Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katukuvassa näkee paljon ihmisillä päällään mustaa tai hyvin tummaa päästä varpaisiin

Vierailija
05.11.2019 |

Siksi kysyn uteliaisuudesta ja ketään pilkkaamatta, että onko sellainen tyyli tietoinen ja mieluinen valinta vai koska kaikki muutkin niin pukeutuu vai miten? No, syitähän ja tapojahan voi olla useampia. Miettiikö ihmiset paljoa yleensä värien vaikutuksesta itseen ja toisiin? Ja miten ihmiset niitä tulkitsee? Tietenkin tässä aloituksessa voi pohtia myöskin muihinkin värien pukeutujiin.

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaakin tuo jo vaihteluu tummille väreille..

Vierailija
182/195 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalle musta sopii.

Laittakaa nqman eteen jotain teille sopivaa, vaikka muu olisi musta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tumman, melko yhtenäisen värin luomasta linjakkaasta ilmeestä. Olen myös pienikokoinen, ja jotenkin sellainen liian värikäs pukeutuminen saa olon lapsekkaaksi. En laittaisi esim. farkkujen kans värillistä paitaa, ihan liian hilpeää. Ja jos on väriä, niin siinä pitää olla intensiteettiä, ei hempeilyä.

Vierailija
184/195 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana ihmisenä en osaa pitää juurikaan talvella ja myöhäissyksyllä vaaleita värejä vaatteissa ja asusteissa.Nuoruudessanivielä suosittiin kesällä jakeväällä vaaleita ja kirkkaita värejä,tummat kuuluivat"pimeään" vuodenaikaan.

Muistan kouluajalta,kun yhdestä vanhemmasta opettajasta tiesi aina koska alkoi toukokuu.Käsilaukku ja kengät muuttuivat vaaleiksi ja syyskuun puolivälissä viimeistään tummiksi.

Olihan toki vaaleita talvivaatteita silloinkin,mutta vähemmän.Silloin oli vielä turkkeja ja turkislakit olivat talvipäähineitä.Niissä oli vaaleitakin,samoin urheiluvaatteissa.Mutta yleensä tyyli oli tuo.

En vieläkään osaa oikein pitää talvella ja syksyllä vaaleita asuja ja asusteita.Laukku vaihtuu syksyllä tummaan.

Sensijaan mulle oli äimistys,ettei talvella voi pitää ihon värisiä ja yleensäkin ohuita sukkahousuja,parempinakaan.

Pitkään näytti kuin naiset kulkisivat pikkulasten sukkahousuissa.

Toki olen jo tottunut niihin itsekin.

Laitettiin parit sukkikset päällekkäin,alle vaikka 20 deniä ja päälle 40 deniä.Niillä kyllä tarkeni.

Kun olin pieni,60-luvulla ,äiti käytti vaaleita puuvillasukkia,sanottiin alussukiksi,ohuiden sukkien alla.Niillä luotiin käsitys kuultavista sääristä,vaikka olikin lämmintä alla.

Koskahan tulee nekin muotiin.Tuntuu että kaikki toistuu säännöllisin väliajoin.

Vierailija
185/195 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaatteeni ovat enimmäkseen mustia koska pidän siitä. Minussa asuu kai pieni gootti.

Vierailija
186/195 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin mustaa, tummansinistä ja harmaata, vaikka miten olisi muuta tarjolla. Mulle ei sovi yhtään kirkkaat eikä pastellit. Viinipunainen ja violetti ovat värikkäimmät, mitkä minulle sopii. Parhaimmalta päälläni näyttää tummansininen ja nuo viininpunainen ja violetti, tummasävyisinä nekin. En osta useita talvitakkeja, joten siksi uusi villakangastakkini, mikä on vielä kaupassa, tulee olemaan tumman harmaa. Se kuitenkin käytössä viisi seuraavaa vuotta ja on paljon mahdollista, että parit hautajaiset on (huonossa kunnossa olevia iäkkäitä läheisiä) tiedossa lähivuosina ja sitten on valmiina sopiva takki jos ne on talvella. Kuvioista en pidä en yhtään. Ne eivät vain sovi minulle. 

Vierailija
187/195 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei yksinkertaisesti ole tarjolla juuri muuta kuin mustaa ja tummansinistä. Yritin etsiä itselleni toppatakkia, joka on reisipituinen, vedenkestävä, yksinkertainen ja laadukas. Väri olisi saanut olla murrettu keltainen, oranssi, vihreä, joku sinisen sävy jne. Löytyi vain beige, musta ja tummansininen. Pukeutuisin väreihin, jos niitä olisi tarjolla.

Vierailija
188/195 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
189/195 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
190/195 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pidän mustasta väristä

- halpa musta vaate näyttää aina laadukkaalta verrattuna muun väriseen halpaan vaatteeseen. Esim. punainen mekko, punainen tekonahkalaukku ovat aika "garish". En keksi sopivaa suomenkielistä ilmaisua

- kun kaikki vaatteet ovat mustia, ne sopivat aina yhteen. Ei tarvitse pohtia miten yhdistellä vaatteita, kunhan vaan pukee niitä tarpeen mukaan ylleen

- kun kaikki vaatteet ovat mustia, pyykkäys on helppoa

- kun sukka katoaa ja kaikki muut sukat ovat mustia ja samanlaisia, voi napata vain toisen sukan ja ne sopivat aina yhteen

- jos ei halua herättää huomiota on helppo sulautua näkymättömäksi mustaan pukeutuneena

- ninjat käyttävät mustaa

Vierailija
191/195 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei yksinkertaisesti ole tarjolla juuri muuta kuin mustaa ja tummansinistä. Yritin etsiä itselleni toppatakkia, joka on reisipituinen, vedenkestävä, yksinkertainen ja laadukas. Väri olisi saanut olla murrettu keltainen, oranssi, vihreä, joku sinisen sävy jne. Löytyi vain beige, musta ja tummansininen. Pukeutuisin väreihin, jos niitä olisi tarjolla.

https://www.weecos.com/fi/naiset/naisten-vaatteet/coats

Vierailija
192/195 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vaalean talvitakin ja sitä pitäisi olla koko ajan pesemässä. Tummissa ei lika niin näy.

Tämä. Suomessa talvella on ihan turha käyttää mitä valkoista. Etenkään kenkiä, käsineitä tai housuja, ne on todella nopeasti likaisena ja pitää olla koko ajan puhdistamassa. Itse pidän kesällä valkoisia kenkiä mutta silloinkin niitä joutuu putsaamaan päivittäin. Talvella mustat kengät ja paljon helpommalla selviää.

Vierailija
193/195 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
194/195 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni on mustaa vain housut. Uusien vaatteiden ostoon tulee haastetta ja jännitystä jos ja kun haluaa muita värejä. Ostan vain jos väri miellyttää. Ja se ei ole todellakaan musta tai harmaa. Liian synkkää.

Katukuva Suomessa on yleensä ankea, joten mm. viime aikojen keltainen ilahduttaa ja kiinnittää huomoita.

Vierailija
195/195 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi