Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
1901/2017 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun jonosija noussut 2 pykälää, muut ei ole liikkunut tälle aamua. T. Ensihoidon jonottelija

Vierailija
1902/2017 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin kuin pääsinkin Laurean monimuoto-/verkko-opintoihin tradenomiksi, ei-ensikertalaisena ja todistusvalinnalla. Todistuspisteitä mulla oli maksimit eli 60, eli täydet pinnat piti saada sisäänpääsemiseksi, ja varasijalla jouduin hetken jännittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/2017 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näette Vipusessa valitut? Mulla näkyy vain sarake "Paikan vastaanottaneet" ja se on joka koulun kohdalta tyhjä.

Vierailija
1904/2017 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te näette Vipusessa valitut? Mulla näkyy vain sarake "Paikan vastaanottaneet" ja se on joka koulun kohdalta tyhjä.

Mulla ei näköjään toimi koko sivusto.

Vierailija
1905/2017 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken katsoin Vipusesta paikan vastaanottaneiden määrää ja toimii hyvin. Kannattaa katsoa koneella, puhelimella sivusto ei mielestäni toimi oikein.

Paikan vastaanottaneiden määrän näkee valitsemalla Excelissä yhteishaun vuodeksi 2020 ja koulutuksen alkamiskaudeksi kevään. Muuten ei tule oikeita lukemia.

Vierailija
1906/2017 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan Vipunen ei toimi, ei puhelimella, ei tietokoneella. Ennen toimi.

Vierailija
1907/2017 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lakkasi toimimasta, pyytää vaan sisäänkirjautumaan. Ja käytän koneella ja noilla kriteereillä, silti vastaanottaneiden sarake on tyhjä.

Vierailija
1908/2017 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä vaan pääs nousemaan kuudennelta varasijalta kouluun, vaikka olin jo heittänyt pyyhkeen kehään.

Vierailija
1909/2017 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, 4.s varasija.... Ei vieläkään aukea paikka opiskelemaan. Noin lähelle pääsin!

Vierailija
1910/2017 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinköhän nyt oikein opintopolusta, jos esim. olis ollut todistusvalinnan omat pisteet 55, ja alin hyväksytty 59, niin sillä 59:llä tai 60:llä olisin päässyt siihen koulutukseen? 

Vierailija
1911/2017 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinköhän nyt oikein opintopolusta, jos esim. olis ollut todistusvalinnan omat pisteet 55, ja alin hyväksytty 59, niin sillä 59:llä tai 60:llä olisin päässyt siihen koulutukseen? 

Ei varmaan oo tullu vielä tilastoja paljonko hakijoita oli koulutuksiin syksyllä 2019 ja kuinka monta valittiin? vai onko, missä ?

Tuon perusteella olisin päässyt heti toiskertalaisena Haagaan, Laureaan, tai Metropoliaan, jos äikkä olis valahtunu aikoinaan 2 pistettä ylöspäin E:ksi. Jotenkin liian suuri painoarvo jollakin yo-todistuksella, mitä jos silloin keskittyy esim. nuorena olemiseen ja elämiseen, eikä naama kirjassa pänttäämiseen, niin sitten onkin ovia kiinni heti myöhemmin. 

Mutta siis onko noita tilastoja?

Vierailija
1912/2017 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatot hakijoista ja valituista löytyy Vipusesta ja kannattaa katsoa koneella, puhelimella sivu ei toimi hyvin. Sivun alaosasta löytyy päivittyvä raportti.

https://vipunen.fi/fi-fi/amk/Sivut/Hakeneet-ja-hyv%C3%A4ksytyt.aspx

Vierailija
1913/2017 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikon tiistaihin saakka ilmeisesti täytellään nuita varasijoja nyt. Onkohan mitään toivoa enää, että varasijajonot liikkuisi ja varsinkin nyt viikonloppuna? Onko kellään tietoa miten kauan varasijoilta tällä viikolla hyväksytyillä on aikaa tehdä päätös ottavatko paikkoja vastaan?

Vierailija
1914/2017 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikon tiistaihin saakka ilmeisesti täytellään nuita varasijoja nyt. Onkohan mitään toivoa enää, että varasijajonot liikkuisi ja varsinkin nyt viikonloppuna? Onko kellään tietoa miten kauan varasijoilta tällä viikolla hyväksytyillä on aikaa tehdä päätös ottavatko paikkoja vastaan?

Sain paikan pari päivää sitten ja oli aikaa 22.12 asti ottaa vastaan.

Vierailija
1915/2017 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia eettisiä kysymyksiä oli sosionomi etiikka osiossa?

t. kiinnostunut

Vierailija
1916/2017 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli muuten se oikea lomakohde maa kyseissä päättelytehtävässä?

Vierailija
1917/2017 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia eettisiä kysymyksiä oli sosionomi etiikka osiossa?

t. kiinnostunut

Ei edelleenkään ollut mitään "sosionomin etiikka" -osioo. Oli ihan vaan etiikka sosiaali- ja terveysalalle hakeville. Kysymyksiä on kerrottu ja niistä on keskusteltu vaikka kuinka edellisillä sivuilla.

Vierailija
1918/2017 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli muuten se oikea lomakohde maa kyseissä päättelytehtävässä?

Mistä täällä kukaan voisi tietää kysymykseesi vastausta, jos et kerro minä päivänä olit kokeessa ja minkälainen kysymys oli? Joka koepäivänä oli eri vastaukset ja kysymysten asettelut.

Vierailija
1919/2017 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen se jäi, ekalle varasijalle. Ei maha mittään. Ens keväänä uudestaan, sitten pääsen kyllä sisään! T. Ensihoidon hakija

Vierailija
1920/2017 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, eka varasija on varmaan se ärsyttävin lopputulos, mutta jonkun osa se ikävä kyllä on. Ensi kerralla tärppää, uskotaan siihen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan