Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väestöliitto on kyllä niin avoimesti lapsettomuutta kohtaan puolueellisen vihamielinen, että en usko heidän olevan oikea taho tutkimaan sitä

Vierailija
27.10.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-11009032

Heli Vaaranen vauhdissa. Jos lapsettomuus kiukutellaan kypsymättömyydeksi ja bilettämiseksi, niin kukaan tässä yhteiskunnassa ei koskaan tule tajuamaan mistä se oikeasti johtuu. Silloin sen kasvu myös jatkuu.

Varsinkin naisilla tuntuu olevan se näkökulma, että koska lapsettomuus on moraalisesti väärin niin jokaista lapsetonta odottaa rangaistus jos ei tajua tehdä toisin hähää! Joten lällätellään aikamme heille, ja sitten odottaakin synkkä ja kylmä, katuva loppuelämä.

Mutta; entäpä jos lapsettomuus onkin monen mielestä ihan okei ja mielekästä elämää? Ja elämä sujuukin hyvin niin? Entäpä jos onkin onnellinen? Entäpä jos lapset olisi hieno juttu, mutta ilmankin on ihan okei? Entäpä jos löydettäisiin ne oikeat asiat jotka muutta, joilla ihmiset valitsivatkin sen lapsiperhe-elämän?

Voin kertoa salaisuuden väestöliittö: se ei ole mikään biletys. Näin kolmikymppisenä vaativassa työssä olevana liian kalliissa asunnossa haluttomasti asuvana (kaikki menee mitä tulee), dementoituvaa vanhempaa hoitavana nauran aika rasvaisesti tuolle kuvitelmalle....

Ja sitten taas muistan että se ei olekaan hauskaa, koska tämähän on mun elämää. "Kypsää" olisi ilmeisesti puskea ihminen itsestäni ulos vaikka sitten kuraojaan, ainakin tuon kolumnin perusteella.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen vain kertomaan omasta elinpiiristäni, että jokainen tuntemani lapseton nainen on vaikeasti mt-ongelmainen sellaisella erityisen avuttomalla tavalla eli mikään ei heidän elämässään edisty. Velahurmoksen vastapainoksi. Eivät osaa elää. Mutta hyvä, että ovat lapsettomia.

Tuttavapiiristä löytyy minun lisäksi korkeastikoulutettuja naisia ketkä eivät halua lapsia. Äö: t 120-160 väliltä.

Ainoa mikä risoo ovat yksinkertaisen oloiset mieskanditaatit jotka valehtelevat olevansa sinut lapsettomuuden kanssa vaikka eivät sitten olekaan. Mankuminen alkaa usein siinä viiden vuoden sisään suhteen alkamisesta ja jokainen heistä on ollut avoimen yllättynyt kun nainen lopulta kieltäytyi tästä suuresta ”kunniasta” :D

Ok, mun äo on 142 ja minulla on mt-ongelmia, etenkin nuorempana oli. Ei sulje toisiaan pois. Kieltämättä kuulostatte vähän junteilta koko sakki enkä siksi oikein usko tuota äo-skaalaa enkä kouluttautuneisuutta. Jotenkin vaikeaa kommunikointi vaikuttaa olevan jos jokaisella porukassa on samat ongelmat. Ettekö osaa ottaa ympäristöstä opiksi?

Menee melko vaikeaksi, jos aikoo kuuluttaa Tinderissä hakevansa vain ja ainoastaan vasektomian tehnyttä miestä. Sattuman kautta pääsin tapailemaan tällaista miestä vaan tuskin heitä on niin montaa tarjolla varsinkaan suosituilla treffi-sivustoilla.

Selvä, vientiä on varmasti rajallisesti jos turvautuu Tinderiin etsiessään älykästä velamiestä.

Vierailija
102/104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen vain kertomaan omasta elinpiiristäni, että jokainen tuntemani lapseton nainen on vaikeasti mt-ongelmainen sellaisella erityisen avuttomalla tavalla eli mikään ei heidän elämässään edisty. Velahurmoksen vastapainoksi. Eivät osaa elää. Mutta hyvä, että ovat lapsettomia.

Tuttavapiiristä löytyy minun lisäksi korkeastikoulutettuja naisia ketkä eivät halua lapsia. Äö: t 120-160 väliltä.

Ainoa mikä risoo ovat yksinkertaisen oloiset mieskanditaatit jotka valehtelevat olevansa sinut lapsettomuuden kanssa vaikka eivät sitten olekaan. Mankuminen alkaa usein siinä viiden vuoden sisään suhteen alkamisesta ja jokainen heistä on ollut avoimen yllättynyt kun nainen lopulta kieltäytyi tästä suuresta ”kunniasta” :D

Ok, mun äo on 142 ja minulla on mt-ongelmia, etenkin nuorempana oli. Ei sulje toisiaan pois. Kieltämättä kuulostatte vähän junteilta koko sakki enkä siksi oikein usko tuota äo-skaalaa enkä kouluttautuneisuutta. Jotenkin vaikeaa kommunikointi vaikuttaa olevan jos jokaisella porukassa on samat ongelmat. Ettekö osaa ottaa ympäristöstä opiksi?

Menee melko vaikeaksi, jos aikoo kuuluttaa Tinderissä hakevansa vain ja ainoastaan vasektomian tehnyttä miestä. Sattuman kautta pääsin tapailemaan tällaista miestä vaan tuskin heitä on niin montaa tarjolla varsinkaan suosituilla treffi-sivustoilla.

Selvä, vientiä on varmasti rajallisesti jos turvautuu Tinderiin etsiessään älykästä velamiestä.

Eipä niitä (Huom! 100% veloja) tunnu oikein olevan muuallakaan. Mistä voit olla varma ettei toinen huijaa? Steri/vasektomia alkaa olemaan ainoa keino jolla voi olla satavarma toisen lapsettomuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla olen törmännyt useamman kerran keskusteluun, jossa nainen harmittelee että tuli tuhlattua hedelmällisyyden kannalta parhaat vuodet jahkailevan "ehkä joskus mutta ei nyt" -miehen kanssa. Ihan turhaa puolestaloukkaantua tällaisesta asiasta.

Vaaranen on myös parisuhdeterapeutti, joka kuulee aika monenlaisia tarinoita vastaanotollaan.

Kyllä tästä aiheesta minunkin mielestäni on hyvä asiallisesti keskustella, mutta tuollainen puolueellisuus ja mustamaalaaminen tekevät itse asialle vain hallaa. Parisuhdeterapeutin jos kenen tulisi ymmärtää, että hänen vastaanotollaan käyvien ihmisten käytöksestä ei voi päätellä, miten ihmiset yleensä käyttäytyvät. 

Kuten kerroin tuossa aiemmin, olen kokenut ongelmaksi sen että seuraani lyöttäytyy lapsia haluavia miehiä, vaikka hyvin selvästi kerron heille olevani vapaaehtoisesti lapseton. Itse he valitsevat tuhlata aikaansa kanssani. Kuvittelevat, että kyllä se mieli muuttuu, kunhan "kypsyn" ihmisenä, juuri kuten Heli tuossa kolumnissa vihjaa. Hallaa tuo kolumni tekee tällekin asialle. Tulisi päin vastoin puhua siitä, että kaikkien mieli ei muutu vaikka olisi kuinka kypsä ja valmis ihminen, ja siksi toisen ei kannata laskelmoida sen varaan, jos perheen haluaa.

Toinen vela tässä moi! Kyseiset miehet etsivät helppoa tietä onneen. Moni heistä on tänä päivänä hyvin tietoinen mistä löytyy perhekeskeisiä naisia vaan eivät halua lähteä etsimään sieltä suunnilta naista. Velan kesytys tuntuu paljon edullisemmalta ja helpommalta.

Olenkin suoraan sanonut moiselle kesyttäjälle ettei tule saamaan minusta muuta kuin henkisiä arpia. Minä kun en niitä lapsia halua oli edessäni millainen Adonis hyvänsä.

Hetkinen, siis miksi kukaan ajattelisi että velan kesyttäminen on helpompi tapa saada lapsia kuin lapsia haluavan kanssa pariutuminen?? Minulta jäi nyt jotain tajuamatta.

t. 35

Nähtävästi aika moni. Miksi muuten vastaavat miehet eivät lähtisi suosiolla perhekeskeisiin maihin? No koska raha.

Eiköhän niitä lapsia haluavia naisia ihan Suomestakin löydy. Tuskin on niin, että vain tuosta syystä pitäisi ulkomaille lähteä. Itse olen ajatellut, että kyse on enemmän siitä että mies ihastuu riippumattomuuteeni, pärjäämiseeni, seksuaaliseen nautinnonhaluuni, rentoon elämänasenteeseeni ja muihin sellaisiin ominaisuuksiin, jotka perhekeskeisillä naisilla eivät ole ehkä niin pinnalla. Hän haluaisi yhteisen elämän kaltaiseni naisen kanssa, mutta samalla hän haluaisi myös lapsia, eikä tahdo hyväksyä sitä ettei molempia voi saada yhtä aikaa. 

t. 35

Tiedän parikin miestä jotka haluaisivat perustaa perheen mutta kuulemma ihan jo Tinderissä tällaisia miehiä on enemmän mitä äideiksi haluavia naisia. Äidillisistä naisista tuntuu olevan kysyntää ja aina vain isompi osa vaikuttaa jäävän rannalle soittelemaan.

Jos näin ihan todella on, niin tilanne viittaa siihen, että lasten tekeminen on naisille suurempi kustannus kuin miehille. Silloin tosissaan lasta haluava mies tarjoutuu ottamaan suuremman osuuden kustannuksista kannettavakseen. Tarkoitan nyt kaikkia mahdollisia syntyviä kustannuksia, ei pelkästään rahaa. Kun mies tulee naista vastaan, jossakin kohdassa löytyy se piste jossa (perhekeskeiselle) naiselle muuttuu kannattavaksi suostua ehdotukseen.

t. 35

Toisin sanoen siis: jos miehen "lapsen haluaminen" on sitä että haluan kyllä lapsia, kunhan vaimo jää pois töistä, uhraa kaiken vapaa-aikansa ja omistautuu perhe-elämälle niin visusti että oma elämäni voi jatkua suunnilleen entistä rataa, niin nainen on vain fiksu jos ei tuollaiseen sopimukseen lähde osapuoleksi.

Mies, joka on valmis ottamaan takkiin vähintään saman verran kuin nainenkin, jotta sen lapsen saa, on mies joka aidosti haluaa lapsia.

Niin, feministien ja muiden kommunistien mielestä oli kertakaikkisen hieno idea muuttaa erinomaisesti toiminut järjestely, jossa mies elättää perheen käymällä töissä ja nainen hoitaa lapset. Työntämällä kaikki naiset työmarkkinoille saatiin aikaan nykytilanne, jossa perheen elättäminen vaatii, että molemmat käyvät töissä. Biologisesti miehet ovat huomattavasti soveltuvampia työuralle kuin hoitamaan lapsia kun taas naiset päinvastoin, mutta mitäpä kommunistit biologiasta piittaisivat.

Harmittaako kun et saakaan enää orjuuttaa toista sukupuolta tekemään sinun toiveitasi ja tarkoituksiasi palvelevaa palkatonta työtä?

Ei. Naisia sen sijaan harmittaa, että he joutuvat tekemään yhä enemmän samaan aikaan kun miehet pääsevät yhä vähemmällä.

Oletko nainen? Minä olen, eikä minua harmita se että saan itse päättää tekemisistäni ja menemisistäni, ammattitaitoani arvostetaan, saan työstäni rahaa ja voin sillä järjestää elämäni siten kuin haluan. Jos joutuisin olemaan jonkun miehen kotiorjana nyrkin ja hellan välissä, samalla kun mies toteuttaa itseään, vetäisin itseni kiikkuun.

Ihan hienoa sinulle. Onko käynyt mielessä, että suurin osa naisista kuitenkin haluaa niitä lapsia ja heille tuo on ylimääräinen taakka?

Tässä, hyvät mammat, on kouluesimerkki siitä, miten harhaisia näkemyksiä tulee miehelle, jolla ei ole naista. 😂😂

Vierailija
104/104 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu tekee lapsia tähän maailmaan ja maahan. Mielipiteitä sensuroidaan, tämä palsta oiva esimerkki. Maailmanlopusta jauhetaan jatkuvasti, normaalin sekasyöjän ruokavaliosta naputetaan. Toiset saavat työ-orjan osan, toiset ilmaisen elatuksen...

Yhteiskunnat ovat hajoamassa vihaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi