Olen TE-toimistossa töissä ja tein tänään hyvin kenkkumaisen työtarjouksen eräälle laiskalle ja vastahakoiselle työttömälle :D
Työ on kaukana, hankalien kulkuyhteyksien takana. Työsuhde on ensin parin vuoden määräaikainen, eikä palkkakaan päätä huimaa. Mutta sitähän hakee, tai karenssi iskee!
Tämä työtön on aiemmin mm. jättänyt noudattamatta työllistymissuunnitelmaansa, eikä ole hakenut työpaikkoja riittävän aktiivisesti. Eli ilmeisesti halut työllistyä eivät ole kovinkaan suuret. Lisäksi on ihan suoraan puhelimessa mollannut TE-toimiston palveluja ja meitä työntekijöitä. No, kannattiko? Sitten voi seurata juuri tuota, että virkailija tekee hyvin kenkkumaisen työtarjouksen.
Kommentit (26)
Minulle tehtiin kerran noin. Sitten sattui niin kivasti että kyseinen työvoimatantta teki virheen työssään ja sain tehtyä hänestä valituksen. Kävin ihan toimialajohtajan huoneessa lopulta selvittämässä niitä ristiriitaisia lausuntoja ja koko homma peruutettiin. En enää asioinut sen tantan kanssa ja sain muutenkin olla melko rauhassa sen ajan kun työttömyyteni kesti.
Luultavasti vaihtaa hetkeksi osoitteen jonkun sukulaisen luo eri paikkakunnalle, kuten itse tein, kun joku luuli voivansa kyykyttää. Problem solved.
Ottaisin duunin vastaan. Ottaa pannuun, että vaikka olen tällä hetkellä työtön, niin kaikki olettaa että olen laiska, enkä haluaisi tehdä töitä. Tietty jos on ihan oikeasti pelleduunia, josta ei mitään tienaa, niin mitä järkeä?
Olen kuitekin ollut mm. 6kk puhelinmyyjänä, ja kaikennäköistä on tullut kokoeltua.
Teidän joukossa on paljon just tuollaisia virkaintoisia sadistisia virastorottia. Menisit sinäkin oikeisiin töihin! Nyt olet siellä veronmaksajien elättinä täysin turhassa virassa.
Niin. Siihen työhön ottamisesta tai ottamatta jättämisestä päättää kuitenkin TYÖNANTAJA etkä sinä. Ja jos TYÖNANTAJA ei päätä sitä työhön osoittamaasi työtöntä palkata esim. asianmukaisen kokemuksen tai osaamisen puutteen vuoksi, niin eipä tule sille työttömälle karenssia. Että hah hah vain itsellesi! :D
Jännää kuulla että siellä TE:llä edes tehdään oikeasti jotain työnetsintätyötä. Itse nyt 6kk työmarkkinatuella, ja ekan puhelinsoiton jälkeen ei ole ollut yhtään suoria yhteydenottoja. Leikkuri totta kai iski, mutta se on ihan se ja sama kun talous ei siihen kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tehtiin kerran noin. Sitten sattui niin kivasti että kyseinen työvoimatantta teki virheen työssään ja sain tehtyä hänestä valituksen. Kävin ihan toimialajohtajan huoneessa lopulta selvittämässä niitä ristiriitaisia lausuntoja ja koko homma peruutettiin. En enää asioinut sen tantan kanssa ja sain muutenkin olla melko rauhassa sen ajan kun työttömyyteni kesti.
Sun valitukselle naurettiin monta kuukautta kahvihuoneessa, rauhassa sait ja saat olla sen takia kun ei sinua kukaan ota töihin vaikka maksettaisiin.
Terveisin se työvoimatantta
Ohjeen mukaan tänään ei saanut tehdä työtarjouksia lainkaan, koska postin lakko siirtää kirjeiden sappumisen jopa ensi vuoteen.
Toiseksi me kaikki työkkärissä tiedämme, että työtarjous ei ole sama kuin karenssi. Riittää, että asiakas ottaa yhteyttä työnantajaan, hakeahan ei ole pakko! Toki jo pelkkä hakemus on yhteydenotto, ei tarvitse ensin soitella ja sitten hakea. Normihakemusta ei voi väittää "aiheutti itse sen, että ei tullut valituksi" -toiminnaksi.
Lue vaikka sen työtarjouksen teksti, saatat yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Siihen työhön ottamisesta tai ottamatta jättämisestä päättää kuitenkin TYÖNANTAJA etkä sinä. Ja jos TYÖNANTAJA ei päätä sitä työhön osoittamaasi työtöntä palkata esim. asianmukaisen kokemuksen tai osaamisen puutteen vuoksi, niin eipä tule sille työttömälle karenssia. Että hah hah vain itsellesi! :D
Niin ja muuten sitäkin, että kulutat vain työnantajan aikaa turhaan, jos lähetät sinne täysin motivoitumattomia tai muuten siihen työhön sopeutumattomia työttömiä.
Varoitus työvoimavirksilijoille. Minun kohdalla kävi kerran nöin että virkailija tahallisesti järjesti minulle karenssin. Aloitin tästä taistelun joka meni muutoksenhakuulautkuntaan ja sitten hallinto-oikeuteen ja myös lopulta poliisille. Kyseinen virkailija jäi kiinni ja minulle maksettiin takautuvasti menetetyt korvaukset. Virksilijan toiminta johti varoitukseen.
Ei ole olemassa mitään kahden vuoden määräaikaisuuksia, ja mitä väliä, vaikka olisikin, kaksi vuotta on pitkä aika töissä. Ja mistä edes tietäisit, ettei toinen muuttaisi työpaikan lähelle? Selkeä provo.
Ms kirjoitti:
Varoitus työvoimavirksilijoille. Minun kohdalla kävi kerran nöin että virkailija tahallisesti järjesti minulle karenssin. Aloitin tästä taistelun joka meni muutoksenhakuulautkuntaan ja sitten hallinto-oikeuteen ja myös lopulta poliisille. Kyseinen virkailija jäi kiinni ja minulle maksettiin takautuvasti menetetyt korvaukset. Virksilijan toiminta johti varoitukseen.
Höpsis. Yksittäinen virkailija ei anna karenssia. Poliisi taas ei puutu hallintoasioihin.
Olet pelkkä
porvoolainen viestijä !!!
Ole hyvä ja pidä se porvoolainen mielipiteesi ja ajatuksesi ihan omanasi.
Ja pidä vastaisuudessa turpasi tukossa!
Vierailija kirjoitti:
Ms kirjoitti:
Höpsis. Yksittäinen virkailija ei anna karenssia. Poliisi taas ei puutu hallintoasioihin.
Tässä tilanteessa puuttui koska kyse oli virkamiesaseman väärinkäyttö. Meinasin viedö asian pidemmälkekin vaatien korvausta vaivasta jonka tämä taistelu vaati koska prosessi kesti 1.5 vuotta. Tyydyin kuitenkin ratkaisuun koska sain virkailijan kiinni ja takautuvasti menetetyt korvaukset.
Kannattaa varmaan hirveästi huudella netissä tekemistään virkarikoksista.
Mutta tämähän tapahtuikin Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ms kirjoitti:
Tässä tilanteessa puuttui koska kyse oli virkamiesaseman väärinkäyttö. Meinasin viedö asian pidemmälkekin vaatien korvausta vaivasta jonka tämä taistelu vaati koska prosessi kesti 1.5 vuotta. Tyydyin kuitenkin ratkaisuun koska sain virkailijan kiinni ja takautuvasti menetetyt korvaukset.
Pidemmälle? Haagin tuomioistuimeen kenties? Väitä mitä tykkäät, poliisi ei puutu hallintolain alaisiin asioihin.
Porvoon TE-keskus vissiin mut tuoltahan se voi tuntua välillä. Ja aika helposti välteltävissä jos ei kiinnosta.