Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä estää miehen ja naisen välisen ystävyyden aikuisiällä

Vierailija
03.11.2019 |

Jäin pohtimaan, miksi mies ei ”uskalla” (?) olla kaveri...🤔 Liittyykö siihen aina pelko jännitteestä tai pettämisestä, voiko tänä päivänäkin olla vielä näin?

Mua harmittaa, kun mulla oli hyvä kaverisuhde yhteen mieheen, jonka hän jäähytti/lopetti, koska ”En mä aikuisiällä enää ystävysty, mulla on ne opiskeluaikojen Niko, Jaakko ja Patrik, en mä muiden kanssa näe”.
Tunsin tämän miehen koska on kaverin kaveri, ystävystyttiin hänen kauttaan ja alettiin nähdä työn kautta kun ollaan samassa isossa konsernissa, mutta aivan eri tehtävissä (ei tehdä yhdessä töitä mutta sama talo). Minusta perustelu on outo, koska emme vapaa-ajalla ole nähneet edes.

Viestittelimme kyllä, lähinnä työkuvioihin liittyen mutta myös matkusteluvinkkejä ym. normaalia.
Molemmat parisuhteessa, jos sillä merkitystä tässä (itselleni ei ole, koska minulla on muitakin miespuolisia ystäviä ym.)

Mielipiteitä?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, ei yhtikäs mikään. Minulla on muutama miespuolinen kaveri/ystävä, vaikka olen naimisissa oleva 45 vuotias nainen.

En tunne ystäviini mitään jännitteitä ja en ole kiinnostunut edes halaamaan heitä. Tuskinpa hekään minua, sillä nämä miehetkin ovat hyvin varattuja. Kaksi miehistä olen tuntenut taaperosta lähtien ja kahteen miesystävään olen tutustunut noin nelikymppisenä.

Jos nyt eroaisin miehestäni ja joku ystävistäni olisi myös vapaa, niin en todellakaan usko, että mitään tapahtuisi meidän välillämme, vaan etsisimme seksin ihan muualta.

Vierailija
2/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voi tuohon miehen yhtäkkiseen pakitukseen olla sitten syynä..?🤔

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan viimeksi pikkupoikana kun minulla oli yksi tyttökaveri. Siis kun näin sen vaan sellaisena leikkikaverina. Nykyään tuntuu mahdottomuudelta, koska ne naiset vaan on jotenkin erilaisia enkä osaa ajatella niitä kavereina ja väkisinkin siihen tulee sitä jotain jännitettä. Paitsi on mulla muutama naispuolinen nettikaveri, mutta niitä en ole koskaan livenä nähnyt. Enkä ehkä haluakaan näkemisellä pilata niitä juttuja, kun kuuppani tietäen alkaisin kehittelemään taas jotain komplekseja. M30

Vierailija
4/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoja miehiä kiinnostaa olla naisten ystävä. Joko on vahva mielipide naisista tai ajatellaan, että se loppuu kuitenkin toisen parisuhteeseen.

Vierailija
5/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkiireet ja perhe.

Vierailija
6/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoja miehiä kiinnostaa olla naisten ystävä. Joko on vahva mielipide naisista tai ajatellaan, että se loppuu kuitenkin toisen parisuhteeseen.

Voi olla että sinun sosiaalis-kognitiivisessa viiteryhmässä niin onkin, mutta minun tuttavapiirissäni on runsaasti yli sukupuolirajojen meneviä ystävyyssuhteita. Et ehkä tajua, että ihmisissä ja ystävyydessä on muitakin tasoja kuin sukupuolielimet.

Oma on menetyksesi.

Vierailija
7/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollu miespuolisia kavereita myös aikuisiällä ja yhden kanssa oltiin yhteyksissä ja tavattiin ja oli sovittu että tuun käymään ja oli menostakin puhetta mutta sitten kun menin käymään niin ei avannut ovea eikä sen jälkeen olla tavattu että tuskin ollaan sitten edes tekemisissä

Vierailija
8/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että sinun sosiaalis-kognitiivisessa viiteryhmässä niin onkin, mutta minun tuttavapiirissäni on runsaasti yli sukupuolirajojen meneviä ystävyyssuhteita. Et ehkä tajua, että ihmisissä ja ystävyydessä on muitakin tasoja kuin sukupuolielimet.

Oma on menetyksesi.

Kyllähän se helpottaa ystävänä oloa, jos kaikki on tukevasti omissa parisuhteissaan. Sinkkujen kesken on kuitenkin useimmiten jonkinlaista "värinää".

9/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään sitä sinänsä estä – onhan sinulla itselläsikin muita miespuolisia ystäviä.

Voihan olla, ettei hänen pakituksensa liity teidän sukupuoliinne, vaan muihin asioihin. Jos hänellä jo on kavereina Niko, Jaakko ja Patrik, niin ehkä hänellä ei ole aikaa muille, kun on parisuhde / perhekin?

Tai sitten hän kokee kiusalliseksi olla naisen ystävä, pelkää romanttisen jännitteen kehittymistä tai pelkää, että hänen puolisonsa joutuu kokemaan epävarmuutta ystävyytenne takia.

Vierailija
10/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se estää, että lähes aina jommalla kummalla on muitakin fiiliksiä kuin pelkästään kaverillisia. Tällöin ystävyys ei onnistu.

Vierailija
11/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologia.

T:Mies.

Vierailija
12/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on kaunis, mies ihastuu. Tulee se jännite.

Jos nainen ei ole kaunis, mies ei halua olla tekemisissä, ei edes kavereina. 

Nuo ainakin estävät. Omien havaintojeni mukaan naiset voisivat hyvinkin olla miesten kanssa ystäviä, mutta miehet eivät jostain syystä kykene tähän. 

Vierailija
13/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään, ei yhtikäs mikään. Minulla on muutama miespuolinen kaveri/ystävä, vaikka olen naimisissa oleva 45 vuotias nainen.

En tunne ystäviini mitään jännitteitä ja en ole kiinnostunut edes halaamaan heitä. Tuskinpa hekään minua, sillä nämä miehetkin ovat hyvin varattuja. Kaksi miehistä olen tuntenut taaperosta lähtien ja kahteen miesystävään olen tutustunut noin nelikymppisenä.

Jos nyt eroaisin miehestäni ja joku ystävistäni olisi myös vapaa, niin en todellakaan usko, että mitään tapahtuisi meidän välillämme, vaan etsisimme seksin ihan muualta.

Luulo ei ole tiedon väärti. Oletko kysynyt mitä mieltä kaverimiehesi olisivat samassa tilanteessa?

Vierailija
14/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei ole estänyt mikään olemasta naisen kanssa kaveri, tai jopa hyvin läheinen ystävä. Mutta en kuitenkaan osaa, oikein pakottaa itseäni oleman kaikkien kanssa kaveria saati ystävä.

Se mikä estää tai on estämättä kaveruuden tai ystävyyden synymistä onkin jo vaikeampi vastata. Varmasti ainakin vasta vuorosiuutta. Mutta mitä muuta? Miksi on niin, että joidenkin kanssa sitä löytää yhteisen sävelen melkein välittömästi ja toisten kanssa sen löytäminen on haastavaa, vaikka tosien olisi tiennyt useita vuosia. Syitä on varmasti monia, vakka hämmentävästi niitä ei aina erota tai sien vain ei aina halua erottaa.

Esimerkiksi tiedänn kyllä yhden tuttavan olevan kimpassa hyvin paljon mustasukkaisuudesta kärsivän kumppanin kanssa, mutta silti haluan aaella, että tuttavani tekee itse omat päätöksensä ja valintansa, eikä hänen kumppaninsa hänen puolestaan.  Ajattelen näin vaikka ei se ole tilannettamme muuttanut välillämme. - Salaa mielessäni ajattelen, että miten hän jaksaa olla kumppaninsa kanssa edelleen yhdessä. 

Joskus mietin kun eräs ihastukseni sanoi minulle rukkasia anaessaan, että haluaisi jatkaa kaikesta huolimatta kaverina tai mieluummin ysävänä kanssani, vasata hänelle että minä en halua. - En kestä kun näe häne jonkun toisen rinnalla ja korvia myöen ihastuneena 

Olsin halunnut sanoa sen silloinkin kun pian minun jälkeeni hän siten löysi uuden ja uusi kumppani mukiloi hänet pahaan kuntoon muutaman kuukauden kuluttua.  Hän soitti ja kertoi. - Olisi tehny mieli sanoa, että teit oman valintasi. En osannut, enkä tainnut haluta edes yrittää.  

En silti vieläkään teidä mitä hän näkee tuossa häne pahoinpidellessä kaverissa, jonka kanssa on edelleen yhdessä. Sanoin kuitenkin heille terve kun tulivat lenkillä vastaan.

Avasivat keskuselun. Ja puhuimme; Tai he puhuivat; minä kuuntelin. Oli kuulemma talvi tulossa ja venekausi ollut nyt ohi, jo kuukauden päivät. Pian olisi Joulukiireet mutta heillä nyt kaupasta haettuna vihreäkuulasuklaata illaksi.          

Vierailija
15/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä voi tuohon miehen yhtäkkiseen pakitukseen olla sitten syynä..?🤔

Ap

Olit liian flirtti? Mies ei ole kiinnostunut sinusta, joten halusi paeta.

Vierailija
16/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologia.

T:Mies.

Onneksi biologian vai Jumalallistako alkuperä myötä osa meisä on saanut myös kyvyn hillitä ja hallita viettejämme, emmekä ole vain seksuaalisen viettimme vankeja vaan kykenemme ja pystymme  omasta halustamme rakentamaan ja pyrkien yyllpitämään sosiaalisia suhteita ilman, että rajoittaisimme näiden suhteiden rakentamisen ja ylläpidon koskemaan vain jompaa kumpaa sukupuolta; tai, että ne rakentuisivat potenttiaaliseen arvioon siitä, kuinka toinen edustaisi meille enemmän tai vähemmän potentiaalista parisuhdekumppania tai vaikka vain ainoastaan seksipartneria. 

Vierailija
17/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten niin, että mies ihastui ja koki sinut uhkana? Parisuhteelleen tai sinun parisuhteellesi?

Vierailija
18/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammojen vajaaälyiset asenteet estävät.

Vierailija
19/60 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on kaunis, mies ihastuu. Tulee se jännite.

Jos nainen ei ole kaunis, mies ei halua olla tekemisissä, ei edes kavereina. 

Nuo ainakin estävät. Omien havaintojeni mukaan naiset voisivat hyvinkin olla miesten kanssa ystäviä, mutta miehet eivät jostain syystä kykene tähän. 

Eksä ei halua olla tekemisissä 😭

Vierailija
20/60 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän