Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla

Vierailija
26.10.2019 |

Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (371)

Vierailija
161/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti saat itse tuon vatsataudin myös, joten joudut joka tapauksessa olemaan pois töistä. Saat siis lääkärintodistuksen ja problem solved.

Vastaisuuden varalle: kannattaa opetella ajamaan sitä venettä.

Vierailija
162/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan vielä näkynyt esimiesten kommentteja, olisiko hyväksyttävä poissaolo?

Riippuisi täysin siitä, onko ap työntekijänä helmi vai kyseenalainen rajatapaus. Jälkimmäisessä tapauksessa tämä case kallistaisi vaa'an työsuhteen purkuun koeajalla.

Tämä miehen puhe- ja liikuntakyvyttömyyskin jo panee epäilemään vilunkia. Jos oikeasti olisi puolitajuttomana, toki soitettaisiin 112-sovelluksella häkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit saanut paremman provon siitä että mies on vatsataudissa ja sinä olet siellä vastasyntyneen vauvan kanssa miehen pakottamana.

Meillä on samanlainen tilanne: mökki on saaristossa ja minä en osaa ajaa venettä enkä autoa.

Ap:n tilanne kuulostaa siis minusta ihan mahdolliselta.

Mitäpä aiot tehdä, jos jonain aamuna mies on kadonnut sieltä? Esim. lähtenyt uimaan ja hukkunut. Onko mitään pläniä sen varalle vai vietätkö loppuikäsi autiolla saarella?

Normaali ihminen soittaisi 112 jos mies hukkunut tai kadonnut uintimatkalla.

Toki, ellei ole somevauvaillut akkua tyhjäksi.

Jos siellä on 7m pitkä moottorivene niin on siinä veneessä kyllä sähköt kuten autossakin että voi puhelinta ladata.

Meidän isossa Busterissa virtaa saa akusta, mutta ei kylä ole pistorasiaa laturia varten.

Kukaan ei myöskään ko venettä pysty soutamaan .

Täällä kirjoittaa tyypit, jotka eivät ole venettä nähneetkään.

Vierailija
164/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä kommentteja! Tärkeitä.

Ap, ymmärrän tilanteesi ja uskon sen todeksi. Sinuna soittaisin töihin ja kertoisin tilanteen, aivan varmasti ymmärtävät. Ethän sinä voi itseäsi sieltä taikoa pois. Parempaa vointia miehellesi ja sulle kovasti tsemppiä!

Vierailija
165/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

* tärkeitä = törkeitä

Vierailija
166/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tunnette jonkun paikallisen tai toisen mökkiläisen, joka voi auttaa. Missä lähin kauppa? Soita sinne ja kerro ongelmastasi. Saaristokaupat löytävät kyllä kuskin ja apua miehellesi. Yleensä saariston kaupasta saa avun ja neuvon aivan kaikkeen.

Jos väität, että missään ei ole ketään ettekä tunne ketään niin tämä on provo.

Niin, mökkikausihan on nyt kuumimmillaan...

Miten lähikauppa voi ongelmassa auttaa?

Kauppias tuntee seudun ja ihmiset, toisin kuin ap. Varmaan jonkun kalamiehenkin.

Itse saaressa asuvana voin kertoa, että jopa irtokoirista kysytään kaupasta. Samoin jos tarvii apua tai vaikka työkalua lainaan kysytään kaupasta. Ne vaan tuntee aivan kaikki. Lisäksi pikkukauppiaat on hirmu ystävällisiä ja palvelualttiita.

Meiltä katosi myrskyssä pikkuvene ja kappiashan se soitti ja kertoi mistä vene löytyy.

Maalaispaikkakunnilla huoltoaseman kahvio hoitaa saman homman😀

Vierailija
167/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä kommentteja! Tärkeitä.

Ap, ymmärrän tilanteesi ja uskon sen todeksi. Sinuna soittaisin töihin ja kertoisin tilanteen, aivan varmasti ymmärtävät. Ethän sinä voi itseäsi sieltä taikoa pois. Parempaa vointia miehellesi ja sulle kovasti tsemppiä!

Itse soittaisin järvipelastuksen kiireettömään numeroon ennen pimeän tuloa ja sopisin kuljetuksesta, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
168/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on helppo tilanne. Norovirus on tarttuvaa. Imuttelet hieman miehesi kanssa, tai juot samasta vesilasista. Koska miehesi noro alkanut aikasemmin, se myös loppuu aikasemmin kuin sinun, jolloin hän voi sitten terveenä ajaa sairaan ahterisi sekä veneellä että autolla suoraan varaamaasi lääkärinvastaanotolle. Älä koske mihinkään siellä lääkärissä(noro tarttuu myös kosketuspinnoitse), huuda vaan ovesta että tarviit sairaustodiskuksen työnantajaa varten, mulla on norovirus!  Ja nyt äkkiä imuttelemaan ja koskettamaan miestä ja soitto työnantajalle että olet sairas ja menossa terkkarille. Se muuten tarttuu 100% tapauksista tuo noro. Eikä ole kivat fiilikset.

Vierailija
169/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit saanut paremman provon siitä että mies on vatsataudissa ja sinä olet siellä vastasyntyneen vauvan kanssa miehen pakottamana.

Meillä on samanlainen tilanne: mökki on saaristossa ja minä en osaa ajaa venettä enkä autoa.

Mitäpä aiot tehdä, jos jonain aamuna mies on kadonnut sieltä? Esim. lähtenyt uimaan ja hukkunut. Onko mitään pläniä sen varalle vai vietätkö loppuikäsi autiolla saarella?

Jos siellä on 7m pitkä moottorivene niin on siinä veneessä kyllä sähköt kuten autossakin että voi puhelinta ladata.

Kun ei veneestä mitään tajua (kuten ap), miten hän saa veneen virrat päälle?

Vierailija
170/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän isossa Busterissa virtaa saa akusta, mutta ei kylä ole pistorasiaa laturia varten.

Kukaan ei myöskään ko venettä pysty soutamaan .

Täällä kirjoittaa tyypit, jotka eivät ole venettä nähneetkään.

Monissa (ei kaikissa) veneissä on myös invertteri, josta saa ihan normaalia 230v vaihtovirtaa. Akusta tulee 12v tasavirtaa, jolla ei kännyä latailla.

T. Nainen joka on ohjannut 12-metristä moottorivenettä sisävesillä.

Vierailija
171/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tunnette jonkun paikallisen tai toisen mökkiläisen, joka voi auttaa. Missä lähin kauppa? Soita sinne ja kerro ongelmastasi. Saaristokaupat löytävät kyllä kuskin ja apua miehellesi. Yleensä saariston kaupasta saa avun ja neuvon aivan kaikkeen.

Jos väität, että missään ei ole ketään ettekä tunne ketään niin tämä on provo.

Niin, mökkikausihan on nyt kuumimmillaan...

Miten lähikauppa voi ongelmassa auttaa?

Kauppias tuntee seudun ja ihmiset, toisin kuin ap. Varmaan jonkun kalamiehenkin.

Itse saaressa asuvana voin kertoa, että jopa irtokoirista kysytään kaupasta. Samoin jos tarvii apua tai vaikka työkalua lainaan kysytään kaupasta. Ne vaan tuntee aivan kaikki. Lisäksi pikkukauppiaat on hirmu ystävällisiä ja palvelualttiita.

Meiltä katosi myrskyssä pikkuvene ja kappiashan se soitti ja kertoi mistä vene löytyy.

Maalaispaikkakunnilla huoltoaseman kahvio hoitaa saman homman😀

Älä unta näe. Meidän saarimökin lähimmät kaupat ovat 25 km päässä isoissa asutuskeskuksissa, ei siellä kukaan tiedä kenenkään satojen saarmökkeilijöiden asioita. Huoh!

Vierailija
172/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava jatko tälle saagalle on, että ap ei voi soittaa järvipelastukseen, koska ei tiedä missä on. Ei järven nimeä, ei saaren tai paikan nimeä. Ja mies makaa edleen tiedottomana eikä voi auttaa.

Taitaa nykyään olla pakollisena mökeissä, että on näkyvällä paikalla tarkat sijaintitiedot. Kolmella mökillä olen nyt viime aikoina käynyt ja kaikissa oli esillä tarkat koordinaatit. Mutta ei tuolla ko. mökillä tietenkään ole. ..

Vierailija
173/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnan faceryhmään viestiä, jos joku pääsisi korvausta vastaan hakemaan. KAnnattaa kokeilla, ihmiset on avuliaita.

Vierailija
174/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten? En osaa ajaa sitä venettä. En osaa rantautua sillä. Ja oikeastiko jättäisin sairaan miehen ilman venettä yksin saareen? Siis jos osaisin ajaa venettä. Mutta sillä ei ole väliä, koska en osaa. Ja mies on sen verran huonossa kunnossa, että ei pysty heittämään minua veneellä sinne autolle. Ap[/quote]

Hei kamoon. Jokaisessa mökissä on nykyisin hätäkoodi sijainnista. Eli soita 112 ja pyydät helikopterin apuun; pääsee mies sairaalaan ja sinä töihin. Ei voi olla noin avuton.

Vierailija
175/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, väliaikatietoja!

Soitin trossipalveluun ja illemmalla meidät molemmat haetaan täältä saaresta. Palvelun miehet ajaa veneen täältä saaresta meidän laiturirantaan ja sittenhän mä pärjäänkin kuskina kun on auto alla.

Sitä paitsi oma mies voi jo paljon paremmin ja taisi hieman parantua kun sai kuulla että apujoukkoja on tulossa. Kiitos avusta kaikille vastanneille! Ilmoittaudun kansalaisopiston rannikkolaivurikurssille.

Vierailija
176/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ajatelleet opettaa edes lapsianne ajamaan sekä venettä että autoa? Missä päin elää sinun kaltaisia, joilla ei pälkähdä päähän opetella? Meillä täällä maalla pikkukakaratkin ajavat niin veneillä, kelkoilla kuin autoilla. Ilmaan eivät sentään pääse. Toki ensimmäiset 10 vuotta salaa, paitsi tavallisella perämoottorilla ajoon ei ole ikärajaa.

Vierailija
177/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on trossipalvelu?

Vierailija
178/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tosissasi? Sanot vaan sille miehellesi, että skarppaa nyt vähäsen äläkä ole miesvauva, nyt lähdetään.

Vierailija
179/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjensta ap! Miehesi sit suvaitsi palata mökille. Viimeksihän teillä taisi olla siellä joku tilanne päällä, kun teille tuli riita ja ukkosi häipyi saaresta ja vei sun puhelimesi mukanaan, mutta läppärin jätti, eikö? :D Oot nyt jotenki viehättyny näistä saari-aiheisista tarinoista?

Vierailija
180/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trossipalvelu on meripelastusseura

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan