Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienestäkin alkoholimäärästä herään seuraavana aamuna alakuloisena

Vierailija
03.11.2019 |

Käytiin miehen kanssa illalla syömässä ja juotiin ruuan kanssa pari lasia viiniä. Ilta oli tosi mukava, mut aamulla on masentunut olo. Ja yhdistän sen alkoholiin, koska ilman sitä herään hyvällä tuulella. Eikä ole muita krapulan merkkejä. Onko jollain samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on tutkitusti depressoiva aine.

Vierailija
22/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrytään vaan kaikki kannabikseen!!

En halua siirtyä päihteestä toiseen. Mun elämä on kovin hyvää ilman mitään päihteitä. :) ja niin kun joku kommentoikin, voi kannabis myös aiheuttaa masentuneita fiiliksiä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, käymisteitse valmistettujen juomien kanssa käy aina näin. Vaikka joisi vain yhden 0,5l siiderin, niin alakulo aamulla on taattu. Mutta jostain syystä väkevillä ei ole samaa vaikutusta. Olen muiltakin kuullut samaa, mistäköhän johtuu?

Vierailija
24/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, kolmekymppinen nainen olen. Monet tuntemistani masentuneista juovat monta kertaa viikossa, mutta eivät usko alkoholin vaikuttavan oloonsa ainakaan huonontavasti. Aivan kaikille suosittelisin pidempää aikaa juomatta, niin että todella näkisi, muuttuuko vointi, kun alkoholi lakkaa rasittamasta elimistöä.

Niin suosittelisin minäkin! Yks lähes joka viikonloppu juova tuttava mietti tipattoman viikonlopun jälkeen maanantaina, että onpas energinen olo. Pohti sitten itsekin, et onkohan alkoholittomalla viikonlopulla vaikutusta. :D

Vierailija
25/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, käymisteitse valmistettujen juomien kanssa käy aina näin. Vaikka joisi vain yhden 0,5l siiderin, niin alakulo aamulla on taattu. Mutta jostain syystä väkevillä ei ole samaa vaikutusta. Olen muiltakin kuullut samaa, mistäköhän johtuu?

Tämä on mutua mutta sanoisin sen johtuvan siitä, että tislatut juomat ovat "puhtaampia" koostumukseltaan kuin käymisteitse valmistetut juomat. Varsinkin vodka ja muut vähäsokeriset väkevät.

Vierailija
26/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväätahtoojakavereita kirjoitti:

Tuo oli tuttua jo nuoruudesta.Jos kännäsi vkonlopun,masennus kesti seur. vkonloppuun ja kierre oli valmis.

Siinä menee rahat ja terveys,mutta raittiina hävisi ystävät joka kertonee kaiken suomalaisista.

Harmikseni joudun mäkin miettimään, että kuinka käy ihmissuhteiden, jos lopetan kokonaan. Myös puoliso tykkää juoda ja melko useinkin. Olen kyllä sitä mieltä, et meidän kulttuurissa on harmillisen kieroutunut suhde alkoholiin. Miksi ei voitaisi juhlia ilman?

Vierailija
27/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on paljon kokemusta, itsellä meni vuosia myöntää itselle, että ainainen voimattomuus ja toivottomuuden tunne johtui vahvasta tissuttelusta, tyyliin 1/2-pullo viiniä joka ilta.

Nyt 2 vuotta täysin juomatta ja olo ollut todella hyvä niin henkisesti kuin fyysisesti! En viitsi sitä yhtä lasillistakaan ottaa, kun sekin jo vaikuttaa seuraavan päivän mielentilaan lannistavasti.

Vierailija
28/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli tuttua jo nuoruudesta.Jos kännäsi vkonlopun,masennus kesti seur. vkonloppuun ja kierre oli valmis.

Siinä menee rahat ja terveys,mutta raittiina hävisi ystävät joka kertonee kaiken suomalaisista.

Harmikseni joudun mäkin miettimään, että kuinka käy ihmissuhteiden, jos lopetan kokonaan. Myös puoliso tykkää juoda ja melko useinkin. Olen kyllä sitä mieltä, et meidän kulttuurissa on harmillisen kieroutunut suhde alkoholiin. Miksi ei voitaisi juhlia ilman?

Kyllä voi, usko pois. Lähtee siinä vaiheessa iltaa kotiin, kun muut alkavat sössöttämään ja olemaan enemmän humalassa. Ei se niilläkään enää silloin hauskaa ole, usko pois.

Vierailija
29/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on paljon kokemusta, itsellä meni vuosia myöntää itselle, että ainainen voimattomuus ja toivottomuuden tunne johtui vahvasta tissuttelusta, tyyliin 1/2-pullo viiniä joka ilta.

Nyt 2 vuotta täysin juomatta ja olo ollut todella hyvä niin henkisesti kuin fyysisesti! En viitsi sitä yhtä lasillistakaan ottaa, kun sekin jo vaikuttaa seuraavan päivän mielentilaan lannistavasti.

Näitä tällaisia kokemuksia haluan kuulla lisää! Nää kun todella kannustaa lopettamaan juomisen kokonaan :) Ap

Vierailija
30/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, usko pois. Lähtee siinä vaiheessa iltaa kotiin, kun muut alkavat sössöttämään ja olemaan enemmän humalassa. Ei se niilläkään enää silloin hauskaa ole, usko pois.

Kyllä, mutta vielä kivempaa olisi, jos muutkin olisivat juomatta :) Ap

Vierailija
31/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aiemmin ollut etenkin suuri viinien ystävä, mutta olen lopettanut alkoholinkäytön lähes kokonaan juuri tuosta syystä. Jo kolmikymppisenä olin kohtuullista alkoholinkäyttöä seuranneena päivänä aina tosi alakuloinen ja ahdistunut, mutta lopulta siihen riitti 1-2 lasillista. Sen lisäksi se mukava rentoutuminen ja kevyt hiprakka, joka alkoholista aiemmin tuli, alkoi jäädä tulematta, ja tilalle tuli tylsistynyt ja väsähtänyt tunne. Olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja maksa-arvoni ovat todella hyvät, juuri 1,5kk sitten mitattiin. Ehkä tämä sitten johtuu iästä, olen 41.

Vierailija
32/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aiemmin ollut etenkin suuri viinien ystävä, mutta olen lopettanut alkoholinkäytön lähes kokonaan juuri tuosta syystä. Jo kolmikymppisenä olin kohtuullista alkoholinkäyttöä seuranneena päivänä aina tosi alakuloinen ja ahdistunut, mutta lopulta siihen riitti 1-2 lasillista. Sen lisäksi se mukava rentoutuminen ja kevyt hiprakka, joka alkoholista aiemmin tuli, alkoi jäädä tulematta, ja tilalle tuli tylsistynyt ja väsähtänyt tunne. Olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja maksa-arvoni ovat todella hyvät, juuri 1,5kk sitten mitattiin. Ehkä tämä sitten johtuu iästä, olen 41.

Jatkan vielä, että puolisolleni on käynyt aivan samoin. Tämä on tietenkin helpottanut alkoholin vähentämistä/lopettamista, koska molemmilla on samat fiilikset juomisen suhteen. Eikä kummallakaan ole taustalla alkoholismia tai muita erityisiä intressejä olla kuivin suin, ei vaan huvita enää. Suurin syy kummallekin juuri se, että kohtuullistakin alkoholinkäyttöä seurannut päivä meni pilalle. Nykyään nautiskellaan iltaisin esim. mustalla ja vihreällä teellä ja syksyisin glögillä (alkoholittomalla). Ulkona syömistä ja ystävien tapaamista ei olla vähennetty, kyllä aikuiset ihmiset ymmärtävät, että jokainen juo sitä mitä haluaa, tai on juomatta.

Vierailija
33/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen,ei voi käydä ulkona syömässä,jos ei juo viiniä 😂😂😂

Parempi syödä sitten kotona.

Kai niistä ravintoloista löytyy maitolasi tai vettä.

Vierailija
34/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että puolisolleni on käynyt aivan samoin. Tämä on tietenkin helpottanut alkoholin vähentämistä/lopettamista, koska molemmilla on samat fiilikset juomisen suhteen. Eikä kummallakaan ole taustalla alkoholismia tai muita erityisiä intressejä olla kuivin suin, ei vaan huvita enää. Suurin syy kummallekin juuri se, että kohtuullistakin alkoholinkäyttöä seurannut päivä meni pilalle. Nykyään nautiskellaan iltaisin esim. mustalla ja vihreällä teellä ja syksyisin glögillä (alkoholittomalla). Ulkona syömistä ja ystävien tapaamista ei olla vähennetty, kyllä aikuiset ihmiset ymmärtävät, että jokainen juo sitä mitä haluaa, tai on juomatta.

Hienoa et ootte löytänyt yhdessä teille molemmille sopivan nautiskelun. :) on myös tosi järkevää lopettaa, kun huomaa haittojen ohittavan hyödyt. Kaikki ei ole yhtä fiksuja. Niin kun en näköjään minäkään, kun tätä on ollut minulla jo jonkin aikaa. Mut eilisillasta opin taas lisää. :) Ap

Vierailija
35/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla tulee täyteen 100 päivää ilman alkoholia \O/

Sitä ennen viitisen vuotta reipasta tissuttelua ja melkein kaksi vuotta raskasta kännäilyä. Lopetin, kun aloin huomata alkon vaikuttavan negatiivisesti mielialaani ja aloin mm. saada humalassa itkukohtauksia täysin tyhjästä. Eihän se mikään ihme ollut, että noin runsas ryypiskely alkoi rassata päätä ihan tosissaan.

Nyt olen henkisesti vakaampi, huumorintajuisempi ja seurallisempi. Rahaa säästyy, mikä on hyvä juttu, koska vaatekaapin sisältö olisi laitettava pikku hiljaa uusiksi. Olen siis laihtunut vaatekoon verran näiden reilun kolmen kuukauden aikana.

Ei, en todellakaan aio palata takaisin vanhaan :)

Vierailija
36/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistiii kirjoitti:

Hetkinen,ei voi käydä ulkona syömässä,jos ei juo viiniä 😂😂😂

Parempi syödä sitten kotona.

Kai niistä ravintoloista löytyy maitolasi tai vettä.

Mitä ihmettä? Tietysti voi ja yleensä otankin vaan vettä. Jatkossa varmasti vielä useammin vettä ja harvemmin viiniä. :)

Vierailija
37/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama. Se hetken nousuhumala ei tunnu sen arvoiselta. Olen myös tullut siihen tulokseen, että jos tarvitsen viihtyäkseni sen siiderin tai viinilasillisen, niin seura tai tilanne ei vain ole sellainen, että minun tarvitsisi siinä viihtyäkään - silloin lähden kotiin.

Vierailija
38/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tuli masennut miedoista tai viineistä. Nykyään kun otan niin otan 60% viinaa veden kanssa. Ei tule krapulaa. Ehkä hieman huonommat unet, mutta kait se puhtaus vaikuttaa. Kaveri kertoi Amerikassa käydessään juoneensa 95% pirtua ja sanoi ettei koskaan ole ollut niin tasainen ja kevyt humala. Eikä krapulaa.

Vierailija
39/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tuli masennut miedoista tai viineistä. Nykyään kun otan niin otan 60% viinaa veden kanssa. Ei tule krapulaa. Ehkä hieman huonommat unet, mutta kait se puhtaus vaikuttaa. Kaveri kertoi Amerikassa käydessään juoneensa 95% pirtua ja sanoi ettei koskaan ole ollut niin tasainen ja kevyt humala. Eikä krapulaa.

Pirtussa vaan on se riski että henki lähtee, jos sillä alkaa alan miehet ja naiset läträämään.

Vierailija
40/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, hyvä "vitsi". On pirtusta kokemusta aika paljon käyttäjänä ja myöhemmin päihdetyöntekijänä nähnyt sitä toista puolta. Älkää langetko tähän. Viina on viina missä muodossa tahansa, eikä tuo "puhdas alkoholi on parempaa" pidä paikkaansa. Samat lainalaisuudet niissäkin pätee, eli salettiin tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi