Pelkäättekö vastakkaista sukupuolta?
Olen muutamaan kertaan palstalla törmännyt tyyppeihin, jotka kertovat pelkäävänsä miehiä kun olen kertonut naispelostani. Ja joskus taas jokunen mies on kompannut naispelkoani. Asioista ei muistini mukaan ole koskaan sen tarkemmin alettu keskustelemaan, tai sen pelon syytä pohtimaan. Ehkä tähän keskusteluun saisi edes muutaman tarinan omani lisäksi.
Oma tarinanihan on tullutkin muutamaan otteeseen noin suunnilleen kerrottua. Teini-ikä ja sen aikainen kiusaaminen ja vähättely juurrutti minuun sen ajatuksen, että en koe olevani millään tasolla kelvollinen ihminen edes oleilemaan naisten läheisyydessä. Ja kun kiusaajien joukossa oli paljon tyttöjä niin sitäkin kautta sitten oli helppoa alkaa pelkäämään. Sitä kun kertoo tytölle tunteistaan ja heti isketään sen vuoksi alimpaan maanrakoon, niin ei ihan niin hieno kokemus ollut, että olisin enää sen jälkeen uskaltanut naamatusten naiselle tuntemuksistani kertoa. Pelkään siis ikävää kohtelua pääasiassa. Kun en minä kenellekään tahdo mitään pahaa sillä, että olen häneen tykästynyt, joten miksi minulle sitten pitää olla ilkeä? Netissä sen ilkeilyn kestää kun ei varsinaisesti ole omana itsenään liikenteessä. Normaalissa maailmassa taas se on aika henkilökohtaista kun isketään päin naamaa, että "olet niin ruma ja tyhmä, että ei kukaan sun kanssa halua olla". Ei ole ihan se mieltäylentävin kokemus. Varsinkaan kun kuulee tuota miltei päivittäin.
Olenkin vähän hämilläni siitä miten olen aikoinaankin netissä yrittänyt naisia "saada", mutta kun on kuvattomilla profiileilla liikkeellä niin ne todella vähäiset mahdollisuudet menee siinä, että ghostaan heti kun pitäisi kuvaa laittaa. Miksi helvetissä edes yritin kun ei ole uskallusta edetä? Ja ylipäätään jos joku tilanne alkaa vaikuttaa siltä, että jotain kiinnostusta on jostain suunnalta minua kohti, niin pakenen vuorille aika haipakkaa. Koska en koe olevani kelvollinen ihminen, ja kun on ihan nollakokemus kaikesta naisiin liittyvästä, niin ei kiinnosta alkaa sohlaamaan. Sohlaaminen taas pahimmillaan johtaa siihen vähäisenkin itsetunnon tuhoamiseen. Ei ole mitään itsevarmuutta, ja jos sen itsevarmuuden onnistuu feikkaamaankin, niin sen olemattoman itsevarmuuden ja itsetunnon romahtaminen on näkemykseni mukaan sama kuin totaaliromahdus. Siis minun kohdallani.
En ehkä ihan tiedä onko nimimerkkini ihan se osuvin, vai pitäisikö minun olla joku kelpaamattomuuspelko26 tms. mutta naisia ja heidän kanssaan oleilua pääasiassa pelkään. Olisi kiva kuulla muiden pelkäävien tarinoita tai kokemuksia ylipäätään.
Samalla testaan myös sitä, että saako naispelosta keskustella, vai onko otsikossa esiintynyt nimimerkkini aiheuttanut muutamien keskustelujen pikaisen katoamisen.
Terveisin Naispelko26
Kommentit (83)
Naisissa ei ole mitään pelättävää kun pitää ne riittävän etäällä, eivät ne voi mitään pahaa saada aikaan. Jos taas menee lähisuhteeseen sellaisen kanssa niin se on eri juttu.
En suoranaisesti pelkää, mutta en tunne oloani mukavaksi miesten seurassa enkä osaa jutella miesten kanssa luontevasti. En ole ollut poikien kiusaamisen kohteena, ja pikkulapsena parhaat kaverini olivat poikia, mutta isäsuhteeni on erittäin huono ja uskon että se on ainakin yksi syy. Tinderiä selailen joskus ihan huvikseni mutta en koskaan laita kenellekään tykkäystä, sillä en usko että kelpaisin kellekään. En ole siis ikinä ollut parisuhteessa tai edes ”säätänyt” kenenkään kanssa. Olen 24v nainen.
No en nyt varsinaisesti pelkää mutta miesten seurassa tulee aina ajateltua että olenkohan minä nyt tarpeeksi viehättävän näköinen tai mitähän tuo ajattelee ulkonäöstäni tms. rento ja puhelias en ole oikein kenenkään seurassa oli sitten mies tai nainen ellei tunneta hyvin. En päästä helpolla ”kuoren alle”.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset saa mut häpeämään itseäni. Tulee tunne, että haluaisi vajota maan alle.
M46
Miksi?
Suoleni tyhjenee välittömästi nähdessäni naisen, tämä oli erityisen haastavaa teininä kun itselläni oli pitkät hiukset, vieläkin välttelen menemästä lähelle heijastavia pintoja.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei olisi kyllä vähäisintäkään mahdollisuutta paeta mua. Mun grand jeté on niin valtaisa loikka, ettet ehtisi edes vuoren juurelle, haha ;) Sitäpaitsi se paperipussi, minkä olisit laittanut sun kasvojen peitoksi, valahtaisi juuri kriittisellä hetkellä liian alas. Törmäisit päistikkaa lähimpään puuhun ja heräisit sitten siihen, kun olisin touhukkaana tyttönä laastaroinut sinut päästä varpaisiin :)
Älä väheksy itseäsi :)
t. Se Disney-prinsessa
Saiskos selitystä tuolle grand jetelle? Liittynee akrobatiaan/balettiin? Olen se jäbä tuolta toisesta ketjusta, se siis joka haaveili halailusta kanssasi:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei olisi kyllä vähäisintäkään mahdollisuutta paeta mua. Mun grand jeté on niin valtaisa loikka, ettet ehtisi edes vuoren juurelle, haha ;) Sitäpaitsi se paperipussi, minkä olisit laittanut sun kasvojen peitoksi, valahtaisi juuri kriittisellä hetkellä liian alas. Törmäisit päistikkaa lähimpään puuhun ja heräisit sitten siihen, kun olisin touhukkaana tyttönä laastaroinut sinut päästä varpaisiin :)
t. Se Disney-prinsessa
Saiskos selitystä tuolle grand jetelle? Liittynee akrobatiaan/balettiin? Olen se jäbä tuolta toisesta ketjusta, se siis joka haaveili halailusta kanssasi:)
Se tuskin onnistuisi, koska halusin olla Naispelon tyyny eli olin turvallisesti suojassa hänen allaan.
Se Disney-prinsessa
Pelkään naisia, mistäpä niiden kanssa osaisi jutella?
m29
Vierailija kirjoitti:
t. Se Disney-prinsessa
Jätä toi jätkä rauhaan t omppeli.
Vierailija kirjoitti:
t. Se Disney-prinsessa
Aliarvioit nyt kyllä naispelon aiheuttaman ahdistuksen voiman. Siinä jää Usain Boltit ja muut kakkoseksi kun Naispelko kokee jonkun naisen lähentyvän ja paniikki iskee päälle.
Terveisin Naispelko26
Pelkään räjähtäviä ja aggressiivisia naisia. Yleensä he ovat niitä, jotka hymyilevät leveää (teko)hymyä juuri ennen kilahtamistaan. Samalla maailman ihanin mies muuttuu silmänräpäyksessä inhottavaksi paskakasaksi. Ei näitä naisia enää, kiitos.
Parisuhdemielessä kyllä. Tai vierastan. Minulla ei juurikaan hyviä kokemuksia miehistä. Ne, jotka ovat olleet läheisiä jollain tavalla, ovat pettäneet luottamukseni. Vaikea kuvitella että joku enää ikinä aidosti kiinnostuisi ja olisi luottamuksen arvoinen.
En pelkää miehiä. Tietty katon jos on kahdestaan jossain tilassa, vaikuttaako siltä, että saattaa fyysisesti uhata. Ei ole mitään syytä ollu pelätä. Jos joku on alkanu liikaa käpälöimään tms. on uskonut sanomalla, jos mies suuttuu jostain niin se vaan saa mut ärtyisäksi.
Aika moni nainen täällä on ilmaissut pitävänsä ap:sta. Hän on minustakin symppis ja fiksu.
Hän sopisi hyvin parisuhteeseen kunhan pääsisi nyt ensin noista vanhoista traumoistaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Se Disney-prinsessa
Aliarvioit nyt kyllä naispelon aiheuttaman ahdistuksen voiman. Siinä jää Usain Boltit ja muut kakkoseksi kun Naispelko kokee jonkun naisen lähentyvän ja paniikki iskee päälle.
Terveisin Naispelko26
Niin, mutta unohdit nyt vuoren juurella kasvavan tiheän metsikön ja sen tosiasian, että kerroin sun jo makaavan tajuttomana siellä sammalikossa. Varmaankin sun naispelko unohtuisi saman tien, jos vaihtoehtoina olisi joko mun suorittama erittäin tehokas elvytys tai sitten jääminen verenhimoisen susilauman armoille, joka ulvoisi ihan mun selän takana;)
t. Se Disney-prinsessa
Lähinnä sosiaalisesti kehitysvammaiset naiset ärsyttää kuten miehetkin jos joutuu samoissa tiloissa olemaan pitemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Se Disney-prinsessa
Terveisin Naispelko26
Niin, mutta unohdit nyt vuoren juurella kasvavan tiheän metsikön ja sen tosiasian, että kerroin sun jo makaavan tajuttomana siellä sammalikossa. Varmaankin sun naispelko unohtuisi saman tien, jos vaihtoehtoina olisi joko mun suorittama erittäin tehokas elvytys tai sitten jääminen verenhimoisen susilauman armoille, joka ulvoisi ihan mun selän takana;)
t. Se Disney-prinsessa
No kun asian noin muotoilet niin joo, aika helppo valinta lopulta. Jos vaihtoehtoina on lähikontakti naisen tai susilauman kanssa, niin sudet saa tulla. Todennäköisesti valjastan ne rekisusiksi ja hujautan susien avustamana vieläkin lujempaa vuoristoon ettei yksikään nainen läheisyyteeni pääse. Samalla koulutan niistä itselleni vahtisusia mahdollisia minua etsiskeleviä naisia vastaan. Siellä vuoristomajassani sitten asustelen pahoja naisia paossa susilaumani kanssa.
Te nyt tunnutte kuvittelevan, että minulla ei muka ole mitään suunnitelmaa sen varalle, että joku nainen alkaa jahtaamaan minua. Väärä kuvitelma, niin kovin väärä... Kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin löytyy suunnitelma. Toimiva suunnitelma.
Terveisin Naispelko26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Se Disney-prinsessa
Se tuskin onnistuisi, koska halusin olla Naispelon tyyny eli olin turvallisesti suojassa hänen allaan.
Se Disney-prinsessa
No mä ottaisin sut kainaloon, en pakenisi minnekkään. Suukottelisin sut sitten uneen:) Googletin muuten tuon grand jeten, uteliaisuuttani;)
M28
Pelkään, koska menen aina lukkoon miesten seurassa, tosin nykyään olen päässyt pelostani vähän jo yli, myöhäisteininä sen sijaan olin niin arka, että en tainnut moneen vuoteen puhua ikäisilleni pojille, ellei ollut aivan pakko, tai ellei yhtäkkiä tullut puuskaa tehdä vaikutusta kuumaan kolliin. Ja silloin, kun jommasta kummasta syystä miehen edessä suuni avasin, niin voi Luoja, miten lukkoon aina lopulta menin, onnistuin aina nolaamaan itseni jollain tavoin, tai sitten pidin varani ja olin niin tylsä ja vähäsanainen, ettei kukaan jaksanut minua hetkeä kauempaa. Kyllä siinä kuka vain alkaa pelätä vastakkaista sukupuolta, kun keskustelut heidän kanssa ovat tätä tasoa:
*Minä ja kaverini kävelimme lukion pihalla ja näimme ihastukseni kaverinsa kanssa painimassa.
Kaverini: "Mitäs pojat siellä maassa ryömii? Miehisyyskö iski?"
Ihastukseni: "Heh, Ihan vaan päätin selättää ton"
Kaverini: "No, vähän heikolta jo näyttää..."
Minä ihastukselleni: "Heehee sulla on lippis väälin...väärinpäin!"
Ihastus: "Niin? Entä jos onkin?"
Minä: ..... :/
Tai:
*Minä ja ikäiseni miespuolinen työkaverini jäimme kahdestaan työpaikan takahuoneeseen.
Minä: "Siis... Kuulin kun sä puhuit sille naiselle ranskaa. Kuulosti hienolta. Haluukko sanoa vielä jotain mullekin ranskaksi?"
Mies: "No, okei. Mitä haluat kuulla ranskaksi?"
Minä: "Tota, tota, totaaaa vaikka et, et "Pikku Kalle kävi eilen kaupassa ostamassa viikunoita" (Voi Luoja)
Mies: "Öööö joo????" *käänsi toivomani lauseen ranskaksi
Minä: (Vittu...)
Ja nämä ovat vain esimerkkejä lukemattomista muista kerroista, jolloin olen rohkaistunut miehelle/pojalle juttelemaan. Nykyään olen sen verran kehittynyt, että pystyn keskustelemaan miehelle säästä itseäni nolaamatta, mutta sitä pidemmälle taitoni eivät vielä yletä. Punastuminen ja änkyttäminen ovat tietenkin edelleen läsnä, olin ikäiseni miehen seurassa hiljaa, tai äänessä
Kauniit naiset saa mut häpeämään itseäni. Tulee tunne, että haluaisi vajota maan alle.
M46