Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni yrittää ilmeisesti iskeä miestäni

Vierailija
01.11.2019 |

Minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa olemme olleet ystäviä noin 20 vuotta. Tutustuimme jo ala-asteella. Olen ollut mieheni kanssa suhteessa yli 10 vuotta. Miehelläni on oma kaveripiiri ja minulla omani. Olemme siis molemmat kavereita molempien kaveripiirin kanssa, mutta emme juuri vietä kaveripiirien kesken aikaa (jos joku nyt edes ymmärsi tästä mitään).
Vietin viime viikonloppuna aikaa tämän ystäväni kanssa ja mieheni oli kotona, mutta teki muita asioita. Kaikki meni hyvin ja joimme hieman viini, lukuun ottamatta ystäväni muutamaa härskiä vitsiä miehelleni. En ajatellut mitään, koska on hänen tapaistaan kun juo alkoholia. Nyt eilen kuitenkin mieheni näytti puhelimestaan ystävältäni saatuja viestejä. Tämä "ystäväni" oli kysynyt miestäni ensin kahville ja mieheni ihmetteli että miksi, onko kaikki hyvin. Ystäväni kertoi että haluisi vain tutustua paremmin häneen kahden kesken. Mieheni edelleen ihmetteli että miksi. Ystäväni jankkasi että koska he ovat niin samankaltaisia ja samalla aaltopituudella että olisi mukava ystävystyä myös hänen kanssaan. Mieheni kysyi että ottaako minut mukaan ja ystäväni sanoi ettei tarvitse, eihän minun tarvitse aina olla joka paikassa mukana, että kai miehelläni voi olla omiakin kavereita ja oma elämä (mikä siis on). Mieheni vastaili hieman vastahakoisesti ja ystäväni ehdotti suoraan, että mieheni voisi tulla hänen luokseen myös viinille. Tähän mies ei ollut vielä vastannut mitään, vaan tuli suoraan näyttämään minulle.
Olen hieman poissa tolaltani ja vihainen. En haluaisi maalata piruja seinille, mutta vahvasti näyttää, että "ystäväni" yrittäisi iskeä miestäni. Mutta onnellinen, että mieheni on uskollinen ja kertoi minulle heti. Mietin otanko ystävääni heti yhteyttä ja kysyn mitä hän tekee, mutta pyysinkin miestäni "suostumaan" tähän ja katsoa mitä ystäväni tekee ja mihin hän pyrkii.
Samassahan sieltä tuli lirkuttelua ja flirttailua. Ja tulihan sieltä sitten vielä "vahingossa" puolialaston kuva, missä hän näkyi ikkunan kautta, kun esitteli tänään ostamiaan uusia verhoja. Voi hyvä jumala ja me olemme jo kolmekymppisiä aikuisia ihmisiä, emme teinejä.
Ahdistaa ja todella paha mieli, miten ihminen johon olen luottanut melkein koko elämäni voi tehdä näin. Onhan hän aina ollut kova miehien kanssa treffailemaan, mutta että minun miestäni. Hän on ollut minulle perhettä ja olemme kokeneet niin paljon yhdessä. Minulla ei juuri ole ystäviä hänen lisäkseen ja en tiedä, miten tästä voi selvitä rikkomatta ystävyys suhdetta, koska en tietenkään halua tuollaista ihmistä lähipiiriini.
Anteeksi pitkä vuodatus, mutta pakko avautua johonkin. En halua vielä puhua yhteisille ystäville, ennen kuin olen ensin selvittänyt tilanteen ystäväni kanssa. Surettaa.

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä riittää. Eräs todella läheinen ystävä alkoi puhumaan mun silloiselle avopuolisolle, että meidän kannattais erota (siis koska olin hänelle luottamuksellisesti kertonut miettiväni eroa). Kerran baarissakin kuulin, miten hän tälle mun silloiselle miehelle jankkas, että miks se on mun kans ja miks meidän suhde jatkuu. En tiedä oliko hän kiinnostunut tästä miehestä, vai mikä siinä oikein oli. No mun ja tän miehen suhde loppui myöhemmin, tän kaverin kans oon vieläkin kaveri, mutta en mitenkään läheinen. Hän on silleen energiasyöppö, että ei kiinnosta kovin paljon hänen kanssaan viettää aikaa. Suhteen väljähtyminen ei liity mitenkään tähän ex-mieheen, jonka kanssa tällä kaverilla ei tietääkseni ollut mitään vispilänkauppaa meidän eromme jälkeenkään. Jostain syystä hän vain halusi meidän eroavan.

Vierailija
202/208 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna sen miehesi käydä vähän 'päiväkahvilla'. Jos tulee saaneen näköisenä takaisin ja väittää vaan kahvitelleensa, niin voit laittaa sekä miehen että 'ystäväsi' kiertoon.  Jos taas rehellisesti tunnustaa saaneensa you-know-what, niin sitten ystävän kanssa välit poikki, ja miehelle ylennys rehellisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi ghostata, koska se on töykeää mielestäni, vaikka minulla olisi kaikki oikeudet siihen. Haluaisin kuitenkin selvittää asian ystäväni kanssa kanssa, tai en selvittää, mutta kuulla mitä sanottavaa hänellä on. Välit menevät kuitenkin varmasti poikki. Kuitenkin meillä on 20 vuoden historia ystäväni kanssa. Tuntuu kuin olisin eroamassa tai tavallaan olenkin. Enkä oikein tiedä mikä olisi paras asia tehdä tässä tilanteessa, olen todella tunteiden vallassa ollut eilisen ja tämän päivän. 

Ja en muista mistä syystä mieheni puhelinnumero on ystäväni puhelimessa, mutta eivät ole viestitelleet. Ennen tätä. Mutta pitkään heillä on siis ollut toistensa numerot. 

Ap

Mä en usko tätä tarinaa. Kukaan ei pitäisi ghostaamista töykeänä siinä vaiheessa kun "ystävä", jonka on tuntenut 20 vuotta vikittelee omaa kumppania. Provo, provo, provo. Tällaisessa tilanteessa ei olisi mitään keskusteltavaa eikä kukaan jäisi kaipaamaan tuollaista ihmistä elämäänsä. 

Kuules nyt. Mä oon ollu päinvastaisessa tilanteessa, eli mieheni ystävä lähenteli minua. Oltiin siis myös tämän ystävän kanssa kavereita keskenämme, mutta ei toki mitään sydänystäviä. SILTI oli vaikeaa olla kylmä, sanoa suorat sanat ja pistää välit poikki. Enkä siihen aluksi pystynytkään, ja kun pystyin, edelleen epäilin, olinko liian julma.

Helppo huudella sivusta, että miten voi olla niin vaikeaa. Mutta on se vaikeaa, kun on ystävällinen ihminen, joka haluaa uskoa hyvää muista... ettei oikein edes käsitä, miten toinen on voinut olla niin mulkku. Apllä vielä kyse elämänmittaisesta ystävyydestä.

Ehkäpä sinäkin joskus joudut jonkun säännöistä piittaamattoman uhriksi. Älä sitten ihmettele, kun pasmat menee sekaisin.

Vierailija
204/208 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yksinkertaisena ihmisenä ihmettelen, että miks mies ei vaan sanonu, että ei kiinnosta. Vaimokin tietää, että turha vaiva.

Vierailija
205/208 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt ollaan jälkiviisaita ja todetaan, että olisi pitänyt antaa miehen hoitaa pakkien antaminen yksin, ja itse ghostata tuo "ystävä".

Vierailija
206/208 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika perus, että naisen kaverit painostavat eroamaan esim. kateudesta. Been there.

Vierailija
207/208 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voivat toki tehdä sen ihan kaverillisestikin ja hyvistä lähtökohdista. Riippuu tapaukseta.

Vierailija
208/208 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nyt tän alotuksen ja huomasin, et ihankuin omasta elämästä! Tosin mun "ystävä" on jo 58v ja harrastaa epätoivoisena ihan samaa. Voitteko kuvitella! Mieheni on kertonut minulle, miten ystäväni on soittanut hänelle ja kysynyt suoraan treffejä kahdestaan. "Luullut" että mieheni olisi muka kiinnostunut hänestä. Yhdessä olemme mieheni kanssa häntä naureskelleet, muissakin asioissa. Se nainen on niin epätoivoinen kun ei saa miesystävää itselleen, eikä tajua lopettaa vonkaamista vaikka niin moni mies on raivon partaalla pyytänyt poistumaan elämästään. (Jopa exäni kertoi samaa!!!) Hän ei vaan ymmärrä milloin toinen ei ole kiinnostunut vaikka suoraan sanoo. Jonkin sortin luonnehäiriöinen. Sitten yrittää olla "ystävä" joka miehen kanssa samalla seksi mielessä. Mutta kun sekään ei onnistu, yritetään jokaista.

Olen luullut, että noita ongelmia on enempi miehillä 😂.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi