Mikä estää miehen ja naisen välisen ystävyyden aikuisiällä
Jäin pohtimaan, miksi mies ei ”uskalla” (?) olla kaveri...🤔 Liittyykö siihen aina pelko jännitteestä tai pettämisestä, voiko tänä päivänäkin olla vielä näin?
Mua harmittaa, kun mulla oli hyvä kaverisuhde yhteen mieheen, jonka hän jäähytti/lopetti, koska ”En mä aikuisiällä enää ystävysty, mulla on ne opiskeluaikojen Niko, Jaakko ja Patrik, en mä muiden kanssa näe”.
Tunsin tämän miehen koska on kaverin kaveri, ystävystyttiin hänen kauttaan ja alettiin nähdä työn kautta kun ollaan samassa isossa konsernissa, mutta aivan eri tehtävissä (ei tehdä yhdessä töitä mutta sama talo). Minusta perustelu on outo, koska emme vapaa-ajalla ole nähneet edes.
Viestittelimme kyllä, lähinnä työkuvioihin liittyen mutta myös matkusteluvinkkejä ym. normaalia.
Molemmat parisuhteessa, jos sillä merkitystä tässä (itselleni ei ole, koska minulla on muitakin miespuolisia ystäviä ym.)
Mielipiteitä?
Kommentit (60)
Hyvä naispuolinen ystävä ja molemmat tahoillamme vapaita. Olen antanut ymmärtää, että olen käytettävissä, jos tilanne vaatii. Toisaalta mietin, että mikä olisi minulle pitkän tähtäimen hyöty?
Liian vaikea luonne seurustelumielessä ja huumori välillämme katoaisi välittömästi. Järjellä ajatellen täysi katastrofi olisi edessä ja samalla menettäisin ihmisen, josta pidän.
Itselläni on läheisiä miespuolisia kavereita. Heitetään välillä ronskiakin läppää, mutta loppuviimein kuitenkin puhuvat musta siskonaan. Tänään viimeksi yksi sanoi, että kunhan asetun uudelle paikkakunnalle muutaman kuukauden päästä, aletaan etsiä mulle poikaystävää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli paljon miespuolisia kavereita. Kun menin naimisiin, katosivat yksi kerrallaan. Muutama kysyy ehkä kolmen vuoden välein, olenko yhä naimisissa. Minun silmäni aukenivat tämän asian suhteen. Akateemisia keski-ikäisiä ollaan kaikki.
Poistuivat takavasemmalle, koska eivät halua tunkea samalle reviirille miehesi kanssa välttääkseen kaikenmaailman mustasukkaisuusdraamoja. Onhan se usein nähty niin miesten kuin naistenkin kanssa, mitä mieltä ollaan kumppanin vastakkaisen sukupuolen kavereista, ei niitä saisi olla koska panemaan päätyvät kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee niin emasculoitu olo jos pitäisi olla vain naisen ystävä. Ihan kuin mua pidetään pilkkana tai en ole tarpeeksi hyvä. Ihan kuin olisin joku narri.
:D
Miehet eivät pidä naisia ihmisinä vaan pelkkinä reikinä.
Minä luulin, että voivat olla, meillä oli kiva ystäväporukka kun oli naimisissa. Sattuneista syistä porukka jäi erossa minulle.
Minua kutsuttiin mukaan niinkuin ennenkin, mutta yksi kerrallaan miehet kertoivat joko olevansa ihastuneita tai voivansa auttaa puutteessa. Heidän vaimonsa olivat ystäviäni tapaa nykyisin useimmiten vain vaimojen kanssa.
Yhteiset juhlat ovat nykyisin ahdistavia, onko tuo aina halunnut 30v vain pöksyihin eikä ollut oikea ystävä.
Olemme hyvin keski-ikäisiä ja keskiluokkaisia, jos sillä on merkitystä, toivottavasti nuoremmat sukupolvet ovat fiksumpia.
Ai miksei mulla ole naispuolisia ystäviä/kavereita. Nuorempana kypsyin siihen olkapäänä olemiseen ja heräämisiin viikonloppuöisin, kun soitettiin kännissä baarista ja alettiin taas märisemään jostain miesasioista. Se kävi äärimmäisen väsyttäväksi, kun toisella ei edes mennyt neuvot perille vaan toistettiin samat mokat kerta toisensa jälkeen ja taas märistiin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvoja miehiä kiinnostaa olla naisten ystävä. Joko on vahva mielipide naisista tai ajatellaan, että se loppuu kuitenkin toisen parisuhteeseen.
Tämä on totta, mutta syynä on se, että useimmat naiset on todella rasittavaa tai ikävystyttävää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voitte puhua noin omista miehistänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa miksi en koskaan tule huolimaan miestä parisuhteeseen. Ei kiinnosta olla pelkkä pllu ja kodinkone. Täälläkin on miehet olleet herttaisen yksimielisiä siitä että jos ämmältä ei irtoa reikää niin mitään arvoa sillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa miksi en koskaan tule huolimaan miestä parisuhteeseen. Ei kiinnosta olla pelkkä pllu ja kodinkone. Täälläkin on miehet olleet herttaisen yksimielisiä siitä että jos ämmältä ei irtoa reikää niin mitään arvoa sillä ei ole.
Et ole tosissasi. Tämä palsta ei ole sama kuin elämä palstan ulkopuolella.
Minulla ei ole ainuttakaan miespuolista ystävää. Opiskeluaikana luulin, että on, mutta käytännössä vain yhteinen opiskeluaika yhdisti. Mielenkiinnon kohteet vaan ovat niin kovin toisenlaisia ja kun yksi heistä teki yllättäen aloitteen seurustelusta niin jotenki n jo senkin takia ystävyys ei tuntunut enää luontevalta. Perhetuttuna meillä on muutama miehen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille ihmisille ketkä ovat olleet kotona vuosia tämä sivusto on ainoa kosketus ihmisyyteen ja ainoa tapa kommunikoida ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille ihmisille ketkä ovat olleet kotona vuosia tämä sivusto on ainoa kosketus ihmisyyteen ja ainoa tapa kommunikoida ihmisten kanssa.
Ja tällaiset ihmiset ottavat kaiken kirjoittelun täällä tosissaan? Eivät ymmärrä trollailua, sarkasmia ja ironiaa? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläpeukuista päätellen reikäkommenttiin, monia erakoituneita palstakissanaisia paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat ihmiset ne kuule tännekin kirjoittelee. Ja anonyymius saa todelliset asenteet esiin hyvin tehokkaasti. Kyllä tekin tajuatte että jäis se pllunsaanti vähemmälle jos te naamakkain näyttäisitte kuinka paljon te naisia halveksitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat ihmiset ne kuule tännekin kirjoittelee. Ja anonyymius saa todelliset asenteet esiin hyvin tehokkaasti. Kyllä tekin tajuatte että jäis se pllunsaanti vähemmälle jos te naamakkain näyttäisitte kuinka paljon te naisia halveksitte.
Mä meen kohta suihkuun ja menen rakastelemaan mun miehen kanssa:) Jää sä tänne trollailee.
Minulla on pari naispuolista ystävää, joiden kanssa voi keskustella aivan kaikesta. He ovat todella hyviä ystäviä, ja käymme toistemme luona kahvilla puolin ja toisin, juttelemme puhelimessa ja kirjoittelemme sähköposteja. Näin on ollut jo vuosikausien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä meen kohta suihkuun ja menen rakastelemaan mun miehen kanssa:) Jää sä tänne trollailee.
Arvaa miksi olet parisuhteessa. Juuri siksi että ne haarat aukeaa. Muuta se ei sinulta tule koskaan kaipaamaankaan. Paitsi ehkä pyykinpesua. Turha kuvitella että miehiä kiinnostaisi joku naisten seura. Jostain syystä vaan kun mies sanoo tämän niin kehuja sataa, naiselta saman sanominen herättää raivarit.
Mulla tulee niin emasculoitu olo jos pitäisi olla vain naisen ystävä. Ihan kuin mua pidetään pilkkana tai en ole tarpeeksi hyvä. Ihan kuin olisin joku narri.