Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vallitsevaan normiin kuuluville henkilöille on niin suuri ongelma että muutkin otetaan nykyisin huomioon?

Vierailija
25.10.2019 |

Kyllästynyt valko*siin heteroihin, jotka valittavat joka kerta kun jonkun tähän ryhmään kuulumattoman henkilön oikeuksia edistetään. Mitä se sinua kaivelee, jos toisen oikeuksia edistetään? (ja kyllä, tämä tuli mieleen tuosta kuukautissuoja keskustelusta)

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin ärsyttää se vouhotus. Kun ihan kaikki monimuotoisuudet pitää ääntä ja tulisi ottaa huomioon. Eipä tässä sitten muuta ehtisikään kuin asettaa sanansa ja toimensa kaikessa ja kaikkialla siten, että huomioiduksi tulee eri seksuaalisuuntaukset, sukupuolet ja -puolikkaat, monimuotoperheet, dieetit, hiusten ja silmien värit ja asennot jne.

Elämä kaiketi on liiankin helppoa, kun on aikaa pohdiskella näitä asioita. Miksi vähemmistö (huom, vähemmistö!) tulisi ottaa aina ja kaikkialla huomioon? Miksei vaan voida olla yksinkertaisesti ihmisiä? Pitääkö kaikesta loukkaantua?

Entä polvivaivaiset tai me pitkähiuksiset? Meidän oikeutta pitää hiukset auki joissakin töissä riistetään.

Vierailija
2/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika väsynyttä. Silloin kun jonkun ryhmän oikeuksien parantaminen ei ole mitenkään itseltä pois niin ei pitäisi olla syytä valittaa. Vähemmistöjen huomioiminen paremmin ei ole ainakaan omaan elämääni vaikuttanut mitenkään negatiivisesti, toisaalta monille heistä parannus on voinut olla valtava.

Luultavimmin asiasta kitisevät tyypit jotka muutenkin valittavat aina jostain tai joilla ei elämässä paljon muuta pätemisen aihetta olekaan kuin että sattuu olemaan valkoinen/hetero/mies/jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin ärsyttää se vouhotus. Kun ihan kaikki monimuotoisuudet pitää ääntä ja tulisi ottaa huomioon. Eipä tässä sitten muuta ehtisikään kuin asettaa sanansa ja toimensa kaikessa ja kaikkialla siten, että huomioiduksi tulee eri seksuaalisuuntaukset, sukupuolet ja -puolikkaat, monimuotoperheet, dieetit, hiusten ja silmien värit ja asennot jne.

Elämä kaiketi on liiankin helppoa, kun on aikaa pohdiskella näitä asioita. Miksi vähemmistö (huom, vähemmistö!) tulisi ottaa aina ja kaikkialla huomioon? Miksei vaan voida olla yksinkertaisesti ihmisiä? Pitääkö kaikesta loukkaantua?

Entä polvivaivaiset tai me pitkähiuksiset? Meidän oikeutta pitää hiukset auki joissakin töissä riistetään.

Ei mitään ymmärrystä omista etuoikeuksista. Vouhotuksellahan taataan se, että kun joku syntyy 2020 homoksi tai mustaksi on hänellä aikuistuttuaan täysin samat mahdollisuudet työllistyä tai elää elämäänsä ilman syrjintää samoin kuin normiin syntyvällä vauvalla. Vielä muutama vuosikymmen taaksepäin homous oli rikos ja olisi edelleen ilman vouhotusta.  Miten tämä on sinusta sitä, että elämä on liian helppoa? Onhan se tietenkin helpompaa kuin ennen kun ei joudu rakkauden takia vankilaan. 

Vierailija
4/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko, että itse joutuu vähemmistöön, ja kun tietää miten itse suhtautuu vähemmistöihin, niin näkymät pelottavat?

Vierailija
5/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko, että itse joutuu vähemmistöön, ja kun tietää miten itse suhtautuu vähemmistöihin, niin näkymät pelottavat?

Kuten juuri tuo "miksi minun pitäisi piitata vähemmistöistä joka asiassa kun itse kuulun enemmistöön". No, mitäpä jos valkoihoisiin pohjoismaalaisiin naisiin suhtauduttaisiin sellaisina kuten he ovat, vähemmistönä, eikä kukaan nyt jaksa mistään vähemmistöjen oikeuksista välittää? Poistetaan valkoisilta pohjoismaisilta naisilta oikeus äänestää ja opiskella, mitä ne nyt ruikuttaa, nehän muodostaa muutenkin alle prosentin maailman väestöstä..

Vierailija
6/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ymmärrystä omista etuoikeuksista. Vouhotuksellahan taataan se, että kun joku syntyy 2020 homoksi tai mustaksi on hänellä aikuistuttuaan täysin samat mahdollisuudet työllistyä tai elää elämäänsä ilman syrjintää samoin kuin normiin syntyvällä vauvalla.

Sopii minulle! En kiellä työllistymästä! En kiellä elämästä! En ole koskaan kieltänyt! Minulla ei ole mitään valtaa edes mennä kieltämään! Minulle on turha rähistä, että olen muka jotenkin vastaan!

Vierailija
7/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raavaalle miehelle on pahin mahdollinen kauhukuva, että joku toinen mies ajattelee hänestä niin kuin hän itse ajattelee naisista.

Vierailija
8/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kaiketi siitä, että eipä tuossa kuukatisside-keissiäkään mitään oikeasti paranneta. Kenenkään asema ja olotila ei sillä tule paremmaksi.

Tehdään vaan kiusaa naisille, joilla muutenkin on ollut vaikeuksia saada ääntään kuuluville oikeissa naisen elämään kuuluvissa asioissa. Minusta tuo ihan selkeää kiusantekoa naisia kohtaan. Ei mitään muuta.

Vierailija
9/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia olla myös valkoihoinen. On normaalia olla myös hetero. On normaalia olla sekasyöjä. On normaalia olla suomalainen joka arvostaa omaa maataan.

Näistäkään asioista ei pidetä mitään ihmeellistä melskausta niin miksi yhtään mistään muustakaan pitäisi koko ajan vouhottaa. Olla saa puolestani myös homo, transu, muunsukupuolinen, vegaani, uskovainen tai mikä hyvänsä joka ei satuta muita ihmisiä. Mutta en halua kuulla mitään käännytyspuheita tai valistuksia näistä aiheista ne kun eivät ole minua eikä minua kiinnosta.

Vierailija
10/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että se on heiltä pois oikeasti. Kun ihmiselle oma paikka sosiaalisessa hierarkiassa on tärkeä, häntä uhkaa se, jos alapuolella olevat nousevat. Pohjoismaidenkin yhteiskunnat ovat voimakkaan hierarkkisia. Jotkut ihmiset ovat enemmän tämän ajattelutavan pauloissa kuin toiset. Harva miettii tätä aivan tietoisesti, mutta meillä on kehittyneet sosiaaliset vaistot jotka eivät vaadi näiden juttujen tietoista laskeskelua, herättävät vaan eri tilanteissa tunteita jotka ajavat puolustamaan omaa asemaa, polkemaan alempana olevia, kiipimään ja nuoleskelemaan ylempänä olevia.

Vierailija
11/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M2019ll kirjoitti:

On ihan normaalia olla myös valkoihoinen. On normaalia olla myös hetero. On normaalia olla sekasyöjä. On normaalia olla suomalainen joka arvostaa omaa maataan.

Näistäkään asioista ei pidetä mitään ihmeellistä melskausta niin miksi yhtään mistään muustakaan pitäisi koko ajan vouhottaa. Olla saa puolestani myös homo, transu, muunsukupuolinen, vegaani, uskovainen tai mikä hyvänsä joka ei satuta muita ihmisiä. Mutta en halua kuulla mitään käännytyspuheita tai valistuksia näistä aiheista ne kun eivät ole minua eikä minua kiinnosta.

Ei sua varmasti kukaan yritä homoksi tai transsukupuoliseksi käännyttääkään. Jos tulkitset sen homoksi tai transsukupuoliseksi käännyttämiseksi, että homot ja transsukupuoliset näkyvät julkisesti omina itseinään ja mediassa, et sinä silloin kohtele ihmisiä tasapuolisesti etkä ole sitä mieltä että ihminen saa olla mitä haluaa.

Vierailija
12/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on kaiketi siitä, että eipä tuossa kuukatisside-keissiäkään mitään oikeasti paranneta. Kenenkään asema ja olotila ei sillä tule paremmaksi.

Tehdään vaan kiusaa naisille, joilla muutenkin on ollut vaikeuksia saada ääntään kuuluville oikeissa naisen elämään kuuluvissa asioissa. Minusta tuo ihan selkeää kiusantekoa naisia kohtaan. Ei mitään muuta.

Mielestäni on huomionarvoista, että kun nykyään otetaan huomioon transongelmia, keskitytään jostain kumman syystä koko ajan naiseuteen. Kuukautissuojat eivät saa olla naisiin liittyviä, raskaudesta puhuttaessa ei saa korostaa naiseutta, naisten puolelle uimahalleihin ja vessoihin tulee päästää transihmisiä, lesbojen tulisi deittailla peniksellä varustettuja transnaisia ja niin edelleen ja niin edelleen. Tuntuu, että mitä transihmiset saavat, naiset menettävät.

Vierailija
13/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M2019ll kirjoitti:

Ei sua varmasti kukaan yritä homoksi tai transsukupuoliseksi käännyttääkään. Jos tulkitset sen homoksi tai transsukupuoliseksi käännyttämiseksi, että homot ja transsukupuoliset näkyvät julkisesti omina itseinään ja mediassa, et sinä silloin kohtele ihmisiä tasapuolisesti etkä ole sitä mieltä että ihminen saa olla mitä haluaa.

Ei yritäkään. En koe sitä niin, mutta en ole kiinnostunut transujen tai homojen elämästä millään tasolla. En lue sellaisia juttuja. Saavat olla ja elää, mutta jos mainostetaan erikseen jotain marsseja joissa myös eräänlaiset perverssit (en tiedä mitä ryhmää edustavat) kulkevat happinaamareissa kontallaan ruoskittavana lateksiasuissa kaulastaan ketjuilla kiinni koiran talutushihnoissa yms lasten nähtävänä niin ei ole minusta oikein että sellainen sallitaan. Sama juttu vegaanien kanssa. Ei kiinnosta mitä syövät ja miksi. Itse syön kaikkiruokaisena kaikkea niin en tarvitse ohjeita siitä miten kasvisruoka olisi mukamas parempaa kun se ei sitä ole. Omien asioiden ja uskomusten tyrkyttämistä. Itsekkään en tyrkytä omia uskonuksiani väkisin muille enkä mainosta kuinka hetero olenkaan.

Vierailija
14/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos ap kun marginaaliporukat ovat marginaaliporukoita. Määritelmällisesti vähemmistöä. Muilla on muutakin tekemistä kuin seurata heidän kipuiluaan (oletetun) marginalisoitumisen johdosta. Napanöyhdän kaivelut ovat turhia eivätkä kiinnosta kuin muita samaan marginaaliporukkaan kuuluvia. Ja silti niitä on media täynnä. Kaikkien huomioiminen on ihan ookoo, mutta marginaaliporukoiden ehdoilla meneminen ei ole. Ei tosiaankaan. Ne ovat vähän turhan moniongelmaisia ja uhriutuvia siihen, että heihin voisi kukaan järkevä henkilö samaistua. Kyllä meillä muutenkin joutuu elämään esim. enemmistön tahtoa noudattavien äänestysten kanssa, demokratiassa kun eletään. Ihan turha peppukipuilla, jos kokoomuslaisen naapurin puolue sai jonnekin yhden paikan lisää, kun oma joogalentokristalligay-yksisarvispuolue sai yhteensä 23 ääntä koko maasta. Opetelkaa realismia, kunnioitus on ansaittava. 

Vierailija
15/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos ap kun marginaaliporukat ovat marginaaliporukoita. Määritelmällisesti vähemmistöä. Muilla on muutakin tekemistä kuin seurata heidän kipuiluaan (oletetun) marginalisoitumisen johdosta. Napanöyhdän kaivelut ovat turhia eivätkä kiinnosta kuin muita samaan marginaaliporukkaan kuuluvia. Ja silti niitä on media täynnä. Kaikkien huomioiminen on ihan ookoo, mutta marginaaliporukoiden ehdoilla meneminen ei ole. Ei tosiaankaan. Ne ovat vähän turhan moniongelmaisia ja uhriutuvia siihen, että heihin voisi kukaan järkevä henkilö samaistua. Kyllä meillä muutenkin joutuu elämään esim. enemmistön tahtoa noudattavien äänestysten kanssa, demokratiassa kun eletään. Ihan turha peppukipuilla, jos kokoomuslaisen naapurin puolue sai jonnekin yhden paikan lisää, kun oma joogalentokristalligay-yksisarvispuolue sai yhteensä 23 ääntä koko maasta. Opetelkaa realismia, kunnioitus on ansaittava. 

Riippuu miltä kantilta asiaa katsoo, mutta suomalaisetkin ovat maailman mittakaavassa marginaaliporukkaa. Turha siis kuunnella suomalaisten kansallismielistä kipuilua ja piipitystä. 

Vierailija
16/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen suomalainen on todella marginaali otus tässä maailmassa. Siksi meidän olemassaoloamme ja omaa kulttuuriamme pitäisi vaalia kaiken muun yli omassa maassamme! Sen sijaan meille tyrkytetään täällä roskaglobalismia, monikulttuuurisuutta, euroopanunioonia ja muuta...

Vierailija
17/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

’Otetaan huomioon’ on kyllä melkoinen understatement. Kaikki ovat mielestäni tasa-arvoisia, myös valkoiset heteromiehet. Hekin saavat ajatella asioista miten tykkäävät, olla sellaisia kuin ovat. Se ei ole vain vegaanipanseksuaalipyöräilijän oikeus.

Vierailija
18/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miltä kantilta asiaa katsoo, mutta suomalaisetkin ovat maailman mittakaavassa marginaaliporukkaa. Turha siis kuunnella suomalaisten kansallismielistä kipuilua ja piipitystä. 

Niin? Eihän sitä kuunnellakaan. Miksi pitäisi, paitsi omassa  maassa? Jossa piipitykset kanavoituvat ääniksi eri puolueille. Eihän Suomea juuri kuunnella EU:ssakaan. Nettomaksajuudesta huolimatta. Miksei meillä sitten sinun logiikallasi vouhoteta vaikka vatjan ja vepsän kielen osaajien oikeuksista, pienempi marginaaliporukka kun ovat? Niin, ehkä siksi, että täällä ei asu heitä. En minä oleta, että jos muutan vaikka Japaniin, n, muiden olisi kiinnostuttava suomalaisvähemmistön asioista ja poistettava kaikki sitä potentiaalisesti loukkaava. Teillä on vakavia logiikkavirheitä.  

Vierailija
19/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se rupeaa rajoittamaan muiden ihmisten elämää kun koko ajan keksitään uusia lakeja ja määritelmiä ja velvollisuuksia. Syyllistetään ihmisiä ties mistä.

Vierailija
20/78 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään ketään poikkeavaa vastaan. Suvaitsen kaikkia, jotka eivät toisia vahingoita tai riko lakia. Mutta minua ainakin kyllästyttää tuo sukupuoliongelmaisten jatkuva esiinmarssi. Miksei kaikki voi olla ja elää tyytyväisinä sellaisina kuin ovat? Miksi pitää ehdoin tahdoin tunkea jotakin lävistyshomoa telkkaan, ihan kuin näyttelyeläintä, että tällaisiakin on olemassa. Ja tasa-arvon vuoksi, vaikka ovat vähemmistöä.

Omituista minusta. Ja kyllästyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi