Miksi suomalaiset naiset käyttävät lättäpohjakenkiä? Korkokengät olisivat PALJON kauniimmat.
Pitkät kävelylenkit, urheilu jne on asia erikseen. Silloin tarkoitukseen sopivat kengät kuten lenkkarit ovat paikallaan. Mutta noin muuten: miksi korkkarien käyttäjät ovat niin harvassa?
Kommentit (304)
M31 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen voi onneksi ajatella ensisijaisesti omaa mukavuuttaan eikä sitä, miltä näyttää.
Ja tämän kyllä huomaa
No voithan aina muuttaa/matkustaa Viroon, jos ei kestä katsella. Hyvin näyttäis myös miehillä toimivan mukavuudenhalu, linttacrocsit tai turvakengät, tennissukat, perseestä kiehnaavat shortsit, joiden päälle karvainen maha liehuvahelmaisen t-paidan alta levollisesti laskeutuu. Terassilla kunnon röllömaha-asento, ja tuoppi kouraan, ja siitä silmämunat pullollaan möllöttämään ohikulkevia teinityttöjä. Niin mukavaa. Ei ahista ollenkaan.
Olen 175 cm ja käytän korkonilkkureita. Erittäin hyvät jalassa ja helppo kävellä. Tykkään koska ovat kauniit. Liikavarpaita mulla ei ole ja yllättävästi myös selkä on ok kenkieni kanssa.
Koska olen 180cm korkea ja ei sovi yhtään tyyliini, näyttäisin pelleltä
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät käytä solmiota ja pukua - olisivat paljon komeampia arjessa? Aina vaan farkkuja ja kalvosinnapittomia paitoja.
Olisikin.....kun on verkkareissa ja muhkukenkiä
Miksi miehet eivät pukeudu tyylikkäästi? 3osainen puku, kravatti, tyylikkäästi italialaiset miesten kengät, parturissa 2viikon välein....heti, kun suimi-miehet alkaa pukeutua näin, alan minä käyttämään mekkoa ja korkkareita
Koska ilmasto. Ite tosin turhamaisuuttani käytän aika paljonkin, mutta onhan ne riskaabelit liukkailla keleillä, pyöräillessä, lapsen perään juostessa, autoillessa jne. ja sattunutkin on, joten ymmärrän, jos kaikki ei käytä.
Sinähän voit ap muuttaa maahan, missä naiset käyttävät korkkareita. Hei Hei!
What's in it for me? Kuluneella viikolla on varmaan joka päivä ollut joku ketju, jossa on valitettu, miksi suomalaiset naiset eivät halua näyttää hoikemmilta / kauniimmilta / anusaagimilta / käyttää korkkareita /... Eikä vieläkään kukaan ole kertonut minulle, miksi pitäisi eli mitä minä siitä hyötyisin. Palkankorotuksen? Ylenemisen asiantuntija-ammatissani? Omaisuutta? Paremman perheen? Enemmän harrastuksia ja vapaa-aikaa?... Kertokaa nyt ihmeessä, mitä hyötyä siitä minulle olisi, että näyttäisin paremmalta tai naisellisemmalta!
Ihan uskomatonta, että ollaan näin pitkällä 2000-luvulla ja keskustelupalstan jutut ovat kuin jostain 60-luvulta, kun naisten odotettiin miellyttävän miesten silmää päästäkseen naimisiin!
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän lähes aina korkkareita. Koron mitta vaihtelee 3-7 sentin välillä ja tällaisilla kengillä on ihan hyvä kävellä. 10 sentin piikkikorot sopivat lähinnä makkarin puolelle.
Tää oli mun mielestäni silleen hassu, että 10cm ei ole edes korkea korko *jos* kengässä on myös parin sentin platform. Mulla on kolmet tuollaiset kävelykengät, viimeksi tänään kuljin sellaisilla monta tuntia.
Makuuhuoneeseen mulla on 14cm:n piikkikorot millä ei muualle liikuttaisikaan 😂 No mutta, mies tykkää.
Jalatpysyykunnossa kirjoitti:
Korkeakantaiset nilkkurit tai saappaat käytännöllisemmät, jos märkää.
Kannat pitää ryhdin suorana ja plantaarifaskiitin poissa.
Lääkäri kehoitti käyttää kannallisia kenkiä ettei oire uusi.
Kasarilla monille tarralenkkareiden käyttäjälle tuli ns.lättäjalka
Plantaarifaskiitin yksi syy on heikot pohjelihakset. Käytin lapsena 80-luvulla tarralenkkareita ja aikuisena olen rakastunut kesällä tennareihin. Lenkillä käydessä olen pitänyt lenkkareista mutta ostin joskus alesta uteliaisuuttani paljasjalkajuoksun tuntuman mahdollistavat kengät.
Siis sellaiset ohutpohjaiset jotka eivät tue jalkaa. Yllätyin kun niillä juoksu ei tuntunut erilaisemmalta kuin lenkkareilla. Luulen kun olen käyttänyt kesät arkijalkineina tennareita jalkani ovat vahvistuneet ihan huomaamatta.
Mä olin myös korkokenkien puolestapuhuja VUOSIKYMMENIEN AJAN. Mulla oli AINA korkeat korot. KUNNES sitten lopulta kymmenisen vuotta sitten kehittyi vaivaisenluu, joka ei ole vieläkään parantunut. Nyt kävelen nöyrästi matalilla kengillä ja kärsin silti kivusta. Kannattiko? Ei todellakaan. Kunpa olisi ollut edes sen verran järkeä päässä, että olisin säästänyt ne korkeimmat korot juhliin yms. tilaisuuksiin ja mennyt arjessa maltillisemmilla. Nytkö pitäisi repiä riemua siitä, että ainakin olin miesten mieleen? Haloo hei. IDIOOTTIMAISUUDEN HUIPPU.
M31 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen voi onneksi ajatella ensisijaisesti omaa mukavuuttaan eikä sitä, miltä näyttää.
Ja tämän kyllä huomaa
No kerrohan oi viisas mitä hyötyä naiselle on korkokengistä? Muu kuin miesten huomio?
Ikävä tuottaa aloittajalle pettymys, mutta asuttuani Ranskassa, Italiassa, Brasiliassa, Saksassa ja Britanniassa, sekä matkustettuani lähes joka mantereella, eivät naiset oikein missään maassa käytä korkokenkiä kuin tietyissä tilanteissa. No Etelämantereella en ole käynyt, mutta vaikea kuvitella kenenkään köpöttelevän siellä korkkarit jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän usein korkkareita. Eivät ne ole sen epämukavampia kuin muutkaan kengät, kun löytää sopivan mallin.
Mutta syy miksi käytät? Millaista fiilistä tavoittelet jos käytät päivisinkin? Mitä se sulle edustaa?
En halua saada vaivaisenluuta, jota korkokenkien käyttö aiheuttaa, muutenkin jo sukurasitus.
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehet käytä niitä? Mä en ainakaan naiseuden takia viitsi pitää epämukavia kenkiä.
Tyypillinen tasa-arvon puolesta puhuva suomalainen nainen.
Siksi eivät käytä,koska Suominaiset ovat persjalkanen lammaslauma.
Muotia on jalassa tossut ja nilkat paljaana,äitit kulkee kuin tyttärensäkin.
Tekoripset ovat myös todella epäterveelliset mutta koska muoti niin av-mammat niitä käyttää.
Jos muotiin tulisi korkosaappaat (blogg@rit,instahorot tms) huomaisit,että joka mamma perustelisi korkojen oivallisuutta ryhtiin ja naisellisuuteen.
Suominainen ei osaa tehdä omia päätöksiä,
vetoaa aina miehiin kuten tässäkin vaikka kyse on toisten naisten mielipiteistä.
T: nainen koroissa
Bääääbäää kirjoitti:
Siksi eivät käytä,koska Suominaiset ovat persjalkanen lammaslauma.
Muotia on jalassa tossut ja nilkat paljaana,äitit kulkee kuin tyttärensäkin.
Tekoripset ovat myös todella epäterveelliset mutta koska muoti niin av-mammat niitä käyttää.
Jos muotiin tulisi korkosaappaat (blogg@rit,instahorot tms) huomaisit,että joka mamma perustelisi korkojen oivallisuutta ryhtiin ja naisellisuuteen.
Suominainen ei osaa tehdä omia päätöksiä,
vetoaa aina miehiin kuten tässäkin vaikka kyse on toisten naisten mielipiteistä.
T: nainen koroissa
Sähän olet suominainen kanssa. Tervetuloa laitumelle.
Olen johdon sihteeri enkä käytä korkkareita töissäkään joka päivä, yllätys yllätys, tavallisemmat on matalakorkoiset avokkaat tai balleriinat. Ei mitään järkeä hommata kipeitä vaivasenluita. Ja tuolla ulkona loskassa ja liukkailla mieluiten vettä hylkivät maiharit. Asun mäellä olevassa talossa, ja aamuisin talvella se matka alaspäin on mentävä varovasti. Peilijäätä..
Miksi miehet eivät käytä solmiota ja pukua - olisivat paljon komeampia arjessa? Aina vaan farkkuja ja kalvosinnapittomia paitoja.