Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua avattu! Aiotko auttaa?

Vierailija
25.10.2019 |

Minä en. Taas siellä toivotaan esim. 26-vuotiaille lapsosille lahjoja! Ja edelleen tehdään lisää muksuja, vaikka terveys pettänyt jo ajat sitten ja taloudellinen tilanne pysynyt huonona vuosikausia! Ihan ihmeellisiä selityksiä löytyy kyllä välillä noilta perheiden vanhemmilta, esim tämä: "Äiti ollut työttömänä kohta 2v. Paluu töihin ei ole vielä ajankohtaista, koska liika stressi ja huoli vienyt voimat hakea työtä."....

Kommentit (1206)

Vierailija
601/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edelleenkään ymmärrä, miten siihen jouluruokaan ei ole varaa. Vaikka ymmärrän kyllä, että sitä toivotaan, kun se on niin helppo vaan ruksata tuolla.

Syödä täytyy kuitenkin joka päivä, ja jouluruokahan on todella edullista. Sitä lohtakin on nyt koko ajan tarjouksessa alle 6 euroa/kilo. Jos nyt ostaa tarjouslohen, siitä voisi ensin syödä sunnuntaipäivällisellä lohifileet, sitten tehdä vaikka lohipastan ja laittaa loput pakkaseen graavaantumaan. Ja ruodoista ja päästä saa vielä keitettyä kalaliemen, josta saa sopan.

Se joulun graavilohi kannattaa siis tehdä nyt, ei ostaa valmista joulun alla.

Meidän lähikauppa myi viime viikollakin kokonaista kirjolohta 4,99/kg, fileointi vielä kaupan päälle. Jauhelihakin on kalliimpaa.

Jauheliha on on kaikki syötävää.. kalan pää ja perkuu jäteet eivät, tai ei ainakaan nälkä lähde. Laskitko paljonko syötävälle osalle tuli painoa?

Perkuujätteistä voi keittää kalaliemen.

Vierailija
602/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edelleenkään ymmärrä, miten siihen jouluruokaan ei ole varaa. Vaikka ymmärrän kyllä, että sitä toivotaan, kun se on niin helppo vaan ruksata tuolla.

Syödä täytyy kuitenkin joka päivä, ja jouluruokahan on todella edullista. Sitä lohtakin on nyt koko ajan tarjouksessa alle 6 euroa/kilo. Jos nyt ostaa tarjouslohen, siitä voisi ensin syödä sunnuntaipäivällisellä lohifileet, sitten tehdä vaikka lohipastan ja laittaa loput pakkaseen graavaantumaan. Ja ruodoista ja päästä saa vielä keitettyä kalaliemen, josta saa sopan.

Meidän lähikauppa myi viime viikollakin kokonaista kirjolohta 4,99/kg, fileointi vielä kaupan päälle. Jauhelihakin on kalliimpaa.

Jauheliha on on kaikki syötävää.. kalan pää ja perkuu jäteet eivät, tai ei ainakaan nälkä lähde. Laskitko paljonko syötävälle osalle tuli painoa?

Aika kallista kalalientä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallista kalalientä

Syö sitten sitä jauhelihaa.

Vierailija
604/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti joku toivoo lahjoja aikuisille lapsilleen?

Ja ei, en aio osallistua. Röyhkeimmät kerjää lahjoja noissa ryhmissä.

Näinpä. 20+ pitäisi viimeistään jo ymmärtää, että kun rahaa ei ole, sitä ei ole ja silloin ei tule lahjoja.

no onpa röyhkeää. Kun ne köyhät vuodet on usein jo jatkuneet esim. nuoren koko elämän ajan, niin sitten kun on itse joku 20+ opiskelija eikä saa edes sitä yhtä suklaalevyä tai kaulaliinaa joululahjaksi keneltäkään niin on se paikka auttaa ja saada apua ja joulumieltä. Itsellä koko suku tällaisia, sukupolvesta toiseen jatkunutta vanhempien  huono-osaisuutta, alkoholismia, sairautta, orpoutta. Ei elämän eväät ole kantaneet että edes olisi saaneet työllistävän ammatin. Koko elämä on asuttu syrjäseudulla, jossa vaan sitä työtä ei ole, toiseen kaupunkiin ei voi muuttaa, koska asunto täällä. Sitä kun ei saa myytyä niin ei saa. Suomalaisen aluepolitiikka on tämän ansan järkännyt miljoonille. Hyvähän se on stadissa huudella että työtä on. Koko suomi ei voi muuttaa stadiin. 

Jos tilanne on sukupolvesta toiseen ollut sama, miksi ihmeessä te ostatte sieltä syrjäseudulta sen asunnon alkujaankaan? Eikö niiden edellisten sukupolvien virheistä ole opittu mitään?

Vierailija
605/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallista kalalientä

En syö, ostin suoraan filettä 9,95€/kg

Vierailija
606/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ”auta”, koska tuntuu siltä että pahennan vain asiaa (eli huonoa elämänhallintaa), ennemminkin he tarvitsevat ammattiapua. Ja toiseksi, en vain luota että apu menee oikeasti sitä tarvitsevalle, tuollaisia apu-sivustoja en helppo hyväksikäyttää, jos ei tarkisteta autettavien tietoja. Ja toisaalta apu-sivuston ylläpitäjät saattavat ottaa apua tarvitseville tarkoitet lahjat ja lahjakortit, niin kuin kävi Autetaan kun voidaan-ryhmässä.

Kerrotko lisää tuosta Autetaan kun voidaan-ryhmästä?Tiedän myös siitä jotain...

Vierailija
607/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallista kalalientä

En syö, ostin suoraan filettä 9,95€/kg

Kas, siinäpä hyvä käytännön ratkaisu graavilohta halajavalle köyhälle.

Vierailija
608/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka pitäisi auttaa sellaisia, joilla on jatkuvasti elämänhallinta hukassa?!

Joidenkin kohdalla on joka vuosi sama rutina, en vaan voi ymmärtää...

Esim. joululahjoihin voi säästää rahaa joka kuukausi jonkun tietyn summan.

Se joulu vaan tuntuu tulevan joillekin aina yllätyksenä! 🙄😯

Tää sama vanha kulunu neuvo:

Säästä jouluun joka kuukausi 10€

Säästä kesälomareissuun joka kuukausi 10€

Säästä lapsen synttäreihin joka kuukausi 10€

Säästä leirikouluun joka kuukausi 10€

Säästä lapsen rippijuhliin joka kuukausi 10€

Säästä talvivaatteisiin joka kuukausi 10€

Säästä yllättäviin menoihin joka kuukausi 10€

Säästä tuleviin kesäjuhliin joka kuukausi 10€

On se jännä juttu kun tulee yllätyksiä eiks vaan, varsinkin kun näin hyviä vinkkejä saa jatkuvasti lukea täältä..

Nää vinkit on toimeentulotuen saajalle aivan samanlaisia kun iltalehden vinkit teille keskituloisille ”jätä illallinen syömättä viiden tähden ravintolassa”

Jos nostaa toimeentulotukea, niin silloin ei edes mietitä mitään kesälomareissuja. Niille rahoille on kyllä järkevämpää käyttöä.

Talvivaatteisiin ja synttäreihin ei kuluteta molempiin 120 euroa. Kirpputorilta saa takin parilla kympillä jos se nyt on ihan pakko saada. Itselläni on vuonna 2003 ostettu talvitakki. Ei ole tarvetta ostaa uutta joka vuosi.

Itse tein elämäni ensimmäisen kesälomamatkan 29-vuotiaana, sitä ennen ei ollut varaa. Olisi ollut, jos olisin ottanut pikavippejä.

Vierailija
609/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka pitäisi auttaa sellaisia, joilla on jatkuvasti elämänhallinta hukassa?!

On se jännä juttu kun tulee yllätyksiä eiks vaan, varsinkin kun näin hyviä vinkkejä saa jatkuvasti lukea täältä..

Nää vinkit on toimeentulotuen saajalle aivan samanlaisia kun iltalehden vinkit teille keskituloisille ”jätä illallinen syömättä viiden tähden ravintolassa”

Jos nostaa toimeentulotukea, niin silloin ei edes mietitä mitään kesälomareissuja. Niille rahoille on kyllä järkevämpää käyttöä.

Talvivaatteisiin ja synttäreihin ei kuluteta molempiin 120 euroa. Kirpputorilta saa takin parilla kympillä jos se nyt on ihan pakko saada. Itselläni on vuonna 2003 ostettu talvitakki. Ei ole tarvetta ostaa uutta joka vuosi.

Itse tein elämäni ensimmäisen kesälomamatkan 29-vuotiaana, sitä ennen ei ollut varaa. Olisi ollut, jos olisin ottanut pikavippejä.

Elämäni paras takki (villakangastakki) on kirpparilta, maksoi 9e ja olen pitänyt sitä jo kolme talvea. Ja minulla ei edes ole työssä käyvänä aikaa kierrellä kirppareilla alvariinsa.

Vierailija
610/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä aio auttaa näitten FB-ryhmien kautta KETÄÄN. Sen verran röyhkeää porukkaa niissä kerjää! Ja jokainen tietää kyllä sen sosiaalipummitapauksen, jonka perheeltä rahat "aina" loppu, ja oman alueen FB-ryhmässä kerjää oman ja lapsen nimillä, joskus feikkitileilläkin. Me oltiin kerran muuttamassa, niin yksi ja sama "Milla" haki meiltä roinaa koko ajan, eri tileillä otti yhteyttä ja laittoi 13-vuotiaan poikansa kerran hakemaan, toisella kerralla tuli alakouluikäinen tyttö. Tämä Milla kerjäsi aivan kaiken, siitä tuli jo legenda meidän asuinalueella ja ympäri Helsinkiä, hän ihan pokkana pyysi tavaraa minkä kerkesi, kun "kaikesta oli pulaa". Jos kuulen, että kaikesta on pulaa, niin tiedän, että kyseessä on huijari! Sillä sossuhan maksaa niin paljon, ettei kaikesta voi millään olla koko ajan pulaa!

Vierailija
611/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä aio auttaa näitten FB-ryhmien kautta KETÄÄN. Sen verran röyhkeää porukkaa niissä kerjää! Ja jokainen tietää kyllä sen sosiaalipummitapauksen, jonka perheeltä rahat "aina" loppu, ja oman alueen FB-ryhmässä kerjää oman ja lapsen nimillä, joskus feikkitileilläkin. Me oltiin kerran muuttamassa, niin yksi ja sama "Milla" haki meiltä roinaa koko ajan, eri tileillä otti yhteyttä ja laittoi 13-vuotiaan poikansa kerran hakemaan, toisella kerralla tuli alakouluikäinen tyttö. Tämä Milla kerjäsi aivan kaiken, siitä tuli jo legenda meidän asuinalueella ja ympäri Helsinkiä, hän ihan pokkana pyysi tavaraa minkä kerkesi, kun "kaikesta oli pulaa". Jos kuulen, että kaikesta on pulaa, niin tiedän, että kyseessä on huijari! Sillä sossuhan maksaa niin paljon, ettei kaikesta voi millään olla koko ajan pulaa!

On koirat, kissat hevoset, mutta niiiiiiin niiiiiiiiin tiukkaa, kun on tullu tehtyä lauma kakaroitakin. Sitten kerjäämään kalsareista puhelimiin ja eiku perään hankkimaan 1000 euron koiranpentua. 

Vierailija
612/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden koosta nillittäville: lihavuus on yleisempää köyhillä kuin rikkailla ihmisillä. Niillä vähillä rahoilla ostetaan makaronia ja jauhelihaa ja muuta halpaa. Myös karkit ovat halpoja. Ajatus hienoja herkkuja ahmivista lihavista ihmisistä on ihan harhakuvitelma.

Teini-ikäiset eivät ymmärrä rahan arvoa ja toivovat siksi kaikkea kallista. He ovat vielä lapsia. Ei siitä kannata suuttua, että he haluavat hienoa elektroniikkaa.

Aika moni varakas haluaa määrätä, mitä köyhä ihminen saa omistaa ja mitä saa pyytää lahjaksi. Ei ole kovin suuri sydän teillä.

No, eipä kenenkään ole pakko auttaa.

Jos rahat on oikeasti vähissä, ei ole varaa syödä niin paljon että lihoo. Oli ruoka mitä tahansa.

Vierailija
613/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden koosta nillittäville: lihavuus on yleisempää köyhillä kuin rikkailla ihmisillä. Niillä vähillä rahoilla ostetaan makaronia ja jauhelihaa ja muuta halpaa. Myös karkit ovat halpoja. Ajatus hienoja herkkuja ahmivista lihavista ihmisistä on ihan harhakuvitelma.

Ei karkki ole mitenkään erityisen halpaa ja karkkipussin hinnalla saa vaikka pari kiloa porkkanaa. Eli ei ne köyhät joudu väkisin karkkia syömään nälkäänsä ja sitten liho. En tiedä mitä lihotusruokaa makaroni ja jauhelihakin muka on, luulin että tavallisia aineksia perus kotiruuassa?

Vierailija
614/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti joku toivoo lahjoja aikuisille lapsilleen?

Ja ei, en aio osallistua. Röyhkeimmät kerjää lahjoja noissa ryhmissä.

Näinpä. 20+ pitäisi viimeistään jo ymmärtää, että kun rahaa ei ole, sitä ei ole ja silloin ei tule lahjoja.

no onpa röyhkeää. Kun ne köyhät vuodet on usein jo jatkuneet esim. nuoren koko elämän ajan, niin sitten kun on itse joku 20+ opiskelija eikä saa edes sitä yhtä suklaalevyä tai kaulaliinaa joululahjaksi keneltäkään niin on se paikka auttaa ja saada apua ja joulumieltä. Itsellä koko suku tällaisia, sukupolvesta toiseen jatkunutta vanhempien  huono-osaisuutta, alkoholismia, sairautta, orpoutta. Ei elämän eväät ole kantaneet että edes olisi saaneet työllistävän ammatin. Koko elämä on asuttu syrjäseudulla, jossa vaan sitä työtä ei ole, toiseen kaupunkiin ei voi muuttaa, koska asunto täällä. Sitä kun ei saa myytyä niin ei saa. Suomalaisen aluepolitiikka on tämän ansan järkännyt miljoonille. Hyvähän se on stadissa huudella että työtä on. Koko suomi ei voi muuttaa stadiin. 

Jos tilanne on sukupolvesta toiseen ollut sama, miksi ihmeessä te ostatte sieltä syrjäseudulta sen asunnon alkujaankaan? Eikö niiden edellisten sukupolvien virheistä ole opittu mitään?

Kun ei tiedä syrjätyneiden elämästä yhtään mitään on todella helppo arvostella ja huudella että kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet..

Itse olen kahden alkoholistin lapsi, muistan että 10- vuotiaasta olen hoitanut pikkusisaruksiani joskus jopa useita päiviä.

Silloin muut teinit kävivät koulun diskoissa viikonloppuisin minä keitin kaurapuuroa ja leikin nukeilla siskojeni kanssa ja laitoin heidät nukkumaan, usein en saanut unta kun odotin että äiti tulisi kotiin. Joskus tulikin, kaatui eteiseen ja laitoin peiton päälle ettei hänellä tulisi kylmä.

Silloin kun muut äidit auttoivat lapsiaan läksyissä ja tenttasivat kokeisiin minun äitini joi viinaa ja soitti musiikkia, ei siinä metelissä hirveästi läksyihin keskitytty jos jotain ei osannut niin ei ollut ketään joka neuvoisi.

Sitten kun joku vihdoin puuttui tähän ja sisarukseni otettiin huostaan toiseen kaupunkiin olin minä jo niin ”iso” että sain asua koulun asuntolassa, muut meni kotiin viikonlopuksi, minä istuin yksin asuntolan huoneessa ja odotin maanantaita, rahaa ei ollut ylimääräisiä. Muut saivat vanhemmiltaan vaaterahaa ja jääkaapin täyteen ruokaa, onneksi muutama ystävä joskus tarjosi minullekkin.

Valmistuin kaikista vaikeuksista huolimatta ja sain kutsun työhaastatteluun viereiseen naapurikaupunkiin. Lähdin aamulla ja kävelin 35 km että pääsin sinne koska kenellekään ystävällä ei ollut juuri silloin mahdollisuutta lainata rahaa.

Olin 19.v enkä siihen mennessä muista saaneeni koskaan yhtään synttäri- tai joululahjaa (pois lukien ne lapsuusajan joulut joita en muista kunnolla)

Jos silloin olisi ollut joku anonyymi jouluapu ryhmä, olisin minäkin varmaan sieltä uskaltanut jotain toivoa silläkin uhalla että on sinunkaltaisia tuomitsijoita.

Vierailija
615/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi olisi lähettää rahaa perussuomalaisten kansanedustajan Ari Koposen Brother Christmas keräykseen koska rahat menevät sitten oikeaan osoitteeseen eivätkä läskeille yh-lehmille.

Vierailija
616/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa auttamisen halun puutetta yritetään yllä nyt tässä ketjussa puolustella aika säälittävillä argumenteilla. Minkä lapsi sille voi että on liian monta sisarusta tai juoppo isä? Vaikka ei vanhempien valintoja hyväksykään, niin kai jotakuta lasta voi sentään ilahduttaa jos on vähänkään siihen varaa. Itse uskon siihen, että ihan kaikki hyvä minkä tekee vilpittömästi muiden hyväjsu, tulee itselleenkin kyllä vastaan. Moni hyväosaisista ei osaa edes arvostaa kaikkea sitä hyvää minkä on saanut osakseen ihan automaattisesti.

Moni hyväosaisista on TEHNYT TÖITÄ sen elintasonsa saamiseksi.

aivan, ja SITÄ TYÖTÄ TEHDÄKSESI SINÄ OLET SAANUT TYÖTÄ; eli joku toinen ei saanut sitä sinun työpaikkaasi, GET IT?? 

Eli, kun on avoin työpaikka, jota hakee 100 ihmistä, ja yksi saa, kuinka monta PYSYY TYÖTTÖMÄNÄ? 99 .

Sinä SAIT sen työpaikkasi tod.näk. 1:sukulaissuhteilla, 2: pärstäkertoimella, 3. sulla oli tissit esillä, ja huulipunaa. 4. kaverin kautta. 5. Asuit kaupungissa JOSSA OLI KYSEINEN FIRMA: laskeppa montako kaupunkia/kylää on jossa ei sitä firmaa ole? 6. koska sulla oli menestyneen ihmisen vaatteet päällä. Niinpä, tätä ei moni uskoisi, mutta rytkyjen kanssa ei mitään työtä irtoa, ei ainakaan asiakaspalveluun haluta palkata epäsiististi pukeutunutta/homssuista henkilöä, ja SE VAATII SITÄ RAHAA.

7. SUlla oli auto joka ON VAATIMUKSENA TODELLA USEIN työpaikan saamiseksi, ainakin täällä itä-suomessa missä asun. Eläkä edes kuvittele että täällä olisi toimivaa julkista liikennettä. HAHHA!!

8. Olit pätevin ja kaunein kaikista hakijoista, joka tarkoittaa että SINULLA ON KERTYNYT SUKUPOLVIEN TAKAA MENESTYSTÄ JA OHJAUSTA joka on edellytys että edes olet päässyt kouluun, hoitanut sen menestyksekkäästi, ja vielä olet pirteän näköinen haastattelussa. ELI KUULUT SIIHEN 50% HYVÄOSAISIA JO SYNTYESSÄSI.

Tämä oli oikeasti hyvä kirjoitus. Kuvastaa hyvin monen yhteistukien varaan elämänsä ja perheensä perustavien ajattelutapaa. Mitään ei kannata edes yrittää, koska kaikki muut saavat haluamansa hopealautasella tekemättä itse sen eteen yhtään mitään. Ja tämä ajattelutapa iskostetaan myös omiin lapsiin. 

On tehty tutkimus että vastoinkäymiset muovaavat kasvojen ilmettä

Niinpä työnantaja palkkaa sen jolla asiat on jo valmiiksi hyvin

Just näin. Vanhempien kasvojen ilmeiden vuoksi ei lastenkaan kannata opiskella mitään, koska viduiksi menee kuitenkin. 

Vai oisko niin että vanhemmilla on vaikeaa, ei jakseta panostaa lapsiin, lapsilla vaikeaa, varttuvat joten myös nuorena vaikeaa ja sitten myös kasvojen ilmeet jo muovautuneet ja aikuisena vaikeaa. Jos tuo tutkimus pitää paikkansa. Tottakai siitä huolimatta kannattaa yrittää ja kannustaa lapsia yrittäämään ja opiskelemaan.

Kyllähän se huono-osaisuus periytyy ja työssäolevien lapset saa ne kesätyöpaikat jne. ja sittne ihmetelleen että miten parikymppinen ei ole ollut koskaan edes kesätöissä.

Miten ne kesätyöpaikat periytyy?

Ei meillä ainakaan ole kesätyöntekijöiksi hakeneiden vanhempien ammatteja selvitetty?

Eikä meillä teinit ole saaneet kesätyöpaikkoja meidän vanhempien työpaikoilta, kun kesätyöläisiä ei oteta. Itse ovat teinit kesätyöpaikkansa hakeneet muista paikoista, hakemuksia lähettävät n. 80kpl vuosittain. Vuosittain tulee 1-3 kpl kutsua haastatteluun, näistä on joku tärpännyt. Yhtenä vuonna toinen teini jäi ilman kesätöitä, opiskeli sitten sen kesän.

Vähäosaisempi tuttavani taas oli sanonut teinilleen, että turhaan sä mitään kesätöitä haet. Ei ne ketään palkkaa ja jos palkkaa niin pärstäkertoimella rikkaiden mukuloita. Siinäpä oli kannustusta kerrakseen ja ei ihme kun vähäosaisuus periytyy.

Vierailija
617/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sen tiedän!!!!

mutta silti täältä saa kesäisin samanneuvon kun kyselee mitä kivaa voisi lapsien kanssa tehdä kesällä kun ei ole rahaa.. Joku viisas ja olevinaan fiksu sitten neuvoo että laita 10€ kuussa säästöön

Tai kun harmittelin että ainoa kirppari mistä sai lapselle vaatteita meni konkkaan niin taas fiksu jakoi neuvoa että laita kymppi säästöön..

Jos et nyt hiffanut pointtia niin toimeentulotuesta harva pystyy EDES sitä kymppiä säästämään, se ei tarkoita sitä että joulu tulisi yllätyksenä!!

Vierailija
618/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin selailemaan noita ja odotin pitkiä listoja jotain merkkivaatteita ja härpäkkeitä. Eräällä hometalosta sairastuneella äidillä oli toiveena kylpytakki ja ainoalle pojalle toivoi legoja ja jotain pikkuautoja. Toisella perheellä parille pojalle sähköhammasharja ja legoja. Sitten oli villasukkia, hiusharjoja ja lapasia. Hurjia toiveita joo. Mutta palstan tyyliin värikynää on pitänyt taas käyttää urakalla.

Vierailija
619/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on siis 16 vuotta vanha talvitakki joka on ostettu kirpparilta kahdella kympillä ja käytät vain tätä takkia joka talvi??

Wau! Saisko kuvaa takista? Jotenkin nyt tuntuu pikkasen provon maku suussa

Vierailija
620/1206 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menin selailemaan noita ja odotin pitkiä listoja jotain merkkivaatteita ja härpäkkeitä. Eräällä hometalosta sairastuneella äidillä oli toiveena kylpytakki ja ainoalle pojalle toivoi legoja ja jotain pikkuautoja. Toisella perheellä parille pojalle sähköhammasharja ja legoja. Sitten oli villasukkia, hiusharjoja ja lapasia. Hurjia toiveita joo. Mutta palstan tyyliin värikynää on pitänyt taas käyttää urakalla.

On siellä niitä viiden lapsen XXL-kokoisia yh-äitejäkin.