VLCD-dieetillä 5 päivää: paino ei laske!
5 vrk täynnä Nutrilett-VLCD- dieetillä: 5 pussia/pv käytetty, lisäksi päivittäin 3 porkkanaa, salaattia, tomaattia ja kurkkua. 2 ensimmäistä päivää vain 4 pussia/pv ja 1/2 Nutrilett-välipalapatukkaa 1 puuttuvaa pussia korvaamaan.
2 ekaa päivää kamala olo:heikotusta, päänsärky. Nämä väistyneet, mutta vatsa turvonnut isoksi ja Lorisee, myös kasvoilla turvotusta. Suoli ei toimi. Ja pahinta kaikesta: paino laskenut vain -400g lähtötilanteesta. What the f**k?? Neuvokaa hyvät ihmiset, mikä mättää?
Oon terve, ei oo kilpirauhasvikaa tai muuta. Paino noussut 5 kg parissa vuodessa (165 cm, 55->60 kg). Suunnitelma oli 3 viikkoa täysnutrausta ja painonpudotusta 5 kg.
Kommentit (109)
Kahvi ja Vichy voi turvottaa, joten jättäisin ne pois. Juo mieluummin nokkos- ja koivunlehtiteetä veden lisäksi.
Alkuun saattaa mennä useampi päivä, että paino alkaa tulla alas ts.ketoosiin pääseminen voi vaatia 4-5 pv. Eli nyt vaa jatkat, tn. Ylihuomenna paino tullut ainakin 1 kg alas ja siitä alkaa vauhdilla laihtuminen ja ketoosissa just rasva lähtee. Jatka, ekat 5 pv on just vaikeimmat, sulla menny jo alkuoireet ohi Matkallasi kohti ketoosia. Lähipäivinä on tosi pirteä ja energinen oli. Eikä farkunnappi enää kiristä.
Syötkö kuitenkin jotain ylimääräistä? Kyllä pitäis 5 pv aikana jo laihtua noilla kaloreilla. Varo ylimääräisiä. Aamupuuro ja hiilarihedelmät sotkevat ketoosin.
Kun kerran oot lähtenyt tälle kalliille nutrilett-kuurille, niin ota sen hyödyt irti ja jätä kaikki muu pois. Takuuvarmasti laihdut!
Miksi normaalipainoinen tekee tällaista? Eikö nää kuurit oo tarkoitettu sairaalloisen ylipainoisille?
Vissyssä on natriumia eli suolaa, joka pidättää nestettä elimistössä. Jos juot 2 litraa vissyä, niin kyllä on nestepöhöä noi sun kilot.
Olen laihduttanut itse nyt ihan vain ruokavaliota seuraamalla kuudessa viikossa 4,9kg. Ei paha. Ja nälkä ei ole ollut kertaakaan. Kaloreita menee päivässä 1250-1300 mikä minulle 45v istumatyötä tekevälle joka ei pahemmin liiku ekstraa on nähtävästi ihan passeli kalorimäärä painonpudotukseen. Aloitusmitat (pituus) 74,1kg, vyötärö 76cm, lantio 108cm. Nyt 6 viikon jälkeen 69,2kg, vyötärö 71,5cm, lantio 104,5cm.
Olen itse huomannut että minulle ei käy virallinen ”syö kolme isompaa ateriaa päivässä ja siihen päälle kaksi välipalaa”. Tämä saa minut vaan ajattelemaan kokoajan ruokaa ja yksittäisen aterian kalorit jäävät pieneksi. Sen sijaan yleensä syön aamiaisen (noin 300kcal, ruisleipää päällyksillä ja rahkaa tai kaurapuuro raejuustolla ja marjoilla ja siemenillä se yleisin), lounaan noin 400kcal, salaattia proteiinilähteillä tai keittoa, kumpaankin siemeniä sekä ruisleivänpala tmv) ja päivällisen 550-600kcal (ihan tavallista kotiruokaa, mitä milloinkin mutta järkevä määrä ja hedelmää/jogurttia). Juomiin en kuluta kaloreita pätkääkään.
Tässä kuuden viikon aikana on ollut kahdet synttärit ja yksi päivämatka Tallinnaan jolloin olen syönyt rennosti mutta järkevämmin kuin yleensä. Alkoholia on mennyt niillä mutta järkevästi. Lapsen kanssa olen käynyt leffassa ja syönyt karkkia/sipsiä. Mutta silloin olen sitten varmistanut että päivän muut ruoat ovat keveämpiä.
Yllätyksekseni olen huomannut että kroppani yleensä jopa kertoo että on täynnä loppupäiväksi kun tuo noin 1300kcal on täynnä. Tajuan että usein olen syönyt vain siksi että on ollut ruoka-aika/välipala-aika miettimättä onko edes nälkä.
Yllättävän nopeasti paino on mennyt alas ihan tällä. Mitään en ole kategorisesti itseltäni kieltänyt ruoka-aineista (on syöty pizzaa yms). Juomista sitten kaloripitoiset pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut itse nyt ihan vain ruokavaliota seuraamalla kuudessa viikossa 4,9kg. Ei paha. Ja nälkä ei ole ollut kertaakaan. Kaloreita menee päivässä 1250-1300 mikä minulle 45v istumatyötä tekevälle joka ei pahemmin liiku ekstraa on nähtävästi ihan passeli kalorimäärä painonpudotukseen. Aloitusmitat (pituus) 74,1kg, vyötärö 76cm, lantio 108cm. Nyt 6 viikon jälkeen 69,2kg, vyötärö 71,5cm, lantio 104,5cm.
Olen itse huomannut että minulle ei käy virallinen ”syö kolme isompaa ateriaa päivässä ja siihen päälle kaksi välipalaa”. Tämä saa minut vaan ajattelemaan kokoajan ruokaa ja yksittäisen aterian kalorit jäävät pieneksi. Sen sijaan yleensä syön aamiaisen (noin 300kcal, ruisleipää päällyksillä ja rahkaa tai kaurapuuro raejuustolla ja marjoilla ja siemenillä se yleisin), lounaan noin 400kcal, salaattia proteiinilähteillä tai keittoa, kumpaankin siemeniä sekä ruisleivänpala tmv) ja päivällisen 550-600kcal (ihan tavallista kotiruokaa, mitä milloinkin mutta järkevä määrä ja hedelmää/jogurttia). Juomiin en kuluta kaloreita pätkääkään.
Tässä kuuden viikon aikana on ollut kahdet synttärit ja yksi päivämatka Tallinnaan jolloin olen syönyt rennosti mutta järkevämmin kuin yleensä. Alkoholia on mennyt niillä mutta järkevästi. Lapsen kanssa olen käynyt leffassa ja syönyt karkkia/sipsiä. Mutta silloin olen sitten varmistanut että päivän muut ruoat ovat keveämpiä.
Yllätyksekseni olen huomannut että kroppani yleensä jopa kertoo että on täynnä loppupäiväksi kun tuo noin 1300kcal on täynnä. Tajuan että usein olen syönyt vain siksi että on ollut ruoka-aika/välipala-aika miettimättä onko edes nälkä.
Yllättävän nopeasti paino on mennyt alas ihan tällä. Mitään en ole kategorisesti itseltäni kieltänyt ruoka-aineista (on syöty pizzaa yms). Juomista sitten kaloripitoiset pois.
Niin, jäipä tuosta se pituus pois...olen siis 170cm pitkä eli alussa olin ylipainon puolella mutta en pahasti.
Ed vast.
Pikakuuria seuraa nopea lihominen.
Ei onnistu laihtuminen normaalipainon sisällä. On nähty. Lihomista voi välttää, mutta saavutetut kilot pysyvät, kun on normaali BMI.
Vierailija kirjoitti:
Pikakuuria seuraa nopea lihominen.
Ja lihomista seuraa uusi pikakuuri
älä odota viidessä päivässä mitään ihmeitä:
vaihda viisi päivää viideksi viikoksi ja sitten näet ehkä tuloksia!
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu laihtuminen normaalipainon sisällä. On nähty. Lihomista voi välttää, mutta saavutetut kilot pysyvät, kun on normaali BMI.
Hyvin onnistuu. Laihduin 10kg normaalipainon sisällä. Nyt on bmi enää 19.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei hirveästi edes ole tiputettavaa, niin miksi nutraat? Saat elimistösi vain sekaisin noilla lisäaineilla
Haluan vyötäröni takaisin ja nopeasti. Sinänsä hullu 3 viikon tavoite, kun 2 vuotta olen päivittäin ”työskennellyt” kiloja kerryttäessäni: syönyt Joka päivä joko karkkia/pullaa/leivoksia/sipsejä, isot annoskoot ruokailussa ja öisinkin unihäiriöisenä aamuyöllä juustovoileipiä ja kaakaota, joka auttaa nukahtamaan.
Vaikka olen syönyt usein ja paljon ja ruokailuvälineet lyhyet, niin silti mieletön sokerihimo ja mässäily iltaisin. Karkkia,suklaata,pullaa saatava päivittäin. Ihan addiktio. Sen haluaisin poikki ja tän kuurin myötä toivon alkusysäyksen paremmille ravitsemustottumuksille. Ne hommaan sitten kohtuudella ja pikkuhiljaa, mutta nää muutamat kilot haluan pois ASAP. Sen tartten tsemppaamaan itseäni.
APSokerinhimoon tepsii tehokkaasti ketodieetti. Voit olla tykkäämättä ajatuksesta mutta näin on.
Ketodieetti toi nutrauskin olevinaan on. Se onkin hullua, että jos syöt lisäainepaskaa pusseista, päädyt ketoosiin ja laihdut, niin kaikki on ookoo. Jos syöt oikeaa ruokaa niin että pääset ketoosiin ja laihdut, niin se on ihan kauheen vaarallista, ketoosi on myrkytystila, lihakset katoaa että naps vaan jne.
Minäkin kokeilin joskus jotain ateriankorvikejuomia, eikä niistä tullut kuin ripulia, pierua ja vatsanväänteitä. Syökää oikeaa ruokaa, eikä mitään tuollaista kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Ai ihanko totta? Millä sitten selität anoreksian? Ai niin, anorektikot yleensä laihtuu siitä normaalipainosta alarajan kautta ulos, eli niitä ei lasketa?
No ei oo ihme että suoli on tukossa ja elimistö sekaisin, kun tuollaista pussipaskaa syöt.
Noissa pussiketioissahan on ihan sikana suolaa. Ja sitten vielä 5x päivä noita. Ei kyllä ihme jos turpoaa eikä paino vähene 😂🤣😂😂
Kyllä varmaan muutama kilo häviää nopeasti kun vaihdat takaisin tavalliseen dieettiin. Tosin kannattaa varmaan jatkaa matalakalori ketoa jonkun aikaa kun kerta ketosiin oot päässyt. 2 viikkoa 600kcal/päivä pitäisi riittää 5kg painonpudtukseen.
Vierailija kirjoitti:
Noissa pussiketioissahan on ihan sikana suolaa. Ja sitten vielä 5x päivä noita. Ei kyllä ihme jos turpoaa eikä paino vähene 😂🤣😂😂
Kyllä varmaan muutama kilo häviää nopeasti kun vaihdat takaisin tavalliseen dieettiin. Tosin kannattaa varmaan jatkaa matalakalori ketoa jonkun aikaa kun kerta ketosiin oot päässyt. 2 viikkoa 600kcal/päivä pitäisi riittää 5kg painonpudtukseen.
Kyllä sitä suolaa tarvitaan, muuten elimistö kramppaa, kun on muutenkin vähällä polttoaineella.
Nestetasapainosta johtuu. Kun jatkat vaan niin varmasti paino laskee. Sellaista säästöliekkiä ei olekaan joka saisi kropan pysymään laihtumatta 600 kcal per päivä syödessä.
Niitä nutrilett patukoita ei muuten saa VLCD kuurilla syödä. Niissä on liikaa kaloreita ja hiilareita eikä mene siis koskaan ketoosiin joka vie nälän.
Jätä patukat pois. Pelkillä pusseilla laihdut. Patukoissa sama määrä kaloreita kuin suklaassa.