Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiska: Teemu Selänne avautuu perherooleista: Kyllä mies on kodin pää ja niin sen pitääkin olla.

Vierailija
25.10.2019 |

Yhteshaastattelu, Sirpa nyökytteli vieressä. Huhhuh.

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopisi, että mies olisi perheen pää. Elättäisi, kantaisi vastuun, saisi vaikka vähän komennellakin. Mutta eipä tuollaisia miehiä. Suomessa ole.

Hullu. Muuta Saudeihin. Ne antaa sulle mekonkin.

Höps, kyllä minä haluan yhteiskunnassa tasavertaiset oikeudet miesten kanssa. Mutta ei minua haittaisi yhtään elää rakastamani kumppanin kanssa niin, että hän päättäisi meidän asioista täysin, kunhan sitten myös hoitaa leivän pöytään.

No ethän sitten ole yhtään tasa-arvoinen vaan ihan lapsen asemassa.

Vierailija
102/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin nyökyttelisit ja uikuttaisit hiljaa jos Teemun alle pääsisit. Alfat tekee mitä haluaa.

No Teemu ei kyllä ole mikään alfa, kaukana siitå, puhuukin epäselvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääntäkää nyt kaikki Teemua jumaloivat tämä sillai että Sirpa on tennismiljardööri ja esittelee Teemun sellasena luotettavana vähän avuttomana perässähiihtäjänä ja "siinä sen paikka kuuluukin olla".

Ihan hirvee esimerkki joillekin lätkäfani-pikkulapsillekin nämä Teemun kiviaikaiset aivopierut.

Teemu hirvee esimerkki😂

Ei Teemu kokonaisuudessaan vaan nämä omituiset lausahdukset.

Vierailija
104/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoikaa vaan, mutta mulle kelpaisi. Olen niin kateellinen ystävälle, joka saa hoitaa kodin ja lapset, mies käy töissä ja maksaa kaiken. Ottaisin mielelläni perinteiset arvot käyttöön, mutta ei ole mahdollista kun mies tienaa n. 1800e/kk. Itse kökin vuorotöissä kaupan kassalla myymässä kaljaa, lapsia näkee sitten joskus kun sattuu olemaan itsellä ilta vapaa. Muuten ovat koulussa ja itse menen iltavuoroon klo 13. Vaihtaisin osia koska vain kotirouvailevan ystäväni (tai Sirpan kanssa).

Vierailija
105/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan yleensä rahan mukaan menee kumpi saa pomottaa. Kun mies vielä opiskeli ja minä tienasin talouden rahoista melkein kaiken, kyllä se lopullinen päätösvaltakin mulle lankesi.

Mielestäni näin ei kuulu mennä kun päätetään yhteisistä asioista.

Vierailija
106/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh. säälittäviä dinosauruksia nuo kaksi eläkeläistä.

Vierailija
107/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä erikoista maailmaa jo eletään, jos raha antaa oikeutuksen ja vallan kohdella ihmisiä miten vain. Teemu on urheilusankari, mutta minä pidän häntä tuulitunnelina. Minä olen perheeni vartija, ulko-ovesta ei tule kutsumattomia ilman seuraamuksia. Muutoin elämme tasa-arvoista elämää. Naista ja miestä kunnioittaen, ilman "päätä".

Vierailija
108/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemu puhuu vähän mutta asiaa

mies51v

Näin on. Turha Sirpan puolesta on surkutella. Viettää parempaa elämää Teemun kanssa kuin ikinä jonkun tavallisen Matti Meikäläisen puolisona.

Näinpä. On saanut elää yltäkylläistä elämää ja saanut monta lasta komean miehen kanssa.

mies51v

Vierailija
109/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Näin on. Turha Sirpan puolesta on surkutella. Viettää parempaa elämää Teemun kanssa kuin ikinä jonkun tavallisen Matti Meikäläisen puolisona.

Näinpä. On saanut elää yltäkylläistä elämää ja saanut monta lasta komean miehen kanssa.

mies51v

Aika pinnallinen ajatusmalli. Mutta jos arvot heillä on samat niin varmaan toimiva liitto. eri

Vierailija
110/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

mies51v

Komea? No jaa. On sitä komeampiakin miehiä vastaan tullut.

Vierailija
111/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt kuitenkin ovat olleet yhdessä kohta 30 vuotta ja neljä lasta löytyy, niin ilmeisesti he ovat itse varsin tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Av:lla liitot kestävät hädin tuskin kolmea vuotta ja lapsia on vähän sinne ja tänne tehty.

Ei pitkä avioliiitto tarkota että se on onnistunut. Ihan sama mulle millanen Teemun ja Sirpan suhde on, mutta useat ihmiset on ikuisesti naimisissa ja tappelevat vaan ja vihaavat toisiaan.

Lyhyt liitto jossa yhdessä sovinnolla todetaan että ei tämä nyt toimikaan, on mielestäni onnistunut liitto. Kesti niin kauan kuin kesti, mutta oli hyvä lähes niin kauan kuin kesti.

Kaikissa liitoissa on onnistuneita ja vähemmän onnistuneita aikoja. Ihan jokaisessa. Ulkoapäin ei voi sanoa, että "useat ihmiset ovat ikuisesti naimisissa ja tappelevat". Ja vaikka tappelisivat, niin mitä se meille kuuluu. Todennäköistä on, että he ovat molemmat tyytyväisiä tilanteeseen.

Kyllä useat avioparit roikkuvat toisissaan koko ajan tapellen! Ja sitten juhlitaan sitä "80-v ollaan oltu naimisissa!, olipa onnistunutta!

No ihan samalla tavalla ovat useat onnellisissa ja "koko elämän kestävissä liitoissaan". Olen kodinhoitajana tämän satoihin kertoihin todistanut kotikäynneilläni. Suukot, halaukset ja kädestä pitämiset ovat ihan tavallista arkea joillain 100-vuotiailla sodat ja kurjuuden kokeneilla senioreilla. Voi sitä hellyyttä ja hyvänä pitoa. Olen aina kysellytkin pitkän onnen salaisuutta, ja aina se on kunnioittaminen, pitkä pinna ja "yhteiseen hiileen puhaltaminen". Ei ihan pienistä suututa. Ollaan "me".

Onko mahdotonta, että Selänteet voisivat kokea tämän?

Ei ole mahdotonta. Silti, miksi avioliiton pituus on aina joku mittari? Eivät kaikki parit ole näitä herttaisia sodankäyneitä senioreja.

Mielestäni tuo "mittari" antaa jonkinlaista kuvaa onnistumisesta. Ja olen usein tämän saanut todistaa, kuten jo mainitsinkin.

Kirjavaa on ihmisen elämä, joillain kuitenkin harmaata ja jopa mustaa. Onneksi nykyään ei ole pakko roikkua toisessa kiinni tai pelätä huor*ksi leimautumista, jos haluaa erota, siis naisen.

Silti tunnutaan otettavan kovin kepeästi vakavatkin asiat. Niin helposti tulee "painu sinä vttuun" ja tämä oli tässä, vaikka asiat voisi korjata. Mutta kun ei viitsi sellaista, "niinku mitää keskusteluu tai jotai kun se on niin ikävää ja ei ole yhtään hauskaa, ku ei tätä jaksa vääntää".

Ja juuri tätä yritin jankuttaa, että on niitä hyviäkin liittoja, vaikka ovat kymmenien vuosien pituisia. Ja joskus on tosiaan terveellistäkin päättää se toimimaton suhde.

On varmaankin ihanaa tuntea vielä ikääntyneenäkin lämpimiä tunteita sitä pitkäaikaista kumppania kohtaan ja kokea vielä uusia asioita yhdessä.

Minä ainakin nautin, kun ei tarvitse olla "veitsenterällä" vaan turvallisin mielin, saman miehen kanssa, kohta 35 vuotta. Muut kokevat asian täysin toisin. Ihan ok minulle.

Mutta kun nyt on tästä Teemusta ja Sirpasta kyse, niin omaan silmääni näyttävät lapsineen onnellisilta. Lapset ovat aina mukana ja yhdessä tehdään ja ollaan. Kunnioitan.

Vierailija
112/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä kaksi ovat säännöllisesti avautumassa parisuhteestaan lehdille? Onko rahat loppumassa vai kaipaavatko huomiota näin kipeästi? Meinaako Teemu politiikkaan ja käy jakamassa näitä 50-luvun junttimielipiteitään valmiiksi?

Vierailija
113/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuria ajattelijoita on aina kritisoitu: Plato, Aristoteles, Teemu Selänne...

Vierailija
114/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tehtävä on olla kauniita, sillä siisti.

Provo, mutta vastaan silti. Olen M40. Viehätyn kauniista ihmisistä ja toki se onkin yksi, ehkä isokin seikka parisuhteen muodostamiseen. Se on ihan hirveän luonnollista. Kiinteän parisuhteen muodostamiseen minulle on ollut tärkeää tietynlainen samansuuntaisuus; huumori, ajatukset, keskustelut, arkeen ja talouteen liittyvät seikat. Niin monen monta seikkaa siinä kokonaisuudessa on. Taidat rakas sinäkin lukea tätä palstaa, kiitos sinulle kaikesta.

Vierailija
115/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuria ajattelijoita on aina kritisoitu: Plato, Aristoteles, Teemu Selänne...

Plato on sitten Platon suomeksi.

Vierailija
116/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies perheenpäänä tulee esille monissa asioissa. Esim. perhekuvissa mies on siellä kaikkien takana pitäen käsiään puolisonsa ja lastensa olilla. Mies on myös muita pidempi ja voimakkampi. Mies on se, joka ajaa autoa perhematkoilla ja uhrautuu muiden puolesta hätätilanteessa. Miehellä on perheessä suurin palkka jne. Jos näitä asioita ei huomaa, niin aikamoisessa kuplassa pitää elää.

Miehellä ei välttämättä ole suurin palkka.

Pidemmillä automatkoilla on järkevämpää jakaa ajovuorot.

Perhekuvissakin on jo variaatiota, on aika vanhanaikainen asetelma tuo. Valokuvien tarkoitus ei muutenkaan ole osoittaa mitään valta-asetelmaa.

"Ei välttämättä". Trendi on se, että miehellä on suurin palkka ja että mies on kuskin paikalla. Valokuvissakin asia on nähtävissä. Nyt ulos feministikuplasta!

Vierailija
117/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies perheenpäänä tulee esille monissa asioissa. Esim. perhekuvissa mies on siellä kaikkien takana pitäen käsiään puolisonsa ja lastensa olilla. Mies on myös muita pidempi ja voimakkampi. Mies on se, joka ajaa autoa perhematkoilla ja uhrautuu muiden puolesta hätätilanteessa. Miehellä on perheessä suurin palkka jne. Jos näitä asioita ei huomaa, niin aikamoisessa kuplassa pitää elää.

Perhekuvissakin on jo variaatiota, on aika vanhanaikainen asetelma tuo. Valokuvien tarkoitus ei muutenkaan ole osoittaa mitään valta-asetelmaa.

"Ei välttämättä". Trendi on se, että miehellä on suurin palkka ja että mies on kuskin paikalla. Valokuvissakin asia on nähtävissä. Nyt ulos feministikuplasta!

Nainen tekee perhearjen eteen paljon. Miksi pitäisi vielä ajaakin?

Vierailija
118/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yritä nyt ymmärtää ettei kaikissa suhteissa miehellä ole isompi palkka. Näin se vaan on.

Itse en haluaisi sellaista perinteistä "mies seisoo perheen takana kädet levällään muiden harteilla" -kuvaa. Vanhanaikainen ja tylsä.

Ja jos kuskivuorojen jakamisesta pitäis vängätä, niin olisin väärässä autossa. Säälittävistä säälittävin tapa osoittaa olevansa "perheen pää". :D

Vierailija
119/126 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopisi, että mies olisi perheen pää. Elättäisi, kantaisi vastuun, saisi vaikka vähän komennellakin. Mutta eipä tuollaisia miehiä. Suomessa ole.

Komentaisi vaan että nyt muuten muutetaankin anoppilaan asumaan. Tai slummiin Pietariin. Pyytäisit rahaa uusiin lenkkareihin ja sun lempparishamppooseen. Todellisuus ei taida olla niin seksikästä kuin kuvittelet.

Vierailija
120/126 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en haluaisi sellaista perinteistä "mies seisoo perheen takana kädet levällään muiden harteilla" -kuvaa.

Osaatko selittää, mistä se johtuu, että se perheen takana seisoja on käytännössä aina mies eikä nainen? Miksi naiset eivät voi kuvissa ottaa miestään ja lapsiaan halaukseen? Miksi nainen haluaa miehen olevan itseään pidempi? Miksi nainen voi tukeutua mieheensä laittamalla pään tämän rintaa vasten, mutta sama ei toimi toisin päin? Kyseletkö koskaan näitä asioita vai pakenetko kuplaasi?

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kuskivuorojen jakamisesta pitäis vängätä, niin olisin väärässä autossa. Säälittävistä säälittävin tapa osoittaa olevansa "perheen pää". :D

Mies on siis teilläkin kuski. Roolit ovat selviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi