Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä sarjasaikuttaja - tiesitkö, että kuormitat muita työntekijöitä jatkuvilla sairaslomillasi!!

Vierailija
30.10.2019 |

Eli et ole joukkuepelaaja vaan itsekkäästi katsot oikeudeksesi olla sairaslomalla milloin mistäkin pilipalisyystä.

On hirveää joutua tuuraamaan yhtä ja samaa työntekijää jatkuvasti. Sairasloman syy on esim ripuli tai vastaava.

Esimies stressaa kun ei saa töitä järjestettyä inhimillisesti. Jotkut on jouduttu pyytämään kesken vapaapäivän töihin kun sarjasaikuttaja saikuttaa taas.

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menin töihin kipeenä ja sain kuulla hirveetä määkymistä asiasta. Seuraavan kerran jäin kotiin sairastamaan ja sama akkalauma oli taas määkymässä kun palasin töihin. Eli ihan sama mitä teet, aina menee väärin 😂

Nämä mäkättäjät olivat koko työyhteisön laiskimmat yksilöt, saikkulaisia haukuttiin koska nämä laiskiaiset joutuivat tekemään jotain palkkansa eteen.

Onneksi perustin oman yrityksen.

Vierailija
102/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut useita vuosia (10+) ulkomailla töissä, enkä ole koskaan muualla törmännyt samanlaiseen saikittelukulttuuriin, kuin Suomessa. Mistä ihmeestä se johtuu?

Suomalaisilta on sisu hävinnyt. Ja kyllähän työnantaja on vähän pahassa välikädessä jos on palkannut jatkuvasti ripuloivan ja tapaturma-alttiin työntekijän. Vähän huonohko esimies kun on kehäraakin palkannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mielestä sairaan on hauskaa olla sairaslomalla? Kyllä esim. ripuli on ihan relevantti syy sairaslomalla. Ap se tässä on itsekäs, jos joku.

Ap. Itse olen kuullut kun sairauslomista on puhuttu, että ripulista saa saikkua aina. Kyse oli ihmisestä joka ei halunnut tehdä erästä työtehtävää ja jäi yllättäen ripulilomalle.

Yhtään en ylenkatsoa heitä, joilla on suolistosairsus tms.

Vierailija
104/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuttua täälläkin. Samat  (nuoret) henkilöt jatkuvasti sairaana, mutta nämä ovat sellaisi asioita, joista pitää olla hys-hys. Pari kertaa saikkusairastelija on sitten kuitenkin jäänyt kiinni tyyliin 'päivällä sairas, illalla festareilla, eli ihmeparantuminen.

Vierailija
105/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen uutta työpaikkaa sarjasaikuttajan vuoksi.

Työnantaja yrittää parhaansa, jotta muut ei kuormittuisi ja tekee osan saikuttajan töistä omien töiden lisäksi. Myös toimiston väki yrittää purkaa ruuhkia mutta heilläkin on omat työnsä.

Sain tiedon, että saan sarjasaikuttajan työparikseni. Ja tämä tietää sitä, että en pysty pitämään vapaapäiviä vaan teen pitkää putkea kun rva saikuttaa.

Vierailija
106/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuttui käytäntö kolmesta sairaspäivästä ilman lääkärintodistusta yhteen, kiitos sarjasaikuttelijat. Mutta saikuttelu senkun jatkuu, todella läpinäkyvää useammassa tapauksessa.

Vierailija
107/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi tällainen, jonka sairausloma-ajankohdat on oikeasti aika läpinäkyviä... Hän on ahkera mökkiläinen ja hänen elämänsä on saari ja mökki... Kas kummaa saikkua pukkaa aina silloin, kun on kauniimmat kesäpäivät... Jos on hellettä luvassa ja aamulla näyttää, että upea päivä tulossa, niin jokainen tietää, että klo 8 jälkeen pomo tulee ilmoittamaan, että tänään mennään vajaalla :) tämä ihminen on itseasiassa ihan itse lipsauttanut, että sen oksennustaudin kanssa hän on mm. istuttanut uusia kasveja, maalannut jotain mökillä olevia aitoja jne.

Vierailija
108/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisellä työpaikalla oli tyyppi, joka oli kipeä joka ainoa maanatai. Enkä yhtään edes liioittele, kyllä ärsytti!

Vierailija
109/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä saikuttavat ovat myös MUKAVIA ihmisiä. Ja mistään ei voi päätellä milloin sairaus iskee.

Ja tosiaan lämpimänä kesänä on kiva mökkeillä kun muut painavat duunia.

Onneksi suurin osa ihmisistä on tunnollisia työntekijöitä eivätkä valehtele olevansa kipeitä.

Vierailija
110/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä tästä mökkiläisestä, niin kummasti saikuttelut loppuu, kuin seinään, kun tulee talvi... Kesälomien kanssa on yhtä vääntöä joka helkutin vuosi kyseisen rouvan kanssa, kun meillä on kiertävät lomat, niin hän ei missään nimessä halua lomaansa touko-kesäkuulle tai elo-syyskuulle, vaan aina keskikesälle. Onneksi pomo on tiukka tässä asiassa ja kiertävät lomat pidetään. Sittenpähän tämä saa saikuttaa kaikki upeimmat kesäpäivät...

Vierailija
111/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilijät (varsinkin lähellä eläkeikää olevat) jaksavat inistä koko p*rkeleen kesän, kun tytär tulee nyt lastenlasten kanssa mökille viikoksi, kun heillä lomaa, mutta hänellä ei ja hän joutuu olemaan töissä, yhyy... Ja hänen miehensä Pekka-Erkki saa loikoilla siellä koko kesän, kun on jo eläkkeellä... V*tun akka sinulla oli juuri 4 viikkoa kesälomaa, voi voi. Aivan käsittämätön ihmistyyppi. Mitä edes käy töissä sitten, kun makaisi vaan siellä mökillään... Ainiin se mökin ylläpito maksaa...

Vierailija
112/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4463 kirjoitti:

Jouduin pari viikkoa sitten selittelemään pomolle miksi minulla on 27 sairaslomapäivää tämän vuoden puolella.

Jokaiselle poissaololle on hoitajan tai lääkärin lappu jossa lukee flunssa, flunssan jälkeinen keuhkokuume, liikenne onnettomuus, lisää flunssia (niin että päätä särkee ja jyskyttää) ja yksi paha tulehdus jonka kanssa sinnittelyn pitkään kunnes en enää vaan pystynyt.

Olen VO ja mulla on 23 lasta. En voi mennä töihin kuuntelemaan kun ne kaikki huutaa täyttä kurkkua samaan aikaan, en myöskään voi vetää normaalia toimintaa esim. parin tunnin ulkoilua tai jumppa tuokiota jos päätä jyskyttää ja on kuumetta.

Nytkin kurkku kipeä monta viikkoa ja räkä on valunut sitten syyskuun mutta töissä silti. Kun tulee 30 täyteen lähetetään työterveyden. En tiedä millaisia neuvoja ne sielä voi antaa. ”Älä jää bussin alle” tai ”älä tule flunssaiseksi” ei nyt oikein auta.

Keuhkokuume tuli kun olin ollut töissä poissa viikon ja sen jälkeen kipeänä töihin kun ei vaan kehdannut olla enempää. Kaksi viikkoa olin poissa pelistä sen jälkeen. Opin että oma terveys on tärkein ja en pode syyllisyyttä jos työnantaja on niin pihi että ei hanki sijaista.

Varmaan suosittelevat sulle koulutusta johonkin muuhun työhön tai osa-aikatyötä.

Ei se suinkaan palkkasi taivaasta tipahda vaan jostain se raha on revittävä.

Höpö höpö. Ei urheiluvammojen vuoksi loukkaantuneille sanota, että lopeta urheilu tai vaihda työpaikkaa. Oma työkaveri, mies, pelaa pesäpalloa, Hän on joka vuosi saikulla pelissä tapahtuneen loukkaantumisen vuoksi. Muutama vuosi sitten hän särki olkapäänsä, joutui leikkaukseen ja oli kolme kuukautta pois. Tästä huolimatta työpaikalla kannustetaan liikkumaan, on ties mitä ohjausta ja projektiin osallistumista. Työnantaja voisi kieltää kaiken muun liikkumisen kuin uimisen ja kävelyn, ja kävelynkin vain sulan maan aikaan.

Urheilijalla on urheilijan status. Ja hän on myös mainosta työpaikalle. Tuskin kukaan ylipainoinen sairasteleva tyyppi olisi yhtämieluinen työkaveri.

Harrastuksekseen pelaava ei tuo työnantajalle mitään statusta. Typerys vain ei osaa pelata omalle tasolle kuuluvalla tavalla vaan tekee typeriä virheitä, joiden takia joku paikka on aina rikki. Oikea urheilija ei myöskään tupakoi eikä käytä alkoholia.

Vierailija
113/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entisellä työpaikalla oli tyyppi, joka oli kipeä joka ainoa maanatai. Enkä yhtään edes liioittele, kyllä ärsytti!

Eikö esimies puuttunut tähän? Taustalla, kun saattaa olla esimerkiksi runsasta alkon käyttöä, ettei putki meinaa katketa... Meillä nimittäin oli tällainen, joka oli maanantaisin pois ja tiistaina vielä haisi viinalta... Esimies puuttui tilanteeseen ja kyseinen työntekijä oli sitten vähän pidempään saikulla.

Vierailija
114/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse olla ripulissa töissä? En tiedä millä alalla olet, mutta useimmat ihmiset istuvat mieluummin kotona vessassa kuin istuvat töissä paskat housussa. Esim. itse sain joskus ripulin työhön mennessä ja jumituin tunniksi ostoskeskuksen vessaan. En oikeasti pystynyt lähtemään sieltä mihinkään. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin jäädä saikulle siksi päiväksi. Minulla ei ole mitään vatsadiagnoosia, mutta lääkitys sotkee joskus vatsan ja sitä ei oikeasti voi ennakoida eikä ehkäistä mitenkään.

En välttämättä halua kertoa koko työyhteisölle, että kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja joudun ottamaan lääkkeitä, jotka voivat aiheuttaa ripulia. Valitettavasti näihin sairauksiin liittyy paljon stigmaa, enkä halua että ihmiset pitävät minua hulluna kun kuitenkin suoriudun työstäni.

Varmaan auttaa, jos tarkistat ruokavaliosi, jätät turhat sokerit ja hiilarit pois ja pienennät annoskokoa. Laihduttaminen tekee muutenkin hyvää, jopa mielialalle. Tsemppiä sinulle!

Mihin me lääkäreitä edes tarvitaan kun AV-mammat tietää miten kaikesta parantuu: ne on ne hiilarit kaiken pahan alku ja juuri. Nappaamalla paranee suolistosairaudet, mielenterveysongelmat ja varmaan syöpäkin.

Vierailija
115/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sarjasaikuttajista valittavat haukkuvat nyt väärää puuta. Ettekö te uskalla sanoa esimiehelle, että työnantajan pitää puuttua asiaan, jos jollain alkaa olla liikaa poissaoloja?

Vierailija
116/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia mulla on saikusta aina lääkärin tai hoitajan todistus.Yhen kerran oon ollu omalla ilmoituksella pois ja sillo lli niin kauhee mahatauti että en vessasta hirveesti pariin päivään poistunut...

Mutta mitä oon joutunu saikku lappuja hakemaan ni en vaan ymmrrä miten jotkut muka saa tekaistulla syyllä saikkua.Kyllä mut on aina niin huolella tutkittj et kyl jos oisin mukamas kipee ni oisin narahtanu kiinni!

Yhen kerran tosin joudukn jäämään saikulle lääkärin takia.Mulla oli selkä kipee ja pärjäsin muuten töissä mut yöks tarvitsin sirdaludin ja se alko olla lopussa.No,menin lääkäriin ja se tutki selän kunnolla.Olin melkein polvillani lattialla ku tuikkas johonki väliin.Fyssari jälkikäteen ku kerroin sille sano et voi hev...et ei noin saa tehä,ku selässä on vikaa.No,sit tää lääkäri päätti pistää piikin kannikkaan.Puhu mulle kipupiikistä.Seuraavana päivänä selvis et oli lihasrelaksantti,enkä tosiaankaan ois saannu lähtee ajaa autoa.Tuikkas siis piikin ja käski oottaa 20min odotushuoneessa kun alkaa vaikuttaa.eka 5min meni hyvin,oli hyvä olla ja lopun 15min kävelin odotusaulaa edes takas hyvin lyhyillä askelilla.Paikallaan ei voinu olla.Lääkäri tuli kysyy kuinka voit ni sanoin et no en häävisti.Tuumas no kai se on sit sulle saikkua kirjotettava!Kirjotti viellä mulle tulehuskipulääkettä jaa kun epäilin et mahtaakohan käydä,kun on tuo suolistosairaus?Totesi tää on hyvin siedetty.Ainut vaan että selosteessa luki että ei saa käyttää jos on suolistosairaus.Lähdin sit pois lääkäristä ja työmaalle viemään lappua.Työkaverit oli et mitä ihmettä ne teki sulle lääkärissä,ku et pääse kunnolla kävelee?Olin et jaa,ei tainnu mennä putkeen hoidot...

Sit lähin ajaa kotiin johon 30km.Ekan 10km jälkeen auto parkkiin ja ulos kävelee ja soittaa miehelle et pääsetkö hakee mut kotia et nyt en kyl pysty autolla ajamaan...Onneks mies semmosissa töissä et pääs hakee ja sai vielä kaverin mukaan et autokin saatiin kotia.

Soitin seuraavana päivänä työterkkarille ku en vieläkään pysthny liikkuu kunnolla ja kerto et ei se kyl kipupiikkiä laittanut vaan lihasrelaksantin.Kysy viel et ei siis sano ettet saa lähtee ajaa autolla?

Ja juu tein valituksen lääkäristä.

Että joskus voi käydä näinkin...

Vierailija
117/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kostaa pitkän työttömyyden yhteiskunnalle saikuttamalla pitkään.

Saikuttajat saavat töitä lennosta, mutta työttömiä syrjitään.

Oikeus on otettava omiin käsiin!

Vierailija
118/177 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tarvittaessa töihinkutsuttava tuuraaja. En jaksaisi koko ajan päivystää, milloin tämä eräs keksii olla pois. Joka kuukausi pitäis tuurata tätä työntekijää, en ymmärrä miten voi jatkuvasti saikuttaa ja tulee tunne, ettei tämä tyyppi hoida "tonttiaan" kunnolla. En ole aina jaksanukaan tuurata, kun alkaa pikku hiljaa riittää koko homma. Pitäiskö ens kerralla kysyä pomolta, että mikä tilanne tämä oikeen on kun jatkuvasti on poissa ja vinkata etsimään motivoituneempi hlö tilalle.

Vierailija
119/177 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani,valtion viraston, luulotautinen, patalaiska, vakiviran hautoja, joka ottaa 3päivää saikkea omalla ilmoituksella tasan neljän viikon välein. 4 viikkoa ja sitten paukahtaa selkä/jalka/ripuli/”on vähän lämpöä” -ihsn mitä vaan.

Pitkää viikonloppua voi lähteä viettämään jo keskiviikosta. Säännöllisesti.

On joillakin vaan pokkaa. Asiat hyvällä mallilla.

Samassa talossa yhden lapsen äiti, ihsn kahden huoltajan huushollissa: viimeisen 9kk aikana ei yhtään täyttä ehjää työviikkoa. Koska lapsi sairas. Ja ne lapsen sairaudet ei ole mitään vakavia sairastumisia ,vaan tätä nuhaa on ja tuntuu että lämpöä olis... Oikeesti!?!

Vierailija
120/177 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, niin tämä.

Nyt se saikuttaja on keksinyt sanan ” autoimmuunisairaus”. Epämääräistä Kuubaa sen sairastamiset. Haluaa vaan olka kotina ja saada palkkaa.