Helvetti. Mieskaverit lopettivat vuosien kaveruuden..
.. Heti kun aloitin parisuhteen nykyisen mieheni kanssa. Tai no pari näistä jatkoi kaveruutta senkin jälkeen mutta lopettivat kaveruuden aloitettuaan omat parisuhteensa. Nämä kundit olleet minulle kuin veljiä, hauskaa seuraa ilman fyysistä menoa tai flirttiä. Onko joku juttu ettei kaverivälejä kehdata ylläpitää kun varattu vai mistä kyse? Muilla kokemusta?
Kommentit (192)
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti mies ja nainen eivät voi olla puhtaasti vain ystäviä ellei mies ole homoseksuaali, sukulainen, naisen ystävän kumppani tai ihminen jonka olet tuntenut aivan lapsesta saakka.
Ihmettelen, miten jotkut ei tätä vieläkään joko myönnä tai oikeasti tajua?
Minulla ei ole ollut miespuolisia ystäviä teini-iän jälkeen juuri tästä syystä, kun se ei koskaan ole pelkkää ystävyyttä.N27
Tjaa. Mun miespuoliset kaverit pitää mua pikkusiskonaan. Enkä ole ruma tai mitään.
N28Okei no sä oot sitten pikkusiskomainen ja onnistunut olemaan jollain ilveellä totaalisen epäseksuaalinen olento niiden silmissä, mikä on luullakseni aika harvinaista.
Mutta varmasti niitä on.
Paljon vaan kuulee sitä, että nää miespuoliset ja naispuoliset ystävät on kuitenkin joskus pannu tai panee vieläkin vähän vahingossa joskus kännissä yms.N27
Mä olen vain oma itseni. Olen kasvanut poikien ympäröimänä, eikä mulla ollut edes lapsena tyttökavereita. Miespuoliset kaverini rakastavat mua ja mä heitä. Meillä on myls yhteiset harrastukset, joten olemme päivittäin tekemisissä.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti mies ja nainen eivät voi olla puhtaasti vain ystäviä ellei mies ole homoseksuaali, sukulainen, naisen ystävän kumppani tai ihminen jonka olet tuntenut aivan lapsesta saakka.
Minulla ei ole ollut miespuolisia ystäviä teini-iän jälkeen juuri tästä syystä, kun se ei koskaan ole pelkkää ystävyyttä.N27
Tjaa. Mun miespuoliset kaverit pitää mua pikkusiskonaan. Enkä ole ruma tai mitään.
N28Okei no sä oot sitten pikkusiskomainen ja onnistunut olemaan jollain ilveellä totaalisen epäseksuaalinen olento niiden silmissä, mikä on luullakseni aika harvinaista.
Mutta varmasti niitä on.
Paljon vaan kuulee sitä, että nää miespuoliset ja naispuoliset ystävät on kuitenkin joskus pannu tai panee vieläkin vähän vahingossa joskus kännissä yms.N27
Mä olen vain oma itseni. Olen kasvanut poikien ympäröimänä, eikä mulla ollut edes lapsena tyttökavereita. Miespuoliset kaverini rakastavat mua ja mä heitä. Meillä on myls yhteiset harrastukset, joten olemme päivittäin tekemisissä.
N28
Minäkin olen kasvanut poikien ympäröimänä, miten se tähän liittyy?
Olin mahdollisuuksien mukaan myös tyttöjen kanssa, mutta koska usein sitä mahdollisuutta ei ollut, hengasin teini-ikäisenäkin paljon poikien kanssa.
Aikuiseksi tultaessa se sitten muuttui, ja aloin hengaamaan näiden poikien tyttöystävien kanssa ja sain niiden kautta uusia tyttökavereita jne.
Tietty oli myös joitain ”omia” tyttökavereita, ollut lapsesta saakka mutta tosiaan enimmäkseen poikia ihan kotoa lähtien, kun on lauma veljiä.
Mutta en nyt ymmärrä miten se tähän liittyy?
Sitä kyllä mietin tätä ketjua lukiessa, että ainakin ihmisten käsitys ystävyydestä eroaa.
Joku kertoi, että sillä on kyllä miespuolisia ystäviä ja ihan normaalisti näkee niitä pari kertaa vuodessa kahvilla ja lähetetään joulukortit, kun taas mulle tollanen ei oo mitään varsinaista ystävyyttä ja tollasia ”ystäviä” mullakin on tietty miehissä.
Itse tarkoitan ystävyydellä sellaista tiivistä ja avointa mitä on naisten kesken. On mulla ollut orastavia ystävyyksiä miesten kanssa, mutta ei ne tosiaan ole kantaneet ja ymmärrän sen hyvin, koska sellainen ystävyys kahden vapaan heteronaisen ja -miehen välillä on helposti hankalaa.
Yksi pitkäaikainen miespuolinen ystävä oli nuorempana joka oli sellainen ”oikea” ystävä niinkuin naisetkin, mutta silläkin oli salaa tunteet pelissä ja se teki itsarin kun tulin raskaaksi.
N27
Itsetunto-ongelmaiset ja mustasukkaisuuteen taipuvaiset naiset tuomitsevat naiset jotka kaveeraa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Heti alapeukuttamassa ja lynkkaamassa jos joku nainen kertoo olevansa hyvä kaveri miesten kanssa
Näin yhtä entistä miespuolista kaveria pitkästä aikaa kaupassa. Ghostasi aloitettuaan suhteen. Rupateltiin tovi ja sen ajan miehen kumppani oli sivuun vetäytyneen ja tarkkaili hiljaa. Moikkasin ja ujosti nyökkäsi takaisin. Lähdettyäni jatkamaan ostoksia kuulin kun mies piti luennon tyttöystävälleen mistä tuntee minut ja millaiset välimme ovat. Jäi kuva että nainen olisi epävarma ja mustasukkaisuuteen taipuvainen
Välien katkominen ok jos seura ei kelpaa mutta pitäisi olla selkärankaa katkoa välit kasvotusten ja syy kertoen ellei asianosaisille tiedossa
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto-ongelmaiset ja mustasukkaisuuteen taipuvaiset naiset tuomitsevat naiset jotka kaveeraa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Heti alapeukuttamassa ja lynkkaamassa jos joku nainen kertoo olevansa hyvä kaveri miesten kanssa
Ei minua ainakaan ärsytä se, että jotkut miehet ja naiset ovat ystäviä keskenään.:D
Tai että tuomitsisin?! Saiko näistä sen kuvan, että olisin tuomitsemassa?
Tai jonkun viesteistä täällä?
Itselleni ei ole välittynyt sellaista kuvaa.
Ei siinä ole mitään paheksuttavaa, jos on miespuolisia ystäviä.
Se vaan on harvinaista, siis se puhdas ystävyys. Toki sellaisiakin varmasti on, vaikkakin tosiaan harvemmassa.
Sellainen on kyllä kummallista ja hälyttävää, jos ei tule toimeen oman sukupuolensa edustajien kanssa ja viihtyy ainoastaan ainoana naisena miesporukassa.
Mutta ei kuulu mulle, mulle olisi aivan painajainen joutua hengaamaan vapaa-ajalla itseäni vanhempien miesten porukassa (viitaten tuohon ”pikkusiskoon”) ja jos joku sellaisesta asetelmasta ja ajanvietosta tykkää, niin kaikin mokomin!
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan ärsytä se, että jotkut miehet ja naiset ovat ystäviä keskenään.:D
Itselleni ei ole välittynyt sellaista kuvaa.Ei siinä ole mitään paheksuttavaa, jos on miespuolisia ystäviä.
Se vaan on harvinaista, siis se puhdas ystävyys. Toki sellaisiakin varmasti on, vaikkakin tosiaan harvemmassa.
Sellainen on kyllä kummallista ja hälyttävää, jos ei tule toimeen oman sukupuolensa edustajien kanssa ja viihtyy ainoastaan ainoana naisena miesporukassa.
Mutta ei kuulu mulle, mulle olisi aivan painajainen joutua hengaamaan vapaa-ajalla itseäni vanhempien miesten porukassa (viitaten tuohon ”pikkusiskoon”) ja jos joku sellaisesta asetelmasta ja ajanvietosta tykkää, niin kaikin mokomin!N27
Ei siinä mitään hälyttävää ole. Olen myös kasvanut poikamaisena tyttönä kaveeraten lapsuudesta asti poikaporukoissa. Armeijassa olin sotilaana ns. yksi äijistä ilman taka-ajatuksia puolin tai toisin. Minua on sekä koulussa että työpaikalla saman sukupuolen edustajat kiusanneet, mm. huoritelleet, haukkuneet lesboksi ja läskiksi. En ole mitään noista nimityksistä. On pari sydänystävää naisissakin jotka ovat rauhallisia ja lojaaleja introverttejä
Edellinen on ikärasisti ja luulee että pysyy ikuisesti 27 vuotiaana🤯🐸
Vierailija kirjoitti:
Välien katkominen ok jos seura ei kelpaa mutta pitäisi olla selkärankaa katkoa välit kasvotusten ja syy kertoen ellei asianosaisille tiedossa
Kukaan ei ole mitään selityksiä velkaa, jos tuntee itsensä loukatuksi.
Mutta märehdi sinä siinä erinomaisuudessasi ja maailman keskipistettä leikkiessäsi.
Sinä et IKINÄ TULE TIETÄMÄÄN minkä takia joidenkin ihmisten välit katkeavat. Meneekö jakeluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ei ole välittynyt sellaista kuvaa.Ei siinä ole mitään paheksuttavaa, jos on miespuolisia ystäviä.
Mutta ei kuulu mulle, mulle olisi aivan painajainen joutua hengaamaan vapaa-ajalla itseäni vanhempien miesten porukassa (viitaten tuohon ”pikkusiskoon”) ja jos joku sellaisesta asetelmasta ja ajanvietosta tykkää, niin kaikin mokomin!N27
Ei siinä mitään hälyttävää ole. Olen myös kasvanut poikamaisena tyttönä kaveeraten lapsuudesta asti poikaporukoissa. Armeijassa olin sotilaana ns. yksi äijistä ilman taka-ajatuksia puolin tai toisin. Minua on sekä koulussa että työpaikalla saman sukupuolen edustajat kiusanneet, mm. huoritelleet, haukkuneet lesboksi ja läskiksi. En ole mitään noista nimityksistä. On pari sydänystävää naisissakin jotka ovat rauhallisia ja lojaaleja introverttejä
Oho, no eihän se ihme ole jossei sama sukupuolen seura kiinnosta jos kokemukset on noin karut.
Onneksi sinulla on kuitenkin sopivaa seuraa ja ystäviä!
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta varmasti niitä on.
Okei ja sä oot siis seksin jumalatar, joka käskee painumaan vttuun jos on sun kanssa eri mieltä ja kertoo erilaisen näkökulman kun sulla on.
Ei sulla oikeasti mitään ongelmaa olekaan, vaan nautit huomiosta ja siitä, että aah ooh voi itku taas ne haluaa panna mua! Emmä sille mitään voi, jotkut on vaan semmoisia, ei ole mun käytöstä, kavereiltakin kyselen, että hei ihan oikeesti, eikö ookin taas kamalaa kun lissun poikkis oli silleen et pannaanko, eikö ookin niin, että mä en siinä muuta tehnyt kuin olin vaan niin saatanan seksikäs että sitä heti panetti! Ohoh ja sit kännissä vahingossa pantiin hihi.
- eri -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mitä ilmeisemmin et siedä kovin hyvin sitä, että kanssasi ollaan eri mieltä, et omista tätä palstaa, joten vastaan sinulle edelleen.
Mistä nyt olet saanut päähäsi vanhemmat miehet ja pikkusiskot? En minä ole ystävilleni mikään pikkusisko, en sisko ollenkaan. Osa on minua nuorempia ja osa vanhempia, mutta yleisesti ottaen tulee kyllä hengailtua suunnilleen samanikäisesssä seurassa.
Olet mitä ilmeisemmin juuttunut minä-kuvaan, johon seksuaalisuus liittyy niin suuresti. Oletko miettinyt, että koska näin on, tulkitset ehkä myös muiden käsityksiä sinusta väärin? Esimerkiksi otat kivan kohteliaisuuden iskuyrityksenä?
Nyt saa taas huutaa vttua.
Miesten ja naisten ajatusmaailma on erilainen. Vaikka sinä nainen ajattelet vain olevasi yksi jätkä muiden joukossa ja kaikki miehet ympärilläsi ovat kuin veljiä, niin miehet eivät välttämättä ajattele samoin. Joka ikinen niistä voi ajatella seksiä sinun kanssasi. Ja todennäköisesti on joskus ajatellutkin. Se, että joku nainen on omasta miehestään mustasukkainen voi johtua siitä, että hän on nähnyt jo aiemmin elämässään mitä tuollaiset ystävyydet todellisuudessa on. Oma kokemus miehistä tai miehen käytös, miten puhuu sinusta jne. Ärsyttävää, että pitäisi muka olla ihan sinisilmäinen idiootti tai muuten on kontrolloiva ja mustasukkainen hirviö. Sen kyllä huomaa jos mies ei halua koskaan ottaa mukaan tapaamaan sitä "pikkusiskoa" jonka kanssa ollaan niin sydänystäviä...
Vierailija kirjoitti:
Miesten ja naisten ajatusmaailma on erilainen. Vaikka sinä nainen ajattelet vain olevasi yksi jätkä muiden joukossa ja kaikki miehet ympärilläsi ovat kuin veljiä, niin miehet eivät välttämättä ajattele samoin. Joka ikinen niistä voi ajatella seksiä sinun kanssasi. Ja todennäköisesti on joskus ajatellutkin. Se, että joku nainen on omasta miehestään mustasukkainen voi johtua siitä, että hän on nähnyt jo aiemmin elämässään mitä tuollaiset ystävyydet todellisuudessa on. Oma kokemus miehistä tai miehen käytös, miten puhuu sinusta jne. Ärsyttävää, että pitäisi muka olla ihan sinisilmäinen idiootti tai muuten on kontrolloiva ja mustasukkainen hirviö. Sen kyllä huomaa jos mies ei halua koskaan ottaa mukaan tapaamaan sitä "pikkusiskoa" jonka kanssa ollaan niin sydänystäviä...
Ei tässä mitenkään erilaisia olla. Kyllä nainenkin ajattelee, minkälainen olisi sängyssä se kaverimies ja jos mies on komea, saattaa ajatella häntä myös seksuaalisävytteisesti, ihailla ulkomuotoa, kehaistakin, halata mielellään ja sitä rataa.
Se missä ihmiset yleensä eroavat toisistaan onkin se, että kaikki eivät näe tarvetta viedä näitä ajatuksia sen pidemmälle, osaavat pitää asian pienenä kivana mausteena ilman, että tarttee alkaa tunkemaan housujen puolelle.
Ei ole sukupuolella eroa tässä, jotkut vaan ajattelevat ja arvostavat panemista enemmän kuin henkisiä asioita.
Mitä te lynkkaatte av:ta joka kertonut että häntä pidetty kuin pikkusiskonsa? Ei sellaisia panna vaikka kuinka niin haluatte asian kääntää. Sehän tuntuisi samalta kuin insesti johon harvemmin väki taipuvaista
Olen samaa mieltä jonkun aiemman kanssa, että nämä, jotka vakaasti ovat sitä mieltä, että sukupuoli on ystävyyden este, ovat varmaan muutenkin sellaisia, jotka vaativat ystävältä kaikenlaista omaan elämään sopivaa. Siis jättävät sinkkukaverinsa itse pariutuessaan, eivät ole ystäviä lapsettomien kanssa, jos itsellä on lapsia.
Lisäksi varmaan helposti kuvittelevat ihmisille samanlaisia motiiveja kuin itsellä on.
Tässä mies 24. Olin vuosia ystäviä erään naisen kanssa jonka kanssa päädyimme kerran sänkyyn. Aikaa kului ja muutin eri paikkakunnalle ja olimme kumpikin omissa parisuhteissamme. Ollessani käymässä kotikaupungissani tämä nainen kutsui minut oluelle nykyisen poikaystävän ja itsensä kanssa baariin jossa joskus tapasimme käydä. Tässä kohtaa päätin kieltäytyä. Mielestäni väärin omaa kumppania kohtaan ja väärin tämän naisen nykyistä miestä kohtaan. Mielestäni todella omituista edes esittää tuollainen kutsu.
Vierailija kirjoitti:
Tässä mies 24. Olin vuosia ystäviä erään naisen kanssa jonka kanssa päädyimme kerran sänkyyn. Aikaa kului ja muutin eri paikkakunnalle ja olimme kumpikin omissa parisuhteissamme. Ollessani käymässä kotikaupungissani tämä nainen kutsui minut oluelle nykyisen poikaystävän ja itsensä kanssa baariin jossa joskus tapasimme käydä. Tässä kohtaa päätin kieltäytyä. Mielestäni väärin omaa kumppania kohtaan ja väärin tämän naisen nykyistä miestä kohtaan. Mielestäni todella omituista edes esittää tuollainen kutsu.
Minuun miespuoliset kaverit katkaisi välit syytä kertomatta parisuhteen myötä. Koskaan en ollut pannut saati pussannut tai flirttaillit heidän kanssaan vaan oltiin puhtaasti kavereita. Mikäs tähän syynä ettei voi enää porukkanäkemisiä entiseen tapaan? Omalla kumppanilla ei tarvetta osallistua kaikkiin porukkamenoihin vaikka tuleekin hyvin toimeen muiden kanssa eli siitäkään ei kyse että aina kemiset suhteen myötä kumppani kainalossa-menoa millä ei sinänsä pitäisi olla muille väliä
[/quote]
Ei tässä mitenkään erilaisia olla. Kyllä nainenkin ajattelee, minkälainen olisi sängyssä se kaverimies ja jos mies on komea, saattaa ajatella häntä myös seksuaalisävytteisesti, ihailla ulkomuotoa, kehaistakin, halata mielellään ja sitä rataa.
Se missä ihmiset yleensä eroavat toisistaan onkin se, että kaikki eivät näe tarvetta viedä näitä ajatuksia sen pidemmälle, osaavat pitää asian pienenä kivana mausteena ilman, että tarttee alkaa tunkemaan housujen puolelle.
Ei ole sukupuolella eroa tässä, jotkut vaan ajattelevat ja arvostavat panemista enemmän kuin henkisiä asioita.[/quote]
.
.
En todellakaan ajattele noin ystävämiehistä! Todella outo ajatuskin. Ystävämiehet ovat alusta asti ystäviä juuri siksi, että heistä ei voi millään ajatella mitään seksuaalista, ollenkaan, kertakaikkiaan.
N28