Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katukuvassa näkee paljon ihmisillä päällään mustaa tai hyvin tummaa päästä varpaisiin

Vierailija
05.11.2019 |

Siksi kysyn uteliaisuudesta ja ketään pilkkaamatta, että onko sellainen tyyli tietoinen ja mieluinen valinta vai koska kaikki muutkin niin pukeutuu vai miten? No, syitähän ja tapojahan voi olla useampia. Miettiikö ihmiset paljoa yleensä värien vaikutuksesta itseen ja toisiin? Ja miten ihmiset niitä tulkitsee? Tietenkin tässä aloituksessa voi pohtia myöskin muihinkin värien pukeutujiin.

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄin eilen kaupassa aivan ihanan kirkkaan keltaisen toppatakin, mutta tiedän, etten ikinä tule sitä ostamaan. En halua erottua.

Vierailija
122/195 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pääosin mustiin/mustaharmaisiin pukeutuva: en jaksa keskittyä väreihin kovinkaan paljon vaan ostan vaatteen joka sopii hyvin päälleni ja on miellyttävän tuntuinen. Sen verran tyylitajua minulla on että nautin nähdessäni tyylikkäitä asukokonaisuuksia, en vain harrasta niitä itse. Ehkä joskus pitäisi kokeilla. Tiedä vaikka piristäisi oloa. Terveisin keski-ikäistyvä mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummaa varsinkin mustaa oli eniten vaatekaupoissa kun tänään kiertelin. Ap

Vierailija
124/195 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kivvaa kun näkkyis enemmän värejä katukuvassa☺️☺️

Vierailija
125/195 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako monet tämänkin aloituksen itseensä? 🤔

Vierailija
126/195 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa myydään usein mustaa ja harmaata Tampereella. Käy hyvä tuuri jos löytää violetin tai sinisen paidan esimerkiksi. Budjetti ei ole kovin suuri kaikilla.

Vierailija
127/195 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako monet tämänkin aloituksen itseensä? 🤔

En tiedä, ottavatko itseensä mutta alkaahan se käydä vähän väsyneeksi, kun joka ikisen loppuvuoden valituksenaihe on "miks suomalaiset pukeutuu aina niin paljon mustaan". Myös se on aika erikoista, että oletetaan ihmisten suosivan mustaa siksi, etteivät uskalla erottautua massasta. Moni meistä, ml. allekirjoittanut, pukeutuu mustaan siksi että aidosti pitää kyseisestä väristä. Vaatekaapistani löytyy toki muitakin tummia värejä: munakoisoa, musteensinistä, viininpunaista ja teräksenharmaata. Kirkkaammista väreistä tomaatinpunaista, indigon- ja sähkönsinistä sekä purppuraa. Pastellivärit ja ruskean eri sävyt eivät puolestaan ole minun juttuni.

Vierailija
128/195 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on se ny saakeli jos ei mistään saa keskustella kun joku pahottaa mielensä. Pysykää pois tästä keskustelusta jos rakastatte sitä mustaa ja nää mielipiteet häirittee.

Vierailija
129/195 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan mustia vaatteita. Vanhentaa ja masentaa. Takeista lähtien värillisiä, yleensä punaisen eri sävyjä . Tilaan netistä tai ostan ulkomailla ollessani.

Mummo 68 v.

Vierailija
130/195 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takit on kalliita, siksi haluan , että takki näyttää tyylikkäältä ja sopii moneen menoon vuodesta toiseen. Musta näyttää kovalta valkoisia kasvojani vasten joten pidän värillistä huivia. Jos löydän kauniinvihreän tai tummanpunaisen laadukkaan hupullisen villakangastakin, niin ostan sen. En ole sellaisia nähnyt.

Vierailija
131/195 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuo, että kun olen köyhä, ostan mustaa, niin ne käy kaikkien vaatteiden kanssa.

Mutta! Minulla on äidin neuloma polvipituinen villatakki .Äiti käytti siihen kaikki iloisen väriset jätelangat, pienet pätkätkin. Kun kuljen kaupungissa tuo villatakki yllä, valehtelemati ainakin kaksi ihmistä päivässä tulee ihastelemaan takkiani.  "Voi mikä päivänpiristystakki!, Tulin iloiseksi kun näin tuon takkisi..."

Itse tulen iloiseksi näistä kommenteista. Ja tietysti neuloja, äiti. 

Nyt rupesi tekemään mieli punaisia tai kirkkaansinisiä housuja...

Vierailija
132/195 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus anopilta valkoisen toppatakin, piti olla solkenaan pesemässä sitä.

Vierailija
133/195 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
134/195 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismissa pukeudutaan synkkiin väreihin. Ei saa erottua ja toiseksi ei ole rahaa ostaa kovin montaa takkia. Ollaan tavallaan demokraattisesti kaikki samannäköisiä. Kapitalismissa on värikästä ja koitetaan erottua. Sosialismissa ihmistä pidetään vähän hölmönä, jos on kirkkaat housut tai kengät esim. miehellä virka-asuna. Mutta paljon myös sitä, että sosialismissa ihmisillä ei yksinkertaisesti ole varaa moniin väreihin.

Vierailija
135/195 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaisin värikästä, saattaisin kerätä miehiä ympärilleni kuin kärpäsiä; joku saattaisi luulla, että olen iloinen ja ulospäinsuuntautunut; ihmiset erehtyisivät luulemaan, että minulla menee hyvin. Tumma vaate on yhtä kuin synkkä mieleni ja kurja elämäntilanteeni enkä turhaan erotu joukosta.

Vierailija
136/195 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsia ei pueta tummiin? 😆

Vierailija
137/195 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei pueta tummiin, koska heitä ei koske vielä sosialismin säännöt. Sosialismi iskee ensimmäisen kerran teininä, kun osa nuorista alkaa pukeutumaan tummaan virkamiestyyliin tai myöhemmin kun 20 vuotiaat koittavat näyttää virastotädeiltä, vaikka teinien kuuluisi pukeutua ihan kuten haluavat. Tuossa noin 15 ikävuoden paikoilla pukeutuminen vakavoituu täälläpäin. Ruotsissa pukeutuminen ei ole niin vakavaa.

Vierailija
138/195 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakit (jotka eivät ole villaa) yksinkertaisesti likaantuvat aivan liian helposti väreissä täällä loskan keskellä. Ei tarvitse kuin hipaista autoa, niin on likaa takissa.

Minulla on yksi valkoinen kalliimpi parkatakki, jonka käytän säännöllisesti pesulassa. Toista vaaleaa ei tule. Takki on paskainen ihan muutaman käytön jälkeen, vaikken missään rymyä.

Vierailija
139/195 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle riittää että naama on valkonen siinä on jo tarpeeksi väriä muiden ihmeteltäväksi.

Vierailija
140/195 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkivärini ovat musta ja punainen (kirkkaanpunainen tai viininpunainen). Talvisin onneksi löytyy ihan kivasti punaisia vaatteita.

Musta on elegantti ja tyylikäs väri. Sitä on helppo piristää muilla väreillä, mutta se näyttää hyvältä myös yksistään. Ja kuten joku jo sanoikin ylempänä, niin musta korostaa ihmisen ääriviivoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi