Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö vastakkaista sukupuolta?

Vierailija
28.10.2019 |

Olen muutamaan kertaan palstalla törmännyt tyyppeihin, jotka kertovat pelkäävänsä miehiä kun olen kertonut naispelostani. Ja joskus taas jokunen mies on kompannut naispelkoani. Asioista ei muistini mukaan ole koskaan sen tarkemmin alettu keskustelemaan, tai sen pelon syytä pohtimaan. Ehkä tähän keskusteluun saisi edes muutaman tarinan omani lisäksi.

Oma tarinanihan on tullutkin muutamaan otteeseen noin suunnilleen kerrottua. Teini-ikä ja sen aikainen kiusaaminen ja vähättely juurrutti minuun sen ajatuksen, että en koe olevani millään tasolla kelvollinen ihminen edes oleilemaan naisten läheisyydessä. Ja kun kiusaajien joukossa oli paljon tyttöjä niin sitäkin kautta sitten oli helppoa alkaa pelkäämään. Sitä kun kertoo tytölle tunteistaan ja heti isketään sen vuoksi alimpaan maanrakoon, niin ei ihan niin hieno kokemus ollut, että olisin enää sen jälkeen uskaltanut naamatusten naiselle tuntemuksistani kertoa. Pelkään siis ikävää kohtelua pääasiassa. Kun en minä kenellekään tahdo mitään pahaa sillä, että olen häneen tykästynyt, joten miksi minulle sitten pitää olla ilkeä? Netissä sen ilkeilyn kestää kun ei varsinaisesti ole omana itsenään liikenteessä. Normaalissa maailmassa taas se on aika henkilökohtaista kun isketään päin naamaa, että "olet niin ruma ja tyhmä, että ei kukaan sun kanssa halua olla". Ei ole ihan se mieltäylentävin kokemus. Varsinkaan kun kuulee tuota miltei päivittäin.

Olenkin vähän hämilläni siitä miten olen aikoinaankin netissä yrittänyt naisia "saada", mutta kun on kuvattomilla profiileilla liikkeellä niin ne todella vähäiset mahdollisuudet menee siinä, että ghostaan heti kun pitäisi kuvaa laittaa. Miksi helvetissä edes yritin kun ei ole uskallusta edetä? Ja ylipäätään jos joku tilanne alkaa vaikuttaa siltä, että jotain kiinnostusta on jostain suunnalta minua kohti, niin pakenen vuorille aika haipakkaa. Koska en koe olevani kelvollinen ihminen, ja kun on ihan nollakokemus kaikesta naisiin liittyvästä, niin ei kiinnosta alkaa sohlaamaan. Sohlaaminen taas pahimmillaan johtaa siihen vähäisenkin itsetunnon tuhoamiseen. Ei ole mitään itsevarmuutta, ja jos sen itsevarmuuden onnistuu feikkaamaankin, niin sen olemattoman itsevarmuuden ja itsetunnon romahtaminen on näkemykseni mukaan sama kuin totaaliromahdus. Siis minun kohdallani.

En ehkä ihan tiedä onko nimimerkkini ihan se osuvin, vai pitäisikö minun olla joku kelpaamattomuuspelko26 tms. mutta naisia ja heidän kanssaan oleilua pääasiassa pelkään. Olisi kiva kuulla muiden pelkäävien tarinoita tai kokemuksia ylipäätään.

Samalla testaan myös sitä, että saako naispelosta keskustella, vai onko otsikossa esiintynyt nimimerkkini aiheuttanut muutamien keskustelujen pikaisen katoamisen.

Terveisin Naispelko26

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään miehiä kun

- joudun tekemään heidän kanssaan töitä. Stressaan odotettavissa olevaa ilmapiiriä. Jatkuvaa todistelua, joka ei kuitenkaan koskaan riitä, sitä vihaa jonka saan päälleni jos haavoitan jonkun maskuliinisuutta olemalla vääränlainen, jatkuvasti läsnäolevaa ahdistelun mahdollisuutta. Kaikkein eniten sitä että kun mua ei oteta vakavasti ja multa odotetaan pelkkää alemmuutta, mun jokainen onnistuminen kritisoidaan mitättömyyteen, jokainen hyvä idea vaietaan kuoliaaksi, ja jokainen epäonnistuminen, heikko hetki ja epävarmuus nähdään ja alleviivataan ja katsotaan mun syvimmän olemukseni osoitukseksi, musta tulee juuri niin avuton kuin mitä ne haluaakin mun olevan.

- ovat päihtyneitä

- heistä näkyy varoitusmerkkejä.

En pelkää miehiä 

- kun he ovat työssään ja minä en. On melko yleistä että miehet jotka joutuu työnsä puolesta auttamaan mua jonkun asian kanssa kohtelee mua erityisen huomaavaisesti. 

- treffeillä. Etenkään jos huomaan että miestä jännittää. Olen kanssa kauhea jännittäjä, mutta tunnen silti yleensä olevani tilanteen hallinnassa jopa enemmän kuin muissa sosiaalisissa tilanteissa.

Tuo lihavoimani kohta kiinnostaa. Olen itse mies naisvaltaisella työpaikalla, enkä ole ikinä kokenut, että kukaan siellä olisi haavoittanut maskuliinisuuttani. En edes ymmärrä, mitä sillä tarkoitetaan. Voisitko selittää tarkemmin?

En ole tuo kirjoittaja, mutta luulisin tunnistavani ilmiön. Erityisesti itse ainoana tai lähes ainoana naisena miesporukassa noin voi käydä.

Vierailija
82/83 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sen jo sanoikin mutta tarkennetaan vielä : Miehet pelkäävät, että NAISET nauravat heille, naiset pelkäävät, että MIEHET tappavat heidät.

Että kun nyyhkitte sitä naispelkoanne eli naurunalaiseksi ja nöyryytetyksi joutumista, niin voitte lohduttaa itseänne sillä, että ne naiset pelkäisivät henkensä puolesta jos käyttäytyisitte uhkaavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään miehiä kun

- joudun tekemään heidän kanssaan töitä. Stressaan odotettavissa olevaa ilmapiiriä. Jatkuvaa todistelua, joka ei kuitenkaan koskaan riitä, sitä vihaa jonka saan päälleni jos haavoitan jonkun maskuliinisuutta olemalla vääränlainen, jatkuvasti läsnäolevaa ahdistelun mahdollisuutta. Kaikkein eniten sitä että kun mua ei oteta vakavasti ja multa odotetaan pelkkää alemmuutta, mun jokainen onnistuminen kritisoidaan mitättömyyteen, jokainen hyvä idea vaietaan kuoliaaksi, ja jokainen epäonnistuminen, heikko hetki ja epävarmuus nähdään ja alleviivataan ja katsotaan mun syvimmän olemukseni osoitukseksi, musta tulee juuri niin avuton kuin mitä ne haluaakin mun olevan.

- ovat päihtyneitä

- heistä näkyy varoitusmerkkejä.

En pelkää miehiä 

- kun he ovat työssään ja minä en. On melko yleistä että miehet jotka joutuu työnsä puolesta auttamaan mua jonkun asian kanssa kohtelee mua erityisen huomaavaisesti. 

- treffeillä. Etenkään jos huomaan että miestä jännittää. Olen kanssa kauhea jännittäjä, mutta tunnen silti yleensä olevani tilanteen hallinnassa jopa enemmän kuin muissa sosiaalisissa tilanteissa.

Tuo lihavoimani kohta kiinnostaa. Olen itse mies naisvaltaisella työpaikalla, enkä ole ikinä kokenut, että kukaan siellä olisi haavoittanut maskuliinisuuttani. En edes ymmärrä, mitä sillä tarkoitetaan. Voisitko selittää tarkemmin?

En ole tuo kirjoittaja, mutta luulisin tunnistavani ilmiön. Erityisesti itse ainoana tai lähes ainoana naisena miesporukassa noin voi käydä.

Ok, mutta voitko kertoa mitä se käytännössä tarkoittaa. Miten "ollaan vääränlaisia" tai "haavoitetaan maskuliinisuutta"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme