En osaa suhtautua miehen tissutteluun oikein
Vertaa omaa oluen himoaan mun sokerihimoon. Periaatteessa on oikeassa.
Hän on pitkän tovin juonut lähes aina sen 3 tölkkiä olutta per ilta.
Hän onitse huolissaan juomisestaan, mutta ei saa tsempattua. Eilen mentiin kauppaan niin tiesi jo hetkellä olut tarttuu matkaan.
Mun on turha sille marmattaa, kun se ei auta. Olenkin sius ottanut tähän sellaisen suhtautumisen, että "ei mee mun kurkusta alas, niin ei oo ongelma minulle*.
Vaikka kyllähän se tietty on....
Ollaan puhuttu yhteenmuuttamisesta ja sehän tarkottas sitä, että mun pitäs 100% hyväksyy hänet ja myös juominen. Koska uhkailu ja kiristys ei auta, niin paras muuttaa oma suhtautuminen asiaan.
Kommentit (114)
Joo nämäkin hauskoja nämä jotka luulevat että kun juo lasin pari niin ajaminen ei ole mahdollista koko päivänä. Samat luulevat että imettäessä lasi skumppaa päätyy vauvaan.
Matikka on tyhmille vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan siis jo yli keski-iän, eli perheenlisäystä ei ole tulossa.
Niin sitä mä itsekin ihmettelen, että miksi siedän ja miten mulla on näin kärsivällinen mieli. Ehkä yksi suurin syy on se, että elän kuitenkin hyvin paljon omaa elämää ja otan tästä suhteesta ns. kirsikat kakun päältä. Keskityn siihen positiiviseen mitä tässä on, tiedostaen kuitenkin tämän ongelman. Mutta en anna sen mennä hirveesti tunteisiin.
Olenkin sanonut hänelle, että hän on ihmisenä ihana, mutta tuo ongelma on piruna olkapäällä. Näen hänessä kyllä potentiaalia sen juomisen hillitsemiseen, se vaatii multa myös vähän aktiivisempaa otetta. Eli pitäisi lisätä liikuntaa meidän elämään, niin molemmat voittais.
Mutta joo, katsellaan. Mun mielenrauha ei vielä oo hirveesti järkkyny tän asian suhteen. Mutta yhteenmuuttamista harkitsen vielä:)
ApEn oikein ymmärrä mitä sietämistä tuossa on. Olisiko se jotenkin hienompaa jos mies joisi litran kokista tai Eviania joka päivä janoonsa? Mitä se sinulle kuuluu, mitä mies juo janoonsa, jos ei hulluna humalassa heilu.
Minulla saattaa viikonloppuna päivän mittaan mennä helposti 4-6 bisseä, kun teen pihahommia ja saunon siihen päälle. Arki-iltana lenkin päälle pari tölkkiä sammuttaa vasta ensijanon. Vaihtoehtoisesti saatan kaataa lasin viiniä tai pienen iltaviskin. Olisinpa ihmeissäni, jos vaimo alkaisi minua kasvattaa kuin pikkulasta.
Sepä. Maailma on täynnä naisia jotka demonisoivat alkoholin.
Eksäni saattoi juoda sikspäkin joka päivä ja perusteli tätä sillä, että tykkää oluen mausta eikä näin ollen voi olla alkoholisti. Jep...
Vierailija kirjoitti:
Eksäni saattoi juoda sikspäkin joka päivä ja perusteli tätä sillä, että tykkää oluen mausta eikä näin ollen voi olla alkoholisti. Jep...
Meidän teineillä menee helposti kuusi Zero-Coke-tölkkiä päivässä. Ehkä nekin vaan huijaa, oikeasti varmaan pitkin hampain juovat vaikka maistuu pahalta.
Sinccis kulta... Ihanko varmasti nuo 6 olutta juodaan tunnin välein, että ne palaa laskukaavan mukaan.
Voisin melkein voisin lyöda vetoa että ne menee kaikki parissa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä mä itsekin ihmettelen, että miksi siedän ja miten mulla on näin kärsivällinen mieli. Ehkä yksi suurin syy on se, että elän kuitenkin hyvin paljon omaa elämää ja otan tästä suhteesta ns. kirsikat kakun päältä. Keskityn siihen positiiviseen mitä tässä on, tiedostaen kuitenkin tämän ongelman. Mutta en anna sen mennä hirveesti tunteisiin.
Olenkin sanonut hänelle, että hän on ihmisenä ihana, mutta tuo ongelma on piruna olkapäällä. Näen hänessä kyllä potentiaalia sen juomisen hillitsemiseen, se vaatii multa myös vähän aktiivisempaa otetta. Eli pitäisi lisätä liikuntaa meidän elämään, niin molemmat voittais.
Mutta joo, katsellaan. Mun mielenrauha ei vielä oo hirveesti järkkyny tän asian suhteen. Mutta yhteenmuuttamista harkitsen vielä:)
ApEn oikein ymmärrä mitä sietämistä tuossa on. Olisiko se jotenkin hienompaa jos mies joisi litran kokista tai Eviania joka päivä janoonsa? Mitä se sinulle kuuluu, mitä mies juo janoonsa, jos ei hulluna humalassa heilu.
Minulla saattaa viikonloppuna päivän mittaan mennä helposti 4-6 bisseä, kun teen pihahommia ja saunon siihen päälle. Arki-iltana lenkin päälle pari tölkkiä sammuttaa vasta ensijanon. Vaihtoehtoisesti saatan kaataa lasin viiniä tai pienen iltaviskin. Olisinpa ihmeissäni, jos vaimo alkaisi minua kasvattaa kuin pikkulasta.
Jos ei muuta, niin haiset pahalle. Alkoholista tulee myös tietynlainen turvokki, mitä ei välttämättä itse huomaa ajan kuluessa.
Tissuttelijatyyppi tarvitsee kumppanikseen toisen tissuttelijan. Kun on itse juonut, niin toinen tissuttelija ei haise joten intiimi kanssakäyminen, halailu ja pussailu onnistuu.
Tyypillistä näillä on väittää, että eivät ole alkoholisteja, mutta kas kummaa mikä uskomaton kärtty saapuu, jos onkin tilanne, että alkoholia ei olekaan saatavilla.
Jätin alkoholistimieheni vuosia sitten, enkä ole katunut. On ihanaa, kun elämä ei pyöri enää kaljan ympärillä. En siis itsekään ole mikään absolutisti, mutta nämä jatkuvat kaljottelijat väsyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Ei pullukalla ole varaa valittaa toisen juomista. Jos olisit fitness kunnossa itse, niin sitten ok.
Sinccis
Sitten minäkin tsemppaisin ja alkaisin treenaamaan, jos nainenkin on kunnossa. Minkään sohvaperunan neuvot.. pläääh .. ei voisi vähempää kiinnostaa.
Mutta suhde sohvaperunan kanssa muka kiinnostaisi? Miten se fitnesspimu voisi muuttaa teille, jos asut jo yhdessä sohvaperunan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän teineillä menee helposti kuusi Zero-Coke-tölkkiä päivässä. Ehkä nekin vaan huijaa, oikeasti varmaan pitkin hampain juovat vaikka maistuu pahalta.
Pointtini oli, että eksä perusteli juomistaan nimenomaan oluen maulla eikä esim. humalahakuisuudella eikä näin ollen voinut olla alkoholisti omasta mielestään. Itse kuitenkin veikkaisin, että alkoholismin määritelmän ja riippuvuuden synnyn kannalta juomisen syy on epäolennainen. Jos juo, silloin juo. Jos viikoittainen annosmäärä ylittää tietyn rajan ja tätä jatkuu pitkään, silloin on alkoholisti tai lähes alkoholisti, olipa juomisen syy mikä tahansa.
Hei ap. Minun eksäni keksi ties mitä tekosyitä juomiselleen. Jos huomautin juomisesta, hän sanoi "syöthän säkin niitä masennuslääkkeitä".
Erikoista on tuo, että mies on itse huolissaan juomisestaan (eli kenties toivoa on vielä) mutta sitten kuitenkin vertaa juomista sokerinhimoon eli vähättelee ongelmaansa.
Älä muuta missään nimessä yhteen. Sinun ei tarvitse suhtautua tissutteluun mitenkään "oikein", koska sinä olet oikeassa ja miehen juominen lähestyy jo ongelmakäytön rajoja, ellei sitten ole jo ylittänyt. Miehen jatkuva juomistarve, puolustelu ja tekosyiden keksiminen on jo todiste siitä, että kyseessä on isohko ongelma.
Jos juominen ei olisi hänelle ongelma, sittenhän hän voisi ihan hyvin jättää kauppareissulla sen oluttölkin ostamatta ihan vain siksi, että sinä niin toivot.
Jotain kohtuutta näissä alkoholiasenteissakin on hyvä noudattaa.
Minun absolutistisuvussani tiedettiin yleisesti yhden sukulaismiehen olevan alkoholisti, koska hänen oli kerran kuultu sanovan: "Taidanpa lämmittää saunan, että saa saunakaljan." Tätä tarinaa kerrottiin ja paheksuttiin sukulaisten piirissä vuosikaudet. Onhan alkoholi keskushermostomyrkky ja nauttivathan monet sitä sen rentouttavan vaikutuksen vuoksi, mutta kaikkien oluesta nauttivien leimaaminen alkoholisteiksi on typerää.
Alkoholin haju voi joidenkin mielestä olla epämiellyttävä, mutta onneksi minun vaimoni pitää savuisten mallasviskien tuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisi se hienompaa, että mies joisi Eviania. Olut on alkoholeista pahin hormonihäirikkö miehelle ja lisäksi voi aiheuttaa hiivaongelmaa elimistöön.
Ette asu yhdessä, eli 3 tölkkiä illassa on sinun arviosi tai miehen väittämä.
Todellisuus voi olla jotain aivan muuta. Jos tietää tuon häiritsevän, ja itse on yhteenmuuton kannalla, ei takuulla tule ainakaan mainostamaan ettei 3 tlk/vrk ole se todellinen määrä.
Mikä olisikaan "oikea" suhtautumistapa tässä asiassa? Minun mielestäni mielipiteesi on asiallinen ja oikea, ei mitenkään kohtuuton. Etenkin, kun jollain tasolla mies pitää itsekin juomistaan ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla itsetunto jotenkin alhainen, jos kerta meinaat muuttaa yhteen miehen kanssa jonka juomista et hyväksy? Vai oletko epätoivoinen, ja luulet ettet saisi parempaa miestä? No, oma on valintasi, mutta äkkiäkös se 3 kaljaa illassa muuttuu kuudeksi kaljaksi jne....Tsemppiä kumminkin.
6 kaljaa ;) Jos ne tissuttaa hiljaa, niin satakiloinen mies on auton ajo kunnossa.
Sinccis
Täähän on ihan ameriikan menoa. Juodaan sixpack ja ollaan kaatokännissä.
Meinasin ensin kommentoida tuohon, mutta ajattelin sitten ettei maksa vaivaa yhden ääliön mielipiteeseen, joka lähes yllyttää auton rattiin kuuden kaljan jälkeen. Onnea seuraavassa ratsiassa;)
Yksi olut palaa 100 kiloisella n. tunnissa. Ehkä vähän yli. Jos 6 tuntia tissuttaa 6 olutta, niin paljonko luulet, että on veressä ?
Sinccis
Totta joo, ehkä 1,5 tunnissa. Mutta alkoholin nauttiminen tekee useimmista ihmisistä rentoja ja nuutuneita.
Esim. minä voin juoda joka päivä 2vko ajan 12 annosta illalla ja olla sitten sen jälkeen selvä päivän tauolla. Mutta ei kunto mikään paras ole kun on aivan hirveä väsy ja keskittymiskyky nollissa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain kohtuutta näissä alkoholiasenteissakin on hyvä noudattaa.
Minun absolutistisuvussani tiedettiin yleisesti yhden sukulaismiehen olevan alkoholisti, koska hänen oli kerran kuultu sanovan: "Taidanpa lämmittää saunan, että saa saunakaljan." Tätä tarinaa kerrottiin ja paheksuttiin sukulaisten piirissä vuosikaudet. Onhan alkoholi keskushermostomyrkky ja nauttivathan monet sitä sen rentouttavan vaikutuksen vuoksi, mutta kaikkien oluesta nauttivien leimaaminen alkoholisteiksi on typerää.
Alkoholin haju voi joidenkin mielestä olla epämiellyttävä, mutta onneksi minun vaimoni pitää savuisten mallasviskien tuoksusta.
Alkoholijuoma voi tuoksua hyvälle, kyllä. Alkoholia juonut henkilö ei tuoksu sille samalle vaan haisee pahalle ja tiedät tämän itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mitä se konkreettisesti on mitä sä siedät? Sekö susta tekee suurenmoisen kärsivällisen, että annat aikuisen miehen juoda haluamaansa juomaa? Oletpas jalo :)
Vai onko noista kolmesta iltaoluesta jotain haittaa sinulle? Tuleeko mies niistä humalaan ja aiheuttaa jotain mitä joudut sietämään?
Mun eksällä oli tapana juoda lähes joka ilta 1-2 olutta. Ei olisi tullut mieleenkään motkottaa niistä, itse asiassa en edes kokenut koko asian kuuluvan minulle mitenkään. Joskus, esim. saunailtoina tai viikonloppuina join pari olutta itsekin. Mies ei ollut juuri koskaan humalassa ja maksoi itse oluensa. En kyllä kokenut itseäni miksikään kärsivällisyyden perikuvaksi tuota "sietäessäni".
Eikä ne määrät muuten mihinkään kasvaneet. Kun viisikymppiä alkoi miehellä lähestyä, oluet jäivät itsestään pois. Kuulemma haittasivat yöunta. Terve ja hoikka oli silloin ja on edelleen. Ero tuli muista syistä, ei liittynyt mitenkään siihen että mies joi muutamia desilitroja mieleistään juomaa iltaisin :D
Jos syöt liikaa namia ja lihot, niin siitä toki seuraa terveydellisiä ja esteettisiä ongelmia. Mutta tuskin syöt rähinäsokeria tai saat sellaista sokerikrapulaa, ettet pääse töihin. Autoakin voit huoleti ajaa.
Jos mies on itse sanonut, että hän juo kolme olutta illassa, todellinen määrä on 6 olutta. Unohda koko tyyppi. Ei juominen tuosta ainakaan vähene. Ei kysymys ole absoluuttisesta määrästä vaan asenteesta: jos ihminen ei kestä arkea ilman olutta, mitä hänen kanssaan voi yleensä tehdä?
Hyi vittu että oksettaa nämä "tissuttelija" pullaposkiset miehet. Menisivät vaikka lenkille, niin ei tekisi mieli tissutella siinä telkun ääressä. Tunnen useita "tissuttelijoita" ja jokainen näyttää ihan samalta, eli aikuiselta vauvalta. Sen sijaan ne jotka ryyppäävät rehellisesti muutaman kerran vuodessa ovat ihan normaaleja laajalla mittakaavalla. Osa läskejä ja osa todella timmissäkin kunnossa
En oikein ymmärrä mitä sietämistä tuossa on. Olisiko se jotenkin hienompaa jos mies joisi litran kokista tai Eviania joka päivä janoonsa? Mitä se sinulle kuuluu, mitä mies juo janoonsa, jos ei hulluna humalassa heilu.