Ystäväni yrittää ilmeisesti iskeä miestäni
Minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa olemme olleet ystäviä noin 20 vuotta. Tutustuimme jo ala-asteella. Olen ollut mieheni kanssa suhteessa yli 10 vuotta. Miehelläni on oma kaveripiiri ja minulla omani. Olemme siis molemmat kavereita molempien kaveripiirin kanssa, mutta emme juuri vietä kaveripiirien kesken aikaa (jos joku nyt edes ymmärsi tästä mitään).
Vietin viime viikonloppuna aikaa tämän ystäväni kanssa ja mieheni oli kotona, mutta teki muita asioita. Kaikki meni hyvin ja joimme hieman viini, lukuun ottamatta ystäväni muutamaa härskiä vitsiä miehelleni. En ajatellut mitään, koska on hänen tapaistaan kun juo alkoholia. Nyt eilen kuitenkin mieheni näytti puhelimestaan ystävältäni saatuja viestejä. Tämä "ystäväni" oli kysynyt miestäni ensin kahville ja mieheni ihmetteli että miksi, onko kaikki hyvin. Ystäväni kertoi että haluisi vain tutustua paremmin häneen kahden kesken. Mieheni edelleen ihmetteli että miksi. Ystäväni jankkasi että koska he ovat niin samankaltaisia ja samalla aaltopituudella että olisi mukava ystävystyä myös hänen kanssaan. Mieheni kysyi että ottaako minut mukaan ja ystäväni sanoi ettei tarvitse, eihän minun tarvitse aina olla joka paikassa mukana, että kai miehelläni voi olla omiakin kavereita ja oma elämä (mikä siis on). Mieheni vastaili hieman vastahakoisesti ja ystäväni ehdotti suoraan, että mieheni voisi tulla hänen luokseen myös viinille. Tähän mies ei ollut vielä vastannut mitään, vaan tuli suoraan näyttämään minulle.
Olen hieman poissa tolaltani ja vihainen. En haluaisi maalata piruja seinille, mutta vahvasti näyttää, että "ystäväni" yrittäisi iskeä miestäni. Mutta onnellinen, että mieheni on uskollinen ja kertoi minulle heti. Mietin otanko ystävääni heti yhteyttä ja kysyn mitä hän tekee, mutta pyysinkin miestäni "suostumaan" tähän ja katsoa mitä ystäväni tekee ja mihin hän pyrkii.
Samassahan sieltä tuli lirkuttelua ja flirttailua. Ja tulihan sieltä sitten vielä "vahingossa" puolialaston kuva, missä hän näkyi ikkunan kautta, kun esitteli tänään ostamiaan uusia verhoja. Voi hyvä jumala ja me olemme jo kolmekymppisiä aikuisia ihmisiä, emme teinejä.
Ahdistaa ja todella paha mieli, miten ihminen johon olen luottanut melkein koko elämäni voi tehdä näin. Onhan hän aina ollut kova miehien kanssa treffailemaan, mutta että minun miestäni. Hän on ollut minulle perhettä ja olemme kokeneet niin paljon yhdessä. Minulla ei juuri ole ystäviä hänen lisäkseen ja en tiedä, miten tästä voi selvitä rikkomatta ystävyys suhdetta, koska en tietenkään halua tuollaista ihmistä lähipiiriini.
Anteeksi pitkä vuodatus, mutta pakko avautua johonkin. En halua vielä puhua yhteisille ystäville, ennen kuin olen ensin selvittänyt tilanteen ystäväni kanssa. Surettaa.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ghostata, koska se on töykeää mielestäni, vaikka minulla olisi kaikki oikeudet siihen. Haluaisin kuitenkin selvittää asian ystäväni kanssa kanssa, tai en selvittää, mutta kuulla mitä sanottavaa hänellä on. Välit menevät kuitenkin varmasti poikki. Kuitenkin meillä on 20 vuoden historia ystäväni kanssa. Tuntuu kuin olisin eroamassa tai tavallaan olenkin. Enkä oikein tiedä mikä olisi paras asia tehdä tässä tilanteessa, olen todella tunteiden vallassa ollut eilisen ja tämän päivän.
Ja en muista mistä syystä mieheni puhelinnumero on ystäväni puhelimessa, mutta eivät ole viestitelleet. Ennen tätä. Mutta pitkään heillä on siis ollut toistensa numerot.
Ap
Voi herran jestas. Miten voit edes ajatella mitään muuta kuin ystävyyden lopettamista. Tuollaiset asiat kertovat ihmisestä niin paljon. Eikä tuollaiset ihmiset muutu.
Olkoon provo mutta liippaa aika läheltä omia kokemuksia.
Nainen on naiselle susi, on tullut muutamaan kertaan koettua.
Ensimmäiseen mies ei haksahtanut mutta toiseen haksahti. Vallan käyttöä mielestäni, halusivat osoittaa kuinka paljon parempia he ovatkaan. Yöäk.
Parisuhteessa oli muitakin ongelmia joten päättyminen oli tulossa.
Tiedän varmasti että ystävän pettäminen sattui enemmän kuin miehen joka sai mennäkkin kun kerran en riitä ja onko ollut muitakin, sitä en tiedä enkä enää välitä.
Mutta ystävä jonka kanssa pitkä historia, jonka kanssa jaettu niin paljon, kuinka totuus sattuikaan. Melkein oksensin, kuinka pystyi olemaan noin julma?
Vierailija kirjoitti:
Voi kun näihin tälläisiin ketjuihin saisi jonkun hälytyksen ilmoittamaan kun ap vastaa :D ei jaksa kokoajan päivystää ja aina kun katsoo että lisää viestejä on tullut, ne on samaa diipadaapaa, mutta ei ap:ta mailla halmeilla.
Hälytystä ei tule. Tämä ap, h-o-m- ukko, istuu nyt läävässään ja hohottelee siitä, kuinka hyvin mammat on aktivoituneet satuun. Näitä taruja ja satuja riittää.
En tiedä onko tämä provo mutta olen kokenut saman. Lukiosta asti tuntemani ystävä alkoi äkisti laitella miehelleni viestejä joissa pyysi kahville juttelemaan ym ja lopulta ilmoitti että " sinä olet liian komea Sannalle " (ei oikea nimeni ). Olen lyhyt pullero ja aika vaatimatoman näköinen verrattuna tuohon nyt ex-ystävään, mutta tuli silti märkänä rättinä naamaan että olinkin äkkiä liian ruma miehelleni. Olimme tuossa vaiheessa olleet kolme vuotta yhdessä. Mies teki selväksi että on nyt kanssani ja piste, olemme nykyään naimisissa ja ystäväni kanssa en ole enää ollut tekemisissä .
Kyl tos teerenpelis ukkos on mukana..
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitystä. Ilta päättyi hieman toisin kuin odotin. Päädyimme nimittäin kolmen kimppaan. Kaverini nuoli pimppaani niin ihanasti ja mies laittoi häntä takaapäin. Keskustelimme viinilasillisten ääressä ja päädyimme ratkaisuun, että toistamme ihanan hetkemme lähitulevassa. Me kaikki saamme tästä jotakin ja ymmärsin suhtautuneeni alussa liian tiukkapipoisesti. Suunnittelimme, että pyydämme kaveripiiriin kuuluvan Nicon ja Ida-Marian mukaan jossain vaiheessa. Rakastelkaa toisianne.
Ap
Sehän eskaloitui äkkiä
Ap, me tarvitaan päivitys! Surkeat feikki-aapeet ovat vallanneet ketjun.
/46
Vierailija kirjoitti:
/46
AP on vieläkin siellä ruusupuskassa ja hänen puhelimestaan on akku loppunut.
Vierailija kirjoitti:
/46
Etkö usko; Ei tule ap.n päivitystä. Rustailee tuolla uusia aloituksia se ap. joka on siis mies. Hohottelee kuinka tehokkaasti tönäisi meidät mammat liikkeelle antamaan ohjeita.
Minunkin nyt entinen ystävä alkoi pienen porukan illanvietossa lähentelemään miestäni. Selvin päin oltiin kaikki eikä alkon piikkiin edes mene. Mies oli silminnähden ahdistunut ja yritti vain vältellä kaverini, mutta hankalaa se oli pienessä kaksiossa. Oltiin siis tämän ystäväni luona ja tunnelma oli perin kiusallinen itsekin menin aivan lukkoon kun en voinut uskoa, että mitä mun silmien edessä tapahtuu. Ystäväni oli porukan ainoa sinkku ja olikohan joku epätoivoinen viritys saada itselleen mies?! Vielä ystävällisesti siinä sanottiin että meidän pitää lähteä kotiin ja halasin ystävääni lähtiessä, mutta ulkona oltiin miehen kanssa että mitähän *ittua just tapahtu. No se oli viimeinen kerta kun tähän ihmiseen pidin mitään yhteyttä. Paria vuotta myöhemmin tää laittoi mulle mystisen viestin jossa toivotti hyvää ystävänpäivää ja kiitti kaikesta... Sen koommin en ole kuullut. Tätä ennen katsoin vuosien ajan kun hän petti eri poikaystäviään, joten miksei ystäviäänkin sitten.
Ystävät, AIDOT ystävät, eivät toimi noin.
Itsekin päättämässä ystävyyssuhdetta (15 vuotta takana) tosin eri syystä.
Tsemppiä ap! Hirveä tilanne kyllä :(
Vierailija kirjoitti:
Mä en todellakaan alentuisi lähtemään sinne asunnolle millekään tarkastuskäynnille mieheni kanssa. Huono idea tuo suostuminen tällaiseen pelleilyyn. Olet saanut tarpeeksi todisteita, voit pudottaa ihmisen ystävälistaltasi. Ihmettelen silti, miten hänellä on miehesi numero? Ei ystävilläni ole mieheni numeroa.
Vielä näin vuonna 2019 on olemassa sellainen asia kuin numerotiedustelu. Toimii ihan netissä, sen kun kirjoitat nimen hakuun ja numero ilmestyy, jos ei ole salainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun puoliso jakele puhelinnumeroaan kavereilleni, enkä minä hänen kavereilleen. Jo se pisti silmään, että ystäväsi viestittelee miehellesi. Missä vaiheessa ovat vaihtaneet numeroita ja miksi? Juurihan sanoit, että piirinne ovat erilliset, eli nuo kaksi eivät kuulu yhteiseen ystäväpiiriin. Mikä tilanne on ollut, että ovat sen takia yksityisesti yhteydessä? Mä ihmettelisin jo sitä.
fonecta.fi
Vaihtaa numeroita ihan pyytämättä.
Voisko edes joku taitavampi vale-ap keksiä jotain juonenkäänteitä?
Tästä tulikin mieleeni, että onnistuisikohan sellainen tarinaketju, jossa kukin saisi vapaasti jatkaa tarinaa...? On tämä niin koukuttavaa!
Minä olin taannoin tukena ystävälleni, kun hän oli pettänyt miestään. Vastailin yötä myöden puhelimeen ja istuin olkapäänä milloin meillä, milloin heillä ja otin lapsia hoitoon.
Hän ei tunne miestäni tai ole tätä juurikaan nähnyt edes. Soitin hänelle automatkalla mieheni puhelimesta tuon pettämisepisodin aikana kerran, koska omastani oli akku lopussa.
Pari viikkoa meni ja mieheni sai häneltä viestin, jossa kutsui kanssaan viettämään iltaa ja baariin.
Olin todella hämmentynyt ja loukkaantunut. Minä olin auttanut ja ollut olkapäänä päivin öin, mutta en kelvannut baariseuraksi, kun sanojensa mukaan tahtoi nollata.
Mies vastasi hänelle ensin, että tuliko viesti väärään numeroon, johon ystäväni vastasi, ettei tullut ja tahtoi tutustua.
Mies tietenkin näytti viestit minulle, eikä vastannut ystävälleni enää. Ei hän kyllä enää tuon jälkeen edes yrittänyt ottaa minuun yhteyttä. Hylkäsi kuin vanhan rukkasen, vaikka pieni menetys olikin tuollainen ystävä.
Mies sanoi heti alkuun, että ompas outoa käytöstä, eikä hän pitäisi siitä, jos hänen ystävänsä kutsuisi minut kahdestaan viinille ja baariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mies sinulla ainakin on, vaikka ystäväsi ei olekaan. Moni mies olisi saattanut lähteä tähän iskemiseen mukaan varsinkin pitkän liiton jälkeen.
Moni mies olisi varmasti lähtenyt katsomaan niitä uusia verhoja. Ja ei olisi puhunut omalle naiselleen mitään tuosta arviointireissusta. Näin miehenä arvostan tuollaista rehellistä miestä joka AP:lla on.
Arvostan myös miehesi suorasukaisuutta ja sitä mitähän tuosta naisesta ajattelee, kun on näyttänyt nuo viestit sinulle.
Jätä tai siis blokatkaa kumpikim yhteistuumin tuo nainen ulos elämästänne ja jatkakaa yhdessä hyvää suhdettanne.
Älkää antako myrkkykäärmeen tulla väliinne.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin taannoin tukena ystävälleni, kun hän oli pettänyt miestään. Vastailin yötä myöden puhelimeen ja istuin olkapäänä milloin meillä, milloin heillä ja otin lapsia hoitoon.
Hän ei tunne miestäni tai ole tätä juurikaan nähnyt edes. Soitin hänelle automatkalla mieheni puhelimesta tuon pettämisepisodin aikana kerran, koska omastani oli akku lopussa.
Pari viikkoa meni ja mieheni sai häneltä viestin, jossa kutsui kanssaan viettämään iltaa ja baariin.
Olin todella hämmentynyt ja loukkaantunut. Minä olin auttanut ja ollut olkapäänä päivin öin, mutta en kelvannut baariseuraksi, kun sanojensa mukaan tahtoi nollata.
Mies vastasi hänelle ensin, että tuliko viesti väärään numeroon, johon ystäväni vastasi, ettei tullut ja tahtoi tutustua.
Mies tietenkin näytti viestit minulle, eikä vastannut ystävälleni enää. Ei hän kyllä enää tuon jälkeen edes yrittänyt ottaa minuun yhteyttä. Hylkäsi kuin vanhan rukkasen, vaikka pieni menetys olikin tuollainen ystävä.
Mies sanoi heti alkuun, että ompas outoa käytöstä, eikä hän pitäisi siitä, jos hänen ystävänsä kutsuisi minut kahdestaan viinille ja baariin.
Ei ehkä liity suoraan sinun ikävään tilanteeseen tämä kommentti, mutta mielestäni ravintolaan voi kyllä lähteä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, vaikka olisikin parisuhteessa. Itse en ainakaan suostu siihen, että kumppani saisi päättää kenen kanssa ulos menen silloin harvoin kun pääsen. Mutta kaksistaan koti-illan viettäminen toisen miehen kanssa hänen kodissaan olisi kyllä liikaa. Julkiset paikat ovat neutraalimpia.
En tiedä onko tää provo, mutta eihän tuo nyt niin ihmeellistä ole, että ystävä yrittää pokata omaa miestä. Itselleni kävi niin, kun olin vakavasti sairaana. Olisi lohdutusta ollut tarjolla, jos olisin kuollut, mutta miestäni ei kiinnostanut vaihtaa terveempään.
Eihän tuollaista koskaan unohda, millaisia "ystäviä" sitä onkin.
No tälle jutulle olisit voinut tehdä jo uuden aloituksen. Täys provoja kaikki!