Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkujoulusta ei makseta ylityökorvauksia - en osallistu

Vierailija
30.10.2019 |

Firmassa on jälleen pikkujoulut tulossa. Kysyin pomolta, saako osallistumisesta ylityökorvausta ja ei kuulemma saa. En siis aio tänäkään vuonna osallistua. En halua vapaa-ajallani katsella työ-"kavereitani" edes selvin päin, saati kännissä. Ylityökorvauksella olisin voinut sen pari-kolme tuntia kärsiä.

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkujoulut. Naiset pukeutuu fuckme-mekkoihin ja korkeisiin korkoihin ja firman pikkupomot jahtaa niitä temmi ojossa. Ei sellaista kukaan täysjärkinen kestä katsella. Mutta kai pikkupomojen pitää saada vuosittainen saalistushetkensä...

Missa mahdat olla toissa :D

Meidan pikkujoulut: varattu erillinen sali/tila jostain fine dining -ravintolasta. Syodaan neljan tai viiden ruokalajin illallinen viineineen ja partnerit on myos paikalla. 

Vierailija
102/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 10 henkilön firman työntaja-omistaja ja ihmeissäni luen tätä tekstiä. Firmahan maksaa työntekijöille ne pikkujoulut, ruokailut, juomat ja muut. Vai vielä pitäisi ylityökorvauksia maksaa!!! Kaikkea kuuleekin!

Mielestäni pikkujouluun osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Jos mieli on sellainen, etten noiden ikävien ihmisten kanssa viitti enää vapaa-aikaani uhrata, ei missään nimessä kannata tullakaan. Olet muidenkin silmissä tosi hapannaama.

En mennyt tänään palaveriin, jossa vietettiin erään työntekijän valmistujaisia. En tunne häntä erityisesti, mutten juuri pidäkään hänestä. Olen sijainen enkä vielä tiedä, jäänkö.

Saatiin pomon marinat päällemme. Siitäkin huolimatta, että ohjelmisto koostui viereisen -tutun- hometalon esittelystä ja kakun syönnistä.

Mieluumin tein ne työt, jotka on pakko tehdä mutta jotka on vaikea saada tehdyksi.

Olen siis vaikea ja hankala ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alkupuolella olin töissä ravintolassa Helsingissä.  Marli järjesti esimiehille tutustumismatkan Turkuun Marlin tehtaalle. Sattuneesta syystä minäkin pääsin mukaan vaikken ollutkaan esimies. Lähdettiin noin 12 pikkubussilla Turkuun. Bussissa oli tarjolla pientä suolapalaa ja Marlin tuotteita (myös alkoholia). Perillä oli aluksi kolmen ruokalajin menu ruokajuomineen. Sitten kierrettiin tehtaalla. Sitten lähdettiin Marlin edustusveneellä Turun saaristoon Marlin edustushuvilalle. Siellä taas oli saunan jälkeen kolmen ruokalajin menu juomineen. Myös veneessä oli juomia tarjolla. Illalla palattiin takaisin ja meidät kuskattiin taas pikkubussilla Helsinkiin. Perille saavuttiin vähän jälkeen puolen yön. Tuotiin kotiin asti ja sain vielä kopan siideriä mukaan.

Kun kerroin tämän äidilleni, hän kysyi ihan vakavalla naamalla, että maksetaanko siitä ylityökorvaus, kun meni niin pitkään. En kyllä tuota ihan työnteoksi laskisi.

Vierailija
104/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 10 henkilön firman työntaja-omistaja ja ihmeissäni luen tätä tekstiä. Firmahan maksaa työntekijöille ne pikkujoulut, ruokailut, juomat ja muut. Vai vielä pitäisi ylityökorvauksia maksaa!!! Kaikkea kuuleekin!

Mielestäni pikkujouluun osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Jos mieli on sellainen, etten noiden ikävien ihmisten kanssa viitti enää vapaa-aikaani uhrata, ei missään nimessä kannata tullakaan. Olet muidenkin silmissä tosi hapannaama.

En mennyt tänään palaveriin, jossa vietettiin erään työntekijän valmistujaisia. En tunne häntä erityisesti, mutten juuri pidäkään hänestä. Olen sijainen enkä vielä tiedä, jäänkö.

Saatiin pomon marinat päällemme. Siitäkin huolimatta, että ohjelmisto koostui viereisen -tutun- hometalon esittelystä ja kakun syönnistä.

Mieluumin tein ne työt, jotka on pakko tehdä mutta jotka on vaikea saada tehdyksi.

Olen siis vaikea ja hankala ihminen.

Vieläkö joku oikeasti vuonna 2019 osallistuu joihinkin pikkujouluihin? Ja vieläpä työporukan kanssa? Ootte te masokisteja.

Vierailija
105/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkujouluja on kovin erilaisia. Edellisessä firmassa oli loppuvuodesta avecillallinen jossain kivassa ravintolassa. Kerran oli Turun Linnassa pidot. Kun työkaverit ja pomot oli mukavia, niin kivoja iltojahan nuo oli. Nykyisessä pikkujoulut on työntekijöiden keskenään sopima illanvietto työpaikan läheisessä baarissa. Koska talosta löytyy osaavia muusikoita, niin he soittavat ja varmasti kaikilla on kivaa. Ne tulee ketkä haluavat ja koko talo mitenkään baariin mahtuisikaan. 

Kiva että pidit "Linnan juhlista." Olin niissä aikoinaan työssä ja tunnelma oli korkea meillä tiskareillakin.

Vierailija
106/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkujoulut on yhtä kuin herkkutarjoilu työajalla. Saa tulla syömään tai olla tulematta, ja palkkaakin maksetaan. Kukaan ei ole kännissä. Olen hyvin tyytyväinen tähän tapaan.

Vierailija
107/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isot pomot tarjoavat pikkujoulut omasta taskustaan. 

Hyvää ruokaa ja juomaa on tarjolla ihan liikaakin. En kehtaisi noista antimista ylityökorvauksia pyytää. Täysin vapaaehtoiset juhlat. 

Vierailija
108/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko pikkujouluperinne on pelkkää rienausta! Kauniista Joulusta tehdään irstas ryyppäämis- ja nus**imisjuhla jossa pannaan ristiin rastiin kaikkea mikä on lämmin. Koko pikkujoulu on paholaisesta ja suunniteltu rienaamaan Joulun sanomaa.

Itseasiassa kristillinen jouluperinne liimattiin sen muinaispohjoismaisen kekrin ja Julen päälle. Sitä vietettiin syömällä, juomalla, nus*imalla ja antamalla lahjoja. Sitten tuli piispa Henrik ja liimasi Bostickilla kekripukin tilalle Jeesus-lapsen noin 700 vuotta sitten.

Vierailija
109/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, että meidän työpaikalla nämä kekkerit tulevat maksamaan yhteensä noin 30 000 euroa. Siis mitä hel? Sitten maristaan, kun firmalla ei ole rahaa ja firmalla menee huonosti ja väkeä on vähennettävä, mutta näitä teinibileitä täytyy silti järjestää aikuisille vuodesta toiseen. Miksi?

Vierailija
110/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isot pomot tarjoavat pikkujoulut omasta taskustaan. 

Hyvää ruokaa ja juomaa on tarjolla ihan liikaakin. En kehtaisi noista antimista ylityökorvauksia pyytää. Täysin vapaaehtoiset juhlat. 

Mun puolesta ne pomot voi pitää hyvät ruokansa ja juomansa. Ei kiinnosta, niitä voi ostaa kaupastakin.

Vierailija
111/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pikkujoulut tammikuussa, kun joulun alla muka kiireitä. Paha virhe oli osallistua. Vaikka oli keskustaravintola Helsingissä, niin paikka oli kauhean tuntuinen räkälä. Ruoka oli jotain ABC-tasoista ja Apfelstrudelit varmaan napattu jostain Lidlin pakastealtaasta. Tuli kyllä vähän sellainen olo, että työnantajan mielestäkin olemme pohjasakkaa ja me tulemme huonostakin ruuasta iloisiksi kuin jotkut katukerjäläiset. Hitto että otti päähän! En kyllä erehty toista kertaa. Muutenkin tympii kaikki tuollaiset missä yritetään nostattaa jotain yhteishenkeä. Enemmän kiinnostaisi työn kehittäminen ja järkevämpi palkka.

Vierailija
112/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan osallistunut pikkujouluun, enkä osallistu vaikka maksaisivat kaksinkertaisen ylityökorvauksen. vapaa-aikani ei ole myytävänä. ja muutenkin, en voi kuvitella turhempaa juhlaa kuin pikkujoulu.

Vierailija
113/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis vaikka sais tuplaliksan. Kiinnosta katsella karvaisia äijiä vapaa-ajalla vaikka kivoja ovatkin suurin osa. Jos ois jotain kisakireitä mimmejä duunissa niin voisin harkita

Vierailija
114/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KOhtalotoveri! Samasta syystä en ole itsekään koskaan osallistunu mihinkään firman juhliin jotka on olleet vapaa-ajalla. Ylitöistä pitäisi maksaa.

Kysyin asiasta muutama vuosi sitten ammattiliitosta ja siellä sanottiin, että on työpaikan oma asia, maksetaanko pikkujoulusta ylityökorvauksia ja he eivät muka voi asiaan puuttua. Kommentoin siihen että minkähän takia minäkin teille jäsenmaksuja maksan, kun ei apua tule. Homma jäi sitten sille tolalle. Suomessa työntekijä on orjan asemassa.

-ap

Kyllä käy sääliksi sinun työbantajaa.

Lähinnä työkavereita. Voin kuvitella kuinka hehkeä kollega AP on duunissa.

Vierailija
115/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluissa saa piparia, nam!

Vierailija
116/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa osallistua, olen väsynyt iänikuisiin leikkeihin, joihin kaikkien on pakko osallistua. Mielellään sitä söis, jois ja jutustelis, mutta ei. Aina ne leikit, muuten on muka tylsää.

Vierailija
117/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen joka kolmas vuosi en useammin. Nenän lauantaina ja mulla on muuta menoa

Vierailija
118/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset työaikana pidettävät pikkujoulut on kivat eli yks pidempi kahvitauko ( vaikka 10 minuuttia normaalia pidempi)  jolloin joululaulut soi ja tarjolla on jotakin pientä jota voi nauttia sen kahvin tai teen kanssa. Tarpeeksi aikaa jutella kivoja muiden kanssa muttei liikaa aikaa et jutut menis pintaa syvemmälle.. Eli pientä extraa normaaliin päivään. Uskon että moni olis tuohon jo aivan tyytyväinen.

Mun mielestä työpaikan antama joululahja on kanssa kiva perinne muttei sen tarvitse olla kallis. Vaikka joku pieni herkkulahja joka ei jää nurkkiin kummittelemaan. Jos ei itse tykkää niin voi antaa pois lahjana jollekin muulle tai syöttää kaverille:) Saa siitä tavalla tai toisella mukavan olon. 

Vierailija
119/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on, että kaikkia ei kiinnosta. Niille laitetaan sitten työvuorot. Kaikki voittavat.

Vierailija
120/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljan pikkujoulu