Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pa""ka äiti tässä myöntää antaneensa lapselle paristi tukkapöllyä koska puhe ei tehonnut

Vierailija
27.10.2019 |

Pidin tukasta kiinni, en repinyt ja sanoin tiukasti että riittää. Lapsi oli tuolloin 4-6 vuotias . Mielestäni on käsittämätöntä leimata väkivaltaiseksi ihmiseksi ja huonoksi kasvattajaksi jos lapsi ei vain kuuntele puhetta ja pitää turvautua luunappiin tai tukkapöllyyn. Surullisen usein näkee riekkuvia lapsia ja noloja äitejä lässytämässä "kulta kiltti lopeta jooko".
En antanut tukkapöllyä päivittäin enkä edes viikottain, syyn piti olla painava eikä mikään tippunut haarukka ja annoin aina pari suullista varoitusta ensin. Lisäksi jälkeenpäin halattiin ja selitin miksi äidin piti nyt suuttua. Lapsi on nyt 11v eikä tunnu muistavan noita . Välimme ovat hyvät!

Minulla ei myöskään ole traumoja oman isäni antamista luunapeista koska isä oli lempeä pitkäpinnainen mies ja ymmärsin menneeni liian pitkälle siinä vaiheessa  kun sormi napsahti ohimoon.

Sillä, että revitään ohimenen hiuksista ilman syytä tai läimitään remmillä niin ,ettei istumaan pysty ole mitään tekemistä kasvatuksen kanssa. Se on väkivaltaa jota en hyväksy.  Idea on saada lapsi tajuamaan tehneensä väärin eikä hiipimään kusi sukassa vanhempien lähellä.

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan ymmärtää miksi naiset saavat työpaikoilla huonompaa palkkaa. Tehän jankkaatte kirjan mukaan vaikka itsenne jyrkänteeltä alas, mitään joustoa, soveltamista ja omien aivojen käyttöä ei ole olemassakaan. On vain ohjeet ja niiden mukaan mennään tuli mitä tuli! Kaikki muu on väärin ja paha!

No kannattaisko edes lakia noudattaa? Jos muuten ei käy oman moraalikäsityksen päälle yhtään?

Jos poliisi tulee ovelle siitä hyvästä että nappasin riehuvaa 5-vuotiasta etusormella otsaan niin tulkoon. Jos annan itselleni kokeeksi luunapin, se ei satu ollenkaan. Siis lainkaan. Ja tuosta pitää vouhkata ja itkeä?

Vierailija
162/168 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te eläimiäkään kouluta väkivallalla, miksi lapsia?

Tai no, kyllähän osa kai lyö ja satuttaa koiriaankin opetismielessä- josta ei seuraa kuin pelokas koira.

Itse työskentelen eläinten parissa, ja koulutamme eläimiä palkitsemalla hyvästä käytöksestä, huono käytös jätetään kokonaan huomioimatta. Jos eläin käy päälle, se työnnetään pois, mutta ei satuteta.

Se on tieteellisesti todistettu että positiivinen ehdollistaminen on tehokkain koulutustapa. On siis fakta että kurittaminen ei ole tehokasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan ymmärtää miksi naiset saavat työpaikoilla huonompaa palkkaa. Tehän jankkaatte kirjan mukaan vaikka itsenne jyrkänteeltä alas, mitään joustoa, soveltamista ja omien aivojen käyttöä ei ole olemassakaan. On vain ohjeet ja niiden mukaan mennään tuli mitä tuli! Kaikki muu on väärin ja paha!

No kannattaisko edes lakia noudattaa? Jos muuten ei käy oman moraalikäsityksen päälle yhtään?

Jos poliisi tulee ovelle siitä hyvästä että nappasin riehuvaa 5-vuotiasta etusormella otsaan niin tulkoon. Jos annan itselleni kokeeksi luunapin, se ei satu ollenkaan. Siis lainkaan. Ja tuosta pitää vouhkata ja itkeä?

Se että annat itsellesi luunapin on pikkuisen eri asia, kuin että aikuinen antaa lapselle ja varsinkin lapsen oma vanhempi tekee näin. Vanhemman pitäisi olla se lapsen turva ja tuki, ei henkilö joka aiheuttaa kipua.

Itseäni vanhemmat kuritti juuri lyömällä ja satuttamalla. Se luunappi lapsena sattui. Sitten tuli tilanne, jossa minun olisi pitänyt hakea turvaa ja tukea vanhemmiltani, mutta en uskaltanut koska pelkäsin niin pahasti sitä, että he satuttavat minua ja näkevät minun olevan syyllinen tilanteeseen, mikä tapahtui. Joten jätin hakematta apua ja kärsin siitä pitkään. En vieläkään osaa itse ainakaan tukeutua vanhempiini tai oikeastaan kehenkään.

Vierailija
164/168 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten teet sitä jos "se ei satu lainkaan"? Moni asia ei satu lainkaan fyysisesti, mutta henkiset arvet kyllä jää.

Vierailija
165/168 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettehän te eläimiäkään kouluta väkivallalla, miksi lapsia?

Tai no, kyllähän osa kai lyö ja satuttaa koiriaankin opetismielessä- josta ei seuraa kuin pelokas koira.

Itse työskentelen eläinten parissa, ja koulutamme eläimiä palkitsemalla hyvästä käytöksestä, huono käytös jätetään kokonaan huomioimatta. Jos eläin käy päälle, se työnnetään pois, mutta ei satuteta.

Se on tieteellisesti todistettu että positiivinen ehdollistaminen on tehokkain koulutustapa. On siis fakta että kurittaminen ei ole tehokasta.

Eläimiä pidetään häkissä – miksei siis myös lapsia?

Koirankoulutus perustuu makkarapötkön tarjoamiseen onnistuneesta tehtävistä – miksei lastenkasvatus siis voisi perustua lapsen lahjomiseen karkilla?

Hevosia lyödään raipalla – miksei siis myös lapsia lyötäisi raipalla?

Vierailija
166/168 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että annat itsellesi luunapin on pikkuisen eri asia, kuin että aikuinen antaa lapselle ja varsinkin lapsen oma vanhempi tekee näin. Vanhemman pitäisi olla se lapsen turva ja tuki, ei henkilö joka aiheuttaa kipua.

Itseäni vanhemmat kuritti juuri lyömällä ja satuttamalla. Se luunappi lapsena sattui. Sitten tuli tilanne, jossa minun olisi pitänyt hakea turvaa ja tukea vanhemmiltani, mutta en uskaltanut koska pelkäsin niin pahasti sitä, että he satuttavat minua ja näkevät minun olevan syyllinen tilanteeseen, mikä tapahtui. Joten jätin hakematta apua ja kärsin siitä pitkään. En vieläkään osaa itse ainakaan tukeutua vanhempiini tai oikeastaan kehenkään.

Eikö vanhempi ole lapsen tuki ja turva jos vanhempi aiheuttaa joskus tahallaan epämiellyttäviä kokemuksia lapselle?

Vierailija
167/168 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaa tarvitaan jos muuten ei 4-6-vuotiaalle pärjää.

Kun väkivaltaa käytetään siitä tulee lapselle tottelemisen takaraja ja sen jälkeen sitä tarvitaan lisää.

Vai onko joku jossain joskus kerralla tukistanut lapsensa "kiltiksi"?

Onko joku kerralla tunnekasvattanut lapsensa kiltiksi? "Sanoitin yhden tunteen ja sen jälkeen lapsi on ollut kuin enkeli."

Tai onko joku jäähyttänyt lapsensa kerralla kiltiksi? "Annoin yhden jäähyn ja se mitään ongelmia ei sen jälkeen ole ikinä ollut."

Vierailija
168/168 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs jos lapsi ei tottele luunapin tai tukistamisen jälkeen? Sittenkö saa selkäsaunan vyöllä?

Entä jos lapsi ei tottele tunteiden sanoituksen jälkeen? Lisätäänkö sanoituksen intensiteettiä siten, että jatkossa vähintään aina kerran varttitunnissa vanhempi sanoittaa jonkun tunteen lapselta?