Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienestäkin alkoholimäärästä herään seuraavana aamuna alakuloisena

Vierailija
03.11.2019 |

Käytiin miehen kanssa illalla syömässä ja juotiin ruuan kanssa pari lasia viiniä. Ilta oli tosi mukava, mut aamulla on masentunut olo. Ja yhdistän sen alkoholiin, koska ilman sitä herään hyvällä tuulella. Eikä ole muita krapulan merkkejä. Onko jollain samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join itsekin toissailtana viskipaukun, ja vähän hirvitti jo etukäteen seuraava aamu. Ei onneksi tyypillistä masennusefektiä, minkä myös itselläni olen havainnut, jos iltaisin juon jotain alkoholipitoista. Tilanne paheni n. 40 ikävuoden tietämissä. Sen vuoksi juonkin nykyään todella harvoin. Jos menen ravintolaan syömään, juon vain vettä, tai enintään yhden lasillisen viiniä. Sen verran pystyn ottamaan ilman jälkiseurauksia.

Nuorena edes kokonainen viinipullo ei tuntunut aamulla enää missään. Harmillista, kun tämä on mennyt tällaiseksi. Ystävien seurassa olisi kuitenkin joskus todella kiva nauttia alkoholia vähän enemmänkin. Nykyään ei vaan pysty, lunnaat ovat liian raskaat. Aamulla on kyllä todella mukava herätä ilman kuivaa ja tunkkaista suuta, pään pöhnää, ja juurikin ilman tuota päiväkausia kestävää masennusta. En ole koska varsinaisesti kärsinyt masennuksesta, mutta krapula-aamuina tietää, millaista on, kun tunnelin päässä ei näy valoa. Mikä on todella outoa, koska kaikki on ihan hyvin, enkä koskaan edes sekoile humalassa. N 49.

Vierailija
42/59 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas elämä ei kaipaa enää lisätaakkaa.

Moni ottaa viinaa,että tulee hyvä fiilis hetkeksi.

Ilman alkoholia hyvästä olosta voisi tulla pysyvämpi.Viina on semmonen hermomyrkky aivoille vähän kuin hormonit (joita pelätään hulluuden ja syövänpelossa) että vie ijmistä kuin pässiä narussa.

Pahinta ovat alkonkäyttäjillä muuttuvat mielialat ja salaliittoteoriat muista.Omaisena saa kaikkea kuraa niskaan, ollaan tehty milloin mitäkin.Ystävistä jää lopulta ne toiset juopot rinnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksia enemmän vaakakupissa alkon käytössä.

Jos "ystävät" ovat siitä kiinni niin eivät ole oikeita ystäviä vaan juontikavereita.

Vierailija
44/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään tommosta, herään seuraavana päivänä oikein pirteänä normaalina itsenäni, ja yleensä vielä erityisen hyvä fiilis, koska edellinen ilta ollut mukava :)

Vierailija
45/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut moista! Sinulle ei selkeästi alkoholi sovi.

Vierailija
46/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisilla on semmonen pöhöttöny viininaama.Monella ylipainpkin pullosta peräisin vaikka söisi viikot salaattia niin vkonlopun viinillä ja oluella paisuu joka suuntaan.

Jätin turhat juomiset,putosi paino -15kg) normaalilukemiin 😊

Vierailija
47/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväätahtoojakavereita kirjoitti:

Tuo oli tuttua jo nuoruudesta.Jos kännäsi vkonlopun,masennus kesti seur. vkonloppuun ja kierre oli valmis.

Siinä menee rahat ja terveys,mutta raittiina hävisi ystävät joka kertonee kaiken suomalaisista.

Harmikseni joudun mäkin miettimään, että kuinka käy ihmissuhteiden, jos lopetan kokonaan. Myös puoliso tykkää juoda ja melko useinkin. Olen kyllä sitä mieltä, et meidän kulttuurissa on harmillisen kieroutunut suhde alkoholiin. Miksi ei voitaisi juhlia ilman?

Höpö höpö. Alkoholi kuuluu melkein kaikkialle muualle paitsi islamin uskoon. Monet juo alkoholia ihan ruoan kanssa jatkuvasti. Viinit ruoan kanssa on monessa maassa ihan perusjuttu, viiniä juodaan raskaanakin ja työpäivän aikana. Eivät he ainakaan masentuneita ilmeisesti ole.

Vierailija
48/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exjuoppo kirjoitti:

Suomalaisilla naisilla on semmonen pöhöttöny viininaama.Monella ylipainpkin pullosta peräisin vaikka söisi viikot salaattia niin vkonlopun viinillä ja oluella paisuu joka suuntaan.

Miks taas puhutaan vaan naisista? Naisetko ne vaan juo? Ranskarettaret juo viiniä joka päivä ja ovat upeita ja hoikkia.

Vierailija
49/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin eilen syömässä, join pullon viiniä ja aamulla heräsin ihan normaalissa olossa. Ei todellakaan mitään masentuneisuutta. Sulle ei ap taida viini sopia, joku muu alkoholi voi sopia

Vierailija
50/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekin eilen syömässä, join pullon viiniä ja aamulla heräsin ihan normaalissa olossa. Ei todellakaan mitään masentuneisuutta. Sulle ei ap taida viini sopia, joku muu alkoholi voi sopia

Niin ja minun mitat ovat 168/52 enkä koe omistavani pöhöttynyttä viininaamaa.

Vierailija
51/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväätahtoojakavereita kirjoitti:

Tuo oli tuttua jo nuoruudesta.Jos kännäsi vkonlopun,masennus kesti seur. vkonloppuun ja kierre oli valmis.

Siinä menee rahat ja terveys,mutta raittiina hävisi ystävät joka kertonee kaiken suomalaisista.

Harmikseni joudun mäkin miettimään, että kuinka käy ihmissuhteiden, jos lopetan kokonaan. Myös puoliso tykkää juoda ja melko useinkin. Olen kyllä sitä mieltä, et meidän kulttuurissa on harmillisen kieroutunut suhde alkoholiin. Miksi ei voitaisi juhlia ilman?

Höpö höpö. Alkoholi kuuluu melkein kaikkialle muualle paitsi islamin uskoon. Monet juo alkoholia ihan ruoan kanssa jatkuvasti. Viinit ruoan kanssa on monessa maassa ihan perusjuttu, viiniä juodaan raskaanakin ja työpäivän aikana. Eivät he ainakaan masentuneita ilmeisesti ole.

Italiassa lähes kaikki juovat vähintään viinejä, en tunne masentuneita. Suomessa on mielenlaatu vissiin erilainen. 

Vierailija
52/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei pienet määrät tai esim. Viinipullon juominen vaikuta ollenkaan oloon. Jos kuitenkin vedän kunnon kännit niin silloin kyllä, mutta harrastan kännejä hyvin hyvin harvoin 😂

Viini sinänsä ei vaikuta mitenkään.. :)

Vierailija
53/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hurjalta ja ikävältä. Ei minulla viinin juonti vaikuta mitenkään omaan oloon, ainakaan negatiivisesti.

Vierailija
54/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exjuoppo kirjoitti:

Miks taas puhutaan vaan naisista? Naisetko ne vaan juo? Ranskarettaret juo viiniä joka päivä ja ovat upeita ja hoikkia.

Tämä on niitä legondoja

Eivät todellakaan juo viiniä joka päivä.

Vierailija
55/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 50+ naiset kaappijuoppoja.

Juomista puolustellaan millon milläkin.

Onneksi nuoret jo raittiita ehkä nähneet kotona tuota viinin lätryytä tatpeeksi ja äitin jatkuvaa päänsärkyä.

Vierailija
56/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja minun mitat ovat 168/52 enkä koe omistavani pöhöttynyttä viininaamaa.

Vielä....nelkyvuotiaana viininaamat tunnistaa

Vierailija
57/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut olevani iloisempi, pirteämpi ja jotenkin leppoisampi jos en juo yhtään mitään.

Mutta välillä (pari kertaa vuodessa) on kuitenkin ihan kiva käydä viihteellä, ota vähän sitä kuppia ja olla vastuuttomampi versio itsestään.

Vierailija
58/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin nuo viinit ja muut Sidukat tekee minulle ja joillekkin alakulon, riippuu siis geeneistä. Mutta , kun nautin brandy finest napoleonia, eipä tule krapulaa eikä pahaa mieltä . Kokemuksella vuosikymmeniä voin kertoa.

Vierailija
59/59 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se riippuvuus alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä