Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katukuvassa näkee paljon ihmisillä päällään mustaa tai hyvin tummaa päästä varpaisiin

Vierailija
05.11.2019 |

Siksi kysyn uteliaisuudesta ja ketään pilkkaamatta, että onko sellainen tyyli tietoinen ja mieluinen valinta vai koska kaikki muutkin niin pukeutuu vai miten? No, syitähän ja tapojahan voi olla useampia. Miettiikö ihmiset paljoa yleensä värien vaikutuksesta itseen ja toisiin? Ja miten ihmiset niitä tulkitsee? Tietenkin tässä aloituksessa voi pohtia myöskin muihinkin värien pukeutujiin.

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska vaatekauppojen sisäänostajat ovat mustiinpukeutuva kaapumammoja ,he tilaavat kauppoihin samaa tavaraa mistä itse pitävät ja niin muutkin joutuvat samaa tyyliä pitämään

Sisäänostajat ostavat sitä, mikä menee kaupaksi.

Vierailija
102/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittäkö se syyksi, että pitää jostain tietystä väristä? Esim. pidän itse mustasta, joten saanko minä/onko minulla lupa pukeutua mustiin vaatteisiin? Vai pitäisikö minun skipata ne sen vuoksi, että joku pahoittaa mielensä niistä? Kaikkihan ei tykkää mustasta. Jännä juttu, en itse pidä räikeistä väreistä, kuten turkoosista tai pinkistä enkä itse ikinä pukisi noita värejä päälleni. Silti ei tulisi mieleenikään aloittaa keskustelua tuon värisistä vaatteista tai kysellä jonkun motiivia siihen, että se päällä oleva takki on turkoosi.

Tottakai jokainen pukeutuu tavallaan ja on omat lempivärinsä. Tässä aiheessa ei kyllä ole tarkoitus haukkua ainakaan minun osalta mustan käyttöä, se on muka yäk tms. Itse ainakin tykkään tummista väreistä tiettyyn rajaan saakka. Ja tässä keskustelussa puhutaan ja voi puhuakin muistakin väreistä ja mitä mieltä niistä on. Jokune jo tossa harmittelikin, että kun ei tahdo löytyä jotain tiettyä väriä takissa jne. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ottaa jo itseensä toisten väri mieltymyksistä🤔?

Vierailija
104/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaupoissa myydään eniten mustaa ja muita tummia, murrettuja värejä. Eivät sovi minulle sitten yhtään enkä niitä yleensä suostu ostamaankaan. Ostan vaatteeni enimmäkseen kirppiksiltä ja etsin kaupoista ja netistä vain sopivan värisiä vaatteita ja vasta sen jälkeen karsin mallin ja oman maun mukaan. Eli väri tulee ensin ja vasta sitten muut ominaisuudet. Eihän tämä aina helppoa ole näin, mutta olen huomannut, miten tärkeää omaan väritykseen sopivat värit ovat vaatteissa, joten sen kanssa en suostu kompromisseihin. Pidän myös enemmän puhtaista, vaaleista ja iloisista sävyistä ja koen oloni väsyneeksi ja masentuneeksi liian tummissa ja murretuissa väreissä.

Tänään päällä oli keskisiniset farkut, ruskeat nahkasaappaat, vaaleanvihreä pusero, kirkkaan sininen takki ja vaalea vedenvihreä huivi. Selässä oranssi reppu ja korvissa oranssit nappikorvikset. Kyllähän ihmiset tällaista väriläiskää aina katsovat, erityisesti tähän aikaan vuodesta, kun kaikki muut ovat pukeutuneet tummiin, mutta olen tottunut siihen. Omasta mielestäni näytän hyvältä ja olen saanut ainoastaan positiivisia kommentteja värikkyydestäni.

Vierailija
105/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän väreistä, mutta en vaatteissa enkä itselläni. Haluaisin kauniin sävyisen harmaan tai ruskean takin, mutta en ole onnistunut sellaista löytämään vaikka vuosia olen etsinyt. Takkini on sitten musta, paremman puutteessa.

Vierailija
106/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei sovi suomalaiselle harmaavarpuselle. Miten niin muita värejä ei löydy, mistä te oikein ostatte vaatteenne? Tänne Hgin keskustassa oli paljon värikkäitä vaatteita joka puolella (oranssia, keltaista, okraa, sinistä, ruskeaa jne). Itseltäni löytyy jäänsinistä, oranssia, punaista, sinistä, beigeä ja valkoista talvitakkia. Niiden kanssa voi jo yhdistää esim mustat housut tai kengät. Ja netistä löytyy vuorenvarmasti muita värejä kuin mustaa vai ostatteko vaatteenne vain jostain Prismasta?

Vierailija
107/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä masentuisin jos peilistä tuijottaisi kalpea naama kokomustissa! Käytän siis kyllä mustaa, mutta en koskaan päästä varpaisiin. Asussa pitää myös olla jotain vaaleaa tai värillistä. Asustekin riittää piristämään, mutta esim. värillinen neule tai neuletakki muuten neutraalissa asussa on näin talvella tosi kiva. 

Mielestäni myös loska ja pienet roskat erottuu helpommin ihan täysmustaa vasten kuin harmaata, ruskeaa, farkun sinistä, vihreää jne. vasten. Musta, kirkkaat värit ja ihan vaaleat värit ovat hankalampia, mutta kyllä nekin menevät puseroissa ym. mitkä eivät siellä kurassa normaalisti uiskentele.

Vierailija
108/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin värikkään talvitakin, mutta en löydä kivan väristä! Nyt on paljon keltaisia, punaisia, oransseja ja murretun vihreitä, en halua mitään niistä. Saisi olla vaikka monivärinen, useaa pastellisävyä esimerkiksi, mutta just noista en tykkää mitä on myynnissä. Netistäkin olen selaillut ja joitain ihan kivoja löytänyt, mutta en haluaisi jostain Kiinasta ruveta tilaamaan. Sitäkin olen miettinyt, että pitäisikö vaan ruveta tuunaamaan vaatteita, alusta asti en osaa enkä jaksaisi itse ommella, mutta joitain kangasmerkkejä osaisin kiinnittää ja napit vaihtaa.

Saa myös vinkata nettikaupan, josta löytyisi värikkäitä vaatteita, jotka eivät ole ihan hirveän kalliita (en mitään 200-300e maksaisi takista, 100e on melkolailla maksimi ja sellaistakin mieluusti sovittaisin ennen ostamista).

Vierailija
109/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti se värikkään ostaminen tyssää just siihen, että sen kauden värit ei miellytä/ pue itseä. Jos on ostamassa vaikka talvitakkia, ja sävyt on jotain itselle sopimatonta sävyä, niin tulee valittua se musta/muu tumma, eikä sitä takkia tule ihan heti seuraavina vuosina päivitettyä pelkän paremman värin löytymisen takia.

Sellaisina kausina, kun kauden värit osuu kohdilleen, niitä vaatteita voiskin ostella enemmän. Joskin jossain kohdassa ne jokapaikassa näkyvät samat trendivärit alkavat tympimäänkin...

Vierailija
110/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppakö musta hoikentaa.

Vierailija
111/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että musta on aika kova väri suomalaisen ihoa vasten. Toki poikkeuksia on. Onko esim zalandossa, boozt.comissa,nellyssä tai bubbleroomissa paljon eri värisiä takkeja ja vaatteita, ketkä sieltä on siis tilaillut useasti? Mikä hinta-laatu suhde? Ap

Vierailija
112/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaupoissa myydään eniten mustaa ja muita tummia, murrettuja värejä. Eivät sovi minulle sitten yhtään enkä niitä yleensä suostu ostamaankaan. Ostan vaatteeni enimmäkseen kirppiksiltä ja etsin kaupoista ja netistä vain sopivan värisiä vaatteita ja vasta sen jälkeen karsin mallin ja oman maun mukaan. Eli väri tulee ensin ja vasta sitten muut ominaisuudet. Eihän tämä aina helppoa ole näin, mutta olen huomannut, miten tärkeää omaan väritykseen sopivat värit ovat vaatteissa, joten sen kanssa en suostu kompromisseihin. Pidän myös enemmän puhtaista, vaaleista ja iloisista sävyistä ja koen oloni väsyneeksi ja masentuneeksi liian tummissa ja murretuissa väreissä.

Tänään päällä oli keskisiniset farkut, ruskeat nahkasaappaat, vaaleanvihreä pusero, kirkkaan sininen takki ja vaalea vedenvihreä huivi. Selässä oranssi reppu ja korvissa oranssit nappikorvikset. Kyllähän ihmiset tällaista väriläiskää aina katsovat, erityisesti tähän aikaan vuodesta, kun kaikki muut ovat pukeutuneet tummiin, mutta olen tottunut siihen. Omasta mielestäni näytän hyvältä ja olen saanut ainoastaan positiivisia kommentteja värikkyydestäni.

