Ystäväni yrittää ilmeisesti iskeä miestäni
Minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa olemme olleet ystäviä noin 20 vuotta. Tutustuimme jo ala-asteella. Olen ollut mieheni kanssa suhteessa yli 10 vuotta. Miehelläni on oma kaveripiiri ja minulla omani. Olemme siis molemmat kavereita molempien kaveripiirin kanssa, mutta emme juuri vietä kaveripiirien kesken aikaa (jos joku nyt edes ymmärsi tästä mitään).
Vietin viime viikonloppuna aikaa tämän ystäväni kanssa ja mieheni oli kotona, mutta teki muita asioita. Kaikki meni hyvin ja joimme hieman viini, lukuun ottamatta ystäväni muutamaa härskiä vitsiä miehelleni. En ajatellut mitään, koska on hänen tapaistaan kun juo alkoholia. Nyt eilen kuitenkin mieheni näytti puhelimestaan ystävältäni saatuja viestejä. Tämä "ystäväni" oli kysynyt miestäni ensin kahville ja mieheni ihmetteli että miksi, onko kaikki hyvin. Ystäväni kertoi että haluisi vain tutustua paremmin häneen kahden kesken. Mieheni edelleen ihmetteli että miksi. Ystäväni jankkasi että koska he ovat niin samankaltaisia ja samalla aaltopituudella että olisi mukava ystävystyä myös hänen kanssaan. Mieheni kysyi että ottaako minut mukaan ja ystäväni sanoi ettei tarvitse, eihän minun tarvitse aina olla joka paikassa mukana, että kai miehelläni voi olla omiakin kavereita ja oma elämä (mikä siis on). Mieheni vastaili hieman vastahakoisesti ja ystäväni ehdotti suoraan, että mieheni voisi tulla hänen luokseen myös viinille. Tähän mies ei ollut vielä vastannut mitään, vaan tuli suoraan näyttämään minulle.
Olen hieman poissa tolaltani ja vihainen. En haluaisi maalata piruja seinille, mutta vahvasti näyttää, että "ystäväni" yrittäisi iskeä miestäni. Mutta onnellinen, että mieheni on uskollinen ja kertoi minulle heti. Mietin otanko ystävääni heti yhteyttä ja kysyn mitä hän tekee, mutta pyysinkin miestäni "suostumaan" tähän ja katsoa mitä ystäväni tekee ja mihin hän pyrkii.
Samassahan sieltä tuli lirkuttelua ja flirttailua. Ja tulihan sieltä sitten vielä "vahingossa" puolialaston kuva, missä hän näkyi ikkunan kautta, kun esitteli tänään ostamiaan uusia verhoja. Voi hyvä jumala ja me olemme jo kolmekymppisiä aikuisia ihmisiä, emme teinejä.
Ahdistaa ja todella paha mieli, miten ihminen johon olen luottanut melkein koko elämäni voi tehdä näin. Onhan hän aina ollut kova miehien kanssa treffailemaan, mutta että minun miestäni. Hän on ollut minulle perhettä ja olemme kokeneet niin paljon yhdessä. Minulla ei juuri ole ystäviä hänen lisäkseen ja en tiedä, miten tästä voi selvitä rikkomatta ystävyys suhdetta, koska en tietenkään halua tuollaista ihmistä lähipiiriini.
Anteeksi pitkä vuodatus, mutta pakko avautua johonkin. En halua vielä puhua yhteisille ystäville, ennen kuin olen ensin selvittänyt tilanteen ystäväni kanssa. Surettaa.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Odottelinkin jo viikon perjantaiprovoa
Onhan tämä hyvä! Ei ylilyöbtejä. Tarpeeksi tarttumapintaa. Huvin kirjoitettu ja tunteet oikeita. Oikein hyvä provo!
Mulle tuli tästä sellainen ajatus, että voisko sun kaveri olla hirveän kateellinen sulle? Ehkä hän ei todellisuudessa ole yhtään iloinen ja onnellinen siitä, että sulla on hyvä parisuhde. Ilmeisesti tällä kaverilla ei tällä hetkellä ole mitään vastaavaa. Ehkä kaveri ei niinkään ole kiinnostunut itse sun miehestä, vaan tarkoitus olisi lähinnä vaan rikkoa teidän välit. Jos lopettaisitte suhteen esim. jonkun intiimihetken takia, niin voishan olla, että kaveris intressit mieheen loppuis siihen. Tai sitten tässä on kysymys jostain muusta näyttämisestä kaverin ns. paremmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ghostata, koska se on töykeää mielestäni, vaikka minulla olisi kaikki oikeudet siihen. Haluaisin kuitenkin selvittää asian ystäväni kanssa kanssa, tai en selvittää, mutta kuulla mitä sanottavaa hänellä on. Välit menevät kuitenkin varmasti poikki. Kuitenkin meillä on 20 vuoden historia ystäväni kanssa. Tuntuu kuin olisin eroamassa tai tavallaan olenkin. Enkä oikein tiedä mikä olisi paras asia tehdä tässä tilanteessa, olen todella tunteiden vallassa ollut eilisen ja tämän päivän.
Ja en muista mistä syystä mieheni puhelinnumero on ystäväni puhelimessa, mutta eivät ole viestitelleet. Ennen tätä. Mutta pitkään heillä on siis ollut toistensa numerot.
Ap
Ole varovainen, tiedät jo nyt totuuden, joten kaverisi voi alkaa selittää vaikka mitä puutaheinää jotta pysyisit vielä kaverina ja et suuttuisi hänelle. Siksi olen skeptinen että kannattaako noita koottuja selityksiä edes kuunnella, mitä muka hän aikoisi sanoa missä olisi mitään syytä kuunnella9
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tästä sellainen ajatus, että voisko sun kaveri olla hirveän kateellinen sulle? Ehkä hän ei todellisuudessa ole yhtään iloinen ja onnellinen siitä, että sulla on hyvä parisuhde. Ilmeisesti tällä kaverilla ei tällä hetkellä ole mitään vastaavaa. Ehkä kaveri ei niinkään ole kiinnostunut itse sun miehestä, vaan tarkoitus olisi lähinnä vaan rikkoa teidän välit. Jos lopettaisitte suhteen esim. jonkun intiimihetken takia, niin voishan olla, että kaveris intressit mieheen loppuis siihen. Tai sitten tässä on kysymys jostain muusta näyttämisestä kaverin ns. paremmuudesta.
Tää voi hyvinkin olla syy! Mutta silti oon samaa mieltä että vaikka syy ois mikä niin mitä väliä. On vaarallista kuunnella noin huonon ystävän selityksiä. Kuka ikinä edes myöntää että oikeasti kateus on syynä, aika harva
On käynyt niin että tyttökaveri kiinnostuu poikaystävästäni, ei siksi että olisi edes tämän tyyppiä, vaan koska se on minun poikaystäväni.
Narsistinen henkilö yrittää juuri noin varastaa toisen elämän.
Aina varoitellaan häijyistä ex-miehistä, mutta kyllä se tyttöbestis voi olla vielä vaarallisempi, kun on sen kotiinsa päästänyt ja luottanut.
On kauheaa pettyä ystävään, mutta se on vain hyväksyttävä ja jatkettava eteenpäin, ilman häntä.
Narsisti vain voimaantuu riidasta, joten ole asiallinen ja passiivinen. Eli vähitellen feidaat henkilön.
Pidät varasi, et enää luota.
Onko varma, ettei miehesi ole vikitellyt sitä ystävääsi?
Nythän hän pääsi menemään toisen naisen luo viettämään iltaa ilman sinua perjantai-iltana. Lisäksi hän sai pikku näytöksestään hyvän alibin, jossa epäilykset suuntautuvat ystävääsi, eikä häneen itseensä.
Jos hänllä on suhde ystäväsi kanssa, niin varmisti samalla, että sinun ja ystäväsi välit menivät poikki, tieto ei enää pääse kulkemaan, etkä enää usko ystävääsi, jos hän kertoisi miehesi olevan suhteessa hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mies sinulla ainakin on, vaikka ystäväsi ei olekaan. Moni mies olisi saattanut lähteä tähän iskemiseen mukaan varsinkin pitkän liiton jälkeen.
Moni mies olisi varmasti lähtenyt katsomaan niitä uusia verhoja. Ja ei olisi puhunut omalle naiselleen mitään tuosta arviointireissusta. Näin miehenä arvostan tuollaista rehellistä miestä joka AP:lla on.
Tuo on kuule vähänkin pidempään naimisissa olleen miehen arkea.
Kun kelpaa yhdelle 10 vuotta, on saalis muidenkin naisten mielestä. Voit siis pitää itsesi koeajajana joka pitämällä miehen kehuu häntä maasta taivaaseen, sanattomasti tietysti.
Nyt on sinun hommasi pitää mies tyytyväisenä ettei joku joka on tosissaan saalistamassa vie häntä sinulta.
Kannattaa muistaa ettei mies petä koskaan yksin vaan siinä on (lähes) aina nainen osallisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelinkin jo viikon perjantaiprovoa
Mitä väliä sillä on onko ap nyt oikeasti kokenut tämän? Tuo on kuitenkin kohtalaisen yleinen tapahtumaketju ja aiheesta on ihan mielenkiintoista keskustella.
Eikös perussuomalaiset kuitanneet jokun lehtiinkin päätyneen keksityn naiseen kohdistuneen pahoinpitelytarinan juuri tällä no olisi se voinut olla totta -argumentilla? Aika älykästä sanoisin.
Jos tämä ei ole provo, niin kysyisin AP:na myös kaverin puolen tarinasta. Voi nimittäin ihan hyvin olla, että mies on ollut aloitteellinen osapuoli, mutta kiinnijäämisen pelossa tekee ystävästä sen pahiksen.
Itellä oli tismalleen samanlainen tilanne, tosin vikittelijä oli tai siis on minun sukulainen. Ei tarvinnu montaa minuuttia miettiä katkasenko välit heti vai nyt.
Ystäväsi, miten se ilkee, aikamoinen munahaukka. Olis mulle nyt entinen ystävä, poikki.
Saattaa kokeilla , haksahtaako miehesi pettämään tai miehesi uteliaisuus kostautuu.
Onko mustasukkainen tää ns ystävä, kun te onnekkaasti parisuhteessa.
Yäk mikä narttu
Jos tämä on totta, en kyllä itse lähtisi mitään selityksiä kuuntelemaan väijytysviinilasilliselle. Kaverisi todennäköisesti kiistää kaiken ja yrittää maalata sinusta mustasukkaisen hullun (myös yhteiselle kaveripiirillenne) ja saada sinut epäilemään sinun ja miehesi tulkintaa tilanteesta. Hän tulee käyttämään juuri noita "eikö miehelläsi saa olla muuta elämää" ja "oletko niin epävarma, ettei miehelläsi saa olls naispuolisia kavereita " -argumentteja. Järkevin tapa on ghostaus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te takerrutte tohon puhelinnumeroon, jos numero ei ole salainen ja tietää osoitteen ja nimen, niin kyllä numeron saa numerotiedustelusta.
Senpä takia juuri... onko vielä jossain joku, jonka numeron saa palvelusta kysymällä? Eikai semmoisia hönttejä enää ole?
Olisi minusta hassua että nyt viesteillään tutustumisesta, jos suhde olisi jo pidempään ollut päällä. Mikäli ap on nähnyt kaikki viestit mitä miehelle tuli. Viesteissä kun näkyy vielä päivämääräkin, oli ne whatsapp, mese, tms. viestejä.
Tämä kommenttina heille, jotka ovat sitä mieltä, että suhde on ollut jo pidempään päällä.
Järkevintä olisi ollut vain se, että mies olisi laittanut viestin sille muijalle, jossa sanoo, että ei ole kiinnostunut tutustumaan tähän naiseen ja että viettää mielummin iltansa oman avokkinsa/vaimonsa kanssa. Kunnon torjunta miehen osalta ja jos vikittely sen jälkeen vielä jatkuisi, sitten vain viestiä, että viestit on näytetty ap:lle ja hirveästi ei ole meille enää asiaa kylään.
No ap, milloin olette menossa ystävän luo viinilasilliselle?
Oletko lapamato? Ystävien kumppaneihin tulee suhtautua kuten sisaruksiin; ei flirttiä, ei mitään kahdenkeskistä. Dumppaa tuo "ystävä". Ei ole sinun ystävä.
Tuo ihminen on petturi. Onneksi miehesi ei ole.
Mustakin väijytysillallinen ja keskustelu aiheesta on turhaa. Feidaa toi "kaveri". Se tulee vaan kääntämään kaikki "keskustelut" sun syyksi.
Provo. Kukaan ei tänään lähtisi. Eikö sulla elämässä muuta ole kuin keksiä provoja? Raukkis!