Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tykkään mummosisustuksesta

Vierailija
27.10.2019 |

Ja kaikesta minkä moni tuomitsee mauttomaksi ja synkäksi. Suosikkejani

Tummat kuviotapetit
Virkatut päiväpeitot
Samettiverhot ja gobeliinikankaiset sohvatyynyt
Isot ja krumeluurit kullanväriset taulun/peilinkehykset
Tummaksi petsatut antiikkihuonekalut
Samettiset lampunvarjostimet rimpsuineen
Isot puna/vihreäsävyiset itämaiset matot
Messinkiset kynttiläkruunut ja kynttilänjalat

Muita samanlaisia? Mikä on parasta sisustuksessasi?
Huone missä viihdyt parhaiten?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, pidän juurikin tuollaisesta. Haluan kotini olevan ensisijaisesti kaunis eikä tyylikäs tai moderni. Varsinkin nuo tapetit, runsaat esittävät ja klassiset taulut ja sametti ovat ihania.

Vierailija
2/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tykkään joistain näistä "elementeistä" yhdistettynä vaaleaan ja skandinaaviseen sisustukseen. Toisaalta täysi mummolasisustuskin on hieno, itse en vain haluaisi asua sellaisessa.

Ryijyt on myös ihania, samoin poppanat tms. Näillä saa luotua mukavasti kodikkuutta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on juuri nyt kuuminta hottia. Puoli vuotta, ja noita on kaikki nyt vielä sairaalanvalkoiset blogit täynnä.

Vierailija
4/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on juuri nyt kuuminta hottia. Puoli vuotta, ja noita on kaikki nyt vielä sairaalanvalkoiset blogit täynnä.

Oho onko oikeasti? Itse olen rakentanut sisustustani jo varmaan 10 vuoden ajan. Ehkä kokovalkoinen minimalismi kyllästyttää ihmisiä ja muoti heilahtaa toiseen ääripäähän. Ap

Vierailija
5/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho onko oikeasti? Itse olen rakentanut sisustustani jo varmaan 10 vuoden ajan. Ehkä kokovalkoinen minimalismi kyllästyttää ihmisiä ja muoti heilahtaa toiseen ääripäähän. Ap

https://www.pirkka.fi/artikkeli/sisustustrendit-2019-varit-ja-asenne

Googlaapa sisustustrendit 2019 ja hämmästy. :)

Vierailija
6/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu tyyli on parempi kuin nämä kliinisen valkeat, jonne on roiskastu liito-oravan paska nurkkaan väriläikäksi. Siis kaikki sohvat on harmaita, mustia tai valkeita. Jos erehdyt kysymään kukikasta sohvakalustoa niin sinut tuijotetaan ulos. Joka paikka täynnä Vallilan mattoja, verhoja, vaippoja (= lasten riistäjätyönantaja vinku-intiassa). Ei pahemmin niillä tavaroilla revitellä. Kohteliain huonekalukaupan täti suositteli minulle kierrätyskeskusta, joka on lähellä.

Kun olisi rahaa ostaa ihan uutena, mutta kun ei ole tarjolla! Ei ole ihme, että ihmiset masentuu! 

Itseäni kiinnostaa sellainen rento country style -tyyppinen, mutta pitääkö huonekalutkin ruveta tilaamaan ulkomailta?

Vierailija
7/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että masentaa kirjoitti:

Mikä muu tyyli on parempi kuin nämä kliinisen valkeat, jonne on roiskastu liito-oravan paska nurkkaan väriläikäksi. Siis kaikki sohvat on harmaita, mustia tai valkeita. Jos erehdyt kysymään kukikasta sohvakalustoa niin sinut tuijotetaan ulos. Joka paikka täynnä Vallilan mattoja, verhoja, vaippoja (= lasten riistäjätyönantaja vinku-intiassa). Ei pahemmin niillä tavaroilla revitellä. Kohteliain huonekalukaupan täti suositteli minulle kierrätyskeskusta, joka on lähellä.

Kun olisi rahaa ostaa ihan uutena, mutta kun ei ole tarjolla! Ei ole ihme, että ihmiset masentuu! 

Itseäni kiinnostaa sellainen rento country style -tyyppinen, mutta pitääkö huonekalutkin ruveta tilaamaan ulkomailta?

Ikeasta löytyy kukikasta sohvakalustoa 

Vierailija
8/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo Pirkan juttu ei ollut kummoinen, tyynyjä vaan lisää. Sohva oli harmaa. Mutta ostapa siihen satasen musta tyyny niin kyllä virkistää. Ei virkistä. 

Vierailija
9/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Ikean sohva on pieni ja mustapohjainen. Haluan vaalean, muhkean, ison kukikkaan sohvan ja nojatuolit. Tilaa on, ei tule yksiöön. 

Vierailija
10/17 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, näköjään tulossa vähän enemmän väriä ja tekstuuria sisustukseen. Mutta aika autiolta tuo vieläkin näyttää minusta, mun haave/ihanne on sellainen viktoriaaninen yltäkylläisyys raskaine samettiverhoineen ja tummine tapetteineen. Ap

Vierailija
11/17 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/17 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Löytyy gobeliinia, plyysisohvaa, kuviollista villamattoa, lähes kaikki huonekalut ovat vanhoja, iso osa perittyjä. Mutta verhoja en harrasta, täällä pieni-ikkunaisessa rintamamiestalossa vaikea saada toimimaan.

Vierailija
13/17 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan mattoja, mieluiten aitoja ja Sandersonin verhoja kauniisti laskostettuna.

Vierailija
14/17 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, näköjään tulossa vähän enemmän väriä ja tekstuuria sisustukseen. Mutta aika autiolta tuo vieläkin näyttää minusta, mun haave/ihanne on sellainen viktoriaaninen yltäkylläisyys raskaine samettiverhoineen ja tummine tapetteineen. Ap

Mun mielestä toi ei kyllä ole mummotyyliä. Mun mummon tyyliin kuului itse tehdyt matot, pitsiverhot, pitsiliinat yöpöydillä, ja ihan tavalliset pröystäilemättömät kalusteet. Seinillä suomalaisten taiteilijoiden teoksia ja ryijyjä. Vielä keinutuoli ja sekään ei mikään raskas ja samettinen.

Vierailija
15/17 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mummolassa on oikeasti ollut muka tollasta, noin hienoa? 😂

Vierailija
16/17 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tykkään joistain näistä "elementeistä" yhdistettynä vaaleaan ja skandinaaviseen sisustukseen. Toisaalta täysi mummolasisustuskin on hieno, itse en vain haluaisi asua sellaisessa.

Ryijyt on myös ihania, samoin poppanat tms. Näillä saa luotua mukavasti kodikkuutta :)

Joo, itsekin tykkään joistain ap:n mainitsemista jutuista, kuten virkatuista päiväpeitoista ja itämaisista matoista, nimenomaan yksinkertaisempaan tyyliin yhdisteltynä. Pidän sellaisesta kerroksellisuudesta, että sisustuksessa näkyy eletty elämä. 

Vierailija
17/17 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään monesta noista, mutta vihaan siivoamista joten kartan kaikkia pölynkerääjiä. Kokemuksesta tiedän, että esim sametti ei käyttööni sovi sohvatyynyä isompina määrinä. Tyydyn siis ihailemaan monia juttuja muiden kodeissa, myös sellaisia jotka ovat ihan erilaisia kuin oma makuni. Saatan ihailla superrunsasta tai ääriminimalistista, vaikka kumpaakaan en omaan kotiini haluaisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi