Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkujoulusta ei makseta ylityökorvauksia - en osallistu

Vierailija
30.10.2019 |

Firmassa on jälleen pikkujoulut tulossa. Kysyin pomolta, saako osallistumisesta ylityökorvausta ja ei kuulemma saa. En siis aio tänäkään vuonna osallistua. En halua vapaa-ajallani katsella työ-"kavereitani" edes selvin päin, saati kännissä. Ylityökorvauksella olisin voinut sen pari-kolme tuntia kärsiä.

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firman pikkujoulussa voi aina vetää sitä k*sipää mul**u narsisti pomoa turpiin, kun se on tarpeeksi kännissä ja muistamattomassa tilassa siellä hämärässä vessakäytävässä.

Aivan, niin siis ei ole paikalla, esimies ei ole paikalla vaan alempi manager.

Vierailija
82/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä tähän keskusteluun osallistuvat ovat töissä, jos kaikki työkaverit ovat mulk...  ja pikkujoulut vain panemista varten? Olen ollut useammassa työpaikassa elämäni aikana eikä yksikään työyhteisö ole onneksi ollut tuollainen. Nykyisessä työpaikassa pikkujouluissa syödään hyvin ja sen jälkeen tanssitaan jne. Kukaan ei ruukaa olla änkyrä kännissä. Yksi ainut on/off pariskunta löytyy. Muita suhteita ei työpaikalla olekaan sitten ollut.

Meillä pikkujouluun osallistuminen on vapaaehtoista, mutta jos ei muita aiemmin sovittuja menoja ole ollut, ovat kaikki kyllä osallistuneet ruokailuun. Osa poistuu ruokailun jälkeen, eikä sekään ole kenellekään mikään ongelma. Itse ainakin tykkään, että pikkujoulut ovat mukava tilaisuus syödä hyvin ja viettää kerran vuodessa myös vähän rennompaa aikaa työkavereiden kanssa.

Mua kans ihmetyttää että minkälaisissa paikoissa AV väki on töissä, kun kaikkien pikkujouluissa örvelletään ja pannaan. Itte en ikinä ole ollu missään semmosessa duunissa, ihan panemattomia ja örveltämättömiä jouluja on vietetty. Ei muakaan nuo pikkujoulut ole koskaan niin kiinnostaneet, mutta hyvää ruokaa on saanut ja joskus on ollut ihan mukavaakin.

Nykyisen työpaikkani pikkujouluissa ei ole näiden yhdeksän vuoden aikana örvelletty eikä pantu, kaikki käyttäytyvät hillitysti ja asiallisesti. Joskus niissä juhlissa on ollut ihan kivaa, mutta nykyään töissä on niin huono henki, ettei kiinnosta ollenkaan osallistua. Mutta pieni firma, niin on vaikea olla ainoa joka kieltäytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yhä useamnat firmat lahjoittavat nykyisin kaikki pikkujouluun varatut johonkin hyväntekeväisyys asiohin.

Yleensä ne lahjoitetaan johinkin keräykseen joka koskee lapsia ja nuoria.

Meillä työpaikalla oli lahjoitussumma kaikkien näkyvillä, oheistietoineen.

Tämä on paras ratkaisu, ei tule riitoja eikä muita juttuja pikkujouluissa eikä sen jälkeen.

Ja työntekijät olivat kaikki tyytyväisiä ratkaisuun, koska he kaikki olivat lahjoittajia.

Vierailija
84/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei pikkujouluja tänä vuonna ole, koska firma säästää. Kerrankin oikea toimenpide. Pelkkää ryyppäämistä ja panemista jota ei minkään firman tulisi rahoillaan tukea. Jos väki haluaa juhlia niin juhlikoot omilla rahoillaa.

Pannaanko teidän pikkujouluissa?

Vierailija
85/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KOhtalotoveri! Samasta syystä en ole itsekään koskaan osallistunu mihinkään firman juhliin jotka on olleet vapaa-ajalla. Ylitöistä pitäisi maksaa.

Kysyin asiasta muutama vuosi sitten ammattiliitosta ja siellä sanottiin, että on työpaikan oma asia, maksetaanko pikkujoulusta ylityökorvauksia ja he eivät muka voi asiaan puuttua. Kommentoin siihen että minkähän takia minäkin teille jäsenmaksuja maksan, kun ei apua tule. Homma jäi sitten sille tolalle. Suomessa työntekijä on orjan asemassa.

-ap

Sinähän voit perustaa oman firman. Siellä voit sitten pitää pikkujouluja vaikka joka ikisenä päivänä. 

Ja tietysti ylityökorvaukset maksaen.

Et sitten parempaan pystynyt. Mä en ole mikään riistäjä joka käärii voitot työläisten hiestä.

Ei sulla tarvitse olla työläisiä. Perustat sen pienen kittarin ihan itsellesi.

Cittarin. Pienen cittarin.

Vierailija
86/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei pikkujouluja tänä vuonna ole, koska firma säästää. Kerrankin oikea toimenpide. Pelkkää ryyppäämistä ja panemista jota ei minkään firman tulisi rahoillaan tukea. Jos väki haluaa juhlia niin juhlikoot omilla rahoillaa.

Pannaanko teidän pikkujouluissa?

Mikä firma kyseessä?

Vierailija
87/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut eivät ole työaikaa. Miksi pitäisi maksaa vielä ylityökorvausta?

Vierailija
88/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sinne ole pakko mennä, sehäm on vapaa-aikaa.

Vierailija
89/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulun jälkeinen maanantaihan on hauskin työpäivä.

Jotkut hyppii seinille muita nähdessään. Jollain on flunssa. Joku on kalpea kuin haamu. Pidä siinä naama peruslukemilla....

Vierailija
90/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa osallistua koska se on hyvä paikka saada materiaalia esim. YT-neuvotteluihin. Itse olen kuvannut usean varatun johtoasemassa olevan miehen imuttelua naiskollegoiden ja työntekijöiden kanssa. On mulla visusti tallessa. Jos tulee lappu kouraan niin menee myös video pomon vaimolle.

Saatko jotakin kiksejä muiden vahtaamisesta - vain otettu lääke auttaa

Vain tallennettu kiristysmateriaali tehoaa.

Mihin se tehoaa? Mä löydän viikossa uuden muijan, sä et löydä tollasen perseilyn jälkeen koskaan enää töitä.

Vierailija
91/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa osallistua koska se on hyvä paikka saada materiaalia esim. YT-neuvotteluihin. Itse olen kuvannut usean varatun johtoasemassa olevan miehen imuttelua naiskollegoiden ja työntekijöiden kanssa. On mulla visusti tallessa. Jos tulee lappu kouraan niin menee myös video pomon vaimolle.

Mihin se tehoaa? Mä löydän viikossa uuden muijan, sä et löydä tollasen perseilyn jälkeen koskaan enää töitä.

Siis siellä on kuvauslupa ja sopimukset ja jos ei ole niin sellaiset järjestetään, on pakko olla ilman lupaa ei mitään ja kuin haukka aion varmistaa, että varmasti menee oikein. Sitten en mene, jos lupaa ei ole. Kai siellä nyt jokin sopimus on? Vai eikö ole vai? Aion kysyä että onko, jos menen tai sitten ei mene. Pitääkö niitä olla monta kappaletta ja vai meneekö yhellä sopimuksella?

Vierailija
92/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ole ollut samanlaista.  Aikoinaan isot firmat ainakin kutansivat upen pikkujoulun. Täytyy myös ymmärtää,  että pois jääminen ei ole aina oma valinta.  Aika moni nainen ei vaan pääse mihinkään illalla työn jälkeen. Palkkapussi kyllä kelpaa kotona , mutta muualle ei sitten ole menemistä. Silloin niitä tekosyitä pitääkin keksiä.  Monet firmat ja etenkin julkiset  eivät nykyään osllistu  rahallisesti lainkaan.  Tiedän kyllä firmoja jossa on lapsillekin omat tärkeät juhlat. Ne juhlat jossa pajon tapahtuu , niistä kai täälläkin  enimmin puhutaan.

”Täytyy myös ymmärtää, että pois jääminen ei ole aina oma valinta. Aika moni nainen ei vaan pääse mihinkään illalla työn jälkeen. Palkkapussi kyllä kelpaa kotona , mutta muualle ei sitten ole menemistä.”

Mitä ihmettä? Voisitko tarkentaa miksi sinun mielestäsi on näin, että naisilla on vaikeaa päästä mihinkään kodin ulkopuolelle töiden jälkeen? Ja tietenkään poisjääminen ei aina ole oma valinta koska ihmisillä nyt vaan on monenlaisia menoja ja velvotteita vaikka ei olisikaan jossain ihmeellisessä kotiarestissa.

Vierailija
93/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä luulet. Sana kiertää moneen suuntaan. Varaudu ikävään ja sinulle kalliiksi tulevaan avioeroon, ositukseen ja riitaan lapsista. Vaikka väsynyt trollihan sä olet, sulla ei ole mitään. Sun tasoisia naisia löytyy vartissa lähipubista, se on totta.

Vierailija
94/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi yhä useamnat firmat lahjoittavat nykyisin kaikki pikkujouluun varatut johonkin hyväntekeväisyys asiohin.

Yleensä ne lahjoitetaan johinkin keräykseen joka koskee lapsia ja nuoria.

Meillä työpaikalla oli lahjoitussumma kaikkien näkyvillä, oheistietoineen.

Tämä on paras ratkaisu, ei tule riitoja eikä muita juttuja pikkujouluissa eikä sen jälkeen.

Ja työntekijät olivat kaikki tyytyväisiä ratkaisuun, koska he kaikki olivat lahjoittajia.

Meillä firma lahjoittaa summan "nuorten harrastustoiminnan tukemiseen" eli pomon lasten harrastuksiin. Yleishyödyllistä se on sekin.

Vierailija
95/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Ja meillä on aina niin hauskaa. Yleensä ainakin jollakin katkeaa raaja.

Vierailija
96/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tilaisuus. Mutta en ole ehtinyt opiskelemaan kovin paljon niihin juhliin, oon vähän opiskellut. Mulla hajos kampausvalkki. Yritän keskustella, puhuin eilen ruokapaikassa vähän japania ja kiinaa. Tsemppaan ja otan tietenkin huomioon ja aasialaiset tavat, mutta ei ole puikkoja vaan haarukat, joten ei niin kuin kotona vaan muuten yritän käyttäytyä. Jännittää vähän.

Vierailija
97/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tilaisuus kirjoitti:

Hieno tilaisuus. Mutta en ole ehtinyt opiskelemaan kovin paljon niihin juhliin, oon vähän opiskellut. Mulla hajos kampausvalkki. Yritän keskustella, puhuin eilen ruokapaikassa vähän japania ja kiinaa. Tsemppaan ja otan tietenkin huomioon ja aasialaiset tavat, mutta ei ole puikkoja vaan haarukat, joten ei niin kuin kotona vaan muuten yritän käyttäytyä. Jännittää vähän.

Se on länsimainen pikkujoulu. Jatkan kiinan ja aasialaisten kielten opiskelua, ajattelin, että tulee itsestään, että opin ja aamulla puhun. Olen kyllä vähän puhunutkin, mutten paljon.

Vierailija
98/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja satsaa aika paljon varoja yhteiseen tilaisuuteen, ellei sitten peritä järjestämismaksuja. Eihän se palkanalaista työtä ole. 

Vierailija
99/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
100/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne ole pakko mennä :D 

Mä koen en saan korvauksen syömisenä ja juomisena, ja upeana seurana <3