.

Vierailija
25/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaiset naiset yleensä on nuorekkaita, mutta niistä liikkuu legenda, että jossain vaiheessa yhden yön aikana rupsahtavat ruttuisiksi mummoiksi.

Vierailija
26/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ennen. Nykyisin paperit kysytään ehkä kerran vuodessa, varsinkin jos olen ajanut parran.

Vierailija
27/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon nähtyäni mä niin arvasin että kaikki harhaiset ihmiset täällä huutamassa minä, minä, minä!

Vierailija
28/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papereiden kysyminen ei juuri mittari ole mihinkään, jos nyt on neljänkympin paikkeilla. 

Virheen pelossa (siitä voi olla tosi suuret sanktiot kaupoissa) kysytään lähes kaikilta alle viisikymppisen näköisiltä paperit. 

Ihan oikeasti! Olin Alkon koulutuksessa ja siellä oikein korostettiin kuinka paljon parempi on kysyä yli-ikäisiltä kuin jättää kysymättä. 

Useimmat kuulemma siitä vain ovat hyvillään, varsinkin naiset. Ja huomaa tästä ketjustakin :D

Vierailija
29/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee papereiden kysymiseen, tuollaisia päätelmiä tehdään hyvin paljon sellaisten ulkoisten seikkojen mukaan, jotka eivät liity mitenkään siihen, onko kasvot supersileät vai ei. Jos sama 35-vuotias nainen menee kassalle teinityyliin pukeutuneena ja jakkupukuun pukeutuneena, on lopputulos aika varmasti eri.

Vierailija
30/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöreäkasvoiset ja hiukan pullukat näyttävät usein nuoremmilta, babyface-efekti.

Joillakin menee noin, mutta toisilla taas ne lisäkilot turvottavat naaman keski-ikäisen näköiseksi ja he näyttävät hoikempikasvoisina nuoremmilta ja freesimmiltä.

Vierailija
31/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viiskymppinen ja töissä on pidetty reilu kolmekymppisenä. Toisinaan ärsyttää, kun pidetään nuorempana, mutta huonomminkin voisi mennä :D

Vierailija
32/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papereiden kysyminen ei juuri mittari ole mihinkään, jos nyt on neljänkympin paikkeilla. 

Virheen pelossa (siitä voi olla tosi suuret sanktiot kaupoissa) kysytään lähes kaikilta alle viisikymppisen näköisiltä paperit. 

Ihan oikeasti! Olin Alkon koulutuksessa ja siellä oikein korostettiin kuinka paljon parempi on kysyä yli-ikäisiltä kuin jättää kysymättä. 

Useimmat kuulemma siitä vain ovat hyvillään, varsinkin naiset. Ja huomaa tästä ketjustakin :D

Minun kollegaltani, joka on 54-55 v, kysyttiin alkossa paperit. Hän oli hermostunut myyjälle, että jotain rajaa nyt.

Kollegallani on pitkä vaalea tukka ponihännällä. Vähän ylipainoa, eli ei siksi ryppyinen, silti Naamastaan hän on ihan vähintään liki viisikymppisen näköinen.

Vierailija
33/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee papereiden kysymiseen, tuollaisia päätelmiä tehdään hyvin paljon sellaisten ulkoisten seikkojen mukaan, jotka eivät liity mitenkään siihen, onko kasvot supersileät vai ei. Jos sama 35-vuotias nainen menee kassalle teinityyliin pukeutuneena ja jakkupukuun pukeutuneena, on lopputulos aika varmasti eri.

Lisäksi käytös korostaa vaikutelmaa suuntaan tai toiseen.

Vierailija
34/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon nähtyäni mä niin arvasin että kaikki harhaiset ihmiset täällä huutamassa minä, minä, minä!

"Naapurini Pirjo näyttää 10v nuoremmalta!"

"Työkaverini Reima näyttää 10v nuoremmalta"

Joo tollasta olisi paljon jännempää lukea.

Vierailija
35/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mua on ihan oikeasti luultu huomattavasti nuoremmaksi ja tunnen ihmisiä, joita luulisi vähintään 10 vuotta nuoremmaksi, joten ei ole ihme, että tällä hyvin suositulla palstalla meitä löytyy. Tosin nykyisin näin ei enää ole, huomaan todellakin vanhentuneeni näin 4-kymppiä lähestyessä ja päivittäin dokatessani.

Vierailija
36/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla jokin vakava hahmottamishäiriö, jos kahdellakymmenellä vuodella erehtyy ihmisen iästä. Kukaan, ei kukaan, viisikymppinen näytä kolmikymppiseltä. Ihon rakenne ja kasvojen muoto yksinkertaisesti muuttuu liian paljon. Jos vielä kasvoilta olisikin "hyvin säilynyt", niin kaula ja kämmenselät paljastavat. 

Kymmenisen vuotta on vielä mahdollinen. Esim. naapurissa on rouva, joka täytti juuri 61 vuotta. Sain sattumalta tietää ja aina olin pitänyt sellaisena viisikymppisenä: reipas, urheilullinen olemus, mutta yhtään liian laiha ei ole. Laihuus vanhentaa tosi paljon vanhemmalla iällä. Nuorena se pikemminkin nuorentaa. 

Sileähköt kasvot, paksu oman värinen (tai oletan näin) tukka. Tyyli nuorekas yrittämättä olla teinimuodissa kiinni. Lucky her!

Itse asiassa tunnen transmiehen, joka on täyttänyt 50 ja todellakin näyttää korkeintaan 30-vuotiaalta. Eikä edes yritä esittää nuorempaa.

Vierailija
37/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purra livenä on ihan 20 vuotta nuoremman näköinen.

Vierailija
38/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikon kysymys oli "Tunnetteko sellaisia ihmisiä...? " eikä "Oletko...?" Mutta edelleen, tottakai jokainen ikäkriisissä kipuileva harhainen on juuri se tuttavapiirinsä ainoa ikäistään nuoremman näköinen. Kukas sen ikäkriisisen kissan häntää nostaisi, ellei kissa itse.

Vierailija
39/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun perheen (aikuisten lasten) äiti on jotain 75, ja häntä on muutama ystävä luullut "noin viisikymppiseksi". Vaaleat hiukset, nissä vähän väriä, pyöreät muodot. Harrastaa, tekee eläkkeelläkin töitä ja on innostunut asioista.

Vierailija
40/105 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikon kysymys oli "Tunnetteko sellaisia ihmisiä...? " eikä "Oletko...?" Mutta edelleen, tottakai jokainen ikäkriisissä kipuileva harhainen on juuri se tuttavapiirinsä ainoa ikäistään nuoremman näköinen. Kukas sen ikäkriisisen kissan häntää nostaisi, ellei kissa itse.

Miksi sinua muuten haittaisi, jos joku sattuisi ajattelemaan, että on ikäistään nuoremman näköinen, vaikkei olisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi