Traumaattinen lapsuus näkyy ihmisen ulkonäössä?
Kuvittelenko vaan, että ne ketkä kokeneet lapsena esim perheväkivaltaa, hyväksikäyttöä tai vastaavaa näyttävät/vaikuttavat usein ikäistään nuoremmilta? Ovat jotenkin ehkä arempia, mutta myös ulkomuodoltaankin nuoremman näköisiä.
Kommentit (28)
Mulla näkyy lähinnä viiltelyarpina. Ei kai muuten. Ehkä oon vähän herkempi tai naiivimpi kuin pitäs.
Kyllä sinä Ap kuvittelet ja luulet nyt ihan omiasi, joten korjaathan käsitystäsi kiireesti. - Ei traumaatista lapsuutta pysty erottamaan ulkonäöstä mitenkään. - Kenties onneksi.
Se näkyy nimenomaan päinvastoin kurjana ulkonäkönä ei noinpäin.
Joo, niillä on kaikilla sellaiset ulospäin pullahtaneet silmät, joissa on kauhistunut levottomasti pälyilevä katse. Tyypit kulkevat koko ajan pienessä köyryssä ja ovat valmiina pinkomaan pakoon. No ei, ei ihmisiä ulkonäöstä erota.
Mä olen aivan varma, että se näkyy musta jotenkin ulospäin. Kaikki ns. normaalit ihmiset välttelevät mua kuin ruttoa, ilman että ovat koskaan edes puhuneet kanssani. Sensijaan kaltaiseni ihmiset haukutuvat luokseni jostain syystä, ilman että hekään etukäteen tietävät taustoistani tai ovat edes keskustelleet kanssani. Toki se voi myös ulkonäön sijaan näkyä myös elekielestä, olemuksesta tms.
Jaa-a, minua on koko ikäni luultu nuoremmaksi kuin olen ja kaikkia aloituksessa mainittuja traumoja löytyy. Psyykkisestikin koen olevani ikääni paljon nuorempi koska koen etten ole kehittynyt ikätasoisesti normaalisti traumojen vuoksi.
Nuoremmalta näyttävät nimenomaan hyvissä oloissa kasvaneet, ja puliukot traumoineen toisinpäin. Tästä on tutkimuskin että hylätyt ja kaltoinkohdelleet näyttävätkin siltä ja vanhemmilta ja kuolevat nuorempina.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmalta näyttävät nimenomaan hyvissä oloissa kasvaneet, ja puliukot traumoineen toisinpäin. Tästä on tutkimuskin että hylätyt ja kaltoinkohdelleet näyttävätkin siltä ja vanhemmilta ja kuolevat nuorempina.
Puliukot??? Idiootti.
Päinvastoin. Kova elämä näkyy väsymyksenä ja elettynä elämänä kasvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puliukot??? Idiootti.
No heissä on paljon kaltoinkohdeltuja.
Kyllä hyvien perheitten lapset ovat sileitä ja puhtaita lapsenakin mutta hylätyn lapsen erottaa jo ilmeestä ja pahoja kokeneen.
Minua luullaan kymmenenkin vuotta nuoremmaksi, ja mulla on taustalla lapsuudesta tuon tyylisiä traumoja. Koen myös olevani lapsellinen. Yksi ihminen on olemuksestani arvannut traumat, mutta luulen että se paistaa lähinnä sosiaalisten tilanteiden vaikeuden takia. Olen sulkeutuva ja epäluuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puliukot??? Idiootti.
No heissä on paljon kaltoinkohdeltuja.
Kyllä hyvien perheitten lapset ovat sileitä ja puhtaita lapsenakin mutta hylätyn lapsen erottaa jo ilmeestä ja pahoja kokeneen.
Ei pidä yleistää. Monilla filmitähdilläkin on vaikka mitä traumoja, ei kaikista tule puliukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, minua on koko ikäni luultu nuoremmaksi kuin olen ja kaikkia aloituksessa mainittuja traumoja löytyy. Psyykkisestikin koen olevani ikääni paljon nuorempi koska koen etten ole kehittynyt ikätasoisesti normaalisti traumojen vuoksi.
Kyllä se on juuri päinvastoin, koska lyhyen elämän aikana on tullut niin paljon koettua, kuin moni elämänsä aikana.
Ja se kuluttaa ihmistä.
Ei ole tuulesta temmattu, kuinka surut ja traumat vanhentavat ihmistä ja saa jopa hiukset harmaantumaan muutamassa päivässä. Ja kasvolihakset jäykäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on juuri päinvastoin, koska lyhyen elämän aikana on tullut niin paljon koettua, kuin moni elämänsä aikana.
Ja se kuluttaa ihmistä.Ei ole tuulesta temmattu, kuinka surut ja traumat vanhentavat ihmistä ja saa jopa hiukset harmaantumaan muutamassa päivässä. Ja kasvolihakset jäykäksi.
No, minua luullaan silti nuoremmaksi. Luulen että johtuu juuri siitä, että ei ole kaikilla tasoilla kasvanut ikinä aikuiseksi. Toisaalta, nykyinen elämäni on melko stressitöntä ja voin esim nukkua useimmiten niin paljon kuin huvittaa, varmastikin sekin vaikuttaa.
Mua on luultu nuoremmaksi ja äänen perusteella jopa hyvinkin nuoreksi.
Toisaalta henkinen väsymys tuntuu raskaalle koska traumat ja kivut painavat koko ajan.
Omasta mielestäni siis tämä väsymys näkyy.