Sinä sarjasaikuttaja - tiesitkö, että kuormitat muita työntekijöitä jatkuvilla sairaslomillasi!!
Eli et ole joukkuepelaaja vaan itsekkäästi katsot oikeudeksesi olla sairaslomalla milloin mistäkin pilipalisyystä.
On hirveää joutua tuuraamaan yhtä ja samaa työntekijää jatkuvasti. Sairasloman syy on esim ripuli tai vastaava.
Esimies stressaa kun ei saa töitä järjestettyä inhimillisesti. Jotkut on jouduttu pyytämään kesken vapaapäivän töihin kun sarjasaikuttaja saikuttaa taas.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnosta tulla ripulissa töihin.
Todellisuudessa ei ole mitään sairautta vaan valehtelee, että on sairas.
Mulla on kyllä ollut vatsatauti pitkän kaavan mukaan.
Ainoat 2 päivää moneen vuoteen, kun jouduin olemaan poissa töistä. - Et taatusti olisi halunnut minua sinne, vaikka olisinkin kyennyt liikkumaan se oksennusämpäri kainalossa.
Ap:n mielestä sairaan on hauskaa olla sairaslomalla? Kyllä esim. ripuli on ihan relevantti syy sairaslomalla. Ap se tässä on itsekäs, jos joku.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä jatkuvasti heti vatsataudin jälkeen tai flunssaisena työpaikalle tulija! Oletko koskaan ajattellut että kun tulet töihin köhimään muiden naamalle tai käyt sillä nororipulillasi työpaikan vessassa tartutat siinä samalla muutkin, ja kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri olla vastustuskyvyltään kovin vahvoja tai perusterveitä, jolloin pikku ripulikin voi johtaa jopa sairaalahoitoon? Minulla on krooninen perussairaus, silti se ei kuulu työkavereille pätkääkään.
Juuri tämä. Työkaverilla suolistosairaus ja saa kaikki flunssat ja taudit ja pahana. Moni varmasti luulee että saikuttaa huvikseen. Sairauspoissaolot kertoo että ei ole työkykyinen. Se on vaan hyväksyttävä. Ei kukaan tahallaan ole töistä pois, hyvin harva on ihan vaan siksi että voi huijata tms. Syitä on monia.
Annetaan ihmiselle oikeus sairastaa ja vedotaan pomoon että ottaa lisää työntekijöitä ettei homma kaadu aina jonkun poissaoloon.
Mulla on toinen työkaveri joka on usein pois ja ei aina hoida tehtäviään yms. Siellä on taustalla ongelmia. Ei ihminen huvikseen poissa ole. Ei syyllistetä. Sairaus on sairaus. Firman pitää hoitaa tuuraajat.
Ärsyttävämpi on sellainen, joka jatkuvasti tulee kipeenä töihin ja tartuttaa muut.
Yhdessä pankissa on rivissä monta työntekijää. Käyn siellä usein ja huomaan, että se yksi siellä tartuttaa kaikki muut.
Ei kenenkään poissaoloja ole pakko tuurata tai tehdä ylitöitä. Kannattaa opetella sanomaan ei eikä yrittää nuolla liiaksi työnantajan paskaista persettä. Ajatteliko työnantaja minua kun lisäsi työpäiviäni ja hakkasi pahoinpiteli kikyllä- ei. Itse teki 8-15.30 työpäivää ja lähinnä siirteli munaansa puntista toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä työterveyslääkäri ei kirjoita eräälle saikuttajalle enää sairaslomaa. Sarjasaikuttaja alkaa olla epätoivoinen. Nyt yrittää keksiä uutta sairautta itselleen.
Lähipäivinä sanon sille, että kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä saa väkisin sairaslomaa😂😂
Ihan niin kuin sinätietäisit lääkäreiden ja potilaiden asiat. Sellainen voimafantasia taas.
Tuurasin aiemmin jatkuvasti sarjasaikuttajia, jotka yleensä olivat tupakoijia, juoppoja ja lapsiperheiden äitejä, jotka olivat KOKO ajan poissa. Joko he tai lapset olivat sairaita.
Vuosia myöhemmin minusta tuli sarjasaikuttaja ja loputtomien tutkimusten jälkeen selvisi, että minulla oli parantumaton syöpä, joka oli tuhonnut terveyteni.
Toisinaan elämä on surkuhupaisaa.
Mitä te työn sankarit saatte siitä että käytte sairaana töissä? Ei sellaisesta tyhmyydestä kuulukaan palkita ketään.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia saikuttajia on pienten lasten äidit. Millon ollaan poissa kun itse ollaan kipeitä ja heti seuraavalla viikolla lapsi on kipeä. Uskon, että osa käyttää myös lapsen sairautta tekosyynä olla itse poissa töistä.
Pienten lasten äidille hyväksyn saikuttamisen aivan ehdoitta. Ärsyttävimpiä ovat ties minkä henkisen syyn takia saikuttavat! ”Kissan tassu on kipeä”, ”Maha on hiukan sekaisin”, ”mummon kaiman koira kuoli”
Vierailija kirjoitti:
Mitä te työn sankarit saatte siitä että käytte sairaana töissä? Ei sellaisesta tyhmyydestä kuulukaan palkita ketään.
Ei kukaan oikeasti sairasta tässä moitikaan, sarjasaikuttaja on tyyppi joka on vähän väliä poissa töistä tekaistujen syiden varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan oikeasti sairasta tässä moitikaan, sarjasaikuttaja on tyyppi joka on vähän väliä poissa töistä tekaistujen syiden varjolla.
Sinä katkerana ihmisrauniona tuskin olet oikea ihminen päättämään mikä on tekaistu syy ja mikä ei.
Työelämä on usein pyllystä, siinä syy saikutukseen.
Olen ollut useita vuosia (10+) ulkomailla töissä, enkä ole koskaan muualla törmännyt samanlaiseen saikittelukulttuuriin, kuin Suomessa. Mistä ihmeestä se johtuu?
Töissä on sarjasaikuttajana ketjupolttaja, joka on pois ASTMAN vuoksi.
Mielestäni hänet voisi irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia saikuttajia on pienten lasten äidit. Millon ollaan poissa kun itse ollaan kipeitä ja heti seuraavalla viikolla lapsi on kipeä. Uskon, että osa käyttää myös lapsen sairautta tekosyynä olla itse poissa töistä.
Meillä on yksi tällainen! Meillä saa olla 5 päivää saikulla omalla ilmoituksella ja tämä tyyppi soittaa maanantaina, että meillä on pientä flunssaa, joten olen nyt 5 päivää pois?!?
Ei koskaan sano, että olen pari päivää pois vaan heti on sen pisimmän sallitun vaikka voisi olla terveenä jo 3 päivän päästä. Tietysti kun lapsi paranee ja menee hoitoon niin silloinhan tähän rouvaan on jo tarttunut tuo samainen flunssa ja kappas, senkin kestoksi tiedetään jo ensimmäisenä päivänä tuo sallittu 5 päivää? Ja hup, siinähän menikin pienen flunssan parissa jo kaksi viikkoa!
Turussa tämä? Meillä nimittäin samanlainen rouva.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut useita vuosia (10+) ulkomailla töissä, enkä ole koskaan muualla törmännyt samanlaiseen saikittelukulttuuriin, kuin Suomessa. Mistä ihmeestä se johtuu?
Onko ulkomailla huonompi suoja sairauden kohdalla? Esim. palkkaa ei tule?
Joo meidän sarjasaikuttaja on nuorehko nainen jolla epilepsia. Lääkityksellä kunnossa ja periaatteessa pitäisi olla asia hallinnassa.
Mutta: hän ei ole sinut tai mitenkään rauhallinen sairautensa kanssa, tai ainakin siitä puhutaan paljon.
Hän on ainoa lapsi, ja koko suvun Kultajyvä, puheidensa mukaan, ja koko suvun ja perheen mielestä tämä sairaus on jotain aivan kamalaa. Hän on jo nuori aikuinen, mutta vanhemmat ja suku huolehtii hänen pörjöämusestöön ja voivottelee sairauttaan jatkuvasti.
Hän on oppinut jo lapsesta saakka ettö hänellä on valtavasti erikoisoikeuksia,koska epilepsia.
No miten nyt sitten aikuisten maailmassa työelämässä menee??
Sillä tavalla, että jos jokin asia ei mene hänen pillinsä mukaan, taikka herravarjele, hän saa vähän kommenttia taikka jopa huonoa palautetta hommistaan, niin se on samoin tein min 2 vkoa saikkua! Koska Epi.
Tämän epin takia hän kanssaan ei voi kommunikoida kuten normaaleille ihmisille työasioista, tekemisistä, lomista, työvuoroista , you name it, koska heti saikulle!
Kyllä on vanhemmat tehneet suuren karhunpalveluksen tyttärelleen kasvaruksessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4463 kirjoitti:
Jouduin pari viikkoa sitten selittelemään pomolle miksi minulla on 27 sairaslomapäivää tämän vuoden puolella.
Jokaiselle poissaololle on hoitajan tai lääkärin lappu jossa lukee flunssa, flunssan jälkeinen keuhkokuume, liikenne onnettomuus, lisää flunssia (niin että päätä särkee ja jyskyttää) ja yksi paha tulehdus jonka kanssa sinnittelyn pitkään kunnes en enää vaan pystynyt.
Olen VO ja mulla on 23 lasta. En voi mennä töihin kuuntelemaan kun ne kaikki huutaa täyttä kurkkua samaan aikaan, en myöskään voi vetää normaalia toimintaa esim. parin tunnin ulkoilua tai jumppa tuokiota jos päätä jyskyttää ja on kuumetta.
Nytkin kurkku kipeä monta viikkoa ja räkä on valunut sitten syyskuun mutta töissä silti. Kun tulee 30 täyteen lähetetään työterveyden. En tiedä millaisia neuvoja ne sielä voi antaa. ”Älä jää bussin alle” tai ”älä tule flunssaiseksi” ei nyt oikein auta.
Keuhkokuume tuli kun olin ollut töissä poissa viikon ja sen jälkeen kipeänä töihin kun ei vaan kehdannut olla enempää. Kaksi viikkoa olin poissa pelistä sen jälkeen. Opin että oma terveys on tärkein ja en pode syyllisyyttä jos työnantaja on niin pihi että ei hanki sijaista.
Varmaan suosittelevat sulle koulutusta johonkin muuhun työhön tai osa-aikatyötä.
Ei se suinkaan palkkasi taivaasta tipahda vaan jostain se raha on revittävä.
Höpö höpö. Ei urheiluvammojen vuoksi loukkaantuneille sanota, että lopeta urheilu tai vaihda työpaikkaa. Oma työkaveri, mies, pelaa pesäpalloa, Hän on joka vuosi saikulla pelissä tapahtuneen loukkaantumisen vuoksi. Muutama vuosi sitten hän särki olkapäänsä, joutui leikkaukseen ja oli kolme kuukautta pois. Tästä huolimatta työpaikalla kannustetaan liikkumaan, on ties mitä ohjausta ja projektiin osallistumista. Työnantaja voisi kieltää kaiken muun liikkumisen kuin uimisen ja kävelyn, ja kävelynkin vain sulan maan aikaan.
Urheilijalla on urheilijan status. Ja hän on myös mainosta työpaikalle. Tuskin kukaan ylipainoinen sairasteleva tyyppi olisi yhtämieluinen työkaveri.
Meillä töissä on sarjasaikuttaja joka on poissa töistä melkein joka kuukausi viikon verran, selän takia. Hoitelee sitten sinä aikana lapsenlapsia monta päivää. Ei ole somessa mutta tunnen hänen miniänsä jolta kuulin asiasta. Ai että tekisi mieli käräyttää pomolle. Ja tähän mummoon iskee myös jokaikinen noro tai muu pöpö ja taas lisää salkkua. Mistä ne mahataudit iskeekin toisille aina, itselläni on ollut 15 vuotta sitten viimeksi mahatauti .
Minä olen KERRAN 12 v työhistoriani aikana ollut 2 kk saikulla ja esimies kovisteli minua siitä kun en tiennyt varmaksi kauan olen saikulla että "tämä kuormittaa nyt muita, pitäisi tietää millon tulet niin tiedän pitääkö minun palkata sijaisia". Ettäs kehtasikin! Eräskin mamma ollut viimeisen 3 v aikana enemmän poissa (sanoisin että 70 % saikulla, 30 % töissä) kun töissä mutta hän saa kyllä saikuttaa eikä mitään sijaisia ole otettu hänen tilalleen. P ERKELE!