Onko muut huomanneet, että asioilla on aina tapana järjestyä?
Ajattelin ennen, että tuo sanonta on vain sanahelinää, mutta kun katson elämää taaksepäin, huomaan, että kaikki tosiaan on lopulta tavalla tai toisella järjestynyt. Ahdistus tulevaisuudesta on siis turhaa. Ovatko muut huomanneet saman?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Minusta "asioilla on tapana järjestyä" on aika huono asenne, koska se johtaa fatalismiin ja tumput suorina vartoiluun. Paljon enemmän ihmistä ajaa tekemään töitä asioiden korjaamiseksi, jos hän kokee, että asiat eivät suttaannu itsestään, vaan niille pitää aktiivisesti ETSIÄ ratkaisua!
Tämä! Minä olen aika kova stressaamaan asioilla, mutta on siitä se iso hyöty, että sen ansiosta otan asioista selvän ja teen työtä ongelmien ratkomiseksi. Siten olen menestynyt hyvin elämässä, ei ne hyvät asiat tipahda eteen taivaasta, vaan niiden eteen on nähty vaivaa.
Järjestyyhän ne asiat, sanoi pässi kun päätä leikattiin.
Järjestyyhän ne, mutta ei välttämättä onnea tuottavalla tavalla.
Minunkaan asioilla ei ole tapana järjestyä. Ei ainakaan mieleiselläni tavalla.
Usein. Elämässä kaikki tapahtuu niin hitaasti, ettei malttaisi odottaa.
Mutta kun katson taaksepäin, kaikella on ollut tarkoitus.
En ole havainnut tuollaista, vaan päinvastoin asiat eivät kertakaikkiaan hoidu jos en niitä itse hoida. Erityisesti tämä näkyy työasioissa, jos siirtää jotakin hankalaa selvitystä eteenpäin niin sotku vain pahenee eikä selviä ennen kuin itse selvitän sen.
No, jos sen nyt voi katsoa järjestymiseksi kun autonrämä hajoaa totaalisesti ja hankin uuden.
Se on totuus, sillä luonnossa kaikki tapahtumat pyrkii tasapainoon ihan itsestään.
Siksi asioiden järjestyminen on luonnonlaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta "asioilla on tapana järjestyä" on aika huono asenne, koska se johtaa fatalismiin ja tumput suorina vartoiluun. Paljon enemmän ihmistä ajaa tekemään töitä asioiden korjaamiseksi, jos hän kokee, että asiat eivät suttaannu itsestään, vaan niille pitää aktiivisesti ETSIÄ ratkaisua!
Tämä! Minä olen aika kova stressaamaan asioilla, mutta on siitä se iso hyöty, että sen ansiosta otan asioista selvän ja teen työtä ongelmien ratkomiseksi. Siten olen menestynyt hyvin elämässä, ei ne hyvät asiat tipahda eteen taivaasta, vaan niiden eteen on nähty vaivaa.
Kyllä kai jokainen ratkaisisi ongelmansa, jos vain tietäisi miten. Mutta aina ei vain löydy keinoja, vaikka pohtisi kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Se on totuus, sillä luonnossa kaikki tapahtumat pyrkii tasapainoon ihan itsestään.
Siksi asioiden järjestyminen on luonnonlaki.
Sehän on juuri toisinpäin, kaaos lisääntyy luonnostaan eikä järjestys.
Kyllä. Lupasin maksaa veljeni asuntolainan tässä kuussa, kun on kuulemma rahat loppu. Sinne menee tonni mun säästöistä, mutta ei voi olla jelppimättä.
Toi sanonta pitää paikkansa. Olen joutunut tahtomattani muutamaan sotku juttuun ja menettänyt yöunia. Mutta aina olen noussut ja asiat järjestynyt. Viimeksi pelästyin että en selviä seuraavan kuukauden laskuista ja menetän luottotiedot. Tuli iso kasa laskuja ja auton huoltolaskua. Pari päivää murehdin ja ahdisti pahasti. Yllättäen asia ratkesikin ja sain rahat kasaan. Nyt taas elämä hymyilee.
Sanoohan sen järkikin, ettei asioilla voi olla "tapana" järjestyä. Tämä maailma olisi paratiisi jos niin olisi.
No, ei todella ole järjestynyt vaan asiat on mennyt vaan pahempaan suuntaan.
Ei todellakaan järjesty!! Olen 29v, mikään ei ole muuttunut tai järjestynyt. Hämmestynyt olen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, olen 45-vuotias pitkäaikaistyötön maisteri, minulla ei ole sosiaalisia kontakteja, enkä ole enää tänä vuonna poistunut kotoani. Olen kuitenkin optimisti ja uskon asioiden ratkeavan itsestään.
Olet ihan kuin minä! Tsemppiä sinulle, vertaistukea!
Ei se optimismikaan aina auta. Jos sairastut parantumattomasti, paraskin optimismi ei sitä sairautta paranna. Tai jos rakkaasi jättää, optimismi ei tuo häntä takaisin. Pystyt korkeintaan sopeutumaan paremmin, mutta miten esimerkiksi sopeudut kuolemaan?