Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotien vasu keskustelut ajan hukkaamista

Vierailija
08.11.2019 |

Yritin sanoa päiväkodilla että en koe tarpeelliseksi koska kaikki ok ja lapsi ollu jo kaksi vuotta samassa ryhmässä. Kuulemma pakko kun laki määrää. Niin sitten otin töistä tunnin vapaata tätä varten. Mitään uutta ei ilmennyt. Ajan hukkaa

Kommentit (422)

Vierailija
181/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota töistä vapaata tuota varten. Aika hoitukoon silloin kun on haku-aika, tai myöhemmin illalla.

Päiväkodin työntekijöilläkin on työaika. Emme asu päiväkodin tiloissa.

Vierailija
182/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelta päiväkodissa töitä tekevältä tuntuu olevan hukassa se asia, että lapsi on hoidossa päivällä, koska vanhemmat ovat töissä. Esim. meillä kummallakin vanhemmalla on tunnin työmatka yhteen suuntaan, ja töissä pitäisi olla virka-aikana. Ja sitten päiväkoti ilmoittaa, että hei, vasukeskustelu klo 12 arkipäivänä, kai pääsette tulemaan. Joo ei kiitos. Kieltäytyvät järjestämään keskusteluja muutoin kuin 9-15, koska ”henkilökunnan työajat”. Päiväkoti on auki 6.30–17.30, olisihan siinä hyvin mahdollista järjestää vasukeskusteluja vanhemmille paremmin sopivina aikoina, mutta ei vaan ole mahdollista kun yhyy yhyy, ei voi yhtään joustaa työajoista, mutta vanhempien kyllä pitää joustaa.

Jos työvuoro alkaa klo 6.30, kuka silloin vastaanottaa pk:iin tulevia lapsia, jos samaan aikaan pitäisi olla vasu-keskustelussa?

En saa sijaista, en voi tehdä tolkuttomasti ylitöitä.... en saa niistä rahallista korvausta, vaan ne on tasattava mahdollisimman nopeasti. Miten? Tekemällä lyhyempää päivää eli olemalla pois ryhmästä.

Nämä asiat kuuluu työnjohdon ratkaista siinä vaiheessa, kun tehdään vuorolistoja. Ei voi olla niin vaikeaa.

Yritä vaikuttaa asiaan kuntatasolla. Yksittäinen johtaja ei voi palkata extrahenkilökuntaa ns äärivuoroihin. Minä en tee ylitöitä sinun lapsesi takia ja kirjaan keskusteluun ettei vanhempi varannut aikaa. Harmi vaan että sitten koulussa voi paljastua kaikenlaista mikä vaikuttaa oppimiseen eikä tukia ( toimintaterapia, puheterapia, integ.ryhmä) ole enää niin helppo järjestää.

Mutta kun sinulle ei mikään aika sopinut.

Ja tälläkin hoitajalla on töitä vain siksi että ylipäätään on lapsia. Vanhempana aika oksettavaa että asenne on sitten tuo. Minun lapseni ei ole olemassa sinua varten vaan sinun työnkuvasi on olla lasta varten. Harmittavan monella lastenhoitajalla tämä on unohtunut kuten tästäkin saa lukea.

Syntyvyys on onneksi laskussa niin ei sinunkaan tarvitse työssäsi vaivautua enää yhtään mihinkään.

Kaupan kassalla on töitä kun ihmiset ostavat tavaraa, tulossa on nettikaupan nousu ( koskee kaikkea vähittäismyyntiä)

Insinöörillä on töitä vain koska suunnittelee asiaa x.

Vanhusten- ja sairaanhoitajilla on töitä vain koska on sairaita ja vanhuksia.

Opettajilla on töitä vain koska on lapsia ja nuoria tai aikuisia jotka haluavat oppia lisää.

Kätilöillä on töitä kun syntyy vauvoja.

Siivoojilla kun on sotkua.

Kokeilla niin kauan kuin on ihmisiä syömässä.

Jatkanko?

Palvelualalla työskentely ei tarkoita sitä että suostutaan kaikkeen mitä sinä haluat tai kaikkiin pyyntöihisi!

Osuitkin naulan kantaan! Katsos kun minä äitinä olen töissä juurikin silloin kun työnantaja määrää, enkä saa sieltä poistua tuosta vaan edes sen vasun takia. Ja juuri sen vuoksi minullakin on töitä, koska sairaudet niin vaativat. Sen vuoksi minäkin vaadin että se lastenhoito järjestyy niinkuin minä työni puolesta tarvitsen, koskien myös vasuja.

Mutta eihän se sinua haittaa että ravintolassa tarjoilija poistui lapsen vasuun ja ruokailusi myöhästyy. Mummosi vaipanvaihto viivästyy koska yksi työntekijä poistui kesken päivän ja sijaista ei tuolle ajalle saa. Toimistosi roskiksia ei tänään tyhjennetä koska se siistijä poistui vasua varten. Tämä tietysti kymmeninä eri päivinä koska muutkin työntekijät ja niiden lapset. Jatkanko?

Onko työpäiväsi aina klo 8-16? Ei muita vuoroja, ei vapaa/lomapäiviä, ei etätyötä? Elät asenteella, että minäminäminä? Vaadit, sinulla on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia? Et pysty asettumaan toisen asemaan, vaan kyykytät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ja olettaako joku vanhempi, että päiväkodin työntekijät tulisivat vapaapäivinään pitämään vasu-keskusteluja?!!!!! Ei todellakaan tule!!!!!!!! Luoja, mitä idiootteja olette!!!!!!

Vierailija
184/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on haku ja vienti hetkellä niin hulinaa että itse kyllä tykkään rauhassa istua hoitajan kanssa alas juttelemaan miten lapsella menee hoidossa 😊

Vierailija
185/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelta päiväkodissa töitä tekevältä tuntuu olevan hukassa se asia, että lapsi on hoidossa päivällä, koska vanhemmat ovat töissä. Esim. meillä kummallakin vanhemmalla on tunnin työmatka yhteen suuntaan, ja töissä pitäisi olla virka-aikana. Ja sitten päiväkoti ilmoittaa, että hei, vasukeskustelu klo 12 arkipäivänä, kai pääsette tulemaan. Joo ei kiitos. Kieltäytyvät järjestämään keskusteluja muutoin kuin 9-15, koska ”henkilökunnan työajat”. Päiväkoti on auki 6.30–17.30, olisihan siinä hyvin mahdollista järjestää vasukeskusteluja vanhemmille paremmin sopivina aikoina, mutta ei vaan ole mahdollista kun yhyy yhyy, ei voi yhtään joustaa työajoista, mutta vanhempien kyllä pitää joustaa.

Jos työvuoro alkaa klo 6.30, kuka silloin vastaanottaa pk:iin tulevia lapsia, jos samaan aikaan pitäisi olla vasu-keskustelussa?

En saa sijaista, en voi tehdä tolkuttomasti ylitöitä.... en saa niistä rahallista korvausta, vaan ne on tasattava mahdollisimman nopeasti. Miten? Tekemällä lyhyempää päivää eli olemalla pois ryhmästä.

Nämä asiat kuuluu työnjohdon ratkaista siinä vaiheessa, kun tehdään vuorolistoja. Ei voi olla niin vaikeaa.

Yritä vaikuttaa asiaan kuntatasolla. Yksittäinen johtaja ei voi palkata extrahenkilökuntaa ns äärivuoroihin. Minä en tee ylitöitä sinun lapsesi takia ja kirjaan keskusteluun ettei vanhempi varannut aikaa. Harmi vaan että sitten koulussa voi paljastua kaikenlaista mikä vaikuttaa oppimiseen eikä tukia ( toimintaterapia, puheterapia, integ.ryhmä) ole enää niin helppo järjestää.

Mutta kun sinulle ei mikään aika sopinut.

Ja tälläkin hoitajalla on töitä vain siksi että ylipäätään on lapsia. Vanhempana aika oksettavaa että asenne on sitten tuo. Minun lapseni ei ole olemassa sinua varten vaan sinun työnkuvasi on olla lasta varten. Harmittavan monella lastenhoitajalla tämä on unohtunut kuten tästäkin saa lukea.

Syntyvyys on onneksi laskussa niin ei sinunkaan tarvitse työssäsi vaivautua enää yhtään mihinkään.

Kaupan kassalla on töitä kun ihmiset ostavat tavaraa, tulossa on nettikaupan nousu ( koskee kaikkea vähittäismyyntiä)

Insinöörillä on töitä vain koska suunnittelee asiaa x.

Vanhusten- ja sairaanhoitajilla on töitä vain koska on sairaita ja vanhuksia.

Opettajilla on töitä vain koska on lapsia ja nuoria tai aikuisia jotka haluavat oppia lisää.

Kätilöillä on töitä kun syntyy vauvoja.

Siivoojilla kun on sotkua.

Kokeilla niin kauan kuin on ihmisiä syömässä.

Jatkanko?

Palvelualalla työskentely ei tarkoita sitä että suostutaan kaikkeen mitä sinä haluat tai kaikkiin pyyntöihisi!

Osuitkin naulan kantaan! Katsos kun minä äitinä olen töissä juurikin silloin kun työnantaja määrää, enkä saa sieltä poistua tuosta vaan edes sen vasun takia. Ja juuri sen vuoksi minullakin on töitä, koska sairaudet niin vaativat. Sen vuoksi minäkin vaadin että se lastenhoito järjestyy niinkuin minä työni puolesta tarvitsen, koskien myös vasuja.

Mutta eihän se sinua haittaa että ravintolassa tarjoilija poistui lapsen vasuun ja ruokailusi myöhästyy. Mummosi vaipanvaihto viivästyy koska yksi työntekijä poistui kesken päivän ja sijaista ei tuolle ajalle saa. Toimistosi roskiksia ei tänään tyhjennetä koska se siistijä poistui vasua varten. Tämä tietysti kymmeninä eri päivinä koska muutkin työntekijät ja niiden lapset. Jatkanko?

Onko työpäiväsi aina klo 8-16? Ei muita vuoroja, ei vapaa/lomapäiviä, ei etätyötä? Elät asenteella, että minäminäminä? Vaadit, sinulla on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia? Et pysty asettumaan toisen asemaan, vaan kyykytät?

Ja luuletko sinä että sinäsinäsinä olet ainoa joka vaadit ja kyykytät? Et muista wettä on opekeskustelut, hammaslääkärit, siedätyshoidot, leirikoulukeräykset, läksyjen avittamiset, kouluverkkpkeskustelut, homekouluinfot, pääsykokeet, painotusinfot, omat lääkärit, rokotusajat, rokotustehosteajat, LASTEN SAIRASTELUT, omat sairastelut,, rästityöt.

Etätyöpäivät ovat työntekoa, eivät vapaapäiviä.

Ja lomapäivinä lapset on kotona. Mutta sinä kuvittelet, että raahaan lapset päiväkodille tunnin päähän keskustellakseni kanssasi itsestäänselvyyksiä vartin?

Just just

Ei yhtään itsekeskeistä ja lapsen tarpeet sivuuttavaa.

Vierailija
186/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaksi kertaa, sitten aloin suoraan kysymään. Onko oikeasti jotain mistä meidän pitää keskustella, onko jotain mihin pitää puuttua. Vastaus oli ei, sitten sanoin, täytän paperin omalta osalta ja sinä omalta, sitten allekirjoitan se vaikka aamulla. Ei tarvittu ottaa vapaata.

En tuhlaa Lton aikaa turhaan keskusteluun, en myöskään tuhlaa omaa aikaa turhaan keskusteluun. Sen sijan otan vapaata töistä silloin kun on oikeasti tarve, on ollut sairaalakäyntiä, hammashoito ja vaikka se äitienpäivä kahvi aamu. Silloin olen lapsen kanssa. Keskustelen mielellään jos on jotain tärkeä, muuten ihan turhaa.

Vierailija
187/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti keskusteluun!??? Minä käytän vuosittaiseen arviointikeskusteluun vanhemman ja nuoren kanssa 20 min. Tosin ei onneksi pidä jokaisesta täyttää mitään tukilehtä yms. Ilmankos päiväkodeissa on aikapula!

Vierailija
188/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, jotka ovat päiväkodissa 20h, koska olen itse yrittäjä ja teen töitä kotona. Mies kokopäivätyössä. Viime syksynä oli kaikilla lapsilla ensin Lapsi puheeksi keskustelu ja sitten Vasut, eli siis mies otti lounasaikaan kuudesti vapaata töistä. Eikä siinä mitään, mutta olimme täyttäneet paperit siten että niihin ei ollut oikein mitään lisättävää.

Ärsyttää myös ne "tavoitteet varhaiskasvatukselle". Meillä ei ole mitään tavoitteita. Tai no, tavoite on se, että lapset pidetään hengissä sen 20h, että saan tehtyä töitä sen aikaa. Mutta sitähän ei voi siihen kirjoittaa, vaan pitää keksiä hienoja ryhmäytymisiä ja vuorovaikutustaitoja. Ärsyttävää.

Vierailija
189/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me vanhemmat emme halua lähihoitajia joista on nyt tullut ”varhaiskasvatuksen asiantuntijoita” joille jo pelkkä potalla käynti on arviointilanne jolla pitää olla pedagoginen tavoite.

Me haluamme lämmintä hyvää terveellistä peruspäivähoitoa, kiitos."

Paras kasvatustavoite on olla huolehtiva ja välittävä ja turvallinen aikuinen lapselle päivähoidon aikana.

Ei tiuskiva ja ilkeällä äänellä komentava kun itseä vähän vetuttaa ja väsyttää valittu ammattiala ja lasten idiootit vanhemmat joiden paskamaisuus kostetaan lapselle hoidon aikana tylyllä ja kylmällä käytöksellä ja keskitytään sen sijaan suosikkivanhempien jälkikasvulle lepertelyyn.  Päivähoitoalalla on seassa Dr Jekyll /MRS Hydeja. Ja kyllähän heistä tulisi kertoa enemmän keskittyen valintakokeisiin alalle kuin jostain vasukeskusteluista. Ollaan mielinkielin hyvähoitaja naamari päällä kun vanhemmat hakee lapsen ja heti kun häipyy näköpiiristä niin todellinen hapan ja tyly naama paljastuu. Mukavaa päivää pikku piltille vaan!

Vierailija
190/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on haku ja vienti hetkellä niin hulinaa että itse kyllä tykkään rauhassa istua hoitajan kanssa alas juttelemaan miten lapsella menee hoidossa 😊

Keskustele ja kommunikoi nyt ensisijaisesti sen oman lapsesi kanssa millaista siellä hoidossa on ja tarkkaile miten hän voi. Noin niinku kasvatustavoitteena.

Vierailija
191/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunti keskusteluun!??? Minä käytän vuosittaiseen arviointikeskusteluun vanhemman ja nuoren kanssa 20 min. Tosin ei onneksi pidä jokaisesta täyttää mitään tukilehtä yms. Ilmankos päiväkodeissa on aikapula!

Ja todella tyhmiä aikuisia. Mäkyykö siellä teidän päiväkodin pihassa telttakylä jossa kaikki vnhemmat on töissä?

Vierailija
192/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko ja olettaako joku vanhempi, että päiväkodin työntekijät tulisivat vapaapäivinään pitämään vasu-keskusteluja?!!!!! Ei todellakaan tule!!!!!!!! Luoja, mitä idiootteja olette!!!!!!

Mistä tunnistaa henkilön joka on päiväkodissa töissä?

- Joko teini-hymiöistä tai  huutomerkkien runsaasta käytöstä painottamassa viestiä.

Vierailija
193/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän huvittaa aina nää kirjalliset keskustelusopimukset jotka annetaan allekirjoitettavaksi. Lapsiahan muuttuu ja kasvaa jo muutamassa kuukaudessa niin paljon että ne kirjatut asiat vanhentuu

Muistan kun meillä oli viime syksynä Vasu ja siellä keskusteltiin lapsen ongelmasta. No kuukauden kuluttua tätä ongelmaa ei sitten kuulemma enää ollutkaan.

No silloinhan vasu-keskustelu oli tuottanut tulosta!! Ongelma oli poistunut. 

Mieti, jos ongelma olisi pahentunut esim. lapsi edelleen vain löisi muita.

Vierailija
194/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt miksi ne pitää pitää fyysisesti siellä paikan päällä.

Missäs sitten

No etänä, ääliö.

Joo just - hoitaja päiväkodissä ja vanhemmat lähiöpubissa

Vierailija
195/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt miksi ne pitää pitää fyysisesti siellä paikan päällä.

Missäs sitten

No etänä, ääliö.

Joo just - hoitaja päiväkodissä ja vanhemmat lähiöpubissa

Töissä. Jotta sinulle saadaan Maksettua palkka ja pidettyä se suojatyöpaikka.

Vierailija
196/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Me vanhemmat emme halua lähihoitajia joista on nyt tullut ”varhaiskasvatuksen asiantuntijoita” joille jo pelkkä potalla käynti on arviointilanne jolla pitää olla pedagoginen tavoite.

Me haluamme lämmintä hyvää terveellistä peruspäivähoitoa, kiitos."

Paras kasvatustavoite on olla huolehtiva ja välittävä ja turvallinen aikuinen lapselle päivähoidon aikana.

Ei tiuskiva ja ilkeällä äänellä komentava kun itseä vähän vetuttaa ja väsyttää valittu ammattiala ja lasten idiootit vanhemmat joiden paskamaisuus kostetaan lapselle hoidon aikana tylyllä ja kylmällä käytöksellä ja keskitytään sen sijaan suosikkivanhempien jälkikasvulle lepertelyyn.  Päivähoitoalalla on seassa Dr Jekyll /MRS Hydeja. Ja kyllähän heistä tulisi kertoa enemmän keskittyen valintakokeisiin alalle kuin jostain vasukeskusteluista. Ollaan mielinkielin hyvähoitaja naamari päällä kun vanhemmat hakee lapsen ja heti kun häipyy näköpiiristä niin todellinen hapan ja tyly naama paljastuu. Mukavaa päivää pikku piltille vaan!

MISSÄ MUUTEN VIIPYY AVOIN ANONYYMI SÄÄNNÖLLINEN PALAUTEBOXI HOITAJISTA ESIMIEHILLE TYYLIIN KASVATUSTAVOITTEIDEN TÄYTTYMINEN JA ASETTAMINEN SEKÄ PERUSHOIDON LAADULLISUUDEN TOTEUTUMINEN ARJESSA?

Vierailija
197/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta, jotka ovat päiväkodissa 20h, koska olen itse yrittäjä ja teen töitä kotona. Mies kokopäivätyössä. Viime syksynä oli kaikilla lapsilla ensin Lapsi puheeksi keskustelu ja sitten Vasut, eli siis mies otti lounasaikaan kuudesti vapaata töistä. Eikä siinä mitään, mutta olimme täyttäneet paperit siten että niihin ei ollut oikein mitään lisättävää.

Ärsyttää myös ne "tavoitteet varhaiskasvatukselle". Meillä ei ole mitään tavoitteita. Tai no, tavoite on se, että lapset pidetään hengissä sen 20h, että saan tehtyä töitä sen aikaa. Mutta sitähän ei voi siihen kirjoittaa, vaan pitää keksiä hienoja ryhmäytymisiä ja vuorovaikutustaitoja. Ärsyttävää.

Noita Lapsi puheeksi -keskusteluja en ymmärrä, miksi ne pitää päiväkodissa käydä? On jo valmiiksi vasukeskustelut kahdesti vuodessa, lisäksi henkilökunta näkee lasten vanhempia joka aamu ja iltapäivä, eikö siinä jo tule ihan tarpeeksi puhetta lapsen asioista?

Vierailija
198/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustele ja kommunikoi nyt ensisijaisesti sen oman lapsesi kanssa millaista siellä hoidossa on ja tarkkaile miten hän voi. Noin niinku kasvatustavoitteena.

Tottakai päivittäin keskustelen ja hyvin viihtyykin, en mä nyt mikään tyhmä ole ja jätä kaiken keskustelun kerran vuodessa tapahtuvaan vasuun 😄

Vierailija
199/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja päätitte sitten kuitenkin hankkia lapsia ja nyt ne sotkee töiden tekoa. R:ltä olisi saanut kondomeja.

Vierailija
200/422 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet opettajakin on kypsiä näihin. Siskoni joka on päiväkodin ope sanoi että ne vasut stressaa ihan hirveesti kun on pakko tehdä ja kirjata just syksyllä. Että joutuu olleen ihan hirveen paljon niiden takia pois sieltä ryhmästä. Sanoin että miksi ne ei sano tuota ääneen ???

No, kun rikomme lakia, jos emme vasuja tee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi