Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen lapsettoman sukulaiseni kanssa joka omii vauvani?

Vierailija
03.11.2019 |

Meillä usein vieraileva läheinen sukulainen (lapseton) on jo alusta lähtien käyttäytynyt hyvin omivasti nyt 3 kk vanhaa vauvaani kohtaan. Hän muun muassa ottaa itkevän vauvan lähes väkisin sylistäni. Jos taas yritän ottaa vauvan häneltä itselleni, niin hän kieltäytyy antamasta vauvaa, ja vie vauvan pois luotani. Hän myös hyppyyttää ja leikittää vauvaa, kuin jotakin räsynukkea. Menen näissä tilanteissa aivan totaalisesti lukkoon, enkä osaa toimia millään tavoin. Huomaan, että vauvani ahdistuu myös tilanteesta ja vaikuttaa jopa järkyttyneeltä.

Mistä tällainen käyttäytyminen voi johtua ja miten ihmeessä minun pitäisi tällaisissa tilanteissa toimia?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä paholaista kotiisi ja lopeta uikutus.

Vierailija
2/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks se Paula Nean tytön kimpussa vieläkin. Emma on tytön nimi. Isänsä Jesse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi lakata ihmettelemästä av-väen omituisia "ystäviä" ja yhtä omituosia "ongelmia".

Eihän tuokaan tule omilla avaimilla, eli itse sinä sen ovesta päästät. Älä päästä.

Vierailija
4/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono. Tämä nyt ei mene läpi. Yksikään ÄITI ei ole noin avuton kun kyseessä on oma lapsi.

Vierailija
5/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin heti että meille ei ole enää asiaa . Enkä todellakaan antaisi hyppyyttää!

Vierailija
6/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Yksikään äiti ei antaisi hyppyyttää pientä vauvaa kuin räsynukkea.

Vierailija
7/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin voimakas äidinvaisto, että tuollainen sukulainen lentäisi meiltä helvettiin kuin leppäkeihäs.

Vierailija
8/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta rajat. Ole ystävällinen, mutta horjumaton. Annat vauvan vieraasi syliin, kun itsellesi sopii. Sitä ei kukaan saa tulla väkisin sinun sylistäsi ottamaan.

Vierailija
9/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että lasta ennemminkin sattuisi, jos ottaisin hänet puoliväkisin takaisin omaan syliini tai pitäisin hänestä kiinni, kun sukulainen yrittää häntä minun sylistäni repiä omaansa. Sukulaiseni ei varmastikaan tajua toimivansa typerästi enkä halua pilata meidän hyviä välejä. Mieheni osaa sanoa hänelle suoraan, mutta itse jähmetyn totaalisesti. Tarvitsisin oikeasti neuvoja siihen, kuinka toimia jämptisti, mutta välejä menettämättä tämän sukulaisen kanssa. Hän on minulle tärkeä ihminen. /Ap

Vierailija
10/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jatkuvasti ihan pimeitä ketjuja liittyen siihen, onko jokin asia ok tai normaalia tai mitä tehdä hankalien sukulaisten/tuttujen/naapureiden kanssa. Asettakaa itsellenne rajat ja pitäkää niistä kiinni. 

Vierailija
11/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMH?

Vierailija
12/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä tällainen käyttäytyminen voi johtua? Voiko esim vauvakuume saada naisen käyttäytymään oikeasti näin sekopäisesti? /Ap

Vierailija
13/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään, että lasta ennemminkin sattuisi, jos ottaisin hänet puoliväkisin takaisin omaan syliini tai pitäisin hänestä kiinni, kun sukulainen yrittää häntä minun sylistäni repiä omaansa. Sukulaiseni ei varmastikaan tajua toimivansa typerästi enkä halua pilata meidän hyviä välejä. Mieheni osaa sanoa hänelle suoraan, mutta itse jähmetyn totaalisesti. Tarvitsisin oikeasti neuvoja siihen, kuinka toimia jämptisti, mutta välejä menettämättä tämän sukulaisen kanssa. Hän on minulle tärkeä ihminen. /Ap

Tajuatko, että hyppyyttämällä ja retuuttamalla  kuin räsynukkea tuo "tärkeä ihminen" voi aiheuttaa lapselle aivovaurion.

Aikuinen ihminen, joka oletettavasti kuitenkin olet, ei tarvitse asioistaan päättämään muita tärkeitä ihmisiä kuin itsensä ja miehensä ja lapsensa.

Älä päästä sisälle tuota tärkeää ihmistä ainakaan silloin kun olet kaksin vauvan kanssa.

Miehesi voi lähettää hänet matkoihinsa, jos itse et kykene.

Vierailija
14/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi suojella heti lasta. Et voi saada häntä tajuamaan asioita ystävällisesti sanomalla, olet jo tehnyt sen. Siinä auttaa ainoastaan suoraan sanominen, selittäminen ja toiminta ettet anna lasta hänen käsiinsä. Älä ota kylään jos sukulaisella ei ole käsityskykyä miten lasten kanssa toimitaan, älä muuallakaan anna koskea lapseen, lapsi ei halua sitä - eikä lapsi saa siitä mitään iloa vaan kauhua. Miehesi voi keskustella hänen kanssaan jos et itse kykene. Vauvalla voi olla jo vammoja pahimmillaan, jos hän hyppyyttää ja retuuttaa lasta - älä ota riskejä enää. Jos sukulainen todella välittää sinusta, hän ymmärtää asian, muussa tapauksessa ei menetetty mitään jos hän lähtee. Harva katkaisee välejä lopullisesti

Vierailija
15/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä tällainen käyttäytyminen voi johtua? Voiko esim vauvakuume saada naisen käyttäytymään oikeasti näin sekopäisesti? /Ap

Ei voi. Ei edes lapsettomuus. On monia ihmisiä jotka eivät osaa tai halua käsitellä vauvoja varovasti tai eläimiä, eri syistä

Vierailija
16/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hiton väli mistä sekopään sekopäisyys johtuu.

Se ihmetyttää, että päästät hullun sisälle kotiisi, kun on ilmeinen riski, että vauvaa satutetaan.

Jos on sisko tai äiti tai anoppi tai täti, ihan sama. Älä päästä vaarallista ihmistä kotiisi.

Tee itsestäsi lasu, jos et kerran pysty suojelemaan vauvaasi sairaalta ihmiseltä, joka siis on sinulle tärkeämpi kuin lapsesi turvallisuus ja hyvinvointi.

Vierailija
17/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sitä miettiä mistä johtuu? Ei se ole sinun asiasi alkaa sitä analysoimaan.

Aseta vieraallenne rajat äläkä anna vauvaa hänen syliinsä. Ei vauvaa saa hyppyyttää kuin räsynukkea, ajattele vauvan niskaa ja päätä. Sano suoraan sille ihmiselle ettei hän voi käyttäytyä ja tehdä noin.

Jos välit katkeavat sen takia että sinä ja miehesi pidätte vauvan puolta niin joutaa mennäkin.

Ap kumpi sinulle on tärkeämpi, oma vauvasi vai tuo ihminen?!

Vierailija
18/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että hyppyyttämällä ja retuuttamalla  kuin räsynukkea tuo "tärkeä ihminen" voi aiheuttaa lapselle aivovaurion.

Aikuinen ihminen, joka oletettavasti kuitenkin olet, ei tarvitse asioistaan päättämään muita tärkeitä ihmisiä kuin itsensä ja miehensä ja lapsensa.

Älä päästä sisälle tuota tärkeää ihmistä ainakaan silloin kun olet kaksin vauvan kanssa.

Räsynukke sanana ehkä vähän huono, mutta hytkyttää ja heiluttaa, kuin mitäkin...Näissä tilanteissa sanonkin, että vauvan niskaa pitää vielä tukea. Ehkä tosiaan vierailuja voisi olla vain, kun mieheni on paikalla. /Ap

Vierailija
19/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haluat olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka lähestulkoon pahoinpitelee lastasi?

Vierailija
20/102 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räsynukke sanana ehkä vähän huono, mutta hytkyttää ja heiluttaa, kuin mitäkin...Näissä tilanteissa sanonkin, että vauvan niskaa pitää vielä tukea. Ehkä tosiaan vierailuja voisi olla vain, kun mieheni on paikalla. /Ap

On monia vauvoja /lapsia jotka vihaavat heiluttamista ja hytkyttämistä yli kaiken. Mitä jos laitat puolustuskyvyttömän lapsen etusijalle etkä sitä niskaa tukematonta sukulaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi