Mitä teen lapsettoman sukulaiseni kanssa joka omii vauvani?
Meillä usein vieraileva läheinen sukulainen (lapseton) on jo alusta lähtien käyttäytynyt hyvin omivasti nyt 3 kk vanhaa vauvaani kohtaan. Hän muun muassa ottaa itkevän vauvan lähes väkisin sylistäni. Jos taas yritän ottaa vauvan häneltä itselleni, niin hän kieltäytyy antamasta vauvaa, ja vie vauvan pois luotani. Hän myös hyppyyttää ja leikittää vauvaa, kuin jotakin räsynukkea. Menen näissä tilanteissa aivan totaalisesti lukkoon, enkä osaa toimia millään tavoin. Huomaan, että vauvani ahdistuu myös tilanteesta ja vaikuttaa jopa järkyttyneeltä.
Mistä tällainen käyttäytyminen voi johtua ja miten ihmeessä minun pitäisi tällaisissa tilanteissa toimia?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori äiti ja kyseessä ensimmäinen lapsi, joten varmasti saattaa olla mainittua epävarmuuttakin minulla äitinä. Ehkä sukulainen aistii tämän, ja tulee siksi väliin? Hän on myös kysellyt vauvaa hoitoon ja haluaisi syöttää vauvaa, vaikka imetän. /Ap
En antaisi 3kk ikäistä ainakaan hänelle hoitoon, sano kun imetät silloin ei pulloruokita, ottaisin etäisyyttä. Niskaa kannattaa vielä tukea sylissä. , jos vauva mahallaan vaikka viltillä lattialla pitää päätään pystyssä on hyvä. Vauvat on söpöjä.
Ou jee 👶🏻