Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traumaattinen lapsuus näkyy ihmisen ulkonäössä?

Vierailija
03.11.2019 |

Kuvittelenko vaan, että ne ketkä kokeneet lapsena esim perheväkivaltaa, hyväksikäyttöä tai vastaavaa näyttävät/vaikuttavat usein ikäistään nuoremmilta? Ovat jotenkin ehkä arempia, mutta myös ulkomuodoltaankin nuoremman näköisiä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, en, mutta julkkiksista silti mieleeni tulivat Marilyn Monroe ja Michael Jackson. Molemmat muuttivat ulkonäköään keinotekoiseen suuntaan.

Mutta joopatijoo, liekö ammatilla ollut osuutta asiaan.

Vierailija
22/28 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tavoite on selvitä hengissä, sekin on jo saavutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, minua on koko ikäni luultu nuoremmaksi kuin olen ja kaikkia aloituksessa mainittuja traumoja löytyy. Psyykkisestikin koen olevani ikääni paljon nuorempi koska koen etten ole kehittynyt ikätasoisesti normaalisti traumojen vuoksi.

Kyllä se on juuri päinvastoin, koska lyhyen elämän aikana on tullut niin paljon koettua, kuin moni elämänsä aikana.

Ja se kuluttaa ihmistä.

Ei ole tuulesta temmattu, kuinka surut ja traumat vanhentavat ihmistä ja saa jopa hiukset harmaantumaan muutamassa päivässä. Ja kasvolihakset jäykäksi.

No, minua luullaan silti nuoremmaksi. Luulen että johtuu juuri siitä, että ei ole kaikilla tasoilla kasvanut ikinä aikuiseksi. Toisaalta, nykyinen elämäni on melko stressitöntä ja voin esim nukkua useimmiten niin paljon kuin huvittaa, varmastikin sekin vaikuttaa.

Silti väitän, ettei se johdu traumoista tai lapsena koetuista ongelmista, vaan sinua on siunattu nuorekkailla geeneillä. Geenit määrittelevät pitkälle miltä näytämme ja mikä on terveydentilamme.

Vierailija
24/28 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkonäkö vaan olemus. Puuttuu lapsille ominainen uteliaisuus, leikkisyys ja huolettomuus.

Vierailija
25/28 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, minua on koko ikäni luultu nuoremmaksi kuin olen ja kaikkia aloituksessa mainittuja traumoja löytyy. Psyykkisestikin koen olevani ikääni paljon nuorempi koska koen etten ole kehittynyt ikätasoisesti normaalisti traumojen vuoksi.

Kyllä se on juuri päinvastoin, koska lyhyen elämän aikana on tullut niin paljon koettua, kuin moni elämänsä aikana.

Ja se kuluttaa ihmistä.

Ei ole tuulesta temmattu, kuinka surut ja traumat vanhentavat ihmistä ja saa jopa hiukset harmaantumaan muutamassa päivässä. Ja kasvolihakset jäykäksi.

No, minua luullaan silti nuoremmaksi. Luulen että johtuu juuri siitä, että ei ole kaikilla tasoilla kasvanut ikinä aikuiseksi. Toisaalta, nykyinen elämäni on melko stressitöntä ja voin esim nukkua useimmiten niin paljon kuin huvittaa, varmastikin sekin vaikuttaa.

Silti väitän, ettei se johdu traumoista tai lapsena koetuista ongelmista, vaan sinua on siunattu nuorekkailla geeneillä. Geenit määrittelevät pitkälle miltä näytämme ja mikä on terveydentilamme.

Voihan se olla niinkin, mutta vasta oli lehdessä että sisäiseksi koettu ikä näkyy ulospäin, ja jos traumojen vuoksi osa persoonasta on jäänyt lapsen tasolle, voi se minusta heijastua myös ulkonäössä.

Vierailija
26/28 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös 36v jota luullaan aina alle 30-vuotiaaksi, jopa 20-vuotiaaksi! Joskus ihmiset ovat melkeinpä järkyttyneitä kun kuulevat oikean ikäni. Töissä ja muuallakin.

Olen syvästi uskonnollisesta perheestä ja pienestä pitäen nähnyt perheväkivaltaa ja kokenut sitä itsekin. Muutenkin lapsuus oli monella tapaa todella ahdistava.

Paitsi että näytän kyllä ikäistäni nuoremmalta, pukeudun tyttömäisesti, koska myös koen olevani ikäistäni nuorempi (mistälie johtuu?) niin tiedän vaikuttavani muutenkin nuoremmalta. Kaikki eleet ja olemus. Olen ehkä juurikin vähän epävarma, arka, minulla hento ääni jne.

Pidän normaalisti huolta ulkonäöstäni, ja elänkin päällisin puolin normaalia elämää. Koen kuitenkin vahvasti olevani vielä aika nuori, vaikka tiedostan kyllä olevani jo lähes keski-ikäinen ja minulla kolme lastakin! Enkö ole koskaan aikuistunut kunnolla? En tiedä.

Vierailija
27/28 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaat elämänkokemukset näkyvät nyt yli 40-vuotiaana huoliryppyinä esim. otsassa silmien välissä ja suupielet menee alaspäin ja ilme on apaattinen. Lisäksi rypyt on enemmän "itkuryppyjä" kuin naururyppyjä.

Silmistä on kuulemma minulla näkynyt aina suru ja murheet.

Vierailija
28/28 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mielenterveysongelmaiset näyttävät lapsekkailta kasvoista. Itsevarmuuden tuoma aikuismainen ilme puuttuu ja moni on aika ilmeetön, jolloin ei tule ryppyjä. Toisaalta iso määrä stressihormonia vanhentaa ja rumentaa ja pöhöttää kasvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä