Ja sellainenkin kummallinen juttu voi olla kuin veromätkyt, jotka täytyy maksaa :) OPINTOLAINALLA
Että enpä ole tässä tehnyt muuta kuin hoitanut velvollisuudet ja maksanut laskuja tuhottoman paljon :) Että sen takia olen tilanteessa jossa olen :)
Kommentit (63)
KUN EI MILLÄÄN MENE JAKELUUN ETTÄ MIKÄÄN VTUN LASKUTOIMITUS EI OLE SE ONGELMA VAAN SE ETTÄ EN HELVVETTI VIEKÖÖN OLE TIENNYT ETTÄ MITÄ PITÄÄ LASKEA YHTEEN JA KERTOA JA JAKAA JA MIINUSTAA!!! ENKÄ OLE SIIHEN SAANUT IKINÄ APUA.
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ SE NYT ON NIIN, ETTÄ ERILLISTALO ON PISTETTÄVÄ MYYNTIIN!
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Sinuna alkaisin harkita maistraatin edunvalvojaa... kun et osaa mitään asioitasi hoitaa.
Pitäiskö sun mennä nyt nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna alkaisin harkita maistraatin edunvalvojaa... kun et osaa mitään asioitasi hoitaa.
:'DDDDD JOO VÄHÄN ON VAIKEAA KUN YHTÄKKIÄ TULEE USEAMMAN TONNIN MÄTKYT.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sun mennä nyt nukkumaan.
Olen niin vi-tun täynnä dorkia jotka aukovat päätä tietämättä mistään mitään. En ole tehnyt muuta kuin maksanut pakollisia maksuja ja joka paikassa sanotaan että opintolaina tulee olla nostettuna ja sen jälkeen vasta voi olla oikeutettu tt-tukeen opiskelijana!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ETTÄ MITÄPÄ JOS TE ULKOPUOLISET ETTE PUUTTUISI ASIOIHIN KUN ETTE NIISTÄ VTTUAKAAN TIEDÄ. EI OLE MITÄÄN VTUN YLI VAROJENI ELÄMISTÄ JOS YHTÄKKIÄ LÄTKÄHTÄÄ USEAMMAN TONNIN MÄTKYT. KYLLÄ MINÄ TIESIN ETTÄ JOTAIN TULEE, MUTTA EN TIENNYT SUMMAA.
Et osaa laskea kertolaskuja? Mars ala-asteelle. Kertolaskuilla olisit voinut itse laskea sen summan ja maksaa ennen mitään jälkiveroja, tai laittaa talteen jälkiveroja varten...
MINÄ EN TIEDÄ MITEN NE LASKETAAN.
Hehe.. Juuri todisitit olevasi idiootti. Et osaa laskea yhteen ja vähennyslaskua, etkä osaa kertoa kahta lukua keskenään. Ne luvut ovat myyntivoitto ja veroprosentti.
MINULLA EI OLE MITÄÄN VTUN MYYNTIVOITTOJA TIEDOSSA ÄÄLIÖT!!! HAEN TÄYDENTÄVÄÄ/EHKÄISEVÄÄ TOIMEENTULOTUKEA JA ÄITINI AUTTAA ASIOISSA MYÖS :)
En yhtään ihmettele että haet. Idiootit eivät osaa pitää huolta asioistaan. Eivätkä osaa lukea. luovutusvoiton saa yksinkertaisella vähennyslaskulla myyntihinta-hankintahinta (perittäessä vainajan kuolinpäivän kurssi on hankintahinta perijälle). Ja voitosta voi laskea veron kertomalla voiton veroprosentilla.
ELI MINUN PITÄÄ NYT OLLA OIKEUTETTU TÄYDENTÄVÄÄN/EHKÄISEVÄÄN TUKEEN KOSKA OLEN KÄYTTÄNYT KAIKKI STNAN LAINARAHAT AIVAN KUTEN ON VAADITTU.
Ap, saattaa jopa olla, että olet saanut veroja maksettavaksi enemmän kuin pitäisi. Jos et ole tehnyt verottajalle laskelmaa osakkeiden luovutusvoitosta, verottaja on laskenut luovutusvoiton käyttämällä ns. hankintameno-olettamaa. Jos olet perinyt osakkeet vasta vähän aikaa sitten, niin hankintameno-olettaman perusteella laskettu myyntivoitto on todennäköisesti selvästi suurempi kuin oikea myyntivoitto.
Paljonko sait osakkeista, kun myit ne? Entä mikä näiden osakkeiden arvoksi oli merkitty perukirjaan? Myyntivoitto (verottajan kielellä luovutusvoitto) on näiden kahden erotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ETTÄ MITÄPÄ JOS TE ULKOPUOLISET ETTE PUUTTUISI ASIOIHIN KUN ETTE NIISTÄ VTTUAKAAN TIEDÄ. EI OLE MITÄÄN VTUN YLI VAROJENI ELÄMISTÄ JOS YHTÄKKIÄ LÄTKÄHTÄÄ USEAMMAN TONNIN MÄTKYT. KYLLÄ MINÄ TIESIN ETTÄ JOTAIN TULEE, MUTTA EN TIENNYT SUMMAA.
Et osaa laskea kertolaskuja? Mars ala-asteelle. Kertolaskuilla olisit voinut itse laskea sen summan ja maksaa ennen mitään jälkiveroja, tai laittaa talteen jälkiveroja varten...
Hehe.. Juuri todisitit olevasi idiootti. Et osaa laskea yhteen ja vähennyslaskua, etkä osaa kertoa kahta lukua keskenään. Ne luvut ovat myyntivoitto ja veroprosentti.
MINULLA EI OLE MITÄÄN VTUN MYYNTIVOITTOJA TIEDOSSA ÄÄLIÖT!!! HAEN TÄYDENTÄVÄÄ/EHKÄISEVÄÄ TOIMEENTULOTUKEA JA ÄITINI AUTTAA ASIOISSA MYÖS :)
En yhtään ihmettele että haet. Idiootit eivät osaa pitää huolta asioistaan. Eivätkä osaa lukea. luovutusvoiton saa yksinkertaisella vähennyslaskulla myyntihinta-hankintahinta (perittäessä vainajan kuolinpäivän kurssi on hankintahinta perijälle). Ja voitosta voi laskea veron kertomalla voiton veroprosentilla.
MISTÄ VTUSTA MINÄ VOIN TIETÄÄ KUOLINPÄIVÄN KURSSIN KUN SAIN OSAKKEET
7 VUOTTA KUOLEMAN JÄLKEEN??!
ETTÄ EHKÄPÄ EI KANNATA HAUKKUA MUITA TYHMIKSI KUN ON ITSE DORKA.
Vierailija kirjoitti:
ELI MINUN PITÄÄ NYT OLLA OIKEUTETTU TÄYDENTÄVÄÄN/EHKÄISEVÄÄN TUKEEN KOSKA OLEN KÄYTTÄNYT KAIKKI STNAN LAINARAHAT AIVAN KUTEN ON VAADITTU.
Ei se homma kuule noin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MISTÄ VTUSTA MINÄ VOIN TIETÄÄ KUOLINPÄIVÄN KURSSIN KUN SAIN OSAKKEET
7 VUOTTA KUOLEMAN JÄLKEEN??!ETTÄ EHKÄPÄ EI KANNATA HAUKKUA MUITA TYHMIKSI KUN ON ITSE DORKA.
Interwebin ihmeellisestä maailmasta löytää. Samaten perinnönjaosta ja vainajan omaisuudesta tehdään dokumentit joissa myös ovat tiedot... Jos olet dokumentit hukannut, olet idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Ap, saattaa jopa olla, että olet saanut veroja maksettavaksi enemmän kuin pitäisi. Jos et ole tehnyt verottajalle laskelmaa osakkeiden luovutusvoitosta, verottaja on laskenut luovutusvoiton käyttämällä ns. hankintameno-olettamaa. Jos olet perinyt osakkeet vasta vähän aikaa sitten, niin hankintameno-olettaman perusteella laskettu myyntivoitto on todennäköisesti selvästi suurempi kuin oikea myyntivoitto.
Paljonko sait osakkeista, kun myit ne? Entä mikä näiden osakkeiden arvoksi oli merkitty perukirjaan? Myyntivoitto (verottajan kielellä luovutusvoitto) on näiden kahden erotus.
Olen tietoinen hankintameno-olettamasta. Kun ei ole ollut mitään hajua oikeista luvuista olen vain luottanut veroviraston laskelmiin. Olen myynyt vuosien varrella osakkeita, ei minulla ole mitään hajua tässä vaiheessa enää mistään myyntivoitoista tai mistään. Saanko mahdolliset liialliset maksuni takaisin (hankintameno-olettama) jos myöhemmin tarkastutan asiat ammattilaisella?
50 jatkaa: jos esim. sait osakkeista 16000 ja perukirjassa osakkeiden arvoksi oli merkitty 14000, niin luovutusvoittosi oli 2000, josta vero on 600 euroa. Mutta jos et esittänyt verottajalle mitään laskelmaa ja olet omistanut osakkeet alke 10 vuotta, niin verottaja oletti hankintahinnaksi 20 % myyntihinnasta eli 3200 euroa. Siinä tapauksessa laskennallinen myyntivoitto oli 12800, josta vero on 3840 euroa.
Voit edelleen tehdä oikaisupyynnön, jos vero on laskettu käyttämällä väärää hankintahintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saattaa saada myös opiskelija, joka saa opintotukea ja asumislisää, ja on nostanut koko opintolainan. Lisätukeen voi olla oikeutettu, jos omat tulot ja varat eivät riitä välttämättömiin ja jokapäiväisiin menoihin, kuten asumiseen ja ruokaan.
Toimeentulotukea ei saa, jos ei nosta opintolainaa (ellei lainan ottamiselle ole estettä). Päätöksen tuesta tekee Kela.
Idiootti.
T. Ap
Ja tosiaan vainaja oli isän sisko. Isä hoiti asioita 7 vuoden ajan ja perinnön sain 7 vuotta jälkijunassa koska niin luki testamentissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tietoinen hankintameno-olettamasta. Kun ei ole ollut mitään hajua oikeista luvuista olen vain luottanut veroviraston laskelmiin. Olen myynyt vuosien varrella osakkeita, ei minulla ole mitään hajua tässä vaiheessa enää mistään myyntivoitoista tai mistään. Saanko mahdolliset liialliset maksuni takaisin (hankintameno-olettama) jos myöhemmin tarkastutan asiat ammattilaisella?
Verotukseen voi hakea oikaisua vielä viisi vuotta sen päättymisen jälkeen (= viisi vuoden sisällä siitä, kun olet saanut verottajalta tiedon mahdollisesta lisäverosta. Tarkista kuitenkin tarkat päivät. En ole ihan varma siitä, missä vaiheessa vuotta valitusoikeus päättyy.)
Ja oikean hankintahinnan saat joko vainajan perukirjasta (siitä saa tarvittaessa kopion verottajalta, jos sinulla ei ole omaa kappaletta). Jos kysymyksessä on suomalainen pörssiyhtiö, löydät hinnan myös pörssiyrityksen sivuilta tai jonkun talouslehden nettisivulta.
Jos kerrot täällä, minkä yhtiön osakkeista oli kysymys ja kuolinpäivän, voimme todennäköisesti googlettaa sinulle osakkeen hinnan ko. päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saattaa saada myös opiskelija, joka saa opintotukea ja asumislisää, ja on nostanut koko opintolainan. Lisätukeen voi olla oikeutettu, jos omat tulot ja varat eivät riitä välttämättömiin ja jokapäiväisiin menoihin, kuten asumiseen ja ruokaan.
Toimeentulotukea ei saa, jos ei nosta opintolainaa (ellei lainan ottamiselle ole estettä). Päätöksen tuesta tekee Kela.
Idiootti.
T. Ap
Ei sitä rahaa tule tuosta vaan jos ja kun olet sitä laittanut surutta palamaan.