Pikkujoulusta ei makseta ylityökorvauksia - en osallistu
Firmassa on jälleen pikkujoulut tulossa. Kysyin pomolta, saako osallistumisesta ylityökorvausta ja ei kuulemma saa. En siis aio tänäkään vuonna osallistua. En halua vapaa-ajallani katsella työ-"kavereitani" edes selvin päin, saati kännissä. Ylityökorvauksella olisin voinut sen pari-kolme tuntia kärsiä.
Kommentit (126)
Firman pikkujoulut on kyllä kaikkein turhin tapahtuma
Tarkoituskin on, että "palkatut juhlavieraat" jäävät tuosta syystä pois muiden iloa pilaamasta.
Vierailija kirjoitti:
KOhtalotoveri! Samasta syystä en ole itsekään koskaan osallistunu mihinkään firman juhliin jotka on olleet vapaa-ajalla. Ylitöistä pitäisi maksaa.
Kysyin asiasta muutama vuosi sitten ammattiliitosta ja siellä sanottiin, että on työpaikan oma asia, maksetaanko pikkujoulusta ylityökorvauksia ja he eivät muka voi asiaan puuttua. Kommentoin siihen että minkähän takia minäkin teille jäsenmaksuja maksan, kun ei apua tule. Homma jäi sitten sille tolalle. Suomessa työntekijä on orjan asemassa.
-ap
kirjoitti:
Tarkoituskin on, että "palkatut juhlavieraat" jäävät tuosta syystä pois muiden iloa pilaamasta.
Mitähän "iloa" sinäkin mahdat saada niiden mulkvistien kanssa juhlimisesta ellet itsekin ole samanlainen mulkvisti? Taidat tosiaan olla pomon lemmikki
Mitä suotta mennä pikkujouluihin ellei sitten ole joku työkaveri kiikarissa.
Vakavasti ottaen, olen samaa mieltä. Turhia tapahtumia, en itsekään mene tänäkään vuonna.
En minäkään jaksa lähteä katsomaan kahden työntekijän showmeininkiä. Hermo menee siihen jo työpaikalla.
Tuohan on ihan win-win -tilanne kaikille. Sinä et mene ja muut saa viettää pikkujouluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KOhtalotoveri! Samasta syystä en ole itsekään koskaan osallistunu mihinkään firman juhliin jotka on olleet vapaa-ajalla. Ylitöistä pitäisi maksaa.
Kysyin asiasta muutama vuosi sitten ammattiliitosta ja siellä sanottiin, että on työpaikan oma asia, maksetaanko pikkujoulusta ylityökorvauksia ja he eivät muka voi asiaan puuttua. Kommentoin siihen että minkähän takia minäkin teille jäsenmaksuja maksan, kun ei apua tule. Homma jäi sitten sille tolalle. Suomessa työntekijä on orjan asemassa.
-ap
Mitä vit*tua? Onko teillä pikkujoulut työtapahtuma, mihin on pakko osallistua työnantajan direktio-oikeudella? Jos on, ylityökorvaus on maksettava. Jos ei, se on vapaaehtoinen, eikä korvausta tarvitse maksaa.
Meillä ei pikkujouluja tänä vuonna ole, koska firma säästää. Kerrankin oikea toimenpide. Pelkkää ryyppäämistä ja panemista jota ei minkään firman tulisi rahoillaan tukea. Jos väki haluaa juhlia niin juhlikoot omilla rahoillaa.
Ei kai pikkujoulusta palkkaa makseta? 😄 Meidän firman pikkujouluissa pitää itse maksaa muutama euro paikan vuokrasta, jos aikoo osallistua 😃
Pikkujoulut. Naiset pukeutuu fuckme-mekkoihin ja korkeisiin korkoihin ja firman pikkupomot jahtaa niitä temmi ojossa. Ei sellaista kukaan täysjärkinen kestä katsella. Mutta kai pikkupomojen pitää saada vuosittainen saalistushetkensä...
You must be fun at parties. :D
Vai että vielä palkkaa juhlimisesta. Meillä odotetaan aina pikkujouluja kuin kuuta nousevaa. Tänä vuonna työnantaja ei niitä järjestä, joten järjestämme itse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei pikkujouluja tänä vuonna ole, koska firma säästää. Kerrankin oikea toimenpide. Pelkkää ryyppäämistä ja panemista jota ei minkään firman tulisi rahoillaan tukea. Jos väki haluaa juhlia niin juhlikoot omilla rahoillaa.
Eikös paneminen ole kuitenkin kuluiltaan sieltä halvemmasta päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös paneminen ole kuitenkin kuluiltaan sieltä halvemmasta päästä?
Ei todella ole jos 9 kuukauden kuluttua se panemisen kohde jää äitiyslomalle. Kuluja siitä on. Tai saikulle jonkun kupan takia jonka sai pikkupomolta. Laske itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kyllä käy sääliksi sinun työbantajaa.
Kumit mukaan ja bileisiin! Pikkujoulupanot ovat juuri parasta.
En osallistu. Mulla on muutakin elämää kuin viettää aikaani työkavereiden kanssa vaikka he mukavia ovatkin.
Meidän firmassa on pikkujoulut jostain syystä keskellä viikkoa. Itse en ole osallistunut, mutta on kivaa pantata oikein tärkeää palaveria siihen seuraavaan aamuun. Klo 8.30 alkaa projektin asiakaspalaveri ja ne pano-orientoineet juopot joutuu krapulassa osallistumaan. Siitä minä nautin!!!