Haluan olla kotivaimo ja löytää miehen joka suostuu tähän
Ollut jo pitkään sellainen olo, että voisin vain ottaa jonkun miehen joka hyväksyy sen että haluan olla kotivaimo. Mua ei haittaisi jos kotona pitäisi paiskia töitä, mutta muissa yrityksissä työskentely ahdistaa.
Kommentit (68)
Ei siinä mitään pahaa ole. Kaikki minun miehenikin ovat halunneet olla kotivaimoja ja on olleetkin. Pientä närkästystä on ollut ehkä jälkeenpäin kun olen sanonut loiseksi, mutta no jaah...
Täältä löytyisi kyllä ja varmasti tuollaisia miehiä on paljon, mutta se raha kun ei riitä kaikkeen. Jos palkkani tästä tuplaantuisi niin ehdottomasti kaltaisesti nainen olisi ykkösvalinta.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään pahaa ole. Kaikki minun miehenikin ovat halunneet olla kotivaimoja ja on olleetkin. Pientä närkästystä on ollut ehkä jälkeenpäin kun olen sanonut loiseksi, mutta no jaah...
Kuinka onnistut kijoittamaan kaksi lausetta sisältävän kappaleen, jossa lauseet ovat täysin ristiriidassa keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Ap - etko tuntisi oloasi vaivaantuneeksi kun joutuisit aina pyytamaan miehelta rahaa esim. shoppailuun, kauneudenhoitoon, "tyttojen" matkoille ym omiin menoihin?
Minulle riittäisi kunhan pakolliset jutut saisi hoidettua. Toki miehen pyynnöstä voisin myös hoitaa mm. kauneudenhoitoa tai uusia vaatteita, mutta "tyttöjen jutut" eivät ole muutenkaan minulle tärkeimpiä asioita maailmassa.
Et sä ole sopiva tuohon sitten, paitsi jonkun renoreiskan vaimoksi.
Ulkonäkö (siis siisti ja edustava, ei mikään silikonibotox) on todella tärkeä osa tuota koko pakettia, jos sun miehellä on ura.
Itsestään voi pitää huolta muullakin tavalla kuin ravaamalla kynsihoitoloissa ja ties missä. Hyvin pukeutumalla ja huolittelulla saa paljon aikaan, ilman että tarvitsee käydä juoruilemassa kampaajalla viikon välein :D ap
Ymmärrän nyt, että olet joku maalaissuomalainen.
Suomalaisella miehellä ei ikävä kyllä ole varaa elättää sua ja sun lapsia, etkä ymmärrä miten ja miksi muualla toimitaan.
Tuo sun halveksima juoruilu on esim. tärkeä osa sun tehtävää sellaisen miehen kanssa, jolla on joku ura, sä luot sillä tavalla sosiaalisia kontakteja toisiin naisiin, joiden kautta te molemmat hyödytte (ne on esim. naimisissa sellaisen henkilön kanssa, jolla on vaikutusta sun miehen uraan).
Miksi täällä kuvitellaan, että pitäisi viettää jotain luksuselämää? Olen ollut miehen elätettävänä ilman mitään tuloja lapsen kanssa ja ihan tavallista elämää elimme. Samaa perunaa ja kastiketta syötiin kuin silloin kun kävin töissä. Se vaan helpottaa miehenkin elämää kun kumpikin ei juokse työn perässä vaan toinen huolehtii rauhassa perheestä ja kodista. Vaatii että miehellä on varaa maksaa lainanlyhennykset, laskut ja ruuat yksin. Mun tavismiehellä ainakin riitti hyvin rahat näihin.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Ap - etko tuntisi oloasi vaivaantuneeksi kun joutuisit aina pyytamaan miehelta rahaa esim. shoppailuun, kauneudenhoitoon, "tyttojen" matkoille ym omiin menoihin?
Etkös sinä täällä joskus sanonut elättäväsi miehesi..?
ohis
Kylla, mutta miten tama liittyy mihinkaan?
Olen itse ollut tilanteessa, jossa mulla ei ollut "omaa rahaa" ollenkaan, eli jouduin pyytamaan miehelta kaikki ylimaaraisiin menoihin tarvittavat rahat.
Talla hetkella elattamani mies ei ole muistaakseni koskaan joutunut pyytamaan minulta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä te kaikki kotivaimon haluavat miehet lymyilette? Oma ukko pakottaa käymään töissä vaikka itse tienaa hyvin. En tykkää, haluaisin vain jumppailla, lukea, kokata, siivota ja tehdä kotitöitä ihan rauhassa päivät pitkät.
Hyi kamala, jos mies on noin itsekäs... Tosimies arvostaa naistaan, vaikka olisi muuten ahne jne. niin ei vaimonsa kohdalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä te kaikki kotivaimon haluavat miehet lymyilette? Oma ukko pakottaa käymään töissä vaikka itse tienaa hyvin. En tykkää, haluaisin vain jumppailla, lukea, kokata, siivota ja tehdä kotitöitä ihan rauhassa päivät pitkät.
Hyi kamala, jos mies on noin itsekäs... Tosimies arvostaa naistaan, vaikka olisi muuten ahne jne. niin ei vaimonsa kohdalla!
Niinpä. Pitäisi varmaan erota ja etsiä vähemmän ahne mies.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin aikani etsin miestä, joka tuohon yhtälöön olisi suostunut. Toki omalla kohdalla tilanne olisi ollut hieman eri kun olisin myös toivonut miestä, joka olisi halunnut kanssani suurperheen. Olisin siis pääasiassa kasvattanut lapsia kotona sekä tehnyt niitä kotitöitä ja myös töissäkin olisi satunnaisesti voinut käydä.
Lopulta kun ei sopivaa miestä tuntunut löytyvän niin hankin sitten lapsen yksin hedelmöityshoidoilla, ja näillä näkymin seuraavatkin lapset hankin samalla tavalla.
Sitä en tiedä pitäisikö tässä kohtaa hymyillä vai todeta vain, että miehen suurin anti naiselle olisi, että hänellä on joko varallsiuutta tai mahd. hankkia huomattavasti varallisuutta, kenties mieluiten molempia. Mutta tämä ei nyt ollutt pointti vaan kysyä, että millaisena mahd.. pitää miestä, joka olisi päättäny toimia samalla tavoin? - Tosin lapsien saamiseen tarvinnee muutakin kuin "vain" hedelmöityshoitoja...
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
ohis
Olen itse ollut tilanteessa, jossa mulla ei ollut "omaa rahaa" ollenkaan, eli jouduin pyytamaan miehelta kaikki ylimaaraisiin menoihin tarvittavat rahat.
Talla hetkella elattamani mies ei ole muistaakseni koskaan joutunut pyytamaan minulta rahaa.
Lue nyt edes oma viestisi ennen kuin vastaat...
tuollaisessa tilanteessa pitää olla hyvä koulutus naisella ja edustava ulkonäkö. makkarin puolella ei sanota ei miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Minulle riittäisi kunhan pakolliset jutut saisi hoidettua. Toki miehen pyynnöstä voisin myös hoitaa mm. kauneudenhoitoa tai uusia vaatteita, mutta "tyttöjen jutut" eivät ole muutenkaan minulle tärkeimpiä asioita maailmassa.
Et sä ole sopiva tuohon sitten, paitsi jonkun renoreiskan vaimoksi.
Ulkonäkö (siis siisti ja edustava, ei mikään silikonibotox) on todella tärkeä osa tuota koko pakettia, jos sun miehellä on ura.
Itsestään voi pitää huolta muullakin tavalla kuin ravaamalla kynsihoitoloissa ja ties missä. Hyvin pukeutumalla ja huolittelulla saa paljon aikaan, ilman että tarvitsee käydä juoruilemassa kampaajalla viikon välein :D ap
Ymmärrän nyt, että olet joku maalaissuomalainen.
Suomalaisella miehellä ei ikävä kyllä ole varaa elättää sua ja sun lapsia, etkä ymmärrä miten ja miksi muualla toimitaan.
Tuo sun halveksima juoruilu on esim. tärkeä osa sun tehtävää sellaisen miehen kanssa, jolla on joku ura, sä luot sillä tavalla sosiaalisia kontakteja toisiin naisiin, joiden kautta te molemmat hyödytte (ne on esim. naimisissa sellaisen henkilön kanssa, jolla on vaikutusta sun miehen uraan).
Miksi täällä kuvitellaan, että pitäisi viettää jotain luksuselämää? Olen ollut miehen elätettävänä ilman mitään tuloja lapsen kanssa ja ihan tavallista elämää elimme. Samaa perunaa ja kastiketta syötiin kuin silloin kun kävin töissä. Se vaan helpottaa miehenkin elämää kun kumpikin ei juokse työn perässä vaan toinen huolehtii rauhassa perheestä ja kodista. Vaatii että miehellä on varaa maksaa lainanlyhennykset, laskut ja ruuat yksin. Mun tavismiehellä ainakin riitti hyvin rahat näihin.
Miksikö kuvitellaan?- Koska aika harvalle naiselle tuskin riittää se "tavis elämä", mitä vain yhden tulon saajan palkalla pystyy, esimerkiksi pääkaupunkiseudulla elämään, jos vain on olemassa muita vaihoehtoja, kuten se, että molemma pyrkivät toimimaan myös kodin ulkopuoella töissä. Varmasti on ja tulee vastaisuudessakin olemaan perheiä, joissa lyhyemmän tai pidemmän ajan toinen parisuhteen osapuolista on palkkayön ulkopuolella. Merkittävää on myös se, että on olemassa yheinen mielikuva sitä mihin tienattuja rahoja käytetään. Käyteäänkö ne siihen, että toinen saa ja voi olla mahd. lapsien kanssa kotona, mahd. verraten ahtaasti. Vai pyritäänkö elämään tilavammassa kodissa molempien käydessä öissä kodin ulkopuolella. Ostetaanko mieluummin uusi auto vai maksetaank seiniä. Hankitaanko vaaeita vai säästeäänkö, jotta pääsäsiin nauttimaan makailusta. Jne raha on myös ai se voi olla myös merkittävä vallankäyön väline, myös parisuhteessa.
Menipä tämä keskustelu nyt ihan jonnekkin ihan eri svääreihin kuin oli tarkoitus. Ehkä tuli aikaisemminkin ilmi, että minulle riittäisi se että pärjää, mitään miljonääri hollywood-elämää en ole havittelemassa, vaan tavallista kotiarkea miehen kanssa, mahdollisesti myös tulevien lasten kanssa. Tarkoitus olisi pärjätä vain sillä miehen tuloilla ja jos minä voin kotoa jotain käsin tehdä, se olisi vain plussaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
ohis
Tiedan mita yritat ajaa takaa. Etta elatan itse miestani ja silti ihmetellen kysyn, etta eiko tulisi vaivaantunut olo pyytaa toiselta rahaa kaikkeen. Tatahan sina ajat takaa, tassahan sun mielesta on se "ristiriita"?
Ei ole ristiriitaa. Voi olla suostunut elamaan taysin riippuvaisena toisen rahoista, ja silti voi olla vaivaannuttavaa pyytaa sita rahaa. Olen itse kokenut taman niin tiedan. Ei mua kukaan pakottanut silleen elamaan. Ei se silti sulje sita tosiseikkaa pois etta se rahan pyytaminen vaan on vaivaannuttavaa.
Ymmarsitko nyt, ja jos ymmarsin itse vaarin niin elaboroi toki etta mita tarkoitit :)
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
ohis
Tiedan mita yritat ajaa takaa. Etta elatan itse miestani ja silti ihmetellen kysyn, etta eiko tulisi vaivaantunut olo pyytaa toiselta rahaa kaikkeen. Tatahan sina ajat takaa, tassahan sun mielesta on se "ristiriita"?
Ei ole ristiriitaa. Voi olla suostunut elamaan taysin riippuvaisena toisen rahoista, ja silti voi olla vaivaannuttavaa pyytaa sita rahaa. Olen itse kokenut taman niin tiedan. Ei mua kukaan pakottanut silleen elamaan. Ei se silti sulje sita tosiseikkaa pois etta se rahan pyytaminen vaan on vaivaannuttavaa.
Ymmarsitko nyt, ja jos ymmarsin itse vaarin niin elaboroi toki etta mita tarkoitit :)
Eli yritätkö siis sanoa, että salaa kuitenkin nautit siitä, että asetelma on nyt päin vastainen mitä sulla aikaisemmin on ollut? Että sulla on nyt se valta rahoista ja miehesi joutuu olemaan kuin sinä aiemmin.
treffit kirjoitti:
Eihän mieheltä tarvitse pyytää rahaa. Nainen vinguttaa visaa ja mies maksaa laskun mukisematta.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
ohis
Eli yritätkö siis sanoa, että salaa kuitenkin nautit siitä, että asetelma on nyt päin vastainen mitä sulla aikaisemmin on ollut? Että sulla on nyt se valta rahoista ja miehesi joutuu olemaan kuin sinä aiemmin.
En ollenkaan, en sinne painkaan. En koe etta mulla on mitenkaan "valta" rahoista, silla me asutaan kimpassa ja nainollen talous on yhteinen, tama on mulle ihan itsestaanselva juttu, enka ole koskaan ollut "sun rahat ja mun rahat" -tyyppia. Eika mun puolisotkaan ole olleet.
Olen painvastoin iloinen, etta olen nyt itse asemassa, jossa mulla on mahdollisuus auttaa nain maahan vasta muuttanutta (kun tilanne oli painvastoin, olin itse se vasta maahan muuttanut). Laitetaan ns. hyva kiertamaan ja annetaan toiselle mahdollisuus ensin opiskella kielta ja sen jalkeen sitten tyollistya jossain vaiheessa. Ihan kuten omallakin kohdalla meni, ja koin sen - taloudellista itsenaisyytta lukuunottamatta - erittain helpoksi tavaksi integroitua.
Mun mielesta muutenkin kaikenlaiset "valtataistelut" suhteessa ovat epaterveellisen suhteen merkki; oli se "valta" sitten rahasta, seksista tai ihan mista vaan. Meilla ei pihdata mistaan, eika varsinkaan rakkaudesta <3
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Eihän mieheltä tarvitse pyytää rahaa. Nainen vinguttaa visaa ja mies maksaa laskun mukisematta.
AP:n tapauksessa han haluaa ihan ns. normaalia elamaa ja nakkikastiketta, eli en usko etta tahan kuuluu mitkaan monen tonnin luottokorttilaskut...
Mä en ymmärrä tämän kaltaisia naisia.
Mies elättää ja päivän suurin saavutus on ruuanlaitto ja siivoaminen??? Missä on itsensä haastaminen ja pyrkimys omaan, itsenäiseen talouteen? Miehesikö makselee sulle sitten viikkorahaa? Millä perusteella jäät kotiin ennen lapsia? Sairas vai työtön?
Lapsia kun alkaa tulla, mies ei niitä tietenkään hoida kun on aina töissä. Suurin saavutus sinulla on puskea lapset ulos itsestäsi ja lopulta saada ne ulos kodista.
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tämän kaltaisia naisia.
Mies elättää ja päivän suurin saavutus on ruuanlaitto ja siivoaminen??? Missä on itsensä haastaminen ja pyrkimys omaan, itsenäiseen talouteen? Miehesikö makselee sulle sitten viikkorahaa? Millä perusteella jäät kotiin ennen lapsia? Sairas vai työtön?
Lapsia kun alkaa tulla, mies ei niitä tietenkään hoida kun on aina töissä. Suurin saavutus sinulla on puskea lapset ulos itsestäsi ja lopulta saada ne ulos kodista.
En ymmärrä.
No laiska ja yksinkertainen ihminen tuollainen on.
Kertoisitko vielä miksi sinä olet sanelemassa toiselle naiselle, millä ehdoilla hän voi ottaa miehen?