Miksi suomalaiset naiset käyttävät lättäpohjakenkiä? Korkokengät olisivat PALJON kauniimmat.
Pitkät kävelylenkit, urheilu jne on asia erikseen. Silloin tarkoitukseen sopivat kengät kuten lenkkarit ovat paikallaan. Mutta noin muuten: miksi korkkarien käyttäjät ovat niin harvassa?
Kommentit (304)
Tykkään korkkareista mutta ei ne yleensä sovi säähän tai päivän ohjelmaan
Ei niitä käytetä nykyisin missään muuallakaan muualla kuin juhlissa. Tennareissa täällä Keski-Euroopassa painellaan, niin paikalliset kuin turistit.
Onko selvinnyt kysyjän sukupuoli?
Käytä itse korkokenkiä. Kamalat kapistukset.
Mulla on liian leveä jalka useimpiin korkkareihin. Nilkkureissa on vähän korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä käytetä nykyisin missään muuallakaan muualla kuin juhlissa. Tennareissa täällä Keski-Euroopassa painellaan, niin paikalliset kuin turistit.
Olisko Baltiassa kuitenkin korkkarit edelleen arkea.
Sattuu jalkaan jo pelkkä ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Oon 182cm niin en käytä koska muutun liian pitkäksi korkkareilla.
Mutta harmittaa, kun lyhemmät ei käytä kovin paljon. Menevät nätit korkkarit hukkaan. Toisaalta ymmärrän; onhan ne vaikeet ja epäterveellisetkin kai.
Suomalainen kulttuurikin on kyllä vähän sellainen, että olet heti epäilyttävä nainen, jos pukeudut liian naisellisesti. Ei täällä oikeen oo sukupuolten välistä romantiikkaa.
Siis korkokengät = romantiikka.
Ota kakkonen, hänellä varmaan on.
Käytän korkokenkiä koska haluan. Pidän niiden ulkonäöstä ja ryhtini on parempi niillä kävellessä. En tiedä kauanko niitä pitää käyttää että nämä kaikkien mainostamat terveysongelmat iskevät, itse olen nyt viisikymppinen. Jätän ne korkokengät sitten kun on pakko, en hetkeäkään aikaisemmin.
Ja kyllä osaan pukeutua tilanteen mukaan myös vaikka lenkkareihin tai kumppareihin mutta korot on mulle sekä arkea että juhlaa. Juhliin voin laittaa vaikka 12-senttiset piikkikorot, arjessa on esim. 8-senttiset paksummalla korolla.
Suomalaiset naiset ovat isoja ja pitkiä; eivät halua näyttää miestään pidemmältä. Lättäpohjaiset tennarit niin arkena kuin juhlissa ovat varma valinta.
Miks suomimiehet käyttää linttaanastuttuja, kulahtaneita, saumoista irvisteleviä, hieltähaisevia ja jo kynsisienen valtaamia ronttosia?
Miks he ei käytä tyylikkäitä, aitoa nahkaa olevia, käsityönä valmistettuja, italialaista tyylisuunnittelua hehkuttavia upeita nauhakenkiä? Ja aina kenkälusikan avulla jalkaan. Tuollaiset kengät olisi ilo naisen silmille, kertoisi myös miehen makunystyröistä ja varallisuudesta, fiksuudesta.
Tää korkkarijuttu on vanhojen miesten unelmaa. Missään muualla kuin jossain Venäjällä ei korkkarit ole olleet enää pitkään aikaan muotia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet suomalaisia naisia, kun muualla naiset ovat naisellisempia? Muuta vaikka Ranskaan tai Italiaan, niin ei tarvitse täällä nyyhkiä.
Ei niille kelpaa pottunokkaiset naisvihaajat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet suomalaisia naisia, kun muualla naiset ovat naisellisempia? Muuta vaikka Ranskaan tai Italiaan, niin ei tarvitse täällä nyyhkiä.
Eivät nykyajan ranskalaiset tai italialaisetkaan ainakaan arkena missään koroissa sipsuttele vaan korkeintaan viikonloppuna jos ohjelmassa on meno teatteriin tai parempaan ravintolaan.
Vain itäeurooppalaiset käyttävät korkokenkiä paljon. Ei kuulu länsimaalaiseen kulttuuriin moinen.
Voit aivan vapaasti pistää ne korkkarit omaan jalkaasi. Naiset eivät ole täällä sinun jalkafetissiäsi varten.
Miten kävely lumessa korot jalassa?
Suomessa naiset elättää itse itsensä, ei tarvitse hoorailla miesten mieliksi ja elatuksen saamiseksi kuten kehitysmaissa, esim. Venäjällä.
Oon 182cm niin en käytä koska muutun liian pitkäksi korkkareilla.
Mutta harmittaa, kun lyhemmät ei käytä kovin paljon. Menevät nätit korkkarit hukkaan. Toisaalta ymmärrän; onhan ne vaikeet ja epäterveellisetkin kai.
Suomalainen kulttuurikin on kyllä vähän sellainen, että olet heti epäilyttävä nainen, jos pukeudut liian naisellisesti. Ei täällä oikeen oo sukupuolten välistä romantiikkaa.