Ystäväni yrittää ilmeisesti iskeä miestäni
Minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa olemme olleet ystäviä noin 20 vuotta. Tutustuimme jo ala-asteella. Olen ollut mieheni kanssa suhteessa yli 10 vuotta. Miehelläni on oma kaveripiiri ja minulla omani. Olemme siis molemmat kavereita molempien kaveripiirin kanssa, mutta emme juuri vietä kaveripiirien kesken aikaa (jos joku nyt edes ymmärsi tästä mitään).
Vietin viime viikonloppuna aikaa tämän ystäväni kanssa ja mieheni oli kotona, mutta teki muita asioita. Kaikki meni hyvin ja joimme hieman viini, lukuun ottamatta ystäväni muutamaa härskiä vitsiä miehelleni. En ajatellut mitään, koska on hänen tapaistaan kun juo alkoholia. Nyt eilen kuitenkin mieheni näytti puhelimestaan ystävältäni saatuja viestejä. Tämä "ystäväni" oli kysynyt miestäni ensin kahville ja mieheni ihmetteli että miksi, onko kaikki hyvin. Ystäväni kertoi että haluisi vain tutustua paremmin häneen kahden kesken. Mieheni edelleen ihmetteli että miksi. Ystäväni jankkasi että koska he ovat niin samankaltaisia ja samalla aaltopituudella että olisi mukava ystävystyä myös hänen kanssaan. Mieheni kysyi että ottaako minut mukaan ja ystäväni sanoi ettei tarvitse, eihän minun tarvitse aina olla joka paikassa mukana, että kai miehelläni voi olla omiakin kavereita ja oma elämä (mikä siis on). Mieheni vastaili hieman vastahakoisesti ja ystäväni ehdotti suoraan, että mieheni voisi tulla hänen luokseen myös viinille. Tähän mies ei ollut vielä vastannut mitään, vaan tuli suoraan näyttämään minulle.
Olen hieman poissa tolaltani ja vihainen. En haluaisi maalata piruja seinille, mutta vahvasti näyttää, että "ystäväni" yrittäisi iskeä miestäni. Mutta onnellinen, että mieheni on uskollinen ja kertoi minulle heti. Mietin otanko ystävääni heti yhteyttä ja kysyn mitä hän tekee, mutta pyysinkin miestäni "suostumaan" tähän ja katsoa mitä ystäväni tekee ja mihin hän pyrkii.
Samassahan sieltä tuli lirkuttelua ja flirttailua. Ja tulihan sieltä sitten vielä "vahingossa" puolialaston kuva, missä hän näkyi ikkunan kautta, kun esitteli tänään ostamiaan uusia verhoja. Voi hyvä jumala ja me olemme jo kolmekymppisiä aikuisia ihmisiä, emme teinejä.
Ahdistaa ja todella paha mieli, miten ihminen johon olen luottanut melkein koko elämäni voi tehdä näin. Onhan hän aina ollut kova miehien kanssa treffailemaan, mutta että minun miestäni. Hän on ollut minulle perhettä ja olemme kokeneet niin paljon yhdessä. Minulla ei juuri ole ystäviä hänen lisäkseen ja en tiedä, miten tästä voi selvitä rikkomatta ystävyys suhdetta, koska en tietenkään halua tuollaista ihmistä lähipiiriini.
Anteeksi pitkä vuodatus, mutta pakko avautua johonkin. En halua vielä puhua yhteisille ystäville, ennen kuin olen ensin selvittänyt tilanteen ystäväni kanssa. Surettaa.
Kommentit (208)
Tässä tapauksessa sinulla ja miehelläsi on lupa ghostata ystäväsi. Tulkoon itse pyytämään anteeksi jos kehtaa. Vaikka okin toivottavasti provo niin provo ahdistavimmasta päästä. Voin pistää paremmaksi: Toinen lapsemme syntyi hätäsektiolla ja olin todella huonokuntoinen kotiutuessamme. Olisin halunnut vain levätä ja pesiä kotona rauhassa, mutta siskoni halusi ehdottomasti tulla katsomaan vauvaa jo alle viikon ikäisenä. Hän tuli meille useamman sadan kilometrin matkan ilman mitään tuomisia (mikä on minusta kuitenkin vähän ajattelematonta) täydessä meikissä ja kotelomekossa ja mm. "horjahti vahingossa" mieheni syliin sohvalle. Ilmeisesti oli jonkinlainen maniavaihe menossa, hänellä noita diagnooseja riittää (persoonallisuushäiriödiagnoosi vielä puuttuu). Varmaan sanomattakin selvää, ettemme ole ihan liikaa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ystäväsi on ihan ihastunut mieheesi ja haluaa tietää, voisiko tunne olla molemminpuolinen tai saisiko "muuten vaan" iskettyä miehesi. Epäkunnioittavaa ehkä sinua kohtaan, toisaalta yllättävän rohkeaa - miten ystäväsi muka ajattelisi, ettei mies kertoisi sinulle. Onko niin harhainen, että luulee sinun miehesi olevan ihastunut häneen?
Mitäpä tuolle nyt tarvitsisi tehdä. Miehesi ehkä kannattaisi sanoa, että ei kiinnosta. Sinun pitää päättää haluatko jatkaa ystävyyttä. Jäynät ja ansat ovat lapsellisempia kuin tuo ystäväsi suorittama vikittely.
Tottakai ystävä on ihastunut, tuskin muuten tuohon lähtisi. Mutta ei se muuta mitenkään sitä kuinka törkeää tuo on. Kuka on niin itsekäs että oman ihastumisen takia on valmis rikkomaan kaverinsa parisuhteen? Normaali kaveri tukahduttaisi tunteensa tavalla tai toisella ja etsisi toisen ihastuksen kohteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo oikeasti yleistäkin? :O
Melko yleistä provopalstalla.
Lähinnä ihmettelen ettei mies jo heti ensalkuun laittanut stoppia tuon naisen yrityksille. Sen verran läpinäkyvää tekstiä jos ehdottelee kahdenkeskeistä tapaamista ns tutustumismerkeissä. Fiksu mies olisi torpannut jo siihen.
Vaikka nyt olette sovinneet jastain treffeistä niin kannataisi miehen tehdä oharit tuolle naiselle, mene itse paikalle miehesi sijasta jos kasvotusten tahdot päättää ystävyytenne. Muussa tapauksessa laitatte muijalle vain estot päälle, ei se ole sen monimutkaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten moraalittomia käärmeitä jotkut naiset ovat. En usko, että miehet tekevät tätä läheskään niin paljon kuik naiset.
Onneksi myös on paljon naisia, jotka ei koskaan lähtisi vikittelemään varattua, puhettakaan vielä kaverin miehestä.
Antaisin tuon kaverin kyllä kuulla kunniansa, kuinka on nolannut itsensä ja en halua kuulla enää hänestä, onnea vaan jatkoon.
En allekirjoita tuota. Olen seurustellut mieheni kanssa 5 vuotta. Tänä aikana 2 hänen ystävistään on yrittänyt tehdä minua kohtaan peliliikkeitä. Molemmat veljensäkin ovat tunnustaneet hellät tunteensa.
En usko että kyse on sukupuoleen sidotusta ilmiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen ettei mies jo heti ensalkuun laittanut stoppia tuon naisen yrityksille. Sen verran läpinäkyvää tekstiä jos ehdottelee kahdenkeskeistä tapaamista ns tutustumismerkeissä. Fiksu mies olisi torpannut jo siihen.
Vaikka nyt olette sovinneet jastain treffeistä niin kannataisi miehen tehdä oharit tuolle naiselle, mene itse paikalle miehesi sijasta jos kasvotusten tahdot päättää ystävyytenne. Muussa tapauksessa laitatte muijalle vain estot päälle, ei se ole sen monimutkaisempaa.
Mies luultavasti yritti olla vain kohtelias ja vastata mutta aikonaan osas lopettaa. Pisteet miehelles kyllä et näytti sulle viestit!!
Ei mun puoliso jakele puhelinnumeroaan kavereilleni, enkä minä hänen kavereilleen. Jo se pisti silmään, että ystäväsi viestittelee miehellesi. Missä vaiheessa ovat vaihtaneet numeroita ja miksi? Juurihan sanoit, että piirinne ovat erilliset, eli nuo kaksi eivät kuulu yhteiseen ystäväpiiriin. Mikä tilanne on ollut, että ovat sen takia yksityisesti yhteydessä? Mä ihmettelisin jo sitä.
Mä jäin myös miettimään tota, että jos eivät ole edes niin läheisiä, nin miten niillä on toistensa yhteystiedot... puhelinnumerot?
Oli varmaan humalassa laitellut viestiä miehellesi?
Mitä te takerrutte tohon puhelinnumeroon, jos numero ei ole salainen ja tietää osoitteen ja nimen, niin kyllä numeron saa numerotiedustelusta.
Onko teillä puolisonne kavereiden puhelinnumerot? Siis sellaisten kavereiden, jotka ovat vain puolisoidenne, ei teidän yhteisiä? Miten olette saaneet numerot? Ja miksi?
Ihmettelen aina näitä "yks kaverini laittoi miehelleni viestiä, että..." mites niitä viestejä laitetaan, jos ei ole numeroa?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä puolisonne kavereiden puhelinnumerot? Siis sellaisten kavereiden, jotka ovat vain puolisoidenne, ei teidän yhteisiä? Miten olette saaneet numerot? Ja miksi?
Ihmettelen aina näitä "yks kaverini laittoi miehelleni viestiä, että..." mites niitä viestejä laitetaan, jos ei ole numeroa?
Ensinnäkin viestejä voi lähettää monissakin somekanavissa. Aina ei tarvita puhelinnumeroa.
Ja toiseksi itselläni ainakin on monenkin ystäväni puolisoiden numerot. En muista missä tilanteissa kunkin olen tallentanut, mutta todennäköisimmin sellaisessa että olen esim. unohtanut jotain tärkeää ystäväni luokse. Ystävä on sitten lähettänyt miehensä numeron että soita siihen kun olet tulossa hakemaan tavaraa x, en ole kotona mutta Jaakko on.
/46
Joo, numeron saa numerotiedotuksesta, mutta onhan se jo todella stalkkerimaista alkaa sieltä kysellä kaverin miehen numeroa! Jos ei ole henkilöltä itseltään saanut tämän yhteystietoja, yhteyttä ei oteta kuin vain kaveria koskevassa hätätapauksessa (onnettomuus, sairauskohtaus ja vastaava), ja piste! Eikö ihmisillä ole mitään käytöstapoja? No, ap:n kaverilla ei ole kyllä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te takerrutte tohon puhelinnumeroon, jos numero ei ole salainen ja tietää osoitteen ja nimen, niin kyllä numeron saa numerotiedustelusta.
Tähän ketjuun olisi sopinut paremmin, että numero löytyi puhelinluettelosta.
Kyllä mulla on monenkin ystävättären miesten numerot.
Esim. yhden ystävän lapsia hoidin kun äiti oli sairaalassa (monta päivää osastolla) ja isä töissä, sovittiin siis miehen kanssa keskenämme aikataulut sun muut. Toisen ystävän mies soitteleekin mulle aina välillä että kuka Tuula olen :D Kun hänen siskonsa on samanniminen niin menee sekaisin jos yrittää tätä tavoitella. Hänen kanssaan taisi alun alkaen olla jotain kyyti- tai muita asioita mitä piti puhelimitse sopia.
Koskaan en ole sopimattomasti lähestynyt näitä miehiä enkä lähesty vaikka olen hui kamala se kaikkien parjaama sinkkuäiti.
Hei tervetuloa 2019-luvulle sieltä tekstiviestien maailmasta! Esim. Facebookissa, Instassa (ja Whatsapp ryhmien kautta) voi lähettää toiselle viestiä ilman että on suoraan numeroa jonkun kanssa vaihtanut.
En haluaisi ghostata, koska se on töykeää mielestäni, vaikka minulla olisi kaikki oikeudet siihen. Haluaisin kuitenkin selvittää asian ystäväni kanssa kanssa, tai en selvittää, mutta kuulla mitä sanottavaa hänellä on. Välit menevät kuitenkin varmasti poikki. Kuitenkin meillä on 20 vuoden historia ystäväni kanssa. Tuntuu kuin olisin eroamassa tai tavallaan olenkin. Enkä oikein tiedä mikä olisi paras asia tehdä tässä tilanteessa, olen todella tunteiden vallassa ollut eilisen ja tämän päivän.
Ja en muista mistä syystä mieheni puhelinnumero on ystäväni puhelimessa, mutta eivät ole viestitelleet. Ennen tätä. Mutta pitkään heillä on siis ollut toistensa numerot.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ghostata, koska se on töykeää mielestäni, vaikka minulla olisi kaikki oikeudet siihen. Haluaisin kuitenkin selvittää asian ystäväni kanssa kanssa, tai en selvittää, mutta kuulla mitä sanottavaa hänellä on. Välit menevät kuitenkin varmasti poikki. Kuitenkin meillä on 20 vuoden historia ystäväni kanssa. Tuntuu kuin olisin eroamassa tai tavallaan olenkin. Enkä oikein tiedä mikä olisi paras asia tehdä tässä tilanteessa, olen todella tunteiden vallassa ollut eilisen ja tämän päivän.
Ja en muista mistä syystä mieheni puhelinnumero on ystäväni puhelimessa, mutta eivät ole viestitelleet. Ennen tätä. Mutta pitkään heillä on siis ollut toistensa numerot.
Ap
Mä en usko tätä tarinaa. Kukaan ei pitäisi ghostaamista töykeänä siinä vaiheessa kun "ystävä", jonka on tuntenut 20 vuotta vikittelee omaa kumppania. Provo, provo, provo. Tällaisessa tilanteessa ei olisi mitään keskusteltavaa eikä kukaan jäisi kaipaamaan tuollaista ihmistä elämäänsä.
Mä en tiedä jaksaisinko kuunnella selityksiäkään. Koska ei huvittais olla enää ton kaveri! Ei mikään selitys muuta enää tekoaan, ja selitys on luultavasti että hän vaan on paska ihminen, ei oikea ystäväsi, ja miehenkipeä huomiota haluaa. Toki toisin ilmi että mitä helvettiä puuhaat, mutta sitten välit poikki. Älä anna sen myöskään keksiä mitään nyyhkytarinaa millä hämää sua ja pysyt sen kaverina