Kuulostaa hyvältä värikäs tyylisi👍 varmana piristääkin tässä pimeessä vuodenajassa kanssakulkijoita.☺️ Ap

Vierailija
113/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on viininpunainen, sähkönsininen ja vaaleanharmaa villakangastakki (kyllä, kolme kappaletta villakangastakkeja, joita käytän syksystä kevääseen). Olen haaveillut keltaisesta tai punaisesta parkatakista, nyt löytyy punainen toppatakki, jota käytän ulkoiluun.

Periaatteeni ulkovaatteita ostaessa on jo vuosia ollut, etten osta tummaa. Omasta mielestäni se on synkkää ja masentavaa, erityisesti jos syksy on näin kolkko kuin se on nyt ollut. Vaatteilla saa edes jotain väriä harmauteen, katukuvassa piristää, kun näkee värikkäitä vaatteita niiden kalseiden mustien seassa.

Noh, mulla ei esim. ole varaa moneen eri väriseen takkiin. Kyllästyn myös nopeasti ja innostun uusista väreistä nopeasti. Ratkaisuni on siis se, että perusvaatteeni ovat tummia (ei ihan mustia yleensä tosin vaan esim. tummanvihreitä), joitten seuraksi hankin kulloisenkin mieltymykseni mukaan värikkäitä asusteita. Tämäkin toimii, ja kokonaiskuva ei ole synkkä.

Vierailija
114/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
115/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun mustaan, koska palvon Saatanaa...not. Ei, vaan musta nyt vaan on ainoa oikea väri.

Vierailija
116/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on viininpunainen, sähkönsininen ja vaaleanharmaa villakangastakki (kyllä, kolme kappaletta villakangastakkeja, joita käytän syksystä kevääseen). Olen haaveillut keltaisesta tai punaisesta parkatakista, nyt löytyy punainen toppatakki, jota käytän ulkoiluun.

Periaatteeni ulkovaatteita ostaessa on jo vuosia ollut, etten osta tummaa. Omasta mielestäni se on synkkää ja masentavaa, erityisesti jos syksy on näin kolkko kuin se on nyt ollut. Vaatteilla saa edes jotain väriä harmauteen, katukuvassa piristää, kun näkee värikkäitä vaatteita niiden kalseiden mustien seassa.

Noh, mulla ei esim. ole varaa moneen eri väriseen takkiin. Kyllästyn myös nopeasti ja innostun uusista väreistä nopeasti. Ratkaisuni on siis se, että perusvaatteeni ovat tummia (ei ihan mustia yleensä tosin vaan esim. tummanvihreitä), joitten seuraksi hankin kulloisenkin mieltymykseni mukaan värikkäitä asusteita. Tämäkin toimii, ja kokonaiskuva ei ole synkkä.

Enhän minäkään niitä ole kerralla ostanut. Vaaleanharmaan ostin ensin, n.7 vuotta sitten. Sen jälkeen heti parin vuoden perään punaisen ja toissa vuonna sinisen. Kun ostaa kerralla laadukkaampia, niin ne kestää aikaa.

Vierailija
117/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
118/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö kukaan neonvärejä enää?

Vierailija
119/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun yleensä mustaan tai niin, että yksi vaatekappale on eri väriä ja loput mustaa. Inhoan kovin kirjaviin vaatteisiin pukeutumista.

Värit on nättejä luonnossa, mutta vaatteissa ei mun tyyliä.

Vierailija
120/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minäkään niitä ole kerralla ostanut. Vaaleanharmaan ostin ensin, n.7 vuotta sitten. Sen jälkeen heti parin vuoden perään punaisen ja toissa vuonna sinisen. Kun ostaa kerralla laadukkaampia, niin ne kestää aikaa.

On mullakin takki joka on käytössä vielä 20 vuoden jälkeen. Silti, ei ole varaa ostaa monia eri värisiä takkeja, etenkään laadukkaita, koska maksavat järkyttäviä summia. On muitakin intressejä mihin käyttää rahaa, ja mielestäni yksi takki kuhunkin tarpeeseen pitää riittää, siis itselleni. Muita en tuomitse, kukin käyttäköön rahansa juuri niin kuin haluaa.

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä