Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katukuvassa näkee paljon ihmisillä päällään mustaa tai hyvin tummaa päästä varpaisiin

Vierailija
05.11.2019 |

Siksi kysyn uteliaisuudesta ja ketään pilkkaamatta, että onko sellainen tyyli tietoinen ja mieluinen valinta vai koska kaikki muutkin niin pukeutuu vai miten? No, syitähän ja tapojahan voi olla useampia. Miettiikö ihmiset paljoa yleensä värien vaikutuksesta itseen ja toisiin? Ja miten ihmiset niitä tulkitsee? Tietenkin tässä aloituksessa voi pohtia myöskin muihinkin värien pukeutujiin.

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä väriskaala ulottuu myös talvineuleisiin. Olisin halunut keltaisen, oranssin, pinkintms värikkään, paksun neuleen, mutta ei löydy. Samat mustat, harmaat, ym tumman sin ja ruskeat tarjolla. Onko sitten ihme että masennutaan?

Masennus on ihan oikea sairaus, joka ei todellakaan johdu masentuneen ihmisen tahi muiden ihmisten värivalinnoista.

Ehkä tässä ei haettu tuota merkitystä, että tietyt värit muka aiheuttaa tai altistaa sairauden nimeltä masennus? Ap

Vierailija
62/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värit vaikuttavat mielialaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin laivastonsinisen takin, mutta mustaltahan se näyttää. Hassua sinänsä, että täällä Suomessa ei taida tuo gang stalking -värikoodipukeutuminen ainakaan mustan osalta (mitälie kulttitoimintaa, s-nanpalvonnan/noituuden sympoolivärejä) oikein toimia, kun täällä muutenkin pukeudutaan tummanpuhuvasti. :) Lisäksi kun gs:ssä yleisesti käytetään kaikkea non-verbaaliviestintää, kuten yskimistä kohdalla, niin sekin on meillä yleisenä tapana. Koettakoot, raukat, kestää.

Vierailija
65/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeudun lähes kokomustaan kesät ja talvet, koska pidän siitä ja se tuntuu kaikista omimmalta. 

Vierailija
66/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kovin paljon rahaa, joten ostan tummia vaatteita kun ne sopivat yhteen kaiken kanssa. Värikkäitä vaatteita pitäisi ostaa paljon enemmän, että löytyisi sopivia yhdistelmiä.

Miten vähäinen raha liittyy väreihin? Maksaahan ne tummatkin värit, samoin muutkin värit suunnilleen saman verran🤔tummiin vaatteisiin on just helpointa yhdistää joku väri, esim mustat housut, punertava paita.

Juuri näin. Esim. mustat housut ja värikäs paita. Tai jos musta takki niin siihenhän käy kaikenväriset ja kuosiset huivit.

Ettekö te nyt tajua. Just sen takia se musta vaate! Oranssi + punainen esim. ei välttämättä sovi, oranssi + musta sopii, punainen + musta sopii. Capish?

Kyllä on tajuttu jo, että värikkäiden vaatteiden sopiminen yhteen hankalampaa kuin musta+joku värikäs. Sekin on taito, kuinka saa värikkäät värit sopimaan yhteen. Sekin on makuasia, mitä värejä ajattelee sopivan yhteen jne.

Tottakai väritkin voi saada sopimaan yhteen. Mutta nyt oli kyse vaatekaapin hinnasta, ja pointti oli se että musta sopii useimpien värien kanssa yhteen, joten silloin vaatteita ei tarvitse osta niin paljoa. Joko nyt meni kupoliin?

Vierailija
67/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyydestä se johtuu ainakin mulla. Houkutus olisi ostaa värillinen takki, mutta päädyn mustaan tai tummansiniseen edellä mainitusta syystä. Asusteet ei sentään mustia.

Vierailija
68/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mä niin haaveilen luumun, tumman violetin tai purppuran värisestä talvitakista. Mistähän löytäisi?

Vierailija
69/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kovin paljon rahaa, joten ostan tummia vaatteita kun ne sopivat yhteen kaiken kanssa. Värikkäitä vaatteita pitäisi ostaa paljon enemmän, että löytyisi sopivia yhdistelmiä.

Miten vähäinen raha liittyy väreihin? Maksaahan ne tummatkin värit, samoin muutkin värit suunnilleen saman verran🤔tummiin vaatteisiin on just helpointa yhdistää joku väri, esim mustat housut, punertava paita.

Juuri näin. Esim. mustat housut ja värikäs paita. Tai jos musta takki niin siihenhän käy kaikenväriset ja kuosiset huivit.

Ettekö te nyt tajua. Just sen takia se musta vaate! Oranssi + punainen esim. ei välttämättä sovi, oranssi + musta sopii, punainen + musta sopii. Capish?

Kyllä on tajuttu jo, että värikkäiden vaatteiden sopiminen yhteen hankalampaa kuin musta+joku värikäs. Sekin on taito, kuinka saa värikkäät värit sopimaan yhteen. Sekin on makuasia, mitä värejä ajattelee sopivan yhteen jne.

Tottakai väritkin voi saada sopimaan yhteen. Mutta nyt oli kyse vaatekaapin hinnasta, ja pointti oli se että musta sopii useimpien värien kanssa yhteen, joten silloin vaatteita ei tarvitse osta niin paljoa. Joko nyt meni kupoliin?

No tietenkin jos suunnittelee vaatekaappinsa vaatteiden yhteensopivuuden hyvin, niin ei tarvitse ostella jatkuvasti uusia vaatteita. Olkoot kyseessä musta, sininen, mitkä tahansa värit.

Vierailija
70/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnittänyt huomiota samaan. Itselleni musta ei sovi alkuunkaan, ja siitä tulee jotenkin ankea olokin. Onneksi olen löytänyt värikkään toppatakin ja muutenkin ihan hyvin löytyy värikästäkin vaatetta. Eihän sitä ole pakko aina uutta ostaa jos ei löydä miellyttävää. Odottaa kunnes tulee vastaan ja pärjää siihen asti vanhoilla.

Vierailija
71/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violetti ja vaaleanpunainen sopii hyvin yhteen, joskus oon kokeillut. Ainakin jos violetti tummempaa sävyä. ☺️ Ap

Vierailija
72/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt huomiota samaan. Itselleni musta ei sovi alkuunkaan, ja siitä tulee jotenkin ankea olokin. Onneksi olen löytänyt värikkään toppatakin ja muutenkin ihan hyvin löytyy värikästäkin vaatetta. Eihän sitä ole pakko aina uutta ostaa jos ei löydä miellyttävää. Odottaa kunnes tulee vastaan ja pärjää siihen asti vanhoilla.

Näinpä. Ap

Vierailija
73/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mies esimerkiksi tyylikkäässä punaisessa puvussa kääntää katseet eri tavalla kuin mustassa puvussa. Eikä mitenkään negatiivisesti. 

Tästä olen eri mieltä, vaikka joistain väreistä pidänkin. Kiertäisin miehen punaisessa puvussa kaukaa.

Vierailija
74/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viininpunainen, sähkönsininen ja vaaleanharmaa villakangastakki (kyllä, kolme kappaletta villakangastakkeja, joita käytän syksystä kevääseen). Olen haaveillut keltaisesta tai punaisesta parkatakista, nyt löytyy punainen toppatakki, jota käytän ulkoiluun.

Periaatteeni ulkovaatteita ostaessa on jo vuosia ollut, etten osta tummaa. Omasta mielestäni se on synkkää ja masentavaa, erityisesti jos syksy on näin kolkko kuin se on nyt ollut. Vaatteilla saa edes jotain väriä harmauteen, katukuvassa piristää, kun näkee värikkäitä vaatteita niiden kalseiden mustien seassa.

Vierailija
75/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen ja syyt on moninaiset.

1. Esteettisesti omaa silmää miellyttää päästä varpaisiin mustiin pukeutuminen

2. Kätevää, koko vaatekaappi sopii yhteen, ei paljoa tarvitse miettiä pukeutumista. Uusien vaatteiden osto helppoa: tarvitsen villapuseron -> selaan kaupassa mustat villapuserot ja valitsen niistä

3. Kaikki vaatepyykki menee samassa koneellisessa, ei tarvitse erotella värien mukaan

4. Johnny Cashin biisi Man in Black, tämä oli viimeinen niitti päätökseeni pukeutua vain mustaan :D

Vierailija
76/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla erilaisia näkemyksiä! ☺️Ap

Vierailija
77/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tällainen ja syyt on moninaiset.

1. Esteettisesti omaa silmää miellyttää päästä varpaisiin mustiin pukeutuminen

2. Kätevää, koko vaatekaappi sopii yhteen, ei paljoa tarvitse miettiä pukeutumista. Uusien vaatteiden osto helppoa: tarvitsen villapuseron -> selaan kaupassa mustat villapuserot ja valitsen niistä

3. Kaikki vaatepyykki menee samassa koneellisessa, ei tarvitse erotella värien mukaan

4. Johnny Cashin biisi Man in Black, tämä oli viimeinen niitti päätökseeni pukeutua vain mustaan :D

Ymmärsin, että nyt puhutaan ulkovaatteista eli siitä, että katukuvassa näkee ainoastaan tummiin pukeutuneita. Ja kun ulkona on synkkää ja ikävää, niin mustat ja tummat ulkovaatteet synkentävät fiilistä entisestään.

Vierailija
78/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime yönä päällä mustaa

N24

Vierailija
79/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kyllä voipi ja saapi keskustella myöskin sisävaatteiden väreistä. Vaikka tuo ulkovaatetus onkin pääaihe. Ap

Vierailija
80/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää miten jotkut ovat niin ankeita että masentuvat toisten vaatteiden väreistäkin. Itse olen pirteä ympäri vuoden, eikä siihen vaikuta mitenkään se, että pukeudun aina mustaan. Myöskään muiden vaatteilla ei ole siihen vaikutusta. Varmaan johtuu hyvästä ravinnosta, kivoista harrastuksista ja iloisesta elämänasenteesta, ettei tarvitse hakea piristystä mistään väreistä eikä myöskään tarvitse kytätä toisten vaatteita.

Ja mustaa tosiaan minäkin käytän siksi, että pärjää paljon pienemmällä vaatevarastolla kun ne ovat samaa väriä. Minulla on vähän vaatesäilytystilaa, joten musta on kätevin vaihtoehto jo siksikin, että voin pestä lähes kaikki vaatteeni samassa pyykissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi