Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muut huomanneet, että asioilla on aina tapana järjestyä?

Vierailija
03.11.2019 |

Ajattelin ennen, että tuo sanonta on vain sanahelinää, mutta kun katson elämää taaksepäin, huomaan, että kaikki tosiaan on lopulta tavalla tai toisella järjestynyt. Ahdistus tulevaisuudesta on siis turhaa. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se optimismikaan aina auta. Jos sairastut parantumattomasti, paraskin optimismi ei sitä sairautta paranna. Tai jos rakkaasi jättää, optimismi ei tuo häntä takaisin. Pystyt korkeintaan sopeutumaan paremmin, mutta miten esimerkiksi sopeudut kuolemaan?

Minusta "asioilla on tapana järjestyä" on aika huono asenne, koska se johtaa fatalismiin ja tumput suorina vartoiluun. Paljon enemmän ihmistä ajaa tekemään töitä asioiden korjaamiseksi, jos hän kokee, että asiat eivät suttaannu itsestään, vaan niille pitää aktiivisesti ETSIÄ ratkaisua!

Vierailija
22/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta "asioilla on tapana järjestyä" on aika huono asenne, koska se johtaa fatalismiin ja tumput suorina vartoiluun. Paljon enemmän ihmistä ajaa tekemään töitä asioiden korjaamiseksi, jos hän kokee, että asiat eivät suttaannu itsestään, vaan niille pitää aktiivisesti ETSIÄ ratkaisua!

Tämä! Minä olen aika kova stressaamaan asioilla, mutta on siitä se iso hyöty, että sen ansiosta otan asioista selvän ja teen työtä ongelmien ratkomiseksi. Siten olen menestynyt hyvin elämässä, ei ne hyvät asiat tipahda eteen taivaasta, vaan niiden eteen on nähty vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyyhän ne asiat, sanoi pässi kun päätä leikattiin.

Vierailija
24/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyyhän ne, mutta ei välttämättä onnea tuottavalla tavalla.

Vierailija
25/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan asioilla ei ole tapana järjestyä. Ei ainakaan mieleiselläni tavalla.

Vierailija
26/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. Elämässä kaikki tapahtuu niin hitaasti, ettei malttaisi odottaa.

Mutta kun katson taaksepäin, kaikella on ollut tarkoitus.

Vierailija
27/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole havainnut tuollaista, vaan päinvastoin asiat eivät kertakaikkiaan hoidu jos en niitä itse hoida. Erityisesti tämä näkyy työasioissa, jos siirtää jotakin hankalaa selvitystä eteenpäin niin sotku vain pahenee eikä selviä ennen kuin itse selvitän sen.

Vierailija
28/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sen nyt voi katsoa järjestymiseksi kun autonrämä hajoaa totaalisesti ja hankin uuden.

Vierailija
29/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totuus, sillä luonnossa kaikki tapahtumat pyrkii tasapainoon ihan itsestään.

Siksi asioiden järjestyminen on luonnonlaki.

Vierailija
30/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Minä olen aika kova stressaamaan asioilla, mutta on siitä se iso hyöty, että sen ansiosta otan asioista selvän ja teen työtä ongelmien ratkomiseksi. Siten olen menestynyt hyvin elämässä, ei ne hyvät asiat tipahda eteen taivaasta, vaan niiden eteen on nähty vaivaa.

Kyllä kai jokainen ratkaisisi ongelmansa, jos vain tietäisi miten. Mutta aina ei vain löydy keinoja, vaikka pohtisi kuinka.

Vierailija
31/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totuus, sillä luonnossa kaikki tapahtumat pyrkii tasapainoon ihan itsestään.

Siksi asioiden järjestyminen on luonnonlaki.

Sehän on juuri toisinpäin, kaaos lisääntyy luonnostaan eikä järjestys.

Vierailija
32/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän sitä ollaan..

Vierailija
33/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lupasin maksaa veljeni asuntolainan tässä kuussa, kun on kuulemma rahat loppu. Sinne menee tonni mun säästöistä, mutta ei voi olla jelppimättä.

Vierailija
34/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sanonta pitää paikkansa. Olen joutunut tahtomattani muutamaan sotku juttuun ja menettänyt yöunia. Mutta aina olen noussut ja asiat järjestynyt. Viimeksi pelästyin että en selviä seuraavan kuukauden laskuista ja menetän luottotiedot. Tuli iso kasa laskuja ja auton huoltolaskua. Pari päivää murehdin ja ahdisti pahasti. Yllättäen asia ratkesikin ja sain rahat kasaan. Nyt taas elämä hymyilee.

Vierailija
35/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoohan sen järkikin, ettei asioilla voi olla "tapana" järjestyä. Tämä maailma olisi paratiisi jos niin olisi.

Vierailija
36/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei todella ole järjestynyt vaan asiat on mennyt vaan pahempaan suuntaan.

Vierailija
37/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan järjesty!! Olen 29v, mikään ei ole muuttunut tai järjestynyt. Hämmestynyt olen.

Vierailija
38/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulla järjestynyt.

Vierailija
39/39 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen 45-vuotias pitkäaikaistyötön maisteri, minulla ei ole sosiaalisia kontakteja, enkä ole enää tänä vuonna poistunut kotoani. Olen kuitenkin optimisti ja uskon asioiden ratkeavan itsestään.

Olet ihan kuin minä! Tsemppiä sinulle, vertaistukea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan