Miksi vallitsevaan normiin kuuluville henkilöille on niin suuri ongelma että muutkin otetaan nykyisin huomioon?
Kyllästynyt valko*siin heteroihin, jotka valittavat joka kerta kun jonkun tähän ryhmään kuulumattoman henkilön oikeuksia edistetään. Mitä se sinua kaivelee, jos toisen oikeuksia edistetään? (ja kyllä, tämä tuli mieleen tuosta kuukautissuoja keskustelusta)
Kommentit (78)
Kyllä se on naisilta pois, kun mekkoon pukeutuva, itsensä silponut mies voittaa heidät urheilukilpailussa.
Samoin on normaalien ihmisten sananvapaudesta pois se, kun he eivät enää saa käyttää sanoja: äiti, kohtu, vagina yms. vain koska mielisairaat ihmiset loukkaantuvat todellisuudesta.
Elämme vähemmistöjen oikkujen ehdoilla; enemmistön on alistuttava marginaalin diktatuuriin. Poikkeavuuksia aletaan suosia ja pitää normaaleina. Lapset sekoavat, kun heille syötetään tieteen vastaista soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se rupeaa rajoittamaan muiden ihmisten elämää kun koko ajan keksitään uusia lakeja ja määritelmiä ja velvollisuuksia. Syyllistetään ihmisiä ties mistä.
Voi raukkaa kun oikeen syyllistyy. Älkää nyt vaan syyllistykö kun totean, että tämä ketju on malliesimerkki oman prseensä ympärillä pyörivistä joille kaikki on aina vaan Minä, Minun ja Minulle. Hirveen ikävää kun joutuu näkemään julkisuudessa jotain mistä ei oikein tykkää, paha mieli tulee ja syyllistää!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on naisilta pois, kun mekkoon pukeutuva, itsensä silponut mies voittaa heidät urheilukilpailussa.
Samoin on normaalien ihmisten sananvapaudesta pois se, kun he eivät enää saa käyttää sanoja: äiti, kohtu, vagina yms. vain koska mielisairaat ihmiset loukkaantuvat todellisuudesta.
Elämme vähemmistöjen oikkujen ehdoilla; enemmistön on alistuttava marginaalin diktatuuriin. Poikkeavuuksia aletaan suosia ja pitää normaaleina. Lapset sekoavat, kun heille syötetään tieteen vastaista soopaa.
Näkyy olevan ihan muut jotka sekoaa. Ihan sujuvasti olen voinut seurata vähemmistöjen oikeuksien parantumista ilman että olen joutunut "alistumaan" yhtään mihinkään.
No kaikenlaiset asiat välillä harmittaa ja ärsyttää, mutta itselläni ei ole tarvetta avautua niistä netissä vieraille, ja solvata toisia asioista, joita en ymmärrä.
Koska minua ei kiinnosta vähemmistön hillunta. Aivan sama, koska olen hetero ja nainen.
Täälläkin aina kullee sitä miten ärsyttää kun kaikesta koko ajan "vouhotetaan". No ihanko todella? Aivan oikeastiko se vie lähes kaiken aikasi ja huomiosi miten vähemmistöjä pitäisi huomioida? Minulta ei kyllä ainakaan. Huomioin keskustelun jos sitä käydään mutta se ei kauheasti lopulta vie aikaa tai mitään muutakaan elämästäni pois.
Oikeastihan kyse on siitä että kun ei halua että kaikilla olisi samat oikeudet niin kokee jokaisen puheen siitä "vouhotuksena" ja "pakottamisena". Ja keksii jatkuvasti jotain ihmeellisiä perusteluja sille miksi muita ei tarvitsisi ottaa huomioon. Ymmärrän kyllä että se voi viedä aikaa. Mutta kun sitä ei tarvitsisi edes tehdä. Voisitte antaa vain olla ja hyväksyä sen että olemme kaikki ihmisiä ja kaikilla samat oikeudet elää rauhassa. SIlloin se ei veisi aikaa eikä huomiota muulta elämältänne.
Vierailija kirjoitti:
Koska minua ei kiinnosta vähemmistön hillunta. Aivan sama, koska olen hetero ja nainen.
Ei tarvita kovin kummoista asiaa (esim. autokolari tai vakava sairastuminen) niin olet jo tukevasti vähemmistöä joka kyllä ottaa kiitollisena vastaan sen että yhteiskunta yrittää tukea sitä että voisit kuitenkin osallistua asioihin samalla tavalla kuin muut vaikka esim. fyysiset kykysi eivät enää olekaan samoja kuin terveillä.
Eli ei kannata liikaa tuudittautua siihen että on aina elämässään siinä enemmistössä.
Minusta noita tuodaan mediassa jatkuvasti esiin. Jopa kyllästyttävän paljon, vaikka kyseessä on vähemmistö eikä heitä kukaan sorsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita kovin kummoista asiaa (esim. autokolari tai vakava sairastuminen) niin olet jo tukevasti vähemmistöä joka kyllä ottaa kiitollisena vastaan sen että yhteiskunta yrittää tukea sitä että voisit kuitenkin osallistua asioihin samalla tavalla kuin muut vaikka esim. fyysiset kykysi eivät enää olekaan samoja kuin terveillä.
Eli ei kannata liikaa tuudittautua siihen että on aina elämässään siinä enemmistössä.
Ei autokolari tai sairastuminen poista heteroutta eikä naiseutta. Turhaa uhkailet.
Ärsyttää myös tiedevastaisuus, eli ilmastonmuutos menee täysin läpi, mutta biologista sukupuolta ei sitten olekaan, tai niitä on kolmekymmentä. Vainotaan Maria Nordinia vääristä uskomuksista ja samaan aikaan tuputetaan sukupuolen moninaisuutta. Onko tämä nykyfeministien sukupuoliuskovaisuus tämän ajan litteä maa -ajattelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos ap kun marginaaliporukat ovat marginaaliporukoita. Määritelmällisesti vähemmistöä. Muilla on muutakin tekemistä kuin seurata heidän kipuiluaan (oletetun) marginalisoitumisen johdosta. Napanöyhdän kaivelut ovat turhia eivätkä kiinnosta kuin muita samaan marginaaliporukkaan kuuluvia. Ja silti niitä on media täynnä. Kaikkien huomioiminen on ihan ookoo, mutta marginaaliporukoiden ehdoilla meneminen ei ole. Ei tosiaankaan. Ne ovat vähän turhan moniongelmaisia ja uhriutuvia siihen, että heihin voisi kukaan järkevä henkilö samaistua. Kyllä meillä muutenkin joutuu elämään esim. enemmistön tahtoa noudattavien äänestysten kanssa, demokratiassa kun eletään. Ihan turha peppukipuilla, jos kokoomuslaisen naapurin puolue sai jonnekin yhden paikan lisää, kun oma joogalentokristalligay-yksisarvispuolue sai yhteensä 23 ääntä koko maasta. Opetelkaa realismia, kunnioitus on ansaittava.
Riippuu miltä kantilta asiaa katsoo, mutta suomalaisetkin ovat maailman mittakaavassa marginaaliporukkaa. Turha siis kuunnella suomalaisten kansallismielistä kipuilua ja piipitystä.
Niin? Eihän sitä kuunnellakaan. Miksi pitäisi, paitsi omassa maassa? Jossa piipitykset kanavoituvat ääniksi eri puolueille. Eihän Suomea juuri kuunnella EU:ssakaan. Nettomaksajuudesta huolimatta. Miksei meillä sitten sinun logiikallasi vouhoteta vaikka vatjan ja vepsän kielen osaajien oikeuksista, pienempi marginaaliporukka kun ovat? Niin, ehkä siksi, että täällä ei asu heitä. En minä oleta, että jos muutan vaikka Japaniin, n, muiden olisi kiinnostuttava suomalaisvähemmistön asioista ja poistettava kaikki sitä potentiaalisesti loukkaava. Teillä on vakavia logiikkavirheitä.
Itselläsi näyttää olevan logiikkavirheitä. Moni vähemmistöön kuuluva syntyy Suomeen (ja Japaniin). Miksi he eivät olettaisi, että heillä olisi yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet kuin muilla samassa maassa syntyvillä? Maahan muuttaminen on täysin eri asia kuin maahan syntyminen. Kaltaisesi vain luulevat, että Suomi koostuu jostain yhdenlaisesta väestä ja muista ei tosiaan tarvitse välittää.
Koska aika harvat ihmiset on lopulta "normiin kuuluvia". Se valkoiset heteromiehetkin voi olla mielenterveysongelmaisia, sairaita, syrjäytyneitä, köyhiä ja niin edelleen. Usein käykin niin, että toitotetaan, että vähemmistöt pitää ottaa huomioon -- mutta ei tajuta, että kun yhdelle vähemmistölle kumartaa, niin usein tulee samalla pyllistettyä toiselle vähemmistölle.
Esim. kun perustellaan kuinka miehet sitä ja miehet tätä ja miehet johtaa maailmaa, niin monellekaan ei tunnu tulevan mieleen, että "miehiin" kuuluu myös ne monet, monet syrjäytyneet, kouluttamattomat, usein köyhyyden ja mielenterveysongelmien kanssa kamppailevat nuoret miehet, joita nyt syyllistetään siitä, että heillä olisi jotenkin valta muuttaa tämä yhteiskunta. No, ei ole. Sen sijaan jos joku mies tulee ja syyttää kollektiivisesti kaikkia naisia siitä, että osa vaimoista on ikäviä aviomiehilleen, niin johan häntä kutsutaan naisvihaiseksi.
Vähemmistöjen etujen ajaminen olisi hieno juttu, jos se voitaisiin tehdä ilman tätä "hyvät vähemmistön edustajat, joita pitää suojella vs. pahat enemmistön edustajat, joita saa löydä"-mallia. Minun mielestäni enemmistöjäkään ei tarvitsisi hutkia, mutta vähintäänkin voitaisiin ottaa enemmän huomioon se, että asiat ovat monimutkaisempia kuin moni näitä asioita ajava tahtoo uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään ketään poikkeavaa vastaan. Suvaitsen kaikkia, jotka eivät toisia vahingoita tai riko lakia. Mutta minua ainakin kyllästyttää tuo sukupuoliongelmaisten jatkuva esiinmarssi. Miksei kaikki voi olla ja elää tyytyväisinä sellaisina kuin ovat? Miksi pitää ehdoin tahdoin tunkea jotakin lävistyshomoa telkkaan, ihan kuin näyttelyeläintä, että tällaisiakin on olemassa. Ja tasa-arvon vuoksi, vaikka ovat vähemmistöä.
Omituista minusta. Ja kyllästyttävää.
Joku psykiatri osaisi varmaan vastata tähän. Maallikkohuomioni on, että elämme hysteerikkojen ja persoonallisuushäiriöisten ihmisten aikaa. . Huomionhakuista pershäröporukkaa kasautuu varsinkin vähemmistötyhmiin, koska siellä heidän on helpompi saada haluamansa huomio. Aktivistihan on erään psykiatrin mukaan aika lailla sama kuin hysteerikko ennen. Minä minä minä ja mun ongelmat. Hulluille täytyy olla mieliksi, tietää sananlasku, mutta eihän noiden rasittavien pershäröihmisten pillin mukaan kukaan järkevä lähde tanssimaan. Nykyään jotkut yritykset tosin yrittävät, aika näyttää, miten käy menekin. Perusteesini on, että kukaan normaali ei halua viettää pershäröihmisen kanssa yhtään ylimääräistä sekuntia, marginaaliryhmää tai ei. Siksi näille annetaan joskus periksi, jos niillä on tukenaan joku ryhmä (muut kuin pelkäst pershäröiset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se rupeaa rajoittamaan muiden ihmisten elämää kun koko ajan keksitään uusia lakeja ja määritelmiä ja velvollisuuksia. Syyllistetään ihmisiä ties mistä.
Voi raukkaa kun oikeen syyllistyy. Älkää nyt vaan syyllistykö kun totean, että tämä ketju on malliesimerkki oman prseensä ympärillä pyörivistä joille kaikki on aina vaan Minä, Minun ja Minulle. Hirveen ikävää kun joutuu näkemään julkisuudessa jotain mistä ei oikein tykkää, paha mieli tulee ja syyllistää!
Se, että joku reagoi syyllistämiseen syyllistymällä, on ihan normaalia. Turha sinun on siitä mieltäsi pahoittaa.
Alkaa mennä maku hommasta kun tuota vähemmistöjen oikeustuputusta hierotaan jatkuvasti naamaan. Olennainen osa siitä koskee seksuaalisuutta ja en jaksaisi sellaisella kyllästyttää elämääni. Ihan mielelläni antaisin jokaisen elää valitsemallaan tavalla kun vielä pidetään mielessä että elämäntapaa ei pidä kustantaa verovaroista. Nykymaailassa ei osata priorisoida, poliitikot on heikkoja kun pelkäävät äänestäjiään.
Hesarikin voisi pitää mielessä että lukijakuntansa enemmistö on normaalia enemmistöporukkaa joka ei tykkää tuosta mielipidemuokkauksesta.
Tahtoisin takaisin siihen aikaan kun sana vähemmistö tarkoitti saamelaisia ja mustalaisia lähinnä. Tai vaikka vammaisia. Ne sentään oli ja on oikeita vähemmistöjä. Ja niiden etuja tuntuu järkevältäkin ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on kaiketi siitä, että eipä tuossa kuukatisside-keissiäkään mitään oikeasti paranneta. Kenenkään asema ja olotila ei sillä tule paremmaksi.
Tehdään vaan kiusaa naisille, joilla muutenkin on ollut vaikeuksia saada ääntään kuuluville oikeissa naisen elämään kuuluvissa asioissa. Minusta tuo ihan selkeää kiusantekoa naisia kohtaan. Ei mitään muuta.
Mielestäni on huomionarvoista, että kun nykyään otetaan huomioon transongelmia, keskitytään jostain kumman syystä koko ajan naiseuteen. Kuukautissuojat eivät saa olla naisiin liittyviä, raskaudesta puhuttaessa ei saa korostaa naiseutta, naisten puolelle uimahalleihin ja vessoihin tulee päästää transihmisiä, lesbojen tulisi deittailla peniksellä varustettuja transnaisia ja niin edelleen ja niin edelleen. Tuntuu, että mitä transihmiset saavat, naiset menettävät.
Mielestäni on huomionarvoista huomauttaa, että nyt puhut soopaa. Kuukautissuojat ovat edelleen väline jota pääasiassa naiset käyttävät. Tai sitten sukupuolensakorjanneet transmiehet (ent.juridiset naiset) tai muunsukupuoliset. Tottakai jokaisella on oikeus käyttää julkisia tiloja valtiossa jossa on säädetyt lait. Transihminen on juridisesti oikeutettu samoihin asioihin kuin ei sukupuolensakorjannut ihminen. Transnainen naisena siis saa käyttää naistenvessaa ja transmies miesten vessaa koska he ovat tunnustettuja naisia ja miehiä. Kukaan ei velvoita seurustelemaan kenenkään kanssa jos ei kemiat kohtaa. Kenenkään ihmisyyttä ei tarvitse kuitenkaan loukata sen vuoksi. Missä vaiheessa kukaan menettää oikeasti yhtään mitään oikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei autokolari tai sairastuminen poista heteroutta eikä naiseutta. Turhaa uhkailet.
Et ole tajunnut että esim. vammaisten oikeudet eivät nekään ole olleet aina itsestäänselviä? Kyllä niitäkin on pitänyt "vouhottaa" että on saatu heidät samalle viivalle muiden kanssa eikä vain suljettu "vaivaistaloon" pois näkyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos ap kun marginaaliporukat ovat marginaaliporukoita. Määritelmällisesti vähemmistöä. Muilla on muutakin tekemistä kuin seurata heidän kipuiluaan (oletetun) marginalisoitumisen johdosta. Napanöyhdän kaivelut ovat turhia eivätkä kiinnosta kuin muita samaan marginaaliporukkaan kuuluvia. Ja silti niitä on media täynnä. Kaikkien huomioiminen on ihan ookoo, mutta marginaaliporukoiden ehdoilla meneminen ei ole. Ei tosiaankaan. Ne ovat vähän turhan moniongelmaisia ja uhriutuvia siihen, että heihin voisi kukaan järkevä henkilö samaistua. Kyllä meillä muutenkin joutuu elämään esim. enemmistön tahtoa noudattavien äänestysten kanssa, demokratiassa kun eletään. Ihan turha peppukipuilla, jos kokoomuslaisen naapurin puolue sai jonnekin yhden paikan lisää, kun oma joogalentokristalligay-yksisarvispuolue sai yhteensä 23 ääntä koko maasta. Opetelkaa realismia, kunnioitus on ansaittava.
Riippuu miltä kantilta asiaa katsoo, mutta suomalaisetkin ovat maailman mittakaavassa marginaaliporukkaa. Turha siis kuunnella suomalaisten kansallismielistä kipuilua ja piipitystä.
Niin? Eihän sitä kuunnellakaan. Miksi pitäisi, paitsi omassa maassa? Jossa piipitykset kanavoituvat ääniksi eri puolueille. Eihän Suomea juuri kuunnella EU:ssakaan. Nettomaksajuudesta huolimatta. Miksei meillä sitten sinun logiikallasi vouhoteta vaikka vatjan ja vepsän kielen osaajien oikeuksista, pienempi marginaaliporukka kun ovat? Niin, ehkä siksi, että täällä ei asu heitä. En minä oleta, että jos muutan vaikka Japaniin, n, muiden olisi kiinnostuttava suomalaisvähemmistön asioista ja poistettava kaikki sitä potentiaalisesti loukkaava. Teillä on vakavia logiikkavirheitä.
Itselläsi näyttää olevan logiikkavirheitä. Moni vähemmistöön kuuluva syntyy Suomeen (ja Japaniin). Miksi he eivät olettaisi, että heillä olisi yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet kuin muilla samassa maassa syntyvillä? Maahan muuttaminen on täysin eri asia kuin maahan syntyminen. Kaltaisesi vain luulevat, että Suomi koostuu jostain yhdenlaisesta väestä ja muista ei tosiaan tarvitse välittää.
Niin. Samat oikeudet ja velvollisuudet. Niinhän täälläkin on. Ei sukupuoliorientaatiota tms. missään äänestyspaikoilla kysellä. Ei homoja syrjitä töissä jne. Mutta kunnon vinkujahan ei tyydy samaan, vaan vaatii itselleen enemmän. Muiden on joustettava hänen tarpeidensa takia ja kompensoitava täten hänen kokemansa (kuvitteelliset) vääryydet. . Tämä vertautuu siihen, että suomalainen vaatisi Suomen lippuja japanilaisiin kuukautissiteisiin koska auu Japanissa ja muuten tulee paha mieli.
No eihän näillä seksuaalivähemmistöillä ja mitä näitä onkaan ole nytkään asiat huonosti. Sen kuin elävät ja tekevät töitä. Ja päättävät, että mihin vessaan menevät. Miksi pitää tehdä asioista ongelma? Liikaa aikaa miettiä?