Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkujoulusta ei makseta ylityökorvauksia - en osallistu

Vierailija
30.10.2019 |

Firmassa on jälleen pikkujoulut tulossa. Kysyin pomolta, saako osallistumisesta ylityökorvausta ja ei kuulemma saa. En siis aio tänäkään vuonna osallistua. En halua vapaa-ajallani katsella työ-"kavereitani" edes selvin päin, saati kännissä. Ylityökorvauksella olisin voinut sen pari-kolme tuntia kärsiä.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että pikkujouluihin osallistujille maksettaisiin palkkaa :D onko oikeasti jossain näin? Ei tietenkään niihin ole pakko osallistua...

Vierailija
22/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistatan kaikille firman bileille piiiiitkän paskan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei firma kustanna MITÄÄN pikkujouluista. Ne on ihan täysin työntekijöiden omakustanteisia.

Vierailija
24/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei huvita niin sitten ei osallistu. Mikä ongelma?

Vierailija
25/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun katsoo vessassa kun känniset ei pese käsiään ja menee sitten kauhomaan ruokaa niin ei tee yhtään mieli enää osallistua.

Vierailija
26/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Meillä töissä maksetaan itse pikkujoulujen kaikki kulut. Eikä tietenkään ole työaikaa, sehän on vapaa-ajan viettoa kavereiden kanssa. Ja olen siis opettaja.

Vierailija
27/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei pikkujouluja tänä vuonna ole, koska firma säästää. Kerrankin oikea toimenpide. Pelkkää ryyppäämistä ja panemista jota ei minkään firman tulisi rahoillaan tukea. Jos väki haluaa juhlia niin juhlikoot omilla rahoillaa.

Eikös paneminen ole kuitenkin kuluiltaan sieltä halvemmasta päästä?

Joskus siitä panemisesta voi tulla satojen tuhansien menoerä, joten tarkkana siellä pikkujouluissa.

Vierailija
28/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin osallistua jos ei esimiehet osallistu. Mutta kun siellä on ne samat k-y-r-p-änaamat jotka pomottaa joka päivä, niin en osallistu ihan senkin takia etten halua saada syytettä pahoinpitelystä....

Vierailija
29/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa osallistua koska se on hyvä paikka saada materiaalia esim. YT-neuvotteluihin. Itse olen kuvannut usean varatun johtoasemassa olevan miehen imuttelua naiskollegoiden ja työntekijöiden kanssa. On mulla visusti tallessa. Jos tulee lappu kouraan niin menee myös video pomon vaimolle.

Vierailija
30/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta saisi lopettaa työpaikkojen pikkujoulut kokonaan.

Vierailija
31/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pikkujouluut tai muut työjuhlat ole työtä vaan vapaaehtoista extraa missä työnantaja haluaa kiittää työntekijöitään.

Vierailija
32/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä keskusteluja lukiessani olen onnellinen omasta työstäni ja työkavereistani, melkein puolet hereilläoloajastani kuluu töissä, olisi kamalaa jos sen joutuisi viettämään ihmisten kanssa jotka ova mulqquja.

Vierailija
33/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän pikkujouluut tai muut työjuhlat ole työtä vaan vapaaehtoista extraa missä työnantaja haluaa kiittää työntekijöitään.

Meidän firmassa tuo kiittäminen on ruvennut tuntumaan enempi kettuilulta, koska sen verran vähän siihen panostetaan rahallisesti. Kauheita ylisanoja joutuu kuuntelemaan ja melkein menee reissu tappiolle pelkkien julkisten matkakulujen takia.

Vierailija
34/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä tähän keskusteluun osallistuvat ovat töissä, jos kaikki työkaverit ovat mulk...  ja pikkujoulut vain panemista varten? Olen ollut useammassa työpaikassa elämäni aikana eikä yksikään työyhteisö ole onneksi ollut tuollainen. Nykyisessä työpaikassa pikkujouluissa syödään hyvin ja sen jälkeen tanssitaan jne. Kukaan ei ruukaa olla änkyrä kännissä. Yksi ainut on/off pariskunta löytyy. Muita suhteita ei työpaikalla olekaan sitten ollut.

Meillä pikkujouluun osallistuminen on vapaaehtoista, mutta jos ei muita aiemmin sovittuja menoja ole ollut, ovat kaikki kyllä osallistuneet ruokailuun. Osa poistuu ruokailun jälkeen, eikä sekään ole kenellekään mikään ongelma. Itse ainakin tykkään, että pikkujoulut ovat mukava tilaisuus syödä hyvin ja viettää kerran vuodessa myös vähän rennompaa aikaa työkavereiden kanssa.

Vierailija
35/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä tähän keskusteluun osallistuvat ovat töissä, jos kaikki työkaverit ovat mulk...  ja pikkujoulut vain panemista varten? Olen ollut useammassa työpaikassa elämäni aikana eikä yksikään työyhteisö ole onneksi ollut tuollainen. Nykyisessä työpaikassa pikkujouluissa syödään hyvin ja sen jälkeen tanssitaan jne. Kukaan ei ruukaa olla änkyrä kännissä. Yksi ainut on/off pariskunta löytyy. Muita suhteita ei työpaikalla olekaan sitten ollut.

Meillä pikkujouluun osallistuminen on vapaaehtoista, mutta jos ei muita aiemmin sovittuja menoja ole ollut, ovat kaikki kyllä osallistuneet ruokailuun. Osa poistuu ruokailun jälkeen, eikä sekään ole kenellekään mikään ongelma. Itse ainakin tykkään, että pikkujoulut ovat mukava tilaisuus syödä hyvin ja viettää kerran vuodessa myös vähän rennompaa aikaa työkavereiden kanssa.

Mua kans ihmetyttää että minkälaisissa paikoissa AV väki on töissä, kun kaikkien pikkujouluissa örvelletään ja pannaan. Itte en ikinä ole ollu missään semmosessa duunissa, ihan panemattomia ja örveltämättömiä jouluja on vietetty. Ei muakaan nuo pikkujoulut ole koskaan niin kiinnostaneet, mutta hyvää ruokaa on saanut ja joskus on ollut ihan mukavaakin.

Vierailija
36/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mEILLÄ TYÖPAIKALLA VOI PITÄÄ OMAKUSTANTEISET PIKKUJOULUT ELI KAIKKI RUOKA JA JUOMAT PITÄÄ ITSEKUSTANTAA SAMOIN KORISTELUT JA OHJELMAT JÄRJESTÄÄ ITSE JA KUSTANTAA. AINOASTAAN TYÖPAIKAN TAUKOTILASTA EI VELVOITETA TILAVUOKRAA.

REPIKÄÄ SIITÄ TE TYÖPAIKKA POSTITIIVISET.

Vierailija
37/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun tänne on oikein pesiytynyt porukkaa jotka on aivan hirveissä mestoissa töissä ja kaikki pomot/työkaveritkin on järjestäen täysmulqquja. Vai ootteko samassa firmassa ja kirjoittelette toisistanne???

Takavuosina meillä oli hienoja pikkujouluja, oikeita bileitä joissa oli ohjelmaa ja joku tunnetumpi bändi soittamassa bilemusaa. Juomat piti maksaa itse, ruokabuffa oli ilmainen. Lisäksi osastot ja tiimit järjesti omia pikkujouluja, käytiin syömässä yhdessä (esimerkiksi joululounas) tai lasillisella. Kaikki viihtyi, oli kivaa ja etenkin firman juhliin osallistui kaikki jotka pystyssä pysyi. Sitten tuli ankeammat ajat ja vähitellen kaikki yhteiset, yhteishenkeä kasvattaneet tapahtumat jäi pois. Näkyi ankeat ajat muuallakin, vähitellen milloin milläkin tekosyyllä kaikki ylimääräinen loppui. Noita aikoja on joskus ikävä kun työyhteisö tuntui melkein perheeltä. 

Pikkujouluja on tullut muutama nähtyä tässä vuosikymmenten aikana. Enää en osallistu mihinkään bileisiin. Mikään ei ole säälittävämpää kuin katsoa keski-ikäisten kömpelöä yritystä olla nuoria ja haluttavia muiden/toistensa silmissä. Kömpelöä, syyllistä lääppimistä ja kuolanvaihtoa jossain nurkissa ja humalaista toikkarointia. Puhumattakaan kännisestä sössötyksestä "sä oot hyvä tyyppi", "tiiätkö mä oon aina pitänyt sua..." jne. Lähden joululounaalle tai illalla syömään jos joku ehdottaa, muuten olen estynyt osallistumaan. 

Vierailija
38/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työntekijä orjan asemassa jos ei makseta ylityökorvauksia pikkujouluista???

Alan ymmärtää miksi maan talous on niin surkeassa jamassa vuodesta toiseen jos asenne on tämä.

T Omistaja-esimies

Vierailija
39/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa meni pikkujoulut aina tappeluksi, eikä viinakaan ollut ilmaista, joten lopetin niiden viettämisen.

t: yksinyrittäjä

Vierailija
40/126 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 10 henkilön firman työntaja-omistaja ja ihmeissäni luen tätä tekstiä. Firmahan maksaa työntekijöille ne pikkujoulut, ruokailut, juomat ja muut. Vai vielä pitäisi ylityökorvauksia maksaa!!! Kaikkea kuuleekin!

Mielestäni pikkujouluun osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Jos mieli on sellainen, etten noiden ikävien ihmisten kanssa viitti enää vapaa-aikaani uhrata, ei missään nimessä kannata tullakaan. Olet muidenkin silmissä tosi hapannaama.