Seiska: Teemu Selänne avautuu perherooleista: Kyllä mies on kodin pää ja niin sen pitääkin olla.
Yhteshaastattelu, Sirpa nyökytteli vieressä. Huhhuh.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministit heitti voltin, Teemu ei tästä enää nouse, some sykkii punaisena.
Teemu nousee kuin pfeeeniks lintunen ylös lentoon, punainen some jää maan pinnalle sormet limaisille näppäimille liimaantuneina.
Teemu ei osaa lentää, Teemu osaa ainoastaan lätkää, sitä peliä missä kepillä läimitään mustaa kiekkoa eestaas. Tämä taito on yhteiskunnalle hirveen tärkee ja siksi Viisas Teemu on niin ihailtu.
Ihan samalla tavalla ovat pikkuautoilla ajavat pikkumiehet tai vaikkapa nahkapallon perässä juoksevat jäppiset yhteiskunnalle näköjään tärkeitä. Piers Morgan ainakin oli tv-haastattelussaan Ronaldon edessä kuin valuvaa hunajaa. Tuijotti kuin messiasta.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, arvostan! On hyvin suoraselkäistä ja rohkeaa sanoa tuollaista, tälläisessa kulttuurissa ja yhteikunnassa jossa elämme. Ja myöskin kantaa vastuunsa vaimosta ja lapsistaan, sitä kun eivät pahemmin nuoret miehet enää halua. Eivätkä feministit suvaitse.
Kyllä feministit suvaitsee vastuuntuntoisen miehen.
Mikset ymmärrä mitä feminismi tarkoittaa? Sanakirjassa lukee, katso sieltä, avarra maailmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että olen niin moderniksi kasvatettu, etten edes oikeastaan tajua, mitä se päänä olo on. Voitteko selittää?
Onko se sitä, että toinen tekee yksipuolisesti isot päätökset, kuten mihin muutetaan ja mikä talo ostetaan? Vain enemmänkin sitä, että toista pitää jotenkin erityisesti "kunnioittaa", tuoda tossut nojatuolin eteen ja olla kaikin tavoin nöyrää tyttöä/poikaa? Kenties seksuaalista alistamista? Vain tarkoitetaanko sillä ihan vain perinteistä työnjakoa tyyliin nainen hoitaa kodin ja muksut, mies uransa?
Eikö kukaan muukaan tiedä?!
Mies ansaitsee 70k vuodessa ja itse 28k vuodessa. Hassua tässä on se, että itselläni on korkeampi koulutus kuin miehellä, mutta mies työskentelee miesvaltaisella alalla ja itse naisvaltaisella. Miehelle kaikki lisät maksetaan sentilleen, minulle ne tulee liukumina joita ei koskaan ehdi pitää. Sairasta, pian tulee edullisemmaksi jäädä miehen elätiksi makailemaan. Perhe elää silloin hyvin myös miehen tuloilla ja naisen tukiaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Teemu alistaa Sirpaa😂
Sirpa tykkää siitä :)
Nainen haluaa kukon/sonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemu puhuu vähän mutta asiaa
mies51v
Näin on. Turha Sirpan puolesta on surkutella. Viettää parempaa elämää Teemun kanssa kuin ikinä jonkun tavallisen Matti Meikäläisen puolisona.
Mistä tiedät? Et voi tietää. Kukaan ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt kuitenkin ovat olleet yhdessä kohta 30 vuotta ja neljä lasta löytyy, niin ilmeisesti he ovat itse varsin tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Av:lla liitot kestävät hädin tuskin kolmea vuotta ja lapsia on vähän sinne ja tänne tehty.
Ei pitkä avioliiitto tarkota että se on onnistunut. Ihan sama mulle millanen Teemun ja Sirpan suhde on, mutta useat ihmiset on ikuisesti naimisissa ja tappelevat vaan ja vihaavat toisiaan.
Lyhyt liitto jossa yhdessä sovinnolla todetaan että ei tämä nyt toimikaan, on mielestäni onnistunut liitto. Kesti niin kauan kuin kesti, mutta oli hyvä lähes niin kauan kuin kesti.
Kaikissa liitoissa on onnistuneita ja vähemmän onnistuneita aikoja. Ihan jokaisessa. Ulkoapäin ei voi sanoa, että "useat ihmiset ovat ikuisesti naimisissa ja tappelevat". Ja vaikka tappelisivat, niin mitä se meille kuuluu. Todennäköistä on, että he ovat molemmat tyytyväisiä tilanteeseen.
Miks ei Teemu saisi olla tuota mieltä? Ei se tarkoita että sun pitäisi olla samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Teemu vaikuttaa oikein vanhan koulukunnan mieheltä: mies on perheen pää, uskoo Jeesukseen ja on konservatiivi. Sonni.
Unohdit sovinismin listasta. Sellaiseksihan Teemun äiti häntä nimitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks just lätkäjätkät on tuollaisia? En tiedä mitään muuta miestyyppiä, joka olisi vielä nykyaikana niin sovinistinen. Nuo lätkävaimotkin ovat niin pinnallisia, suostuvat tuohon alistamiseen ja miehensä miellyttämiseen vain rahan vuoksi.
Koska ne voivat sanoa sen ääneen.
Ei kaikki miehet ajattele noin. Ei kaikki miehet ole sovinistisia. Jotkut on ihan oikeesti älykkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heille tuo asetelma näyttää sopivan, mitä se kenenkään aanusta hiertää? Terveet lapset ja kai itsekin ok, rahaa on, pitkä liitto jne. hienoa, että menee hyvin. Kyllä Teemu Sirpasta olisi eroon päässyt, rahalla nyt ainakin. ei tuo mikään pakkotila ole. Aika tyhmää olisi Sirpan ollut lähteä omaa uraa tahkoamaan, kun sai kotia/kotona lapset hoitaa. Onhan ne molemmat siinä ravintolabisneksessä töissä.
Toisilla nyt vain on hyvä elämä. Ja kai nuokin jostain sentään ovat joskus eri mieltä.
Mutta oudosti Teemua hiersi että Sirpa meni ja kirjoitti Kokonaisen Kirjan. Sirpan ois varmaan Teemun mielestä pitänyt tämäkin aika käyttää "perhehommin". Sirpa kuriin!
Voi olla vaikka omistushaluinen. Tietää, että kirja tuo mukanaan julkisuutta ja sitä kautta työtilaisuuksiakin, kuten lätkälove. Ei halua jakaa vaimonsa huomiota toisaalle. Naisen paikka on siis hänen mielestään kotona. Outo tapa osoittaa rakkautta? kahlitsemalla? Tähän asti on pelittänyt tuo systeemi, mutta voi hyvin olla, että joku kriisi saattaa Sirpankin saada haikailemaan oman minuutensa perään niin kovin, että tekee irtioton.
Free Sirpa!
Free Sirpa -kyltit työn alle, ja Pride -kulkue kylille. Sirpaa sorretaan, ja se ei edes huomaa sitä;€
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt kuitenkin ovat olleet yhdessä kohta 30 vuotta ja neljä lasta löytyy, niin ilmeisesti he ovat itse varsin tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Av:lla liitot kestävät hädin tuskin kolmea vuotta ja lapsia on vähän sinne ja tänne tehty.
Älä nyt kuitenkaan noin halpaa trollia viljele, että tietäisit av:n kaikkien anonyymien kirjoittajien liittojen pituudet.
Kyllä mulle kävisi myös, että "perheen pää" -mies tienaisi kaikki rahat ja itse voisin olla kiva kotirouva. En silti toivoisi, että mies hieroisi sitä julkisesti naamaani "perheen pää" -kommenteilla. Eikö toi ole vähän junttiakin?
Mutta koska meidän perheessä ja Suomessa yleensäkin molempien puolisoiden pitää käydä töissä, niin minulle ei tarvitse tulla mitään "perheen pää" -juttuja sössöttää.
Vierailija kirjoitti:
Miks ei Teemu saisi olla tuota mieltä? Ei se tarkoita että sun pitäisi olla samaa mieltä.
On ainoastaan hälyttävää että se on jonkun mielestä upeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitkä avioliiitto tarkota että se on onnistunut. Ihan sama mulle millanen Teemun ja Sirpan suhde on, mutta useat ihmiset on ikuisesti naimisissa ja tappelevat vaan ja vihaavat toisiaan.
Lyhyt liitto jossa yhdessä sovinnolla todetaan että ei tämä nyt toimikaan, on mielestäni onnistunut liitto. Kesti niin kauan kuin kesti, mutta oli hyvä lähes niin kauan kuin kesti.
Tästä tulee nyt mieleen sellainen liitto, jossa päätetään ensimmäisen ongelman ilmaantuessa, että tämä ei nyt toiminutkaan, ja se siitä. Ja lapsi on kyllä saatu alulle tietenkin. Siitä sitten toiseen toimimattomaan liittoon, missä jompikumpi onkin vielä kiinni exässään, ja haikailee eiliseen. Ja lapsia tietenkin pitää alkaa heti värkkäämään. Nooh, eipä toimi tämäkään, kun on minun lapset ja sinun lapset ja yhteiset ja entisiä puolisoita siellä ja täällä. On lähivanhempaa ja etävanhempaa, ja jotkut hylkäävät omansa kokonaan jne.
Aika raskasta on elämä näin. Terveisin tällaisen moniliittoisen äidin tytär. Useat isäpuolet jättivät jälkensä masennuksena yms. Yksikin oli väkivaltainen, vainosi suorastaan ja kutsui minua, 4-vuotiasta, prinsessaksi, vaikka olin todella kiltti lapsi, ja äitini kohteli miehen kolmea lasta täysin samalla tavalla kuin minua.
Toinen ei puhunut sanaakaan kuin vain omalle pojalleen, minua hyljeksittiin koko suvun voimin.
Äitiini pistin välit täysin poikki aikuiseksi tultuani. Mutta hän suosikin omaa rakasta poikaansa, minä en ollut mitään. Tutustukaa toisissanne siihen pimeäänkin puoleen ennen yhteenmenoa, voi pelastaa monelta murheelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemu sanoo asiat suoraan. Pidän hänen tyylistään.
Mä en aina tykkää. Välillä välistä hänestä lähtee tällaisia ihmeellisiä junttimaisia tölväisyjä. Mm. kommentit lihansyönnistä, avioelämästä ja naisista. Sellaista mikä ei ole enää tätä päivää. En tiedä haluaako vain päästä välillä otsikoihin jos ei ole hetkeen julkisuudessa.
No kaikkia hänen mielipiteitään en allekirjoita. Mutta siitä nyt ei ollutkaan kyse.
Näin se on ihan yleisesti esimerkiksi Venäjällä ja ja muissa perinteistä kulttuuria arvostavissa maissa ihan nykyäänkin. Mies tuo rahat talouteen ja nainen huolehtii kodista. On onnellisia parisuhteet ja seksikin toimii, kun mies ei ole se "voi ei mulla pikkurilliin vähän sattuu jään varmaan saikulle viittitsä keittää mulle luomu-vihreää teetä kulti ja tuoda viltin" -tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa liitoissa on onnistuneita ja vähemmän onnistuneita aikoja. Ihan jokaisessa. Ulkoapäin ei voi sanoa, että "useat ihmiset ovat ikuisesti naimisissa ja tappelevat". Ja vaikka tappelisivat, niin mitä se meille kuuluu. Todennäköistä on, että he ovat molemmat tyytyväisiä tilanteeseen.
Kyllä useat avioparit roikkuvat toisissaan koko ajan tapellen! Ja sitten juhlitaan sitä "80-v ollaan oltu naimisissa!, olipa onnistunutta!
Free Sirpa